Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine


Charmina

Anbefalte innlegg

Ikke spesiellt gøy å sitte å lure så det er bra du skulle til lege. Håper alt er vel med den lille og at du får sovet litt når du kommer hjem. Jeg venter på referat og krysser fingrene for at alt er bra!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TAKK

Var ikke akkurat høy i hatten da jeg dro til legen i dag nei! Og han ble nå litt bekymret han også!Ville ha meg opp på benken med engang for å sjekke fosterlyden!Den var heldigvis helt som den pleier! Men han mente at babyen hadde seget enda lenger ned nå for han kjente nesten ikke hodet! Så nå ligger hun vel sånn frem til fødselen!Etter legebesøket og utover dagen i dag har hun selvfølgelig beveget seg mye mer :roll: Er det ikke typisk??

Men legen mente at man skulle jo undersøke det om man plutselig følte at ting forandret seg!

Har ellers vært så sinnsykt trøtt i dag!Fikk jo ikke lagt meg nedpå selv om Jr var på skolen heller for her kom det både snekker og rørlegger :murvegg: Er så lei det der samtidig som vi jo er glad de kommer og ting blir ferdig her hjemme!

Klokka seks kom ei venninde og henta meg også dro vi en tur på cafe og pratet og koste oss.Godt med litt aveksling!

På legekontrollen ellers hadde jeg visst et eller annet i urinen så den skulle nå til dyrkning!Men jeg har ikke vondt når jeg tisser så det er kanskje ikke så gale! Måtte nesten le når jeg skulle tisse på glasset i morges - det er jammen ikke lett å finne fram med denne magen her :ler: Utrolig flaks at man i det hele tatt treffer tjihhii!!

I morgen tidlig er det levering av gutten på skolen til halv ni og etterpå avgårde til fysioterapauten for behandling av bekkenet!

Er vel best å komme seg i seng da tenker jeg!

Ha en god natt alle sammmen :sove:

Klems Charmina

:babyjente: 31 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG :vinke:

Klokka er ett og det har allerede gått mange timer siden jeg dro meg opp av dyna!Forsov oss litt i dag så det ble en litt hektisk morgen - særlig for charminamannen som skal rekke jobben og charminasønnen som skal på skolen! Men vi kom oss da avgårde og rakk det vi skulle alle mann!Slett ikke værst altså :tommelsmil: Jeg skulle jo på behandling for bekkenet kl 09. Ble enig med fysioterapauten at jeg nå bare skulle få massasje og varme og ikke trene så mye!Dette fordi jeg har så masse kynnere og at dette ser ut til å øke. Har også veldige støt smerter ned i bekkenbunnen så hun ligger visst der og stanger hodet :ler:

Må bare ta det rolig og ikke overdrive med noen aktiviterter! Men sukk - dagene blir så lange når man kan gjøre så veldig lite!

Er en kjempesur vind ute i dag selv om sola skinner! Var glad jeg hadde bil da jeg skulle avgårde!

I dag fikk jeg lov til å bare sette av sønnen min foran porten på skolen også ville han selv løpe inn i skolegården!Satt nesten der med klumpen i halsen jeg når han løp avgårde!Han er jo så liten og har jo villet at mamma skal følge han hele tiden og det har jeg likt :-) Men nå ville han altså avgårde selv - og det er jo bra!Det viser jo at han føler seg trygg!

Snekkeren er på plass så her er det deilige sage og bankelyder som vanlig :roll: Men har nå fått snakket litt om babyer også med han i dag for konen venter nr 2 i februar :ler: og da slipper jo han ikke helt unna!HAr fått satt inn ny dør med glass i inn til kjøkkenet og da ble det bare så mye lysere og triveligere en når døra var helt tett!

Var og så litt på sengetøy til den lille i går. Har jo en seng og en vugge som jeg må ha sengesett til!Å jammen er det mye fint å velge i. Men klarte ikke helt å bestemme meg da!Også er jeg enda redd for at om jeg kjøper inn masse i rosa så kommer det en gutt ut :ler: Og det enda jeg har fått beskjed på hver ultralyd om at det er en pike inni der! Kanskje fordi sønnen min engang sa at magen min bare var laget for guttebabyer :ler:

Men nå skal jeg nå på den siste ultralyden på fredag og sier hun jebte da også skal jeg jammen gå avgårde og kjøpe inn noen rosa ting ja! :babyjente:

Ellers har jeg en sånn skikkelig kvalmedag igjen i dag så da er det godt jeg har isbiter i fryseren!Det hjelper faktisk litt å knaske på noen slike! Om tennene liker det like godt vet jeg nå ikke!

Nei nå gir jeg meg og setter på litt klær til vask så ser det iallefall ut som jeg har gjort noe i dag :husarbeid:

Klems Charmina

:babyjente: 30 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Måtte le av det sønnen din sa, det var søtt. Magen din bare lager guttebabyer.

Så bra at CTGen var i OK, tok det selv i dag. Det er så godt når man får vite at alt er i orden.

Mange som sier at når hodet synker ned i bekkenet blir det bedre, at det stabiliseres liksom som en propp, men jeg kan ikke si at jeg kjenner så mye til det. Jeg har i all fall veldig vondt symfysen for tiden, om natten er det verst. Kjenner at det stanger, og det kommer sånne voldsomme knivstikk når han driver og rører på seg noen ganger..

Mmmmmmmmmmmm istbiter er så godt å tygge på!!

Jeg greide å gjøre som deg, å sette fast leppa i isbiten. Reiv av litt hud, men det var ikke s mye. Sandramannen måtte le av meg da jeg fortalte det. Det var jo bare for at ingenting at de små knuste isbitkornene skulle gå til spille. Ikke min feil : :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SANDRA ....ja den der beskrivelsen av knivstikk var treffende for det er akkurat sånn det kjennes ut her også! Ikke noe behagelig nei huff!

Det er litt vittig for nå tenker jeg på deg hver gang jeg putter en isbit i snasken :ler:

Klems Charmina

:babyjente: 30 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isbitspising her også :sikle: Det er jo bare sååååååå deilig

Ellers har jeg vært ute en tur og handlet litt julegaver :nisse: Har nemmelig så mange å gi til og ser ikke for meg at jeg har den store orken til å løpe rundt og handle etter at nurket er kommet ut! Så da er det greit å få litt ferdig nå - tiden går jo så rasende fort! Kjøpte masse deilig såpe på en såpebutikk som selger sånne lekre håndlagete såper!Synes det er kjekke gaver å gi bort!

Charminamannen og charminasønnen har vært på fortballtrening og nå sover den lille søtt i sengen mens den store har sovnet på sofaen :ler: Kanskje ble han trøtt av varmen fra peisen ikke vet jeg!Men han trenger sikkert å sove litt - han står jo på hele dagen ellers!

I morgen kommer de nå med de nye møblene til badet og det skal jammen bli greit med litt skaper der inne!Kanskje kommer badekaret også!Håper det for det hadde vært greit å fått montert alt i samme slengen!

Det hadde iallfall ankommet linjegods sitt lager i byen-men det spørs jo om de har tid til å kjøre det ut alt i morgen da?

Babyen har nå ellers vært ganske så livlig igjen i dag - så det er tydelig at hun rett og slett hadde en liten sovedag i går!Ligner på sånn som broren var der! Blir litt rart å plutselig bli tobarnsmamma! Lurer jo av og til på om det virkelig går an å bli like glad i en til!Men det går jo an sies det!Elsker jo sønnen min høyere en alt annet og da er det rart å tenke på at man skal få enda en å elske så høyt :hjerter: Det er ganske fantastisk ikke sant? Tror mannen min er litt bekymret for å få en datter - han ser allerede for seg tiden når hun kommer hjem med de slampene til kjæreste :hoho: At sønnen kommer hjem med dame er liksom noe helt annet sier han-men at en slubbert skal være med hans datter...... :roll: MANNFOLK :ler:

Nei,nå skal jeg opp og se Judgin Amy og etterpå Friends!

Klems Charmina

:babyjente: 30 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAG :-) og nok en dag er gått!Synes de bare flyger avsted! I dag har de vært her og montert baderomsinnredningen og jammen blir det deilig å endelig få tingene på plass i skapene! Det ble skikkelig fint :danse: Bobblebadekaret er også på plass,men elektrikeren må komme og montere det elektriske før vi kan bade. Gjett om vi gleder oss til å ligge oppi der og slappe av! YES!!!!

Ellers har jeg vært en tur på biblioteket igjen i dag og lånt noen fine barnebøker til sønnen min.Han er så glad i å bli lest for og selv synes jeg det er kjekt å lese også!Lånte noen dvdèr også!Ok at de har slikt på sånne steder! Så etter kveldsstellet i kveld blir det å krype opp i senga og lese!Kjekt :)

Charminamannen er på sykehuset og gir blod. Det synes vi er en ok ting å gjøre.Er blodgiver jeg også men det går jo en stund før jeg kan igjen nå som jeg er gravid.Man må jo også amme ferdig før man kan komme!Hørte her om dagen at Norge trenger masse flere blodgivere så en liten oppfordring fra meg må være : MELD DERE :wink:

Ellers føler jeg meg nesten tyngre og tyngre for hver dag som går nå! Bekkenet verker og når det kjennes ut som hele hodet til babyen dunker nedi der er det jammen ikke så rent lite vondt!Høres ut som en hvalross i pusten av og til også :tunge1: Men nå nermer det seg jo bare mer og mer! Forrige gang kom barnet som sagt 3 uker før så man kan jo aldri vite!Kanskje blir det helt annerledes og jeg ender opp med å gå på overtid - stakkars mannen min som må leve med meg da :roll::ler:

Nei, jeg får finne fram vaskebøtta og vaske litt på mitt "nye" bad-det er nok litt borrestøv og skitt der inne ja!

Ha en fin kveld videre alle sammen!

Klems fra Charmina

:babyjente: 29 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~*Tomine*~
Hørte her om dagen at Norge trenger masse flere blodgivere så en liten oppfordring fra meg må være : MELD DERE :wink:

:Nikke: Det var en fin oppfordring!

:klappe: for både deg og Charminamannen!

Står vel egentlig litt i andre enden jeg da.. Må få blod,så jeg er bare takknemlig for det :wink:

Jeg knasker isbiter,jeg også.. Enda jeg ikke er gravid,men isbiter er namme-nam :wink:

Klemmer fra Tomine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk TOMINE det var koselig :kose:

Klokka er snart halv elleve og jeg er akkurat ute av dusjen! Er så deilig med litt varmt vann på ryggen nå når den verker sånn!

Har sett litt fotballkamp og ellers bare sløvet noen timer! Når Jr er i seng er det godt å bare falle litt til ro! Vi koste oss nå med en fin bok og etterpå satt han lenge i fanget mitt og bare koste! Må jo benytte sjangsen til det nå før det kommer en til!Men han fant ut når han satt der og holdt rundt meg at det alltids var plass til en til på fanget mitt - særlig når magen forsvant igjen :ler:

Også ropte han inn til magen "hei er du en jente eller en gutt?" Også lyttet han liksom og påstod at det ropte tilbake at det var ei jente :hoho: God fantasi den gutten der!

I morgen skal jeg kanskje besøke noen venner som har fått en bedårende hundevalp! Den er bare en uke og har jo ikke åpnet øynene ennå!Men den er bare så søt - har sett bilde på mail!Ellers skal jeg egentlig ikke gjøre så mye!Det kommer ingen arbeidsfolk her i morgen og det har jeg tenkt å nyte skikkelig! Så når gutten er levert på skolen er det hjem og bare slappe helt av til en forandring!Tror faktisk at kroppen min trenger det!

Om ikke lenge begynner Farmen og det tenkte jeg at jeg skulle se før jeg kryper under dyna og sovner :sove: Det tar jammen ikke lang tid - nesten før hodet er nedpå puta!

Ha en fin onsdagskveld :vinke:

Klems fra Charmina

:babyjente: 29 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundevalper er jo helt nydelige da. Tunge labber og ørene som henger ned..

Jeg har også gitt blod, og har tenkt til å fortsette med det etter svangerskapet! Det var en fin oppfordring Charmina.

Håper du får en fin dag, og at du får slappet av litt!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK :roll: alt jeg hadde planer om å få gjort når jeg sto opp i dag.....................også har jeg bare sovet og sovet på sofaen nesten helt til nå :o !!!! Og nå er det alt på tide å kjøre for å hente gullet mitt på skolen :oops:

Ja ja - kanskje trengte kroppen en helt fredelig dag uten en eneste arbeidskar her hjemme som bråker og støver!

Men føler meg jo helt sløv da :oops:

Klems Charmina

:babyjente: 28 dager igjen til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tittet innom jeg, og fikk se en oppmuntring jeg faktisk vurdere seriøst å følge (bli blodgiver ;))!

Hvordan er det etter man har gitt blod, er man lenge slapp, føler man seg uggen lenge? *uviten*

Gutten din høres forresten ut som en liten sjarmør :)

-Stas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflott oppfordring Charmina!! Det trengs virkelig!! Både jeg og Madden-mannen er blodgivere (jeg har karantene pga.hormonbehandling+ lav hb nå da...)

Godt med sånne sløvedager innimellom...en trenger det!! Ha en flott kveld da!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Takk for koselig hilsen i dagboken min!

Godt å nyte tiden med mamma alene samtidig som det er veldig spennende med denne babyen i magen som skal bli en liten lillesøster.. He he, slår meg sammen med stas, gutten din høres ut som en liten sjarmør ja :wink:

Jeg sover også veldig mye så er ikke hver dag blir like effektiv som jeg hadde tenkt, men det gjør vel ingenting!! Blir snart ikke så mye tid til soving så man får benytte sjansen nå.

Ser du har født tidlig før og da er det vel stor sjanse for at du gjør det nå også er det ikke??? Jeg håper på at jeg er heldig og slipper å gå over (selv om jeg ikke har mye tro på det).

Uansett blir det spennende fremover nå.

Ha en fin kveld :vinke:

Klem Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stas :-)

Koselig å høre fra dere!

Stas:Jeg blir ikke noe slapp etter å ha gitt blod - men det er viktig at man drikker mye væske den dagen man gir! Første gangen du gir venter du der en god stund etterpå for å se at du ikke reagerer! Det gjør ikke vondt og jeg pleier å lese aviser eller blader mens det pågår! Tror det er sundt jeg å få tappet ut litt innimellom :wink:

Madden: Enig i at sånne sløve dager er gode av og til :wink: Så artig at dere begge var blodgivere også! :klappe:

xsiljex:Det er iallefall mange som sier at jeg kanskje kommer til å føde før nå også - det blir spennende å se! Innimellom føler jeg at kroppen er veldig klar.Også har jeg enormt med kynnere da! I dag er det 4 uker igjen så når denne uka er gått skulle jeg da begynne fødselen på torsdag om det blir som sist :o hjelpe meg skummelt å tenke på! Men hun kommer jo ikke før hun selv vil da-og sist kan det hende at morkaken min begynte å fungere litt dårlig!Fikk egentlig aldri noe skikkelig svar på det!

I kveld har jeg vært husmor og bakt deilige grove rundstykker!Oppdaget at vi var tom for brød :o og siden gutten min skal ha skolemat med var det egentlig ikke annet å gjøre!Men nå lukter det deilig nybakt i hele huset!

Han fikk nå lov til å bade i det nye badekaret før han la seg i kveld og da kan dere tro han koste seg! HAr ikke fått strøm på det ennå så det ble uten bobbler men for han spilte det nok ikke så stor rolle!

Ellers har han vært på bursdag til en i klassen i dag - og det går visst ganske heftig for seg :ler: FAren sto på terassen når Charminamannen kom og ropte "kom og hent de" :hoho: tror han tullet litt da..............!!! Men jeg ser de jo for meg 10-12 gutter med skjortene på halv åtte og sukkerinnholdet i kroppen på høygir :hoppe:

Nå skal jeg snart krype under dyna!Skal på den siste ultralyden i morgen og gleder meg veldig! Håper jeg får like fine bilder som sist! De er nemmelig bare helt utrolige!Synd jeg ikke er så flink på dataen for da skulle dere jammen ha fått sett de! Men jeg er ganske grønn når det gjelder slikt!

Har også blitt ganske så forkjøla disse dagene så det er sikkert lurt å få litt søvn!Men så spørs det da om jeg får :sove: etter alle timene på sofaen før i dag!?

Ha en god natt alle sammen!

Klems fra Charmina

:babyjente: 28 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag :hoppe:

Endelig er det helg - tror hele familien trenger det! Charminasønnen er godt forkjølet og har lagt mellom meg og Charminamannen i natt og snorket som bare det! :roll: Ikke mye soving på meg da nei!Trangt blir det jo også!Charminamannen ser rimelig sliten ut for tiden også - tynn som en strek og ikke så full av energi nei!Stakkars det tar nok på det meste!

Men som sagt nå er det jo helg!Ingen vekkerklokke og ikke noe mas - det blir deilig det!

Om noen timer skal jeg avgårde til sykehuset og ultralyd!Gleder meg som bare det!Det er jo siste gang jeg får se underet mitt før hun kommer til verden :hjerter:

Nå får jeg gå opp og tylle i meg litt varm te for å se om halsen blir litt mindre vond hater å være forkjølet!!!! :tunge1:

Morgenklem fra Charmina

:babyjente: 27 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ultralyd igjen!

Den lille inni der er fortsatt liten-så nå skal jeg tilbake neste mandag igjen til ny undersøkelse. Blodgjennomstrømningen til morkaken er heller ikke topp derfor var det veldig viktig med tett oppfølging nå :-( Huff jeg kjenner at jeg blir litt nervøs av slike beskjeder! Sist jeg fødte trodde de han kom så mye for tidlig pga av nettopp morkakesvikt!

Ellers fikk jeg to nydelige bilder av den lille tulla vår - og det var artig å se at hun hadde fått litt mere bollekinn siden sist :hjerter: Hun er bare sååååååååå søt!

Nå må jeg opp og få litt mat i skrotten!

Klems Charmina

:babyjente: 27 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute og spist på Egon i dag!Trengte å få noe annet å tenke på en babyen som kanskje ikke har det så bra der inne! :veldigsur:

Etterpå var vi og så etter en skrivepult til gutten vår men klarte ikke helt å bestemme oss! Det er så masse å velge i!

Nå har jeg akkurat puttet engelen i badekaret og så snart han er i seng skal jeg bare slappe av! Hadde selvfølgelig håndtverker i huset når vi nå kom hjem så det blir vel litt banking i kveld også :sur: Burde jo være glad for å få det ferdig men....................!!!

Ellers kjennes halsen ut som en kaktus så det blir nå ikke den store kosehelgen om det er sånn det skal være! Får drikke noe varmt og tulle meg inn i et teppe!

Skal snart se litt på Farmen!

Klems Charmina

:babyjente: 27 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNUFSE SNUFSE nå hopper jeg under dyna med halstabletter og metervis med snytepapir! Og dette skulle liksom bli en kosehelg :sur::grine:

-Gjett om jeg synes synd i meg selv da? :tunge1:

God fredagskveld til dere andre!

Klems Charmina

:babyjente: 27 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...