Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine


Charmina

Anbefalte innlegg

Hei igjen :-)

Takk for hilsen og tips ang spa SANDRA! Har hørt det med bobblebad jeg også -men helt glemt det! Får spørre legen neste gang hva han mener! Også skal man vel ikke ha for varmt vann nei! Blir jo ikke så lett med aromaterapi heller....men tenkte å ta ansiktsbehandling og iallefall noe fotmassage o.l. Gleder meg veldig!

Om 2 uker regner vi nå med å begynne å flytte inn i huset og det skal bli deilig med bare ett sted å bo på :ler:

Ellers er formen sånn passelig! Kvalmen er jo der - har gitt opp håpet om at det vil forandre seg noe særlig før babyen kommer! Bekkenløsningen er heldigvis stabil-har ikke blitt værre iallefall.Noen dager er vondere en andre men da tar jeg det kraftig med ro.

Har begynt hos fysioterapauten og hun er enestående med god erfaring!

Det som plager meg mest nå for tiden er faktisk at jeg er så innmari trøtt! Jeg føler meg aldri uthvilt!Har bare lyst til å sove hele tiden! Må faktisk sette på alarm på mobilen ifall jeg sovner sånn at jeg rekker å hente guttungen på skolen!Tenk hvor pinlig det hadde vært å sovne av da langt utpå dagen :oops:

Ellers er det nå mye liv i magen og særlig hikker hun om kvelden! Skal på ultralyd igjen den 14 og det blir vel kanskje siste gangen!mannen min ville være med også for han hadde så lyst til å se de 3D bildene!

Håper dere alle har det bra og at dere nyter dagene! I dag har vi utrolige 21 varmegrader - deilig!

Stor klem fra Charmina

:babyjente: terminen er 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bestilt massasje til meg selv, men måtte senere gjøre det om til ansiktsbehandling fordi gravide ikke måtte ha det.

Men da jegkom inn til hun massasjedama, så skjønte hun ikke helt hvorfor jeg ikke kunne få det. Det eneste som var dumt for gravide (mente hun) var at det kunne være stofer i oljen som kunne påvirke svangerskapet og virke uheldig (spontanabort).

Og så sa hun at det kunne være jeg hadde fått beskjed om det fordi de trodde jeg var litt lenger på vei enn det jeg var, (hadde ikke skikkelg mage enda) og at det da kunne være ubehagelig å ligge på benken med magen.

Jeg tok bare ansiktsbehandling, men det var kjempedeilig!

Fotmassasje hørtes i all fall deilig ut! Har tenkt litt på det selv, hadde vært godt for slitne gravidføtter!

Håper du får en fin helg Charmina!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Oppom i huset og myser litt på dataen!

Formen er ikke den store i dag så jeg skal snart dra i heimen og hvile meg litt mens jr er på skolen!

Føler meg veldig gravid om dagen - det ser jo ut som om jeg har svelget en basketball og det begynner å bli tungt å puste! Har litt på følelsen at barnet kommer før terminen! Men det er jo ikke sikkert det stemmer da!

Broren sa noe utrolig søtt her om dagen - nemmelig at det kilte deilig inne i magen hans når han tenkte på at han snart ble storebror fordi han gledet seg sånn :hjerter: Så det blir en heldig liten jente dette med en sånn storebror! Får bare håpe han føler det samme når det blir reelt da - og at sjalusien ikke blir så stor! Han har jo vært vant til å ha oss for seg selv i 6 år nå! Ikke bare bare da å plutselig måtte dele!

Men det går nok helst bra!

De som kjøpte huset vårt vil overta det den 24 september så den datoen er vi iallefall flyttet inn her.Gleder meg til alt er i orden! Og ikke minst til det er vasket og rent i dette huset også.Nå ser det ut som en byggeplass og det er slett ikke noe kjekt! Har heldigvis flere venner som sier de vil komme og vaske så snart arbeidfolkene er ferdige! Selv er jeg jo ikke akkurat i storform så jeg setter veldig pris på all hjelp vi får jeg! :-)

Nei - magen rommler så jeg får kjøpe meg litt mat med hjem og prøve å spise noe.babyen ble ganske livlig nå også kjenner jeg! Typisk når jeg sitter i ro litt!Hun vil nok helst bli vugget rundt inni magen denne babyen her!

Ha en fin dag alle sammen!

Klems CHARMINA

:babyjente: termin 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Charmina!

Det var så søtt det gutten din sa om å bli storebror.

Det er bra at han gleder seg til det kommer en liten jente til i familien deres.

Håper det går bra med deg.

Heldigvis går det mot noe stort og vindunderlig, og vi glemmer nok alt det dårlige som bekkenløsning og kvalme til slutt heldigvis.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Travel dag!Akkurat fått guttungen på skolen - og så er det straks avgårde til behandling for bekkenet!

Guttungen har fått astma igjen så det ble ikke så mye soving i natt!Typisk når været blir litt kaldere!Håper det ikke blir så mange dagene med hoste og slim denne gangen! Har så vondt av han når han har det slik!

Håper virkelig at nestemann blir en frisk og robust en - det kan jo bli temmelig slitsomt med to stk som krever oss så mye til tider! På en annen side orker man jo det meste når man er midt oppi det!

Synes jeg får mer og mer problem med å puste skikkelig - særlig om kvelden når jeg sitter!Slitsomt for det er liksom umulig å finne en god stilling. Kvalmen har også blitt værre igjen og all mat smaker bare helt pyton! (klage klage klage)

Gleder meg derimot til ultralyden på tirsdag - mannen min skal være med også for nå var han så misunnelig på alle de gangene jeg har fått sett nurket 3D. Så spørs det bare om hun vil vise seg fram for pappaen sin da eller om hun gjemmer seg godt bak morkaken som sist :ler:

Nei,jeg får komme meg avgårde!

Ha en superduper dag alle sammen!

Klems Charmina

:babyjente: termin 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! Koselig dagbok du har! :-)

Utrolig kjedelig at du er plaget med kvalme fortsatt.. :klem:

Ser du skal på UL på tirsdag, er det slik UL du tar på frivillig basis? Hvor mange Ul`er har du krav på?...Jeg har bare krav på en UL..Kjedelig igrunn for det var i uke 17, og jeg har jo så lyst til å smugtitte på den lille en gang til , for å se at alt er bra med den lille...!

Så koselig at du får ei jente! :babyjente: Kjekt siden du har en gutt fra før av...men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle tenker jeg, så lenge den lille er frisk.. :hjerte:

Ønsker deg en fin dag!

:klem: Fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :-)

Solen skinner,men det er ganske kaldt ute!Noe jeg synes er deilig til en forandring siden jeg er så utrolig varm hele tiden!

Har fått Jr på skolen og hadde tenkt å gjøre litt rydding her oppe i huset!Men da jeg kom var det allerede fullt av arbeidsfolk her så da drar jeg heller hjem og kanskje pakker ned litt saker og ting!

Vært en urolig natt da Jr har lagt med oss og hostet store deler av natta stakkars liten!Astma er noe dritt! Skulle ønske at jeg kunne ha overtatt det for han sånn at han slapp de der greiene der hele tiden! Han er så lei selv også stakkars! Og i morgen skal han på sykehuset til en spesialist med migrenen sin! Alltid noe som plager! :cry:

Heldigvis er han en glad gutt som aldri klager! DER har vi vært heldige!

Nei,det ble ikke mange ordene dette men nå blir jeg sprø av å høre på borring og banking!

Ha en stråålende dag alle sammen!

Klems fra Charmina

:babyjente: termin 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Noen ord i all hast!

Travle dager og flytting til helga! Har ikke sett mannen min denn helga da han bare har vært og jobbet i huset! Jr har hatt astma så vi har måttet holde oss inne.Laaaaaaaaaange dager spør du meg!I dag er han nå på skolen med medisin i sekken! Ikke greit alltid!Det var liksom litt lettere å holde han hjemme når han gikk i barnehagen - nå går han jo glipp av masse bare han er vekke en dag eller to.

Ute bøtter det skikkelig ned så sånn sett frister det ikke å være ute da,men når man må være inne er det ikke noe stas!

I morgen er det ultralyd igjen,og mannen min gleder seg veldig!Særlig siden jeg har fortalt han at legen er så søt :hoho: Men han ser nok mest fram til å få se datteren sin da går jeg ut fra tjiihiii!!!

Dagen etter er det kontroll hos legen igjen!Det er alltid så betryggende å komme til han for han tar seg så god tid!Håper jeg har klart å legge på meg litt også!

HA en fin dag da alle sammen!

Klems Charmina

:babyjente: 59 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at huset begyner å bli ferdig. Sikkert godt å komme i orden når baby kommer. Spennende med UL. Jeg stor gleder meg og, men det er SÅ utrolig lenge til. Føles som en evighet, men det er vel bare å smøre seg med tolmodighet.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag alt -dagene flyr :-)

Har vært hos legen på kontroll i dag og alt er som vanlig! Er blitt snylta forkjøla og fikk beskjed om å ta kontakt om det ble mye feber! Ellers bruke litt paracet og nesespray i små mengder!

Tirsdag var vi på ultralyd igjen-og mannen min var så glad han var med akkurat denne gangen! Babyen viste seg nemmelig veldig fram -ikke sånn som sist da hun bare gjemte seg bak morkaken med hodet!

Nei hun lå inni der og gjorde de mest utrolige grimaser! gjespet,svelget fostervann som hun elegant spyttet ut igjen og rakte tunge! Gjett om vi lo og gjett om jeg kjente morshjertet banke :hjerter: Fikk med utrolig fine bilder Skal tilbake om 4 uker og ta den siste ultralyden og gleder meg allerede!

Ellers sa hun at barnet er litt lite - 20 under normalpersentilen! Så nå håper jeg hun egentlig holder seg i magen og får vokst litt frem til terminen!Håpet jo å føde litt før siden jeg er så lei av denne kvalmen - men det er vel ikke lurt å håpe på slikt!

Nei- jeg får hive meg i bilen og hente den kommende storebroren på skolen!

Ha en fin dag!

Klems fra Charmina

:babyjente: termin om 58 dager :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke lenge igjen.... :-)

Det må ha vært en fantastisk UL. Håper vi også får en slik opplevelse.

Du får ha lykke til de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?)

Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556

Ha en fin dag! :klem: fra Månebarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :-)

Nå er vi endelig i hus og har sovet den aller første natten i nytt hus! Sov som en stein i natt for første gang på lenge!Måtte ikke engang opp på do for å tisse :ler:

Hadde mange flinke venner med oss i går som hjalp oss å bære alt pøet vårt i hus!Det dumme var bare at himmelens sluser var vidåpne hele tiden så gjett om de og tingene ble våte? Selv tok jeg med meg gutten min og gikk til byen! Spiste deilig frokost sammen også så vi litt på gardiner!Etterpå var vi og kjøpte bamse til babyen! Broren har nemmelig lenge ville velget ut en bamse til sin bror/søster (vi har ikke sagt til han hva det blir). Og gjett om han var stolt som en hane da han gikk ut av butikken med den skjønne lille gammeldagse bamsen med fin grønn silkesløyfe rundt halsen?

Ellers kjøpte jeg meg en navne bok også for det med navn er ennå ikke helt avklart da! HAdde det vært en gutt som vi trodde så hadde det blitt Mathias for det har vi alltid likt!Men så var det det at det blir visst ei jente da....! Og da lurer vi jo litt på Martinemen er ikke helt bestemt ennå!

Nei,jeg får hive meg rundt å gjøre litt!Mannen min ligger på alle 4 og prøver å skru sammen de nye møblene til Jr. Får se om han trenger litt hjelp!

HA en fin dag så lenge!

Klems fra Charmina

:babyjente: Termin 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Tirsdag - og nok en dag hvor regnet har bøttet ned her i Bergen! Fatter ikke at det kan komme så mye vann jeg!Jammen fikk jeg bruk for de høye støvlene jeg kjøpte meg for en stund siden! Det går jo nesten ikke an å gå i noe annet for tiden!

Mannen min er sammen med en kompis og rydder ut siste resten i det gamle huset mens jeg er her hjemme og vasser i kartonger og sekker! Det flyter alle steder :roll: Og det verste er at jeg nesten ikke har ork til å rydde noe heller!Har vært så trøtt og lite opplagt disse dagene! Bekkenet verker,kvalmen er der hele tiden og på toppen av det hele får jeg vist bare mer og mer kynnere!Av og til er magen hard som en basketball :ler:

Guttungen min begynte nå på fotball i dag og ble hentet av treneren og sønnen i sted!Er så spent på å høre hvordan de har hatt det når han kommer hjem.Og ikke minst på om pusten tåler det! Trening og astma er ikke alltid like lett men på en annen side har de ikke vondt av det heller!Pøste nå innpå litt medisin før han dro og regner med at det da går bra!

Nei,jeg tror jeg går opp og slenger meg litt på sofaen - så får nå rot være rot en stund til :enig_animasjon:

Klems fra Charmina

:babyjente: termin 11.11 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare innom for å ønske deg en god dag og lykke til med ryddingen. Høres ut som du har en lang dag forran deg... husk å ta hennsyn til deg selv og baby!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO IGJEN :-)

Torsdag - dagene flyr det er sikkert!

Og regner gjør det fortsatt! Utrolig hvor lenge det har bøttet ned fra himmelen nå! Synes godt det kan stoppe litt iallefall!

I dag har jeg vært i byen og tatt ut gardiner til stuen! Var på KA International som vanlig - for der har de bare det utvalget og ikke minst kjempeservice! Skal ha liftgardiner og endte opp med et lyst lekkert stoff som er stripete og i helt tynn fin lin. Er så fint når lyset kommer gjennom syns jeg!

Hentet så Jr på skolen og han hadde med seg noboen og klassekompisen hjem! Så laget jeg deilige pannekaker til dem! Gjett om de koste seg?

Mannen min kom også hjem som snarest og slukte litt mat før det var avgårde igjen! Han skal ned og ta aller siste rest i det solgte huset før overtakelsen i morgen formiddag! Skal være så glad når de nøkklene endelig er avlevert og vi kan glemme hele huset! Og endelig begynne å konsentrere oss om alt her! Er jo ikke akkurat trivelig å bo oppi pappesker og digre søppelsekker fulle av ting :roll:

Ellers skal vi ned på den store boligmessen i morgen - og endelig skal vi kjøpe oss bobblebadekar! Det har vi drømt om lenge! Og endelig har vi funnet et som er helt bakteriefritt og med motor som ikke bråker! Veldig dyrt, men jammen skal det bli deilig!Og når vi fikk så mye mer for huset en vi trodde så skal vi jammen spandere det på oss :wink:

Gleder meg til å ligge oppi der med min kjære etter at barna er lagt og bare slappe av og prate.Tenne litt stearinlys og bare lukke øynene! DET er kos det :hjerter:

Nei, jeg får begynne å vaske litt klær.............ligger jo hauger her som skriker etter å bli vasket!

Babyen sover vist veldig i dag for hun har sparket mye mindre en hun pleier! Men sånn er det bare enkelte dager og jeg har sluttet å bekymre meg!

Klems fra Charmina

:babyjente: 49 DAGER TIL TERMIN :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Koselilg å "følge" med deg og den bitte-lille! Vi jobber (som du kanskje vet) med å få en/ei liten og det er kjemepe gøy og se hvordan svangerskapet går for andre :)

Mamma fikk lillebror for snart 2 år siden, og jeg husker godt jeg tenkte jeg var glad det ikke var meg.. Ho kasta opp hver dag fram til kvleden før ho fikk han :roll:

Men nå skravler jeg meg bort igjen :ler:

Kos deg i boblebadet da!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...