Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

En litt bedre natt i natt selv om MARTINE :hjerte: har lagt oppå mammaen sin denne natten også - men hun sov bittelitt i sin egen seng!

Storebroren var så søt når han kom inn og sa hadet til henne i morges - susset henne på hodet og forklarte at nå måtte storebroren gå på skolen!Han er så utrolig snill med henne!Rørende å se på!

Nå er den lille stelt og har fått mat!Jeg har så mye melk at det rett og slett renner over!Ikke rart hun bare sovner etter måltidene!

Nå skal jeg stelle min egen kropp også er det avgårde på sykehuset!

Ha det fint så lenge!

Klems fra Charmina

:babygutt: HENRIK 23.05.98 :babygutt:

:babyjente: MARTINE 17.10.04 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver dere med lysbehandling enda?? Vet du hvor lenge?

Godt med omsorgsfulle søsken :-) Sønnen din høres herlig ut! Jeg har faktisk lest et eller annet sted at den perfekte aldersforskjellen på søsken er 6-7 år. Da takler eldstemann dette med sjalusi bedre.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI IGJEN :vinke:

Det gikk bra på sykehuset i går - nå var verdiene falt og vi skal bare tilbake om vi ser at hun blir mye gulere eller merkbart slappere! Hun har nå hatt 3 lysbehandlinger! (xsiljex det er litt individuelt hvor mange behandlinger de må ha!Det blir bestemt etter verdiene på testene!Forrige gang vi var der hadde Martine verdier på over 315 og det var da over hennes lysgrense så da måtte hun inn i solen igjen :briller: )

I natt har hun sovet godt også og det var jammen deilig!Prøver alt jeg kan å holde henne litt våken om dagen!Ammet henne bare 1 gang iløpet av natten så i dag føler jeg meg rimelig opplagt!

I morgen kommer helsesøsteren på hjemmebesøk og det blir sikkert kjekt! Får prøve å rydde litt før morgendagen :ler: det er liksom ikke helt blåst her om dagen nei!

Martine ligger nå og sover oppe i vuggen sin og storebroren er på skolen!Ganske så fredelig her med andre ord!

HAr enda ikke hørt fra trygdekontoret ang svangerskapspermisjonen - men det er kanskje slik at når jobben forskudterer så svarer de ikke så kjapt! Det som irriterer meg mest er at vi som føder før tiden på en måte blir straffet!Jeg mister jo nå nesten 4 uker av permisjonen min fordi martine kom før tiden! Disse barna krever jo ofte mye de første ukene så jeg skjønner ikke helt de reglene der :-x Hadde hun derimot kommet på overtid justerer de permisjonen deretter!Merkelig system eller hur?

Nei nå er det visst slutt på freden - frøkna krever mat!

Klems fra Charmina

:babyjente: MARTINE KOM DEN 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevåk i natt også :Gjesp:

MARTINE har :grine: og hatt vondt i magen eller noe! Broren kom også inn iløpet av natten men flyktet fort tilbake til sin egen seng da søsteren satte igang sine høyeste gråte toner :hoho: Da syntes ikke han at det var så stas å ligge der alikevel! Også måtte Charminamannen følge han til sengs igjen 2 ganger da han var i full ferd med å stå opp klokka tre i natt! FOR noen unger :roll:

Ikke har jeg fått sovet etterpå i dag heller for jeg måtte avgårde til tannlegen med en brukket tann!Veldig festlig? NOT!!!!!! :veldigsur: Er så irriterende å måtte bruke masse penger på slikt!

Om en stund kommer nå helsesøsteren på hjemmebesøk og jeg har nå fått ryddet litt her sånn at hun ikke tar fra oss jenta pga av alt støvet :ler: !!!

Får heller ta en liten ettermiddags hvil i dag!

Ellers ikke så mye spennende å berette akkurat! Føler det går mest i bleier,amming og klesvask om dagen!Men jammen koser jeg meg også!

Klems Charmina

:babyjente: MARTINE KOM 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en slitsom tid, selv om det er koselig!

Men snart er denne tiden over, for det går så fort, og da kommer vi til å savne den!

Så leit å høre at det er dårlig med søvn for tiden. Det går litt opp og ned her i Sandraheimen, håper det stabiliserer seg snart..

Håper det gikk bra på hjemmebesøket! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAG :rosasmil: og ute bøtter regnet ned!Går ikke an å gå ned i postkassen engang uten å bli gjennomvåt! Da er det deilig å bare være inne og kose seg!

MARTINE sover søtt i vuggen sin og har faktisk sovet litt i natt også - slett ikke værst! Tydelig at gulsoten har avtatt for hun er mye mer våken nå en tidligere! Kikker rundt og følger med!Også lager hun så masse artige lyder - sånne som bare er vidunderlig å høre på!

Ellers så elsker hun virkelig å bade!Da nyter den lille frøkna å bare sparke litt med beina og plaske litt med armene! MEN - dere skal høre henne når vi tar henne opp av karet!!!!! :o Hun skriker til med en så høy tone at det nesten er et under at ikke speilene på badet knuses! Snakk om krigshyl!!!!!! Så hun vet jammen å si fra om det som hun ikke synes noe om!

Charminamannen er på jobb og Charminasønnen på skolen så vi har det ganske så fredelig her om dagene.MARTINE sover for det meste så jeg får mye tid til å gjøre annet her hjemme - men tror dere jeg gjør det da? :oops: NEI! Sitter heller bare å slapper av og leser en god del!Fysjom fy! Men nå har jeg da fått sengetøyet vårt inn i vaskemaskinen (phuuuh)så det ser ut som om jeg har gjort noe iallefall :ler: FOR en husmor jeg er :husarbeid: :oops: :oops: :oops: :oops:

Hadde jo helsesøster på besøk i går og hun var skikkelig ok! Fikk svar på en del av det jeg lurte på og masse kjekke brosjyrer! Skal gå i gruppe på helsestasjonen sånn som jeg gjorde forrige gang!Det var skikkelig kjekt det og de jeg gikk med da er gode venninder i dag! Håper det er noen kjekke folk med denne gangen også - og kanskje noen som ikke bor så langt unna her!

Nei, nå er det visst bare å finne fram puppen for nå er det ei som ligger der oppe og lurer på hvor mammaen blir av!

God torsdag alle sammen

:klem: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig å titte innom dagboka di...du skriver så fint synes jeg!

Godt at Martine har gode netter også...slik at du får hentet deg litt inn igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi! Fant du noe spenede i den?

Snart helg ja! ukene flyr avgårde! God helg til deg også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Madden :vinke: For koselig hilsen! Følger jo veldig spent med på førstnevnte nå - og ja sommerfuglene det er masse kjekt i dagboka! :-)

I Charminahjemmet har vi hatt en fredelig natt - måtte bare amme den lille prinsessa 2 ganger og første gangen var ikke før i 04 tiden så da ble det gode timer med søvn frem til da :sove: deilig!!! Fulgte helsesøster sitt råd og la en varmepakning i senga hennes - slik at hun ikke skal føle det så kaldt å bli tatt vekk fra mamma sitt bryst for så å havne oppi den kalde senga si!Så ut som det fungerte for det var første gangen hun ikke protesterte høyt da jeg la henne oppi der!

Ellers våknet vi til det uværet i morges og jeg syntes litt synd på guttene mine som måtte ut! Broremann skulle på bondegårdbesøk med skolen og jeg må si jeg ble glad på deres vegne når det etter hvert lyste opp ute og det sluttet å bøtte ned!

I går fikk jeg meg også en utrolig fin overrasskelse. Charminamannen var en tur i byen etter jobben for å ordne en stol vi hadde fått som ikke var helt bra! Da han kom hjem kom han bort til meg med en liten pakke - pent pakket inn!

Og inni lå det et aldeles nyyyyydelig gullarmbånd! Med tykk lenke og et hjerte med diamant hengende på!!! :o Også fortalte han at det ville han gi meg fordi jeg fødte han slike vakre barn :hjerter::hjerter::hjerter:

Er han ikke god?

Om ikke så lenge skal vi nå på foreldremøte og høre hvordan det går med gutten vår på skolen - er litt spent!Regner med at vi får høre at han er en god skravlebøtte :ler: for munnen hans går ustoppelig :ler: Iallefall sammen med oss! Men jeg tror nok det går bra - han har nå iallefall fått litt oppdragelse og vet nå forskjellen på rett og galt!

I går kom han forferdet hjem og fortalte at noen hadde "Fokket" han!Hva i all værden er dte da spurte vi - og da viste han oss at noen hadde vist han fingeren! Sant mamma det er fryktelig stygt? Og det måtte jeg jo bare si meg enig i!Så det er tydelig at han lærer nye ting nå som han er skolegutt :roll: sukk!Ikke så mye å gjøre med det!

Han har faktisk ikke vært sjalu på søsteren sin heller - og det synes jeg er ganske utrolig! Men han er bare så god med henne.Og om morgenen er det å kysse henne det siste han gjør :hjertesmil:

Men alle som har kommet her med gave til henne har også vært utrolig flinke til å ta med en liten ting til han også! (det er ikke få Pokemonkort søsteren allerede har skaffet han :ler: -ikke rart han er fornøyd med henne da nei)

Ellers er det deilig at det er helg!

:klem: til alle mine gode nettvenner!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter:

Så romantisk mann du har da :Nikke: Det var veldig koselig sagt! Heldig du!

Så deilig at dere fikk litt mer søvn i natt. De dagene hjelper veldig!

Det går sikkert kjempefint på foreldremøte. Charminasønnen høres jo veldig snill ut :-) Så fint at det ikke er blitt noe sjalusi, og at han er så snill med søsteren sin.

Ha en fin helg Charminavennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh for en fantastisk mann du har!!! Det er jo bare SÅ gøy når en får uventede pakker.... så søtt...

Tusen takk for litt oppklaring når det gjelder syke penger. Skal prøve å gå en stund i jobb nå, men neste gang det slår ut må jeg ut i 50 % sykemelding....

Ville bare ønske deg en super helg!! Heldig gris du som har en liten søt baby.. Jeg er bare SÅ klar for å få lille jenta mi ut. Vil og kose!!! :ler:

GOD HELG SNUPPA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØNDAGhar virkelig tatt seg ut i natt og ville helst sutte på sin mor det meste av natten! Hun sov nå litt innimellom i sengen sin også da men......! Charminamannen sov heller ikke så mye stakkars! Og det hele toppet seg når broren klarte å falle ut av senga si i natt og lå oppe og gråt værre!God og rød på rompen stakkars! Og da roen endelig var senket seg og vi sov søtt ............jo da fant broren ut at han skulle stå opp :o klokka halv seks i morges! Da var vi fornøyde da!

Så broren måtte klare seg litt selv og utnyttet jo det til det fulle!Han hadde lekt og romstrert noe værre :ler: .

Snille charminamannen sto så opp og lot mor få sove litt!Det trengte hun virkelig! :sove:

Nå om ikke lenge skal vi kose oss med cup-finalen og litt godis! Det gleder nemmelig gutta i huset seg til.Og ute bøtter det ned så det er like greit å bare kose seg inne!

MARTINE har nå vokst litt og det virker som hun legger greit på seg!Hun er vanligvis et utrolig fredelig barn som vi nesten ikke hører om dagene.Stort sett er det bare soving og noen fornøyde små grynt som kommer fra henne!Hvorfor nettene blir litt annerledes aner jeg ikke :klø: Kanskje hun bare er selskapssyk?

HA en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :klem:

Titter innom for å se hvordan det står til i Charminaheimen :wink:

Så flott at Martine vokser og legger på seg :)

Ønsker dere en fortsatt fin søndagskveld :)

Klemmer fra Lykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NATTEVÅK :tunge1: har holdt det gående siden halv to :o og slik ser jeg ut!!!!

Nå ligger hun her på fanget mitt og ser ut til å synes at det er helt som det skal være!

Charminamannen og sønnen sover søtt :sove: og det er helt stille i huset!

HEI LYKKE det var kjekt å se deg her igjen! Skal skrive hilsen i dagboka di senere :vinke:

Nå får vi prøve senga igjen og litt pupping

klems charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen Charmina :roll:

Rart hvordan så mange spedbarn snur døgnet på hodet og sover på dagen og ikke natten?

Marcus er glad i å være oppe på natten han også, gleder meg til den natten jeg kan sove hele natten igjennom uten å stå opp. :-) :P :-)

Heldigvis stabiliserer det seg nok mer etter hvert. (Håper jeg i all fall)

Ha en fin uke da Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hvorfor skal de snu døgnet på hodet da? :klø: Jeg kommer ikke til å kunne være blandt folk jeg når jeg ikke får nok søvn i det heletatt.. Men det skulle jeg tenkt på litt før kanskje :ler::tunge1: Neida, man venner seg vel til det meste..

Så snill mann du har! Blir helt rørt jeg når jeg leser sånt. Var innom dagboken din rett etter at du skrev det, men da herjet hormonene i kroppen min så jeg satte i å :grine: så jeg måtte logge meg av og begynne med noe annet :ler:

Ha en fin dag med Martine og resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei SANDRA :vinke: takk for hilsen og ikke minst forklaringen på det med de bildene - må se om jeg klarer å få det til.Er jo helt grønn når det gjelder data da :oops:

Hei XSILJEX :vinke: så søt du er - fikk jo nesten dårlig samvittighet for tårene dine jeg da :kose: men kjenner meg godt igjen!Tårene er jammen ikke langt unna når man er gravid nei!Jeg gråt for de mest utrolige ting!

I dag har jeg benyttet sjangsen og sovet litt på sofaen mens :babyjente: sov i vuggen sin! Skulle egentlig til tannlegen klokka halv elleve men heldigvis for meg ringte de i morges og sa at tannlegen var syk!Og etter en slik natt var det veldig ok syntes jeg! Leit for tannlegen da men.........................!

Ja det er litt merkelig det der at ungene liksom skal snu døgnet.......!Kanskje sover hun bedre når det er masse lyder i huset? Kan jo støvsuge rundt ørene på henne uten at hun våkner! Men heldigvis er jo dette noe som skal rette på seg da.Med sønnen min hadde jeg ikke en eneste våkenatt og han sov hele natten uten mat fra han var 5 dager gammel!Helt utrolig! Men søsteren er nok ikke slik nei! Ikke forventet jeg det heller- man får liksom ikke to make unger!

Om en stund kommer storebror hjem og da skal jeg ta med meg begge to og rusle ned på butikken! Er jo på tide at MARTINE får oppleve en liten trilletur i vogna si! Må kjøpe litt middag sånn at Charminamannen ikke blir alt for oppgitt over sin hjemmeværende kone :ler: Han klager aldri stakkars - men kunne sikkert godt tenkt seg at jeg hadde kommet med en returordning innimellom :ler:

Ikke er det lett å finne på noe å spise hver dag heller - særlig ikke når jeg er vegeterianer og de andre i familien ikke! Og nå er det liksom litt mer begrenset hva jeg kan spise også da! Må jo stå over alt som heter erter,bønner,kål ,løk osv! Ja brus også for det reagerer den lille tulla på!

Nå er det visst ei som våkner der oppe - og da er ikke tålmodiheten stor før hun krever at mor kommer med puppen! Her skal maten serveres raskt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt meg et deilig kveldsbad i bobblekaret - og det er bare fantastisk deilig for kroppen :Hehe:

Martine sov søtt mens Charminamannen holdt fortet imens!DEILIG!

Nå lurte jeg henne over fra vugga til sengen...........men nå hører jeg selvfølgelig at hun ligger der inne og knirker :roll: Hun sover med andre ord det meste av dagen for å lade opp til natten :fy:

Ellers har vi ledd masse av alle de utrolige grimasene hun lager i kveld. Hun har egen grimase for bæsjing,en for jeg er sulten mamma, en for at hun er trøtt og en for kosing! Bæsjegrimasen er den artigste - da lager hun den trutmunnen å ser ut som om hun sier "åååå giid altså" :ler:

I morgen har jeg tenkt å prøve å kjøpe inn noen av julepresangene :nisse: Normalt sett pleier jeg å være ferdig med nesten alle på denne tiden så jeg henger virkelig langt etter i år! Trodde jo jeg skulle rekke alt før fødselen,men så travelt som Martine hadde det så gikk jo ikke det nei!

Men har litt ideer om hva jeg skal kjøpe så det skal gå fint tror jeg!

I år er det vi som skal ha juleselskapet (annethvert år hos oss) og jeg tror vi blir 10 eller 12 stk. Det gleder jeg meg veldig til! ELSKER å feire jul etter at jeg fikk barn selv!

Nei,nå skal jeg opp og se at det store gullet mitt ligger fint under dyna, også får jeg vel gå inn til det lille gullet som knirker der inne og gi henne litt mat! Håper bare hun sover litt mere denne natten (man kan jo alltids håpe da! :tunge1: )

NATTI NATTI :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag :vinke:

Vært litt styr i det siste da Martine har vært litt dårlig!Måtte til legen og få lyttet på henne da hun var så surklete og kastet opp litt slim! Heldigvis ikke noe å høre på lungene!

Og hun er nok bedre for i natt sov hun tilfreds i sengen sin det meste av natten.Ammet henne i tre tiden også sov hun igjen til klokka halv åtte!Utrolig deilig!

I går hadde vi besøk av 2 som jobbet i barnehagen til guttungen og det var bare så utrolig koselig!

Martine fikk nydelig kjeledress og et utrolig flott lammeskinn for å sove på,og storebroren fikk bok,album og nøkkelhank! De er bare så utrolig snille.Og det er bare så kjekt å holde kontakten med de! :kose:

Ellers har Martine begynt med en underlig suging på puppen om dagen.........etter at hun sikkert er mett ligger hun der å smatter og sutter noe værre.Ikke særlig behagelig for meg (faktisk ganske vondt),men gjett om tøtta koser seg!Jeg synes hun er blitt så stor allerede..............og det er bare litt over 3 uker siden hun ble født!

Nå skal jeg opp og se litt aviser mens hun sover!Også er det middagslaging!

Og når Charminamannen kommer hjem og vi har spist tror jeg at jeg skal ta meg en tur ut og kjøpe litt julepresanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Marcus driver også og smatter og koser seg på slutten. Ser ut som han har det som plommen i egget ;)

Det er visst bare bra at de gjør det, eller, man skal bare la de suge sånn (om det passer for deg), for på slutten av ammingen er da den "beste" melken kommer..

Så deilig at Martine sov så lenge! Det hjelper veldig de dagene det går litt bedre med soving.

Skulle også vært ute og kjøpt gaver til jul, men synes det er så tiltak foreløpig. Er av typen som pleier å vente til det siste. Skal begynne å skrive liste snart da.

Du er flink du!

Så hyggelige barnehagetanter dere har hatt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...