Gå til innhold

Samboeren min er utro med søsteren min.?!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om du ikke hadde noen andre hensikter enn hennes vennskap, er ikke alle som deg!

Det må jo du skjønne.

Ts sin situasjon er annerledes. Det er derfor god grunn til å tro at det er noe mer enn bare vennskap.

Å komme med latterlige hersketeknikker ser ut til å prege de fleste av innleggene dine.

Liker at poenget mitt flyr over hodet på deg, men du pakker det inn som hersketeknikk. Så her vil utgangspunktet være at samboeren til ts må holde seg langt unna søstra fordi gud forby, det KAN utvikle seg noe seksuelt? Oh lord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg maner til forsiktighet.

Du fyrer opp under trådstarters oppfatning av en situasjon med stort skadepotensiale, basert på en fremstilling som har en veldig stor sannsynlighet av å være unyansert for å si det litt forsiktig.

Det er en vesentlig forskjell.

Det er ofte lurt å være litt ydmyk når vi ikke kjenner alle detaljer.

Du fremstiller seg selv som allvitende og har en nedlatende måte å ordlegge deg på.

Jeg foreslår at du tar ditt eget råd.

På samme tid kan vi alle melde oss ut av KG.

Dette er et forum hvor også du deler dine synspunkter og oppfatninger.

Om du velger å være naiv og ikke erkjenne ts sin opplevelse av denne situasjonen, så værsågod.

Det er ingen som nekter deg.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at poenget mitt flyr over hodet på deg, men du pakker det inn som hersketeknikk. Så her vil utgangspunktet være at samboeren til ts må holde seg langt unna søstra fordi gud forby, det KAN utvikle seg noe seksuelt? Oh lord.

Jeg liker ikke at poenget flyr over hodet ditt.

Men uansett tror vi har avsporet denne tråden nok som det er,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at poenget flyr over hodet ditt.

Men uansett tror vi har avsporet denne tråden nok som det er,

"Vi?". Dagens

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vi?". Dagens

Ja, vi.

Så flott at du holder fast med oppførselen din slik at jeg beholder inntrykket som jeg har av deg,

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi.

Så flott at du holder fast med oppførselen din slik at jeg beholder inntrykket som jeg har av deg,

Ditto :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår å sette meg i situasjonen? Nope. På sommeren gikk jeg daglige fjellturer med søsteren til samboeren, som for øvrig er en svært attraktiv dame, og det var generelt god stemning. Når vi dro ut på byen så kunne samboeren dra tidligere med resten av hønseflokken hennes, mens andre ble igjen. Det var ikke sjeldent at jeg og søstra gikk ned til sentrum mens vi holdte rundt hverandre på tøys. Og her er det det som skiller situasjonene: søstra visste om alt og det kunne ikke falt meg inn å komme med seksuelle tilnærminger. Alle gav seg blaffen i det fordi hun er svigers. Dama brydde seg ikke når vi kom gående inn i pubn, fordi hun er sikker på seg selv.

Der har du samme situasjon for deg. Men regner med enhver som ikke har samme mening som deg (og som forøvrig ikke sitter her inne konstant) må omvendes.

Jeg tråkker deg på tærne, og du sier til meg "slutt! Det gjør vondt".

Mitt svar til deg er "kutt ut da! Jeg har tråkket Snuppi på tærne tusenvis av ganger, og hun har aldri fått vondt".

Er dette riktig?

Skal jeg underkjenne det faktum at du synes det er vondt, fordi Snuppi ikke synes det er vondt, eller skal jeg akseptere at det gjør vondt for deg, selv om det ikke gjør vondt for Snuppi`?

Saken er her at trådstarter synes det var vondt å bli tråkket på tærne, og da er det hennes følelse som må tas på alvor. Det er hun som sitter med smerten.

Kanskje har hun lav "smerteterskel", kanskje har hun et sår som ikke har grodd, uansett grunn smerten er reell, noe samboeren hennes og søsteren hennes (og vi her inne) må ta på alvor.

Det hjelper ikke trådstarter å bekrefte alle hennes mørkeste redsler, men det hjelper heller ikke trådstarter å bagatellisere den opplevelsen hun hadde, med de påfølgende følelsene.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkker deg på tærne, og du sier til meg "slutt! Det gjør vondt".

Mitt svar til deg er "kutt ut da! Jeg har tråkket Snuppi på tærne tusenvis av ganger, og hun har aldri fått vondt".

Er dette riktig?

Skal jeg underkjenne det faktum at du synes det er vondt, fordi Snuppi ikke synes det er vondt, eller skal jeg akseptere at det gjør vondt for deg, selv om det ikke gjør vondt for Snuppi`?

Saken er her at trådstarter synes det var vondt å bli tråkket på tærne, og da er det hennes følelse som må tas på alvor. Det er hun som sitter med smerten.

Kanskje har hun lav "smerteterskel", kanskje har hun et sår som ikke har grodd, uansett grunn smerten er reell, noe samboeren hennes og søsteren hennes (og vi her inne) må ta på alvor.

Det hjelper ikke trådstarter å bekrefte alle hennes mørkeste redsler, men det hjelper heller ikke trådstarter å bagatellisere den opplevelsen hun hadde, med de påfølgende følelsene.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

Jeg ser det slik: "Jeg har fått en kul på leggen - hva kan dette være?"

Hvorpå KG svarer: "Det er helt sikkert kreft!", "Du må amputere fra kneet og ned", "Nei, du må helt sikkert amputere fra låret", "Nei, du vil dø!!". Osv.

Det går an å være litt roligere i tilbakemeldingene og ikke krisemaksimere umiddelbart. Det går også an å se og anerkjenne følelsene til trådstarter uten at man nødvendigvis må fore et usikkert menneske med enda mer usikkerhet.

Endret av Petra75
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkker deg på tærne, og du sier til meg "slutt! Det gjør vondt".

Mitt svar til deg er "kutt ut da! Jeg har tråkket Snuppi på tærne tusenvis av ganger, og hun har aldri fått vondt".

Er dette riktig?

Skal jeg underkjenne det faktum at du synes det er vondt, fordi Snuppi ikke synes det er vondt, eller skal jeg akseptere at det gjør vondt for deg, selv om det ikke gjør vondt for Snuppi`?

Saken er her at trådstarter synes det var vondt å bli tråkket på tærne, og da er det hennes følelse som må tas på alvor. Det er hun som sitter med smerten.

Kanskje har hun lav "smerteterskel", kanskje har hun et sår som ikke har grodd, uansett grunn smerten er reell, noe samboeren hennes og søsteren hennes (og vi her inne) må ta på alvor.

Det hjelper ikke trådstarter å bekrefte alle hennes mørkeste redsler, men det hjelper heller ikke trådstarter å bagatellisere den opplevelsen hun hadde, med de påfølgende følelsene.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

Se petra75 svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det slik: "Jeg har fått en kul på leggen - hva kan dette være?"

Hvorpå KG svarer: "Det er helt sikkert kreft!", "Du må amputere fra kneet og ned", "Nei, du må helt sikkert amputere fra låret", "Nei, du vil dø!!". Osv.

Det går an å være litt roligere i tilbakemeldingene og ikke krisemaksimere umiddelbart. Det går også an å se og anerkjenne følelsene til trådstarter uten at man nødvendigvis må fore et usikkert menneske med enda mer usikkerhet.

Det er jeg enig i, noe jeg har gjort i mine svar til trådstarter, og også nevnte i siste avsnitt av innlegget du siterte.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se petra75 svar.

Ja, men jeg følte at du bagatelliserte trådstarters opplevelse og følelse, noe jeg ikke mente var riktig.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg følte at du bagatelliserte trådstarters opplevelse og følelse, noe jeg ikke mente var riktig.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

Dette er kanskje noe av kjernen i sidedebatten her...

Det at noen åpner for at TS kanskje leser litt mye mellom linjene trenger ikke bety at følelsene underkjennes.

Bare årsaken til dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje noe av kjernen i sidedebatten her...

Det at noen åpner for at TS kanskje leser litt mye mellom linjene trenger ikke bety at følelsene underkjennes.

Bare årsaken til dem.

Takker. Slipper å måtte gjenta megselv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er kanskje noe av kjernen i sidedebatten her...

Det at noen åpner for at TS kanskje leser litt mye mellom linjene trenger ikke bety at følelsene underkjennes.

Bare årsaken til dem.

Takker. Slipper å måtte gjenta megselv.

Det kan godt hende at jeg misforsto, men jeg tolket den siterte setningen under som en bagatellisering av trådstarters følelser fordi de selv ikke ville følt det på samme måte i samme situasjon.

Dama brydde seg ikke når vi kom gående inn i pubn, fordi hun er sikker på seg selv.

Anonymous poster hash: fa404...b0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstiller seg selv som allvitende og har en nedlatende måte å ordlegge deg på.

Jeg foreslår at du tar ditt eget råd.

På samme tid kan vi alle melde oss ut av KG.

Dette er et forum hvor også du deler dine synspunkter og oppfatninger.

Om du velger å være naiv og ikke erkjenne ts sin opplevelse av denne situasjonen, så værsågod.

Det er ingen som nekter deg.

Interessant all den tid jeg har gjennom hele tråden prøvd å påpeke viktigheten av at vi ikke vet, og dermed bør være forsiktige med å konkludere.

Edit: Dette kalles forresten for Ad Hominem

Det at jeg mener at det kan være en mulighet for at TS tar feil, er ikke det samme som å ikke erkjenne hennes opplevelse.

Endret av Uredd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det har hendt noe, men jeg synes de har trådt over grensen.

Man holder ikke på sånn da man er i ett forhold eller med typen til søstera si, eller en annen opptatt man for den saks skyld.

Det er kun du som kan ta valget over hva du vil gjøre her.

Men jeg må ærlig innrømme at forholde til søsteren min aldri ville blitt det samme igjen, om hun gjorde noe sånt.

Hvordan forholde har du og søsteren din fra før?

Er hun typen til å ville gått bak ryggen din eller venninnene sine med typen din/deres, eller er hun ei som aldri ville gjort noe sånt mot deg eller venninner?

Jeg vet hvem jeg kan stole 100% på av venninnene mine, og hvem jeg ikke kan det med. Hvem som aldri kunne gjort noe sånt, og hvem som kunne gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes ikke det er noen grunn til full krisemaksimering!

Ja de er venner og trener sammen. Er det noe krise? Er vel hyggelig at typen er med i familien vel.

Kanskje de ikke leide men holdt hverandre i hendene for å vise noe eller tulle eller støtte seg eller noe.

Jeg er gift, og jeg har leid andre enn mannen min jeg. Legger ikke så mye i det egentlig.

Kanskje du hadde bestemt deg for hva du skulle se før du fikk øye på dem?

Hvis noen hadde kastet sfo over meg i offentlige rom og kjefta, skriket og Grint og hylte om at jeg hadde meg med søsteren hadde jeg blitt rimelige flau, rød og stammene jeg og!!

Rart at du er så usikker både på mann og søster synes jeg. Kanskje du skal gå litt i deg selv.

Ellers ønsker jeg deg lykke til! Håper det ordner seg uansett utfall.

Anonymous poster hash: 26c44...1d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...