Gå til innhold

Samboeren min er utro med søsteren min.?!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

La usikkerheten lenge leve, ts!

La oss håpe at de som vekker usikkerhet hos andre grunnet egen dumskap og egoisme en dag ser lyset, Bbc_tromvik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe at de som vekker usikkerhet hos andre grunnet egen dumskap og egoisme en dag ser lyset, Bbc_tromvik!

Du begynner å komme på nivå med Gjest og wubwub. Så til saken; de sender meldinger, de trener sammen, han syns hun er attraktiv, og hun fersket de i å holde hender? Really? Det er så mye som skurrer der, men ser du har påtatt deg rollen som ekspertkommentator så dette blir mitt siste bidrag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg skal oppdatere så godt jeg kan for dere, men først vil jeg bare si til AB her at innlegget mitt er sant. Jeg skrev kanskje ikke så voksent og reflektert den kvelden jeg var så nedenfor men.. ja.

Jeg sov over hos venninna mi og hun var like sjokkert som meg. Hun visste heller ikke hva hun skulle tro. Dagen etterpå kjørte venninna mi meg hjem til foreldrene mine og der fikk jeg prate ut med dem. De ble like sjokkerte og hadde ikke hørt noe om dette fra søsteren min. Mamma ringte søsteren min med en gang og fikk henne over til oss. Hun kom og vi fikk pratet ut. Det var masse tårer, litt krangling og en rar stemning i heimen. Søsteren min benektet og mente de bare hadde fått en god kjemi over tid og at hun ikke husket å ha holdt samboeren min i hånden en gang. Hun mente hun i så fall hadde gjort det for tull i farten. Hele visa endte med at vi satte en strek og søsteren min sa hun skulle kutte all kontakt med min samboer fremover. Jeg og søsteren min skiltes ikke som venner, men ikke som fiender heller.

Så dro jeg hjem til samboeren min. Han satt i sofaen å kikka på iPaden sin mens jeg kom inn døra. Han var sint og mente jeg overdrev til de grader. Han fant mobilen sin og viste alle meldingene han og søsteren min hadde skrevet til hverandre (som bare var av vanlig karakter) og prøvde å bevise meg sin uskyld. Han sa han syntes søsteren min var en attraktiv kvinne, men at han aldri kunne gjort noe med henne mot meg. Jeg klarte ikke å slå meg til ro med hans forklaring og ba han dra et annet sted for noen dager. Han pakket sakene sine og dro til en kamerat. Så nå har vi en slags "pause".

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Begge benekter. Skal jeg ta han tilbake og slå meg til ro med det han sier, eller gjøre det slutt? Er jo sinnsykt kjipt å gjøre det slutt dersom han faktisk ikke har gjort noe galt? Vil så gjerne tro at jeg overdriver...

ts

Anonymous poster hash: 24040...85f

Kjedelig sak. Jeg har også en vakker lillesøster som elsker oppmerksomhet. Under oppveksten ble vi ofte sammenlignet av vår mor, og satt opp mot hverandre. F.eks: Se, når hun som er yngre og så liten kan dette, burde du også klare det. Eller til lillesøster: Dette må du klare å forstå, storesøster var ikke så slem og hun kunne det når hun var fire år. Osv.

Vi havnet uforskyldt i et konkurranseforhold.

Jeg ble tidlig bevisst på at det har vært med på å skape mange konflikter mellom meg og min søster. Jeg har snakket med henne om det, og tror og håper hun har forstått, men det tok mange år og er det alkohol med i bildet vil hun alltid være midtpunkt, andre har også nevnt det. Ett eksempel: Jeg og min samboer og henne møtes ute på byen. Hun styrer samtalen og jeg føler meg usynligjort. Hun gir masse postiv respons til min samboer og er morsom og sprudlende. Ved par anledninger har hun seg også på fanget hans i lårkort selv om det var ledige stoler. Da sa jeg i fra og følte meg som en hysterisk kjerring. Ofte holder vi avstand. Har sett at hun ikke har endret seg fra hun var tenåring og på 20 årene som har gått.

Det var henne jeg ble sinna på, og ikke min samboer. Vi er ikke uvenner, men jeg stoler ikke på henne. Jeg vet at hun har gått bak ryggen og hatt sex med venninners kjærester som ung, og da mener jeg at det er noe som mangler, empati kanskje?

At de holdt hender trenger ikke bety noe annet enn at de tullet og var litt lekne. Tror kanskje det var din søster som tok intiativet. Hun sier hun ikke husker at de holdt hender, sånt husker man. Jeg husker at jeg har gjort det noen ganger, men aldri med menn som har kjæreste og det har bare vært på tull fra min side.

Det som skurrer med din samboer er hvorfor han valgte å trene med henne og ikke med sine kamerater eller trene alene? Kanskje han ikke så at din søster er en flørt. Kanskje er hun manipulerende og svært overbevisende. Nå skriver jeg uten å påstå noe, jeg kjenner ikke til mer enn det er beskrevet her på kg. Men hvis dere har hatt en lignende oppdragelse i oppveksten, ville jeg pratet med henne og kanskje forsøkt å forstå hennes oppførsel. Hvis hun er veldig preget, kan det være at hun aldri endrer seg. Tror at med en upsykologisk oppdragelse, vil det gå verst utover den yngste.

Prat med han og be han være ærlig. Eller ta noen dager for deg selv i tenkeboksen.

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner å komme på nivå med Gjest og wubwub. Så til saken; de sender meldinger, de trener sammen, han syns hun er attraktiv, og hun fersket de i å holde hender? Really? Det er så mye som skurrer der, men ser du har påtatt deg rollen som ekspertkommentator så dette blir mitt siste bidrag :)

Jeg ser at argumentene dine ikke strekker til, da du ikke kan argumentere.

Er det ikke bedre å bare unngå å kommentere da du ikke har innsikt i andre menneskers følelser og reaksjoner?

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at argumentene dine ikke strekker til, da du ikke kan argumentere.

Er det ikke bedre å bare unngå å kommentere da du ikke har innsikt i andre menneskers følelser og reaksjoner?

Nei. Jeg kan ikke argumentere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere. Jeg skal oppdatere så godt jeg kan for dere, men først vil jeg bare si til AB her at innlegget mitt er sant. Jeg skrev kanskje ikke så voksent og reflektert den kvelden jeg var så nedenfor men.. ja.

Jeg sov over hos venninna mi og hun var like sjokkert som meg. Hun visste heller ikke hva hun skulle tro. Dagen etterpå kjørte venninna mi meg hjem til foreldrene mine og der fikk jeg prate ut med dem. De ble like sjokkerte og hadde ikke hørt noe om dette fra søsteren min. Mamma ringte søsteren min med en gang og fikk henne over til oss. Hun kom og vi fikk pratet ut. Det var masse tårer, litt krangling og en rar stemning i heimen. Søsteren min benektet og mente de bare hadde fått en god kjemi over tid og at hun ikke husket å ha holdt samboeren min i hånden en gang. Hun mente hun i så fall hadde gjort det for tull i farten. Hele visa endte med at vi satte en strek og søsteren min sa hun skulle kutte all kontakt med min samboer fremover. Jeg og søsteren min skiltes ikke som venner, men ikke som fiender heller.

Så dro jeg hjem til samboeren min. Han satt i sofaen å kikka på iPaden sin mens jeg kom inn døra. Han var sint og mente jeg overdrev til de grader. Han fant mobilen sin og viste alle meldingene han og søsteren min hadde skrevet til hverandre (som bare var av vanlig karakter) og prøvde å bevise meg sin uskyld. Han sa han syntes søsteren min var en attraktiv kvinne, men at han aldri kunne gjort noe med henne mot meg. Jeg klarte ikke å slå meg til ro med hans forklaring og ba han dra et annet sted for noen dager. Han pakket sakene sine og dro til en kamerat. Så nå har vi en slags "pause".

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Begge benekter. Skal jeg ta han tilbake og slå meg til ro med det han sier, eller gjøre det slutt? Er jo sinnsykt kjipt å gjøre det slutt dersom han faktisk ikke har gjort noe galt? Vil så gjerne tro at jeg overdriver...

ts

Anonymous poster hash: 24040...85f

Hei trådstarter, håper alt går bra med deg.

Jeg tror at søsteren din og samboeren din forteller sannheten, at ingenting har skjedd mellom dem.

Men deres manglende vilje til å forstå deg og din reaksjon, og at de ikke innrømmer at de krysset en grense, finner jeg faktisk betenkelig.

Det er en hårfin grense mellom "lek" og "flørt", og for meg personlig går denne grensen ved partnerens tilstedeværelse.

Hadde du vært tilstede hadde en slik oppførsel vært "lek", når de gjør det på tomannshånd er det flørt.

Du oppfattet det tydeligvis også som at de flørtet, og det er ikke ok!

Anonymous poster hash: fa404...b0f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har mistanke om at det er noe mellom dem.

Hun blir oppfordret til å følge magefølelsen.

En kan ikke sitte å lyve til Trådstarter heller.

Det som hun har observert, ville de fleste reagert på og ikke akseptert.

Samboeren og søsteren hennes har gått over streken.

Du kan sikkert tenke deg hvordan det må føles å se kjæresten din ha et godt øye til søsteren din.

I tillegg har de mye kontakt utenom trening.

Som ikke det var nok leide de hender og hadde tydeligvis en flørtende tone, om vi skal gå etter Ts beskrivelse av situasjonen.

Ingen av disse to viser Ts noe særlig respekt.

Du svarer jo ikke på noen av argumentene mine. Det har vist seg gang på gang at mange blir utsatt for uberettiget sjalusi, og beskyldninger om utroskap. Det har vi sett både her inne og i det virkelige liv. Er man sjalu og usikker av seg i utgangspunktet, skal det lite til å lese ting inn i en situasjon som ikke er reell.

Hvordan hadde DU reagert hvis din mann hadde kommet til deg og påstått at du var utro pga ting han har tolket feil, skrevet innlegg på KG, og dermed fått "bekreftet" at du er utro av en flokk fremmede mennesker på et internettforum som kun har hørt hans side av saken?

Klarer du virkelig ikke å se dette?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer jo ikke på noen av argumentene mine. Det har vist seg gang på gang at mange blir utsatt for uberettiget sjalusi, og beskyldninger om utroskap. Det har vi sett både her inne og i det virkelige liv. Er man sjalu og usikker av seg i utgangspunktet, skal det lite til å lese ting inn i en situasjon som ikke er reell.

Hvordan hadde DU reagert hvis din mann hadde kommet til deg og påstått at du var utro pga ting han har tolket feil, skrevet innlegg på KG, og dermed fått "bekreftet" at du er utro av en flokk fremmede mennesker på et internettforum som kun har hørt hans side av saken?

Klarer du virkelig ikke å se dette?

Jeg har svart deg. Vi er totalt uenige.

Ser du ikke det?

Om en stiller et spørsmål må en regne med at en får forskjellige svar utifra hvordan den enkelte tolker situasjonen.

Flertallet her reagerer på denne kontakten som er mellom søsteren og samboeren.

At du ikke aksepterer at vi har forskjellige meninger er ikke mitt problem.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter, håper alt går bra med deg.

Jeg tror at søsteren din og samboeren din forteller sannheten, at ingenting har skjedd mellom dem.

Men deres manglende vilje til å forstå deg og din reaksjon, og at de ikke innrømmer at de krysset en grense, finner jeg faktisk betenkelig.

Det er en hårfin grense mellom "lek" og "flørt", og for meg personlig går denne grensen ved partnerens tilstedeværelse.

Hadde du vært tilstede hadde en slik oppførsel vært "lek", når de gjør det på tomannshånd er det flørt.

Du oppfattet det tydeligvis også som at de flørtet, og det er ikke ok!

Anonymous poster hash: fa404...b0f

Din er oppfatning av situasjonen er ganske lik mange andres oppfatninger.

Men, det jeg lurer på er om de forteller sannheten til TS, at ingenting har skjedd når tonen dem i mellom er så flørtende?

De har allerede krysset grensen for hva som er akseptert av Ts for lenge siden.

Hun liker oppmerksomhet og han liker tydeligvis hennes nærvær.

Han er tiltrukket av henne. Hun sier at de har god kjemi og de leier hender.

Ja, hva skal en tro da uten at en blir beskyldt for å være både usikker og sjalu?

Rekk opp hånden de som synes at dette er akseptabel oppførsel av deres kjæreste og bror/søster!

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg. Vi er totalt uenige.

Ser du ikke det?

Om en stiller et spørsmål må en regne med at en får forskjellige svar utifra hvordan den enkelte tolker situasjonen.

Flertallet her reagerer på denne kontakten som er mellom søsteren og samboeren.

At du ikke aksepterer at vi har forskjellige meninger er ikke mitt problem.

Jeg prøver igjen: Din mann anklager deg for å være utro, etter å ha blitt fortalt på KG at det er sannsynlig - selv om det ikke er sant, og han har feiltolket det han så, og hans innlegg er farget av hans sjalusi og mistanker.

Hvordan ville du ha reagert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det i alle fall er et godt tegn at samboeren viser frem skriftlig kommunikasjon mellom de to. Jeg mener - om det skulle være noe mer mellom han og søsteren til trådstarter, så ville det på en eller annen måte kommet til uttrykk skriftlig. Så sant han ikke har slettet meldinger, så er det en god indikator på at det hun så var uskyldig.

Kan være enig i at de krysset en grense med å holde hender (og kanskje til og med tilbringe påfallende mye tid sammen), men det betyr ikke at det har skjedd noe mer enn det hun så.

Trådstarter får tenke gjennom om dette er noe hun vil finne seg i, og i hvert fall være klar med samboeren på hvor grensene for utroskap går. Det er jo en del som ikke er helt enig i hva som ligger i begrepet.

Uansett fint at søsteren har sagt seg villig til å kutte kontakten med samboeren til søsteren - i hvert fall utover normal kontakt som man har med familiemedlemmer til en kjæreste. Det lover jo bra det.

Jeg tenker at episoden neppe trenger å være slutten på forholdet. Kanskje kan de komme styrket ut av situasjonen, dersom resultatet blir en mer åpen dialog om grenser osv.

Håper det ordner seg i hvert fall. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver igjen: Din mann anklager deg for å være utro, etter å ha blitt fortalt på KG at det er sannsynlig - selv om det ikke er sant, og han har feiltolket det han så, og hans innlegg er farget av hans sjalusi og mistanker.

Hvordan ville du ha reagert?

Forhold deg til situasjonen om du skal stille et spørsmål!

Om jeg hadde hatt kontakt med hans bror på denne måten, skjønner jeg godt at mannen hadde hatt mistanker.

Men igjen er ikke dette en aktuell problemstilling, da jeg ikke holder min manns bror i hendene, eller har flørtende tone med ham.

Jeg har heller ikke kommentert utseende hans.

Vi har en felles interesse, men vi sender ikke meldinger til hverandre.

De få gangene broren har tatt kontakt, vet kjæresten min om det.

Jeg har blitt anklaget for utroskap av en sykelig sjalu eksmann.

Det er derfor han ble en eks.

Men han hadde ingenting å vise til, utenom det grønne monsteret som bodde i hodet hans.

Jeg ikke hadde kontakt med andre menn.

Ikke flørtet jeg, eller leide andre menn i hendene da jeg gikk fra trening eller andre steder.

Jeg vet dessverre det meste om usikkerhet og sykelig sjalusi.

At du ikke har forståelse for ts sin reaksjon synes jeg er merkelig.

Ikke respekterer du andre sitt synspunkt heller.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold deg til situasjonen om du skal stille et spørsmål!

Om jeg hadde hatt kontakt med hans bror på denne måten, skjønner jeg godt at mannen hadde hatt mistanker.

Men igjen er ikke dette en aktuell problemstilling, da jeg ikke holder min manns bror i hendene, eller har flørtende tone med ham.

Jeg har heller ikke kommentert utseende hans.

Vi har en felles interesse, men vi sender ikke meldinger til hverandre.

De få gangene broren har tatt kontakt, vet kjæresten min om det.

Jeg har blitt anklaget for utroskap av en sykelig sjalu eksmann.

Det er derfor han ble en eks.

Men han hadde ingenting å vise til, utenom det grønne monsteret som bodde i hodet hans.

Jeg ikke hadde kontakt med andre menn.

Ikke flørtet jeg, eller leide andre menn i hendene da jeg gikk fra trening eller andre steder.

Jeg vet dessverre det meste om usikkerhet og sykelig sjalusi.

At du ikke har forståelse for ts sin reaksjon synes jeg er merkelig.

Ikke respekterer du andre sitt synspunkt heller.

Jeg prøvde å få deg til å sette deg inn i situasjonen sett fra den andre siden, men skjønner at det gikk over hodet på deg. Hva om du blir urettmessig beskyldt for utroskap, og du får vite at din partners konklusjon kommer fra råd fra vilt fremmede mennesker på KG, som ikke kjenner verken deg eller partneren din, og som heller ikke så den aktuelle situasjonen. Hvordan ville du ha reagert?

Jeg har forståelse for TS sin reaksjon, jeg. Men jeg tar høyde for at det hun har oppfattet kanskje kan være farget av det som har foregått i hennes hode. Det er det jeg prøver å kommunisere at flere burde gjøre. Folk her konkluderer jo at samboeren og søsteren har et forhold - kun ut i fra åpningsinnlegget. Jeg syns det er å trekke rimelig forhastede konklusjoner.

Og jeg har respekt for andres synspunkter, men jeg må da få lov til å diskutere dem når jeg syns de er langt ut på viddene. Vi VET ikke om TS har et grønt sjalusitroll i hodet. Derfor syns jeg det er feil at folk her inne fyrer oppunder med høyoktan bensin.

Endret av Petra75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for TS sin reaksjon, jeg. Men jeg tar høyde for at det hun har oppfattet kanskje kan være farget av det som har foregått i hennes hode. Det er det jeg prøver å kommunisere at flere burde gjøre. Folk her konkluderer jo at samboeren og søsteren har et forhold - kun ut i fra åpningsinnlegget. Jeg syns det er å trekke rimelig forhastede konklusjoner.

Og jeg har respekt for andres synspunkter, men jeg må da få lov til å diskutere dem når jeg syns de er langt ut på viddene. Vi VET ikke om TS har et grønt sjalusitroll i hodet. Derfor syns jeg det er feil at folk her inne fyrer oppunder med høyoktan bensin.

Kontakten mellom kjæresten og søsteren er upassende.

Å henge så mye sammen uten å ta hensyn til ts sin reaksjon er betenkelig.

Vi vet bare det som vi blir fortalt.

Når mennesker poster noe her inne, kommer det frem forskjellige synspunkter.

Det er opp til hver enkelt hva de velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kontakten mellom kjæresten og søsteren er upassende.

Å henge så mye sammen uten å ta hensyn til ts sin reaksjon er betenkelig.

Vi vet bare det som vi blir fortalt.

Når mennesker poster noe her inne, kommer det frem forskjellige synspunkter.

Det er opp til hver enkelt hva de velger å gjøre.

Dette er korrekt Snuppi, men det er fortalt av TS og kan dermed være veldig påvirket og framstilt av et "grønt sjalusitroll".

Dette vet vi ikke, og det er nettopp det som bør tilsi at vi er moderate i kommenteringene.

Situasjonen kan være ganske annerledes enn det den er fremstilt som.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært så sint på søsteren min, hvorfor er du så "snill" mot henne? Hun hadde fått kjeft i flere dager av meg.

Husker ikke at hun holdt han i hånden, for noe vas.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er korrekt Snuppi, men det er fortalt av TS og kan dermed være veldig påvirket og framstilt av et "grønt sjalusitroll".

Dette vet vi ikke, og det er nettopp det som bør tilsi at vi er moderate i kommenteringene.

Situasjonen kan være ganske annerledes enn det den er fremstilt som.

En skal heller ikke avskrive andres følelser og hvordan de opplever en situasjon.

Alle innleggene som blir postet her inne kan være ganske så annerledes enn det som de blir fremstilt som.

Kari som skriver om en utro mann, som kanskje ikke er utro?

Ola skriver om sitt dårlige forhold til Kari, som mistenker at hun er forelsket i en annen mann. Men er hun egentlig det?

Skal vi da slutte å si hva vi mener, selv om dette er ts sin hensikt da innlegget ble postet?

Noen leter etter bekreftelser på at reaksjonen deres ikke er på helt trynet.

Trådstartere selv er ansvarlig for hva de velger å gjøre med situasjonen.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...