Gå til innhold

Svigerinne-hunder og allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

de er bortreist en uke nå. Hundene er i hundegården med tilsyn av nabo.

Vi skal på tur alle sammen i påsken. Hundene skal være i hundegården med tilsyn av nabo.

Hvorfor skal det plutselig være nødvendig å ta de med hit?

Detta blir litt som å servere mat man vet at en gjest er allergisk mot. Unødvendig og respektløs. Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Hva slags hunder er det egentlig? Man etterlater dem da ikke i hundegården når man reiser bort. Makan! Ser virkelig ikke problemet jeg heller, hvis de har så lite problemer med å overlate bikkjene til seg selv ellers. Tullinger som absolutt må dra dem med på konfirmasjonen! Må ligge mer bak det der...?

Anonymous poster hash: 06c17...025

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok skal forklare med teskje.

Han går på allergimedisiner daglig. Dette for at han skal slippe unna reaksjon på klassekameratenes allergener som sitter i klær. Skal han på besøk til noen som har dyr får han ekstra medisiner, men han reagerer allikevel med røde øyne og hovent ansikt. Det er for han ubehagelig, men ingen krise i hverdagen. Derimot så ønsker jeg at dette ikke skal forekomme på HANS konfirmasjonsdag.

Og så over til litt opplysninger. Hunder svetter, de tisser, de sikler og de slikker både seg og mennesker. Ergo er det ikke vanskelig å få kroppsvæsker fra hunden over alt bare man tar på den.

Så igjen forklar meg hvorfor det er synd på svigerfamilien og hvordan jeg overbeskytter sønnen min fordi jeg ønsker 1 dag uten allergisk reaksjon?

Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Hunder svetter ikke og de tisser da ikke på eierene sine?? Jeg klarer fint og ta hundene mine ut på do uten at de sleiker og slever på meg! Ærlig talt! Og de som sammenligner hunder med en katt, det er to vidt forskjellige dyr som ikke er i samme dyreart en gang!

Anonymous poster hash: 65a4e...6f4

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Men om de har hundene hjemme, vil uansett deres hundekroppsvæske-befengte klær være på kroppene deres i det de setter seg i bilen og kjører til TS. Hva er forskjellen på å ha hundene i en campingvogn og hjemme, om klærne allerede er "infisert"?

Hvilke kroppsvæsker mener dere fester seg i klærne, forresten?

Anonymous poster hash: bb4bc...860

Pelsen setter seg i klærne og vil delvis forsvinne under turen bår de er ut og inn av bil. Har de hundene der vil de hele tiden få påfyll av hundehår, noe som er veldig vanskelig å få ut av hus når det først er kommet inn. Og hvorfor skal de ødelegge denne dagen for konfirmanten når de vet han er allergisk? Det er snakk om en natt med hundepass. Jeg mener også at man skal respektere huseierene. Som sagt, jeg er selv hundeallergiker og responderer ikke veldig godt på antihistsminer. Blir fortsatt tett, rød i øya og hoven i ansikt/hals. Og jeg hadde blitt forbannet om de ikke respekterte dette i mitt hus og på min tomt. Jeg forventer ikke at folk får pass til sine hunder når jeg skal til de, da må jeg ta egene forhåndsregler, men i mitt hjem og på mine arrangement mener jeg at gjestene skal respektere mine regler.

• Liker 7
Gjest Solstråla88
Skrevet

Hunder svetter ikke og de tisser da ikke på eierene sine?? Jeg klarer fint og ta hundene mine ut på do uten at de sleiker og slever på meg! Ærlig talt! Og de som sammenligner hunder med en katt, det er to vidt forskjellige dyr som ikke er i samme dyreart en gang!

Konseptet er det samme! En hund tåler å bli passet av noen andre et døgn! Jeg er veldig glad i pusen min og vil ha ho med meg, men jeg gjør det jo ikke forde! Dere hundeeiere overdriver!

• Liker 3
Skrevet

Og hvorfor skal de ødelegge denne dagen for konfirmanten når de vet han er allergisk? Det er snakk om en natt med hundepass.

Min første tanke var at de kanskje ikke har noen i omgangskretsen som kan ta inn 2 eller flere hunder av ukjent størrelse, og at de ellers ville meldt avbud. Jeg tenkte at dette med campingvogna og den lange kjøreturen var deres måte å gjøre alt for å i det hele tatt møte opp.

Men hvis TS sin historie om at hundene ble forlatt, midtvinters, i en uke i hundegården, med "tilsyn" fra naboen...vel, all bets are off. Jeg har gitt opp å lete etter logikk. Jeg håper likevel at noen av de andre naboene melder familien til mattilsynet, for det der høres grovt ut.

• Liker 2
Skrevet

Ok skal forklare med teskje.

Han går på allergimedisiner daglig. Dette for at han skal slippe unna reaksjon på klassekameratenes allergener som sitter i klær. Skal han på besøk til noen som har dyr får han ekstra medisiner, men han reagerer allikevel med røde øyne og hovent ansikt. Det er for han ubehagelig, men ingen krise i hverdagen. Derimot så ønsker jeg at dette ikke skal forekomme på HANS konfirmasjonsdag.

Og så over til litt opplysninger. Hunder svetter, de tisser, de sikler og de slikker både seg og mennesker. Ergo er det ikke vanskelig å få kroppsvæsker fra hunden over alt bare man tar på den.

Så igjen forklar meg hvorfor det er synd på svigerfamilien og hvordan jeg overbeskytter sønnen min fordi jeg ønsker 1 dag uten allergisk reaksjon?Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Men du vil nekte hans besteforeldre å komme på HANS konfirmasjonsdag? Selv om de tar så mye hensyn de kan med hund. Med moderne allergimedisiner burde det uansett være mulig å lindre symptomer på allergi.

Hunder svetter ikke, det er kun bittelitt på labbene og nesa. De pleier vanligvis ikke å sikle på eierne heller om man ikke står med en biff i hånda. De tisser vanligvis heller ikke på mennesker. Du overdriver problemet.

Jeg mistenker at du har en annen agenda enn å beskytte ditt barn. Du fremprovoserer unødvendige konflikter med svigerfamilien, fordi du egentlig ikke kan fordra dem. Og du liker åpenbart ikke hunder. Jeg tror allergien til sønnen din blåses opp til et større problem enn det egentlig er.

• Liker 3
Skrevet

Konseptet er det samme! En hund tåler å bli passet av noen andre et døgn! Jeg er veldig glad i pusen min og vil ha ho med meg, men jeg gjør det jo ikke forde! Dere hundeeiere overdriver!

Konseptet er ikke det samme nei! Jeg har både hund og katt. En hund skal ikke være alene lenger enn maks 8-9 timer i døgnet, og da skal de ha tur og stimulering etterpå. En katt styrer seg mer selv og klarer seg ett døgn uten mennesklig kontakt. En hund er mye mer avhengig enn eieren enn en katt er!

• Liker 3
Skrevet

Nå synes jeg mange har gått til angrep på ts her! Og jeg vil bare ha sagt at jeg skjønner henne godt jeg!

Det er da tross alt hennes sønn, allergiker og konfirmant sin dag, og ikke hundenes!

Som flere her også sier, hennes hus og hennes regler. Jeg skjønner at hun ikke vil utsette sin sønn for allergiske reaksjoner på hans spesielle dag,for det er faktisk en stor dag for de fleste! og til alle som argumenterer om hvor vanskelig det er med hundepass, ts har jo sagt i fra i GOD tid, og det å skaffe hundepass for et døgn er ikke så vanskelig! Hadde det vert for lengre tid, ja da kunne jeg skjønt problemet...

Anonymous poster hash: 26e1b...c8b
  • Liker 5
Skrevet

Men du vil nekte hans besteforeldre å komme på HANS konfirmasjonsdag? Selv om de tar så mye hensyn de kan med hund. Med moderne allergimedisiner burde det uansett være mulig å lindre symptomer på allergi.

Hunder svetter ikke, det er kun bittelitt på labbene og nesa. De pleier vanligvis ikke å sikle på eierne heller om man ikke står med en biff i hånda. De tisser vanligvis heller ikke på mennesker. Du overdriver problemet.

Jeg mistenker at du har en annen agenda enn å beskytte ditt barn. Du fremprovoserer unødvendige konflikter med svigerfamilien, fordi du egentlig ikke kan fordra dem. Og du liker åpenbart ikke hunder. Jeg tror allergien til sønnen din blåses opp til et større problem enn det egentlig er.

Jeg har da aldri sagt at hunder tisser på mennesker. Det havner i pelsen i all sen tid de ikke tørker seg. De slikker pelsen sin og de fleste klapper hundene sine og de færreste vasker hendene sine etterpå.

Jeg har heller ikke en eneste gang skrevet at svigerfaren min ikke får komme. Han har heller ikke hunder det er min svigerinnes hunder av typen husky.

Jeg har selv hatt både hunder, katter og smågnagere gjennom hele oppveksten. Dyr er berikende, men for vår familie fungerer det ikke. Så at jeg ikke liker hunder er helt feil.

Jeg har ingenting i mot svigerfamilien min heller. Det ligger konflikter her som mange har skjønt, men de har ingenting med meg eller ungene å gjøre.

Dette er den eneste tingen som jeg setter ned foten for. Og pga det beskylder du meg både for å lyve og å bruke sønnen min som en brikke i et spill.

Mine barn går foran absolutt alt i mitt liv. Beklager at det plager deg så veldig at du føler for å angripe meg for det.

Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

• Liker 2
Gjest Tonesky
Skrevet

Ts mener visst at det fester seg kroppsvæsker (!!), døde huceller og hår fra hundene, fester seg på svigerfamilien, og at de springer ut og inn mellom campingvognen ig huset, som igjen gjør at sønnen, som visstnok ikke har effekt av medisiner (trodde man hadde det om man er allergiker) blir rød i øynene og klør.

Stakkars svigerfamilie og stakkars, overbeskyttede sønner.Anonymous poster hash: bb4bc...860

Ærlig talt for et svar!?! Jeg skjønner at du ikke har vært i nærheten av allergikere!

Jeg synest at TS har fått alt for mye pes her. Jeg har selv allergikere i familien, og vet at det kan ødelegge konfirmantens dag at de har med hundene. For de som ikke er klar over det, så er det ikke alltid nok å bare rulle av litt hår så går det bra. Det finnes allergikere som reagerer voldsomt på hunder, såpass mye at medisiner reduserer bare noe av plagene. Når TS skriver at konfirmanten er slik, så hjelper det ikke at med medisiner, men det krever at gjestene ikke har vært bort i hundene (etter de har dusjet og skiftet til rene klær) og jeg gir TS min fulle støtte her.

For dere som fortsatt er i tvil, let opp filmer av allergikere som er sterkt plaget....

Lykke til TS, håper virkelig familien din tar til vettet og setter igjen hundene hjemme.

• Liker 5
Skrevet

Herlighet så mye pes Ts får her! Skjønner godt at hun ønsker å ta hensyn til sin allergiske sønn på hans egen konfirmasjonsdag!

Har selv hund, og jeg tar selvfølgelig ikke med hunden hjem til noen som er allergiske! Selvfølgelig vil sønnen til Ts bli utsatt for allergener selv om hundene er i campingvogna når eierene av hunden løper i mellom campingvogna og huset. Skal jeg besøke min allergiske venninne så bruker jeg å dusje og ta på nye klær før jeg drar til henne, noen er faktisk så sterkt allergiske. Det er jo barnehager som har egne regler om dette pga sterkt allergiske barn også.

Regner med at familien til Ts har vært klar over dato for konfirmasjon lenge, så de har hatt god tid på å planlegge hundepass, evt bestille et opphold på kennel. Siden de nå er på ferie og hundene er i hundegård (forøverig fullstendig uakseptabelt å fra fra hunder ei uke og de står ute!!!) med pass av nabo så burde det heller ikke være noe problem å få pass det døgnet de må være borte ifm konfirmasjon.

Hadde det vært meg og min allergiske konfirmant så hadde hundeeieren bare kunne holdt seg hjemme når han viser så lite velvilje.

• Liker 5
Skrevet

Syns ikke TS er urimelig. Hadde det vært meg hadde jeg sagt at de får gjøre som de vil, men at de må skifte klær og dusje etter hver gang de har hatt kontakt med hundene hvis de vil inn i huset.

Å ta hensyn til allergi ETT døgn er ikke vanskelig.

Selv blir jeg skikkelig dårlig hvis jeg sitter på siden av folk som har styrt med hest uten å dusje og skifte klær, så har ingen problemer med å forstå hvor jævlig det er med hundehår inne.

• Liker 3
Skrevet

Hva slags hunder er det egentlig? Man etterlater dem da ikke i hundegården når man reiser bort. Makan! Ser virkelig ikke problemet jeg heller, hvis de har så lite problemer med å overlate bikkjene til seg selv ellers. Tullinger som absolutt må dra dem med på konfirmasjonen! Må ligge mer bak det der...?

Kommer vel an på hvilken hundegård de har.. En kollega av meg driver aktivt med hundekjøring, han har mange hunder og de er nesten alltid ute i hundegård. Hundegården er diger med flere småhus som er isolert og har innlagt varme. Når han er på ferie så er det alltid naboen som mater hundene. Det er uansett sjelden at hundene er inne i huset, bare i spesielle tilfeller som f.eks drektig tispe og tispe med små valper.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Konseptet er ikke det samme nei! Jeg har både hund og katt. En hund skal ikke være alene lenger enn maks 8-9 timer i døgnet, og da skal de ha tur og stimulering etterpå. En katt styrer seg mer selv og klarer seg ett døgn uten mennesklig kontakt. En hund er mye mer avhengig enn eieren enn en katt er!

Hvis du har lest de nye reglene så skal ikke katten din være så lenge alene! Uansett, skaff pass eller bli hjemme!

• Liker 2
Skrevet

Kommer vel an på hvilken hundegård de har.. En kollega av meg driver aktivt med hundekjøring, han har mange hunder og de er nesten alltid ute i hundegård. Hundegården er diger med flere småhus som er isolert og har innlagt varme. Når han er på ferie så er det alltid naboen som mater hundene. Det er uansett sjelden at hundene er inne i huset, bare i spesielle tilfeller som f.eks drektig tispe og tispe med små valper.

Derfor jeg spør hva slags rase det er. Polare trekkhunder i flokk kan man selvsagt reise fra fordi de er vant til å være alene sammen, og kan trives ute uansett vær. (Med egnet hundeboks) Men det rimer ikke med at de hadde tenkt å ta med seg hundene i ei campingvogn liksom. Så først for meg at det var små skjødehunder, før ts fortalte at de pleier å reise fra dem ei uke av gangen. Høres ikke bra ut!

Skrevet

Jeg har selv hund og en hund er på mange måter som et barn, man kan ikke bare etterlate dem til seg selv. De har et ansvar for sine hunder på lik linje med det du har for dine barn.

I og med at de vil ta med seg campingvogn høres det ut som at de er inneforstått med at hundene ikke skal inn i huset ditt og jeg syntes det er en helt fear deal. Vinn-vinn.

Barna dine trenger ikke gå inn i vognen og de tar ikke med seg hundene inn i ditt hus. HVA er problemet med dette? Barna dine møter aldri hundene!

• Liker 1
Skrevet

Derfor jeg spør hva slags rase det er. Polare trekkhunder i flokk kan man selvsagt reise fra fordi de er vant til å være alene sammen, og kan trives ute uansett vær. (Med egnet hundeboks) Men det rimer ikke med at de hadde tenkt å ta med seg hundene i ei campingvogn liksom. Så først for meg at det var små skjødehunder, før ts fortalte at de pleier å reise fra dem ei uke av gangen. Høres ikke bra ut!

De hundene jeg kjenner til som står ute hele tiden er for det meste vorsthere og huskyer.

Enig med at små veskehunder bør man ikke reise fra i hundegård (har ikke erfaring med de da vi har hund av stor rase selv). Men, når de har vært klar over denne konfirmasjonen og guttens allergi lenge så burde de funnet ei annen løsning og ikke tatt med hundene. Kennel f.eks. Evt hørt med naboer eller kollegaer. Er det små veskehunder så er det vel og kanskje lettere å få pass til de kontra en stor hund.

(man skaffer jo barnevakt til barn også hvis man er invitert i barnefritt bryllup, eller man velger at en av foreldrene er hjemme sammen med barna).

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har lest de nye reglene så skal ikke katten din være så lenge alene! Uansett, skaff pass eller bli hjemme!

Står ingen ting om katteluke i de nye reglene, og katter har det best hjemme hos seg selv. Jeg reiser fortsatt bort ei helg mens katten går inn og ut som den vil.

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke TS er urimelig. Hadde det vært meg hadde jeg sagt at de får gjøre som de vil, men at de må skifte klær og dusje etter hver gang de har hatt kontakt med hundene hvis de vil inn i huset.

Å ta hensyn til allergi ETT døgn er ikke vanskelig.

Selv blir jeg skikkelig dårlig hvis jeg sitter på siden av folk som har styrt med hest uten å dusje og skifte klær, så har ingen problemer med å forstå hvor jævlig det er med hundehår inne.

Hundehår sitter igjen selv etter en runde i vaskemaskinen, jeg har hundehår på ALT jeg har.

Så ja - jeg kan godt dusje og skifte, men det vil fortsatt være hundehår i rotasjon. Samme med bag/kofferten jeg tar med meg. Mine rene klær. Jeg VIL dra med meg hundehår i større eller mindre grad, så lenge jeg har hund.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har selv hund og en hund er på mange måter som et barn, man kan ikke bare etterlate dem til seg selv. De har et ansvar for sine hunder på lik linje med det du har for dine barn.

I og med at de vil ta med seg campingvogn høres det ut som at de er inneforstått med at hundene ikke skal inn i huset ditt og jeg syntes det er en helt fear deal. Vinn-vinn.

Barna dine trenger ikke gå inn i vognen og de tar ikke med seg hundene inn i ditt hus. HVA er problemet med dette? Barna dine møter aldri hundene!

Pga når hundeeierene går inn og ut av campingvogna og boligen så drar de med seg allergener inn via klær/hud/hår. Da bør de i såfall dusje og skifte til helt rene klær før de går fra campingvogn og inn i bolighuset, noe som bare kommer til å bli stress.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...