Gå til innhold

Svigerinne-hunder og allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner deg godt jeg TS, du er IKKE urimelig eller smålig her. Sliter selv med hundeallergi, hadde krevd det samme som deg. Ditt hjem=dine regler. Så enkelt er det faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, her fikk du mye kjeft! Jeg hadde funnet en alternativ løsning for hunden min om nevøene mine var så allergiske og mor hadde bedt meg om å være så snill å ikke ta den med. Skulle bare mangle. Lykke til med konfirmasjon!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke hårene en er allergisk mot,men hårsekkene til hundene.

Feil. Man er allergisk mot proteiner som finnes i hundens kroppsvæsker, hud og hår.

Anonymous poster hash: e1a33...99f

• Liker 4
Skrevet

Folk som har dyr må også være forberedt på at de kan trenge hundepass/kennel dersom de skal på besøk til noen som ikke tåler dyr, på ferie osv.
Nå er jo de invitert til dere i konfirmasjon og dere har tilbudt dem å overnatte hos dere. Da må de også respektere at dere ikke ønsker hund i huset/i nærheten. Forstår forsåvidt tanken med campingvogn, for da kunne hundene vært der...Men det er jo heller ikke lett for barn å holde seg unna hundene når de er der, i tillegg til at de sikkert likevel kommer til å tusle rundt i deres hage. De som evt bor i campingvognen vil jo også ha hundehår på seg - som igjen kan føre til allergi...

Om de så absolutt må ha med seg hunder og campingvogn, så får du be dem finne seg en campingplass. Dere har jo nå tilbudt det dere kan tilby. Og det er dumt for din sønn å måtte gå rundt med allergi på sin konfirmasjonsdag. Men vet du at barna dine er enige om å holde hundene unna? Isåfall kan du jo også begrunne med at konfirmasjonsgutten ikke ønsker å få dagen sin ødelagt av allergi.

Skrevet

Ingen som snakker om å ta med hundene hjem til ts, kun at eierne ønsker å bo sammen med hunden den natta de skal være i byen. Rimelig sært å nekte dem det spør du meg.

Allergi og problematikk rundt det er også en psykisk greie, og det er lett å la fanatismen ta overhånd. Har et familiemedlem som har hakket kraftigere allergi enn meg, og vedkommende er særdeles nøye på å unngå alt av allergener og indirekte allergikilder. For eksempel er det krise å sitte i en bil der det har vært hund, da må h*n i verste fall på legevakta etterpå. (I følge h*n selv)

Men nå har et annet familiemedlem begynt å passe hunder uten å opplyse om det, og blant annet hatt hund med i bilen i flere timer. Noen ganger inntil ti minutter før allergikeren satt på med samme bil. Vedkommende har ikke hatt et eneste symptom verken etter kjøreturene eller senere etterreaksjoner! Det viser hvor lett det er for allergikere og foreldre til allergikere å gjøre ei fjær til fem høns og overdrive sykdomsbildet.

Anonymous poster hash: 06c17...025

Å teste og lure allergikere synes jeg er veldig dårlig, Hvorfor ikke respektere det vedkommende sier. Det er godt mulig at det er psykisk bit for denne mannen som gjør at han ikke blir så syk som han tror.

Men det behøver ikke å være det for andre. Neste gang dette familiemedlemmet finner det for godt å teste en annen allergiker kan han risikere å sende noen med sterk allergi på sykehus.

Dette er en uting. Forøvrig synes jeg man skal respektere andres grenser uavhengig av om vedkommende har bare en fysisk allergi eller ikke.

Det er ikke få ganger i mitt liv jeg har opplevd å bli testet på denne måten. Jeg sitter der og føler jeg puster gjennom et sugerør, får hodepine osv. Men fordi jeg ikke vet hvorfor eller hva som gjør meg syk, eller jeg prøver å holde ut av høflighet skal altså folk i ettertid snakke bak ryggen min og kalle med hypokonder og at jeg bare innbiller meg allergien min fordi jeg ikke ble synlig syk, eller sa noe der og da.

Er det virkelig slik man skal behandle hverandre?

Anonymous poster hash: e3e04...e15

• Liker 7
Skrevet

Å teste og lure allergikere synes jeg er veldig dårlig, Hvorfor ikke respektere det vedkommende sier. Det er godt mulig at det er psykisk bit for denne mannen som gjør at han ikke blir så syk som han tror.Men det behøver ikke å være det for andre. Neste gang dette familiemedlemmet finner det for godt å teste en annen allergiker kan han risikere å sende noen med sterk allergi på sykehus. Dette er en uting. Forøvrig synes jeg man skal respektere andres grenser uavhengig av om vedkommende har bare en fysisk allergi eller ikke.Det er ikke få ganger i mitt liv jeg har opplevd å bli testet på denne måten. Jeg sitter der og føler jeg puster gjennom et sugerør, får hodepine osv. Men fordi jeg ikke vet hvorfor eller hva som gjør meg syk, eller jeg prøver å holde ut av høflighet skal altså folk i ettertid snakke bak ryggen min og kalle med hypokonder og at jeg bare innbiller meg allergien min fordi jeg ikke ble synlig syk, eller sa noe der og da. Er det virkelig slik man skal behandle hverandre? Anonymous poster hash: e3e04...e15

Det er forelder og voksent barn det er snakk om her og de har kontakt hver eneste dag, så hvis vedkommende hadde blitt syk etter å ha kjørt i bilen som har vært hundeinfisert de siste fire årene så hadde det kommet frem for å si det sånn. Det begynte helt tilfeldig og var ikke en test, men siden null symptomer har kommet til overflaten har bileier/forelder nå sluttet å ta sånne hensyn. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke min svigerfars hunder, det er min svigerinnes. Hjelper lite at konfirmanten holder seg unna, når de skal fly ut og inn til disse hundene og deretter inn i huset. Synes ikke noe om å dra med hundene på 9 timers kjøretur bare for å sitte i campingvogna i flere timer. Har de det ikke da bedre hjemme i hundegården sin med tilsyn av naboen som de har nå i en uke? Hun gjør dette bare for å være vanskelig. Noe godt familieforhold har vi aldri hatt og kommer vi aldri til å få. Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Men hvorfor kan du ikke intruere ungene dine til ikke å fly ut og inn ac campingvogna med hundene? Her høres det ut som det er barneoppdragelsen som er hovedproblemet, ikke allergien.

Anonymous poster hash: bb4bc...860

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet dersom de har hundene i campingvogna, jeg skjønner huset, men...

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du er vrang og egoistisk TS

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet dersom de har hundene i campingvogna, jeg skjønner huset, men...

Ts mener visst at det fester seg kroppsvæsker (!!), døde huceller og hår fra hundene, fester seg på svigerfamilien, og at de springer ut og inn mellom campingvognen ig huset, som igjen gjør at sønnen, som visstnok ikke har effekt av medisiner (trodde man hadde det om man er allergiker) blir rød i øynene og klør.

Stakkars svigerfamilie og stakkars, overbeskyttede sønner.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ts mener visst at det fester seg kroppsvæsker (!!), døde huceller og hår fra hundene, fester seg på svigerfamilien, og at de springer ut og inn mellom campingvognen ig huset, som igjen gjør at sønnen, som visstnok ikke har effekt av medisiner (trodde man hadde det om man er allergiker) blir rød i øynene og klør.

Stakkars svigerfamilie og stakkars, overbeskyttede sønner.Anonymous poster hash: bb4bc...860

Bortsett från en arrogant ton har du förstått det helt rätt.

Och det finns allergiker som är så känsliga

Endret av Furstina
  • Liker 6
Gjest Solstråla88
Skrevet

Men det gjør jo det! Hvis dere ikke har allergi mot pelsdyr vet dere ikke hvordan dette føles! Jeg støtter ts fullt ut! Hennes hus, hennes regler. De får skaffe seg hundevakt, eller bli hjemme!

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor kan du ikke intruere ungene dine til ikke å fly ut og inn ac campingvogna med hundene? Her høres det ut som det er barneoppdragelsen som er hovedproblemet, ikke allergien.

Det er ikke mine barn som kommer til å fly ut og inn. Det er hundeeieren og deres barn som kommer til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

• Liker 3
Skrevet

Men det gjør jo det! Hvis dere ikke har allergi mot pelsdyr vet dere ikke hvordan dette føles! Jeg støtter ts fullt ut! Hennes hus, hennes regler. De får skaffe seg hundevakt, eller bli hjemme!

Men om de har hundene hjemme, vil uansett deres hundekroppsvæske-befengte klær være på kroppene deres i det de setter seg i bilen og kjører til TS. Hva er forskjellen på å ha hundene i en campingvogn og hjemme, om klærne allerede er "infisert"?

Hvilke kroppsvæsker mener dere fester seg i klærne, forresten?

• Liker 2
Skrevet

Ok skal forklare med teskje.

Han går på allergimedisiner daglig. Dette for at han skal slippe unna reaksjon på klassekameratenes allergener som sitter i klær. Skal han på besøk til noen som har dyr får han ekstra medisiner, men han reagerer allikevel med røde øyne og hovent ansikt. Det er for han ubehagelig, men ingen krise i hverdagen. Derimot så ønsker jeg at dette ikke skal forekomme på HANS konfirmasjonsdag.

Og så over til litt opplysninger. Hunder svetter, de tisser, de sikler og de slikker både seg og mennesker. Ergo er det ikke vanskelig å få kroppsvæsker fra hunden over alt bare man tar på den.

Så igjen forklar meg hvorfor det er synd på svigerfamilien og hvordan jeg overbeskytter sønnen min fordi jeg ønsker 1 dag uten allergisk reaksjon?

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes du er vrang og egoistisk TS

Fordi jeg setter sønnen min foran hennes hunder?

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg setter sønnen min foran hennes hunder?

Fordi du lager problemer og nekter å være litt fleksibel på å prøve å finne en løsning. hundene skal være i campingvogna ikke sitte i sofaen ved siden av deg..

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns også ts overdriver og overdramatiserer, men for å avslutte diskusjonen for min del gjør jammen hundeeierne det også. Så min konklusjon er at det tross alt er greit å si at de får komme uten hunder, og finne pass til dem de to dagene det gjelder.

• Liker 1
Skrevet

Fordi du lager problemer og nekter å være litt fleksibel på å prøve å finne en løsning. hundene skal være i campingvogna ikke sitte i sofaen ved siden av deg..

de er bortreist en uke nå. Hundene er i hundegården med tilsyn av nabo.

Vi skal på tur alle sammen i påsken. Hundene skal være i hundegården med tilsyn av nabo.

Hvorfor skal det plutselig være nødvendig å ta de med hit?

Detta blir litt som å servere mat man vet at en gjest er allergisk mot. Unødvendig og respektløs.

• Liker 8
Skrevet

de er bortreist en uke nå. Hundene er i hundegården med tilsyn av nabo.

Vi skal på tur alle sammen i påsken. Hundene skal være i hundegården med tilsyn av nabo.

Hvis dette er sant, så har jeg løsningen på problemet ditt. Meld dem til mattilsynet, for det der er IKKE greit.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...