Hectine Skrevet 17. januar 2015 #41 Skrevet 17. januar 2015 Problemet er at de kommer til å fly mellom hundene og huset og dra med seg masse hår inn i vårt hus. Når vi er hos dem er vi kun ute og holder oss unna hundene. Det er snakk om for min del å ha respekt for konfirmantens allergi. Det er en dag som er hans og det burde ikke være nødvendig å måtte ha røde øyne og hovent ansikt fordi din egen tante synes hundene hennes er viktigere enn deg.Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 Okei, her må jeg endre standpunkt. En natt, og 4,5 timer hver vei. Ja da syns jeg de kan la hundene være hjemme altså 1
la Flaca Skrevet 17. januar 2015 #42 Skrevet 17. januar 2015 Snålinger som har med campingvogn??De velger å slepe campingvogn 4,5 timer for å kunne ha med hund ei eneste natt. (Uten hund kan de bo i huset) Ja, det er sært! 2
Gjest Blomsterert Skrevet 18. januar 2015 #43 Skrevet 18. januar 2015 De velger å slepe campingvogn 4,5 timer for å kunne ha med hund ei eneste natt. (Uten hund kan de bo i huset) Ja, det er sært! Jaja,men da kan de ta pauser på veien,og slappe av :-) Kanskje de tenker de vil sette pris på turen også. Tror dette etter flere diskuasjoner mellom Ts og dem,at ingen vil gi seg,og "hevde sin rett". De vil ta vare på hundene,og det ser ut til å irritere Ts(ja,Ts),at de OGSÅ har fokus på hundene og ikke bare Ts sine barn. Litt sjalusi,rett og slett. For dette burde ikke være grunn til familiekonflikter,når ingen FAKTISK vil ta skade av dette. Det er ikke hårene en er allergisk mot,men hårsekkene til hundene. Og ungene til Ts er så store at de skjønner å ligge unna hundene. Ts poengterer at ungene hennes er viktigst,fordi de har hatt allergi i elleve år der i huset,mens de kun har hatt hundene ett år. Dette er vanskelig og noe umodent.
Gjest Blomsterert Skrevet 18. januar 2015 #44 Skrevet 18. januar 2015 Tror hele graia er blitt en maktkamp mellom deg Ts og din svigerfamilie. Jeg har alltid hatt hunder,og jeg skal love deg at jeg tar hensyn til både allergiske og de med hundeskrekk. Jeg tror nok din svigerfamilie mener du overbeskytter ungene,og det er jo sant? Du vet vel at allergien er forårsaket hårsekkene til hunden,og ikke hårene i seg selv? En blir veldig glad i hundene sine,og noen behandler de som barn! Det blir ofte sånn om de ikke har barn selv ihvertfall. Og de tenker at DE vil OGSÅ ta vare på hundene,men de er like opptatt av ungene dine for det. De har bare fått noe ekstra de er glade i. Dere må klare å inngå kompromiss,for dette er tullete å lage familiedrama over syns jeg. Det er nok av ting å lage problemer ut av.
Gjest Blomsterert Skrevet 18. januar 2015 #45 Skrevet 18. januar 2015 Att ha hundarna i campingvognen betyder att de kommer ha mycket och färskt hundhår på alla kläder - något som mitt barn har reagerat på. Med väldigt allergiska barn är det då viktigt att strumpor byts (samlar mycket hår från golv), händer tvättas noga och gärna att rätt kläder används för att sedan rollas med kladdig klädrulle. Fleece och stickade kläder, samt ylle är material hår härja fäster gott vid. En er ikke allergisk mot hårene! Men en kan da bruke klesbørste? Så tullete konflikt.
Gjest Blomsterert Skrevet 18. januar 2015 #46 Skrevet 18. januar 2015 Hadde det vært opp til mannen min hadde verken hans far eller bror med frue og barn vært invitert i det hele tatt. Hvorfor skal sønnene mine bli dratt inn i denne diskusjonen angående hundene? Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 Skjønner jo at det ligger mer bak enn denne dumme konflikten. Mange rare familiedramaer,og jada,jeg har vært involvert i et par selv. I ettertid så skjønner en greia,men ikke midt oppe i det. Jeg ble forbanna på min egen far fordi han ville se en kamp på tv på min datters bursdag,og jeg så bort i fra at han faktisk kom,og kampen varte en time. De ble der mye lenger også. Flaut å tenke på i ettertid. Vi foreldre driter oss ut iblant. Selv om vi gjør det av kjærlighet til ungene :-)
nocebo Skrevet 18. januar 2015 #47 Skrevet 18. januar 2015 Skal de ha med seg hundene, får de holde seg i campingvogna, og ikke være inne hos dere. Om de da går over klærne med rulle, og andre nødvendige tiltak, får det være opp til dem tenker jeg. Men om de forventer å få frem og tilbake fra og vogna og til dere, bør du kunne si nei til at de tar med hundene.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #48 Skrevet 18. januar 2015 La nå hunden være i campingvogna da. Hva er problemet? Har selv hund, og det er slettes ikke lett å få noen til å passe de. Du høres veldig vanskelig og urimelig ut. Hadde jeg vært svigerfaren din, hadde jeg blitt temmelig irritert på deg. Anonymous poster hash: 0876e...2a6 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #49 Skrevet 18. januar 2015 La nå hunden være i campingvogna da. Hva er problemet? Har selv hund, og det er slettes ikke lett å få noen til å passe de. Du høres veldig vanskelig og urimelig ut. Hadde jeg vært svigerfaren din, hadde jeg blitt temmelig irritert på deg.Anonymous poster hash: 0876e...2a6 De har god tid til å prøve å få noen til å passe dem da. Tror det må være mangel på kommunikasjon her. Ingen vil vel med vitende og vilje utsette konfirmanten for sykdom? Anonymous poster hash: 79e10...714 4
got2go Skrevet 18. januar 2015 #50 Skrevet 18. januar 2015 (endret) Hadde det vært opp til mannen min hadde verken hans far eller bror med frue og barn vært invitert i det hele tatt. Hvorfor skal sønnene mine bli dratt inn i denne diskusjonen angående hundene? Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 Eeh, fordi det er de som er allergiske og ikke du? Du virker litt.... Bitchy? Endret 18. januar 2015 av got2go 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #51 Skrevet 18. januar 2015 Jeg ser her at veldig mange mener jeg er den som er urimelig og at hundene må komme foran mine barn. Det er ikke plass til både hundene og hele familien i campingvogna, hadde det vært det hadde de jo ikke trengt overnatting hos oss i det hele tatt. At de har sin mengde med hår (allergenet finnes i både hudceller, hår og hundens kroppsvæsker) når de kommer begrenses med klesrulle som nevnt før. Problemet er at det ikke kommer til å bli noen ende når familien skal løpe mellom hundene og huset. Kall meg gjerne overbeskyttende, men det er faktisk min sønns konfirmasjonsdag og jeg mener at han skal slippe å måtte forholde seg til allergien sin denne ene dagen. Det er 364 andre dager i året som ingen av dere vet hvordan vi håndterer. Jeg nevnte at mine unger har hatt allergi i 11 år og de hund i ett år, ikke fordi det er en konflikt i seg selv. Men fordi det ikke kommer som noen overraskelse at det blir diverse familieselskaper etter hvert i en familie. Det er de som har hund og må ta konsekvensene av det. Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #52 Skrevet 18. januar 2015 Eeh, fordi det er de som er allergiske og ikke du? Du virker litt.... Bitchy? Unnskyld meg? Mannen min forholder seg taus fordi han kjenner meg godt nok? Hans mening: ingen blir invitert Min mening: Alle blir invitert, UTEN hund. Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 3
got2go Skrevet 18. januar 2015 #53 Skrevet 18. januar 2015 Unnskyld meg? Mannen min forholder seg taus fordi han kjenner meg godt nok? Hans mening: ingen blir invitert Min mening: Alle blir invitert, UTEN hund.Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 Ok, dere virker begge ganske vanskelige. 6
Aricia Skrevet 18. januar 2015 #54 Skrevet 18. januar 2015 Ok, dere virker begge ganske vanskelige. Du virker strengt tatt heller ikke særlig fleksibel selv. 7
got2go Skrevet 18. januar 2015 #55 Skrevet 18. januar 2015 (endret) Du virker strengt tatt heller ikke særlig fleksibel selv. Jeg bare skjønner ikke hvorfor ts er så bastant på at hundene ikke kan bli med i en campingvogn. Hva om det kommer noen andrr gjester som nettopp har lufta bikkja før de drar til konfirmasjonen? Og hvorfor viker jeg ikke fleksibel? Endret 18. januar 2015 av got2go 4
litle_my Skrevet 18. januar 2015 #56 Skrevet 18. januar 2015 Jeg bare skjønner ikke hvorfor ts er så bastant på at hundene ikke kan bli med i en campingvogn. Hva om det kommer noen andrr gjester som nettopp har lufta bikkja før de drar til konfirmasjonen? Og hvorfor viker jeg ikke fleksibel? Jeg forstår at dette kan være vanskelig å forstå når en ikke selv har vært i situasjonen, men forskjellen på å ha hunder i en campingvogn og løpe inn og ut av huset der den allergiske bor, og det å ha luftet hunden før en drar, er himmelvid i forhold til mengden allergener en drar med seg. Jeg forstår at dette med allergi er vanskelig, jeg hadde også problemer med å forstå og å tro det før jeg fikk ei datter som ikke kan sitte ved siden av noen som har katt hjemme når de er på skolen .... 2
Sirah Skrevet 18. januar 2015 #57 Skrevet 18. januar 2015 Ærlig talt TS, de tilbyr seg å ha hundene i campingvogna. Jeg ser ikke problemet. Ja, jeg er enig i at det høres unødvendig ut å drasse med seg hundene og campingvogn for et døgn. Jeg hadde nok selv prøvd å få hundevakt. Men du virker FRYKTELIG vrang på dette! Skal du kreve at de kjøper nye klær på veien til konfirmasjonen alle sammen? Siden klærne de allerede har har vært i samme hus som hundene? Skal de leie bil som det aldri har vært hund i slik at eventuelle rester i bilen ikke setter seg i bagger og sko? Hva med alle andre gjester som har kjæledyr? Skal ikke disse kunne skifte hjemme før de drar i tilfelle de skulle slumpe til med å klappe pus på hodet rett før de drar? Så lenge hundene holder seg vekk fra festen så ser jeg ikke problemet. Dersom de må lufte hundene illøpet av dagen så får heller regelen være at de får ta så lite på dem som praktisk mulig og masjere rett på badet for å vaske hender grundig før de kommer tilbake til stua. Min mor er også EKSTREMT allergisk for pelsdyr og hun har alltid klart å lage en løsning for venner og familie med dyr. Det er bare snakk om å prøve å møtes på halvveien. 6
got2go Skrevet 18. januar 2015 #58 Skrevet 18. januar 2015 Jeg forstår at dette kan være vanskelig å forstå når en ikke selv har vært i situasjonen, men forskjellen på å ha hunder i en campingvogn og løpe inn og ut av huset der den allergiske bor, og det å ha luftet hunden før en drar, er himmelvid i forhold til mengden allergener en drar med seg. Jeg forstår at dette med allergi er vanskelig, jeg hadde også problemer med å forstå og å tro det før jeg fikk ei datter som ikke kan sitte ved siden av noen som har katt hjemme når de er på skolen .... Ok, ja du har rett. Jeg skjønner det ikke. Men kan ikke konformanten ta allergitabletter da? Eller hjelper det ikke?
litle_my Skrevet 18. januar 2015 #59 Skrevet 18. januar 2015 Ok, ja du har rett. Jeg skjønner det ikke. Men kan ikke konformanten ta allergitabletter da? Eller hjelper det ikke? Går ut fra at dette barnet i likhet med mitt går på allergitabletter året rundt. Det tar "toppen" av allergien. Resten må man i følge vår fastlege bare leve med. I min datters tilfelle betyr dette pustebesvær i nærheten av katt ... 1
Gjest HeiHade Skrevet 18. januar 2015 #60 Skrevet 18. januar 2015 Jeg nevnte at mine unger har hatt allergi i 11 år og de hund i ett år, ikke fordi det er en konflikt i seg selv. Men fordi det ikke kommer som noen overraskelse at det blir diverse familieselskaper etter hvert i en familie. Det er de som har hund og må ta konsekvensene av det. Anonymous poster hash: 9a6d8...b60 Hvorfor nevner du dette flere ganger? Det høres ut som du er sint for at de i det hele tatt har skaffet seg hund, fordi ungene dine var allergiske først? Håper virkelig ikke du går rundt og tror at du har noe å gjøre med om folk du ikke bor i hus med skaffer seg dyr eller ikke, bare fordi du har barn som er allergiske. Du høres forferdelig kravstor og egen ut. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå