Gå til innhold

Svigerinne-hunder og allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du lest tråden? Jeg har allergi selv mot alle tenkelige kilder, og symptomene varierer fra anafylaktisk sjokk til milde symptomer jeg lever godt med og ikke gidder å bry meg om. Symptomer som moren beskriver i denne tråden. Selvfølgelig kan man velge å begrense livet sitt maksimalt ved å utelukke alle tenkelige situasjoner som kan fremkalle reaksjoner, men det er faktisk fullt mulig å senke skuldrene og ikke la hysteriet ta fullstendig overhånd.

Anonymous poster hash: 06c17...025

Når det gjelder akkurat denne tråden, så blir han jo ikke veldig syk, men hun ønsker jo at han skal slippe ubehag akkurat denne dagen, det synes jeg må være greit.

Jeg har sett noen få anafylaktisk sjokk, jeg vet at det kan man faktisk dø av. Regner med at du ikke snakker om det når du bagatelliserer allergien din.

Anonymous poster hash: e3e04...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men konfirmanten det gjelder her er hjemme hos kompiser som har hund, så i dette tilfellet er det ikke snakk om kraftig allergi. Moren her vil være 100 % sinker på å unngå lett ubehag og blanke, hovne øyne på konfirmasjonsbildet. Greit nok. La oss håpe de finner ut av det. :)

Generelt er folk veldig forståelsesfulle overfor allergikere, det er min erfaring som allergiker.

Hvor står det at konfirmanten er hjemme hos kompiser med hund? Jeg leser at de ikke kan gå inn der det er hund, men at de må være ute når de er på besøk. Det er jo noe helt annet.

• Liker 1
Skrevet

Siden det er guttens konfirmasjon burde vel svigers kunne finne noen til å passe hundene? Det er snakk om 1 dag, jeg syntes ikke TS er urimelig som vil at gutten skal ha det best mulig på SIN dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir stadig forundret over KG- damer som ikke ser ut til å være i stand til å ta de enkleste avgjørelser for seg selv..

"Nei, hundene kan ikke komme pga helse, som du vet godt! Lykke til med hundepass."

Anonymous poster hash: cd0f0...845

Skrevet

Samboeren min får blodige sår i ansiktet og på kroppen av å være i nærheten av dyr. Han kan begynne å blø fra øynene dersom noen nylig har vært med dyr og så er med ham etterpå. Jeg skjønner veldig godt at denne gutten ikke vil ta konfirmasjonsbilder med hovne øyne og utslett overalt. Dersom de som har hund skal sette campingvognen langt unna (slik at de ikke kan gå ut og inn mellom vogn og hus) er det for min del ok. Men da skal klær være nyvasket og kropp nydusjet. Ekstremt egoistisk å ødelegge et barns konfirmasjonsdag bare fordi man er for sta til å skaffe hundevakt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor står det at konfirmanten er hjemme hos kompiser med hund? Jeg leser at de ikke kan gå inn der det er hund, men at de må være ute når de er på besøk. Det er jo noe helt annet.

Står tidligere i tråden at han er hjemme hos kompiser med hund og tar allergimedisin da, som ikke virker 100%. Så mor tar ikke sjansen på at han kan få noen lokale reaksjoner.

Skrevet

Når det gjelder akkurat denne tråden, så blir han jo ikke veldig syk, men hun ønsker jo at han skal slippe ubehag akkurat denne dagen, det synes jeg må være greit.

Jeg har sett noen få anafylaktisk sjokk, jeg vet at det kan man faktisk dø av. Regner med at du ikke snakker om det når du bagatelliserer allergien din.

Helt greit, som jeg også har sagt i denne tråden.

Hundeeierne er jo noen merkelige skapninger som absolutt skal ha med seg hund når de skal bort på konfirmasjon ei helg, mens de drar fra hundene i en hundegård og reiser på ferie.

Tror ikke det er fysisk mulig å få anafylaktisk sjokk av dyreallergener, det nærmeste man kommer er giftstoffer fra insekter. Jeg får det av et legemiddel jeg er allergisk mot, og det bagatelliserer jeg selvfølgelig ikke fordi jeg helst ikke vil dø, rett og slett. Den mest alvorlige reaksjonen man kan få av hund og andre dyr er akutt allergisk astma.

Anonymous poster hash: 06c17...025

Skrevet

De er invitert uten dyr. Ditt hus og hage så jeg syns du bestemmer. De har sikkert noen venner som vil passe hunden en natt.

• Liker 1
Skrevet

de er bortreist en uke nå. Hundene er i hundegården med tilsyn av nabo.

Vi skal på tur alle sammen i påsken. Hundene skal være i hundegården med tilsyn av nabo.

Hvorfor skal det plutselig være nødvendig å ta de med hit?

Detta blir litt som å servere mat man vet at en gjest er allergisk mot. Unødvendig og respektløs.

Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Hundene står aleine i en hundegård mens de er på ferie????

Det er da virkelig på grensen til dyremishandling!! Hunder skal ha godt med turer, omsorg og mat flere ganger om dagen. De er flokkdyr... Fysj! de folka burde ikke hatt hund

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...