Gå til innhold

Svigerinne-hunder og allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS har sagt at allergimedisiner ikke virker for eldstemann, kun den yngste.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så forbanna vanskelig å respektere en allergi på en sånn dag, og la hunden(e) bli hjemme. Pass for ei natt er verken vanskelig eller dyrt å ordne med.

Å ha med hunden(e) i ei campingvogn, for en hardt rammet allergiker, og hvor eierne da flyr ut og inn mellom vogn og hus flere ganger daglig, vil gi omtrent samme reaksjon hos allergikeren som om de hadde hatt hunden(e) i stua.

Hver gang de er ute hos hunden(e) så fester det seg ferske(eller hva enn en skal kalle det) allergener som de drar med seg tilbake. Og de tar stadig med seg "påfyll".

Og nei, det har ingen hensikt å gå ut til hunden(e), for så å løpe gjennom huset og vaske seg på henda etterpå.. Allergenene sitter i hud, klær, hår..

Om de lar hunden(e) være igjen hjemme, så har de en dose allergener på klærne når de reiser. Så forsvinner noen av de i bilen, noe av de i lufta når de er ute, noe av de på butikken om de stopper der osv osv osv. Og de får heller ikke noe nytt påfyll, så innen de kommer fram til TS så har de mye færre allergener med seg, som kan videre reduseres ved klesrulle etc.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis svigerinnen har med hundene i campingvogn, så vil konfirmanten få allergisk reaksjon. Det er ikke svigerinnen sitt problem, så da får konfirmanten ta seg sammen denne ene dagen, eller melde avbud. :ironi:

• Liker 13
Gjest Solstråla88
Skrevet

Tror hele graia er blitt en maktkamp mellom deg Ts og din svigerfamilie.

Jeg har alltid hatt hunder,og jeg skal love deg at jeg tar hensyn til både allergiske og de med hundeskrekk.

Jeg tror nok din svigerfamilie mener du overbeskytter ungene,og det er jo sant?

Du vet vel at allergien er forårsaket hårsekkene til hunden,og ikke hårene i seg selv?

En blir veldig glad i hundene sine,og noen behandler de som barn! Det blir ofte sånn om de ikke har barn selv ihvertfall. Og de tenker at DE vil OGSÅ ta vare på hundene,men de er like opptatt av ungene dine for det. De har bare fått noe ekstra de er glade i.

Dere må klare å inngå kompromiss,for dette er tullete å lage familiedrama over syns jeg. Det er nok av ting å lage problemer ut

Vel, ts sitt hus, Ts sine regler. Ingen som får ha med seg hundene sine inn hos meg heller, pga allergi. Ego eller ei, mitt hus, mine regler. Jeg tar ikke med meg katten min overalt, så hvorfor skal hundene bli med overalt?

• Liker 1
Skrevet

Ok, ja du har rett. Jeg skjønner det ikke. Men kan ikke konformanten ta allergitabletter da? Eller hjelper det ikke?

som jeg skrev i startinnlegget hjelper det med ekstra medisinering av yngste, men ikke eldste. Eldste bruker allergimedisiner daglig pga støvmidd- pollen- og pelsdyrallergi. I tillegg har han epipen pga skalldyr og nøtteallergi.

Er det virkelig så mye å be om at allergien mot hundene tas hensyn til 1 eneste dag fra nærmeste familie?

Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

• Liker 4
Skrevet

Vel, ts sitt hus, Ts sine regler. Ingen som får ha med seg hundene sine inn hos meg heller, pga allergi. Ego eller ei, mitt hus, mine regler. Jeg tar ikke med meg katten min overalt, så hvorfor skal hundene bli med overalt?

Ingen som snakker om å ta med hundene hjem til ts, kun at eierne ønsker å bo sammen med hunden den natta de skal være i byen. Rimelig sært å nekte dem det spør du meg.

Allergi og problematikk rundt det er også en psykisk greie, og det er lett å la fanatismen ta overhånd. Har et familiemedlem som har hakket kraftigere allergi enn meg, og vedkommende er særdeles nøye på å unngå alt av allergener og indirekte allergikilder. For eksempel er det krise å sitte i en bil der det har vært hund, da må h*n i verste fall på legevakta etterpå. (I følge h*n selv)

Men nå har et annet familiemedlem begynt å passe hunder uten å opplyse om det, og blant annet hatt hund med i bilen i flere timer. Noen ganger inntil ti minutter før allergikeren satt på med samme bil. Vedkommende har ikke hatt et eneste symptom verken etter kjøreturene eller senere etterreaksjoner! Det viser hvor lett det er for allergikere og foreldre til allergikere å gjøre ei fjær til fem høns og overdrive sykdomsbildet.

Anonymous poster hash: 06c17...025

• Liker 5
Skrevet

som jeg skrev i startinnlegget hjelper det med ekstra medisinering av yngste, men ikke eldste. Eldste bruker allergimedisiner daglig pga støvmidd- pollen- og pelsdyrallergi. I tillegg har han epipen pga skalldyr og nøtteallergi.

Er det virkelig så mye å be om at allergien mot hundene tas hensyn til 1 eneste dag fra nærmeste familie?Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Vi prøver bare å hjelpe deg å finne en løsning her

• Liker 2
Skrevet

Vi prøver bare å hjelpe deg å finne en løsning her

Jeg har ikke bedt om hjelp til å finne en løsning.

Skrevet

Jeg har ikke bedt om hjelp til å finne en løsning.Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Hvorfor opprettet du tråden da?

• Liker 6
Gjest Solstråla88
Skrevet

Ingen som snakker om å ta med hundene hjem til ts, kun at eierne ønsker å bo sammen med hunden den natta de skal være i byen. Rimelig sært å nekte dem det spør du meg.

Allergi og problematikk rundt det er også en psykisk greie, og det er lett å la fanatismen ta overhånd. Har et familiemedlem som har hakket kraftigere allergi enn meg, og vedkommende er særdeles nøye på å unngå alt av allergener og indirekte allergikilder. For eksempel er det krise å sitte i en bil der det har vært hund, da må h*n i verste fall på legevakta etterpå. (I følge h*n selv)

Men nå har et annet familiemedlem begynt å passe hunder uten å opplyse om det, og blant annet hatt hund med i bilen i flere timer. Noen ganger inntil ti minutter før allergikeren satt på med samme bil. Vedkommende har ikke hatt et eneste symptom verken etter kjøreturene eller senere etterreaksjoner! Det viser hvor lett det er for allergikere og foreldre til allergikere å gjøre ei fjær til fem høns og overdrive sykdomsbildet.

Vel, jeg er hundeallergiker selv, og det er veldig plagsomt at folk skal dra med seg dyrene til en familie hvor to barn er veldog allergiske. Skaff pass, eller bli hjemme! Synes det er meget respektløst at folk tar med seg disse dyrene hvor de vet det er allergikere.
  • Liker 4
Skrevet

Enn så vrangt det oppfattes å nekte hunder i en campingvogn, synes det ti tusen ganger mer vrangt å nekte å innordne seg. Altså, hjelpe meg. Jeg har selv opplevd å bli allergisk mot kompisen min, fordi han hadde hengt med hunder. Uten at jeg visste dette på forhånd, symptomene var likevel ikke til å ta feil av.

Og, altså, skal man virkelig presse en konfirmant til å klø og hovne opp på konfirmasjonsdagen sin fordi det er en "psykisk greie"? Hva hjelper det? Psykisk eller ikke, blir man dårlig så blir man dårlig, og når grunnen er allergi kan man jo gjøre sitt for å unngå ubehaget det fører med seg. Eller? Er det viktigst å bevise et poeng?

Anonymous poster hash: 734ea...4c6

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke bedt om hjelp til å finne en løsning.Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Nei det stemmer, du ville bare ha medhold i ditt standpunkt? I åpningsinnlegget skriver du at du vet du har rett innerst inne, men du har jo fått bekreftet det motsatte. De fleste her syns du er urimelig og ute etter bråk.

• Liker 6
Skrevet

Helt feil. De ønsker å ha hundene i campingvognen her. Det er ikke plass til hele familien og hundene i vogna. Derfor blir det løping inn og ut mellom vogna og huset.

Som sagt blir han ikke dårlig, men får røde øyne og hovner opp i ansiktet.

Skjønner virkelig ikke at NOEN ønsker det for sitt barn på en konfirmasjonsdag.

• Liker 5
Skrevet

Det er urimelig å nekte vedkommende å ta med campingvogna til å ha hundene i og bo feks ute i gården eller hagen. Hundene må selvfølgelig luftet utenfor hagen. Helt rimelig at hundene ikke får være i huset og på veranda

.

Hadde du vært min svigerdatter og jeg hadde fått beskjed om at jeg måtte holde meg hjemme hvis jeg ikke fikk ta med hunden min i campingvogna, ja da hadde du måttet se langt etter en hyggelig familieforhold etterpå.

Enig.

• Liker 2
Skrevet

Nei det stemmer, du ville bare ha medhold i ditt standpunkt? I åpningsinnlegget skriver du at du vet du har rett innerst inne, men du har jo fått bekreftet det motsatte. De fleste her syns du er urimelig og ute etter bråk.

og det man ser er at hundeeiere og folk uten erfaring med allergi mener at jeg er urimelig og ute etter bråk.

Nei vi får vel bare ofre konfirmanten på hans dag. Det er tross alt viktigere at hundene kommer.

• Liker 3
Skrevet

Kjenner at jeg er litt oppgitt i dag. Det har seg slik at vi har 2 barn, begge er allergiske mot alt av pelsdyr. Eldstegutten reagerer med å bli rødøyd og klø i fjeset uansett om vi medisinerer ekstra eller ikke. Minstemann trenger bare ekstra medisinering og å holde seg unna å klappe så går det greit.

Nå har det seg sånn at vi har konfirmasjon i høst og vi har fått den veldig tidlig. Jeg ringte derfor til min svigerfar for å tilby dem alle overnatting fordi de har lang reisevei. Han svarte da med at han sikkert kunne ta med campingvogn for da kunne hundene være der.

Altså, denne diskusjonen har vi hatt flere ganger. Det skal IKKE hunder hit. Og vi drar heller ikke til dem uten at vi kan være ute.

Enden på viset er jo nå at det selvfølgelig er jeg som er egoistisk og ikke respekterer at de har hund. Ja vel, så er jeg vel egoistisk da, som tenker på min sønns helse fremfor min svigerinnes hunder. Er jo sikkert veldig hyggelig for MIN sønn at han skal ha konfirmasjonsbilder hvor han er rødøyd og hoven i ansiktet.

De har flere måneder på seg til å skaffe hundevakt eller kennel. Eller så får hun rett og slett være hjemme med hundene selv. Innerst inne vet jeg jo at jeg har rett, men er jeg virkelig urimelig som nekter henne å ta med hundene hit?

De har hatt hundene i 1 år, allergiene har ungene her hatt i 11 år.

Her får du mange merkelige svar synes jeg. Jeg antar det er fordi de ikke forstår problemet. Har de med to hunder ute i campingvognen vil det bli mye hundehår i klærne, som også gjør sønnene dine syke. Det er jo ikke bare selve hundene folk reagerer på når de har pels allergi.

Nei du er ikke urimelig i det hele tatt. Jeg kan ikke se hvordan dere kan løse det at hundene er med i det hele tatt- Dette kan jo ødelegge hele konfirmasjonen til sønnen din.

Anonymous poster hash: e3e04...e15

• Liker 2
Skrevet

og det man ser er at hundeeiere og folk uten erfaring med allergi mener at jeg er urimelig og ute etter bråk.

Nei vi får vel bare ofre konfirmanten på hans dag. Det er tross alt viktigere at hundene kommer.Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Javel, er det det du har tatt med deg fra denne tråden?

Jeg og flere andre allergikere og pårørende til allergikere har skrevet i tråden og vi mener du er hysterisk! Har vokst opp med en mor som deg, og kunne gjerne blitt spart den fanatiske innfallsvinkelen til min allergi takk.

• Liker 5
Skrevet

Javel, er det det du har tatt med deg fra denne tråden?

Jeg og flere andre allergikere og pårørende til allergikere har skrevet i tråden og vi mener du er hysterisk! Har vokst opp med en mor som deg, og kunne gjerne blitt spart den fanatiske innfallsvinkelen til min allergi takk.

på hvilken måte er jeg hysterisk og fanatisk i forhold til hans allergi?

Fordi jeg ønsker at han skal ha 1 dag i løpet av sine 15 år hvor vi ikke trenger å forholde oss til konsekvensene av allergi?

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd å sagt ifra da?

Være litt ydmyk, og "uff at det skal være slik.. men" og få fram at du er genuint redd for å ødelegge dagen til sønnen din, med allergiske reaksjoner? At du forstår at det kan være vanskelig for dem å finne hundepassere? Men at det hadde vært aller beste løsning, så slipper du å bekymre deg, og de slipper å "fly ut og inn"?

Det er en mellomting mellom å godta at de kommer å bor i campingvogn med hundene, og å bastant nekte dem å ta med hundene, vet du ;) Litt forståelse hver vei blir det løsning av ;)

• Liker 4
Skrevet

Kan de ikke sette vognen på en campingplass da?

skal jeg på overnatting- så må jeg ha med meg mine hunder..vis ikke så kommer jeg ikke. Mine hunder er med meg overalt.. der de ikke kan bli med inn- da er de i bilen og besøket blir veldig kort.

Hensyn må gå begge veier..

Anonymous poster hash: bc813...fb4
  • Liker 7
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kan de ikke sette vognen på en campingplass da?

skal jeg på overnatting- så må jeg ha med meg mine hunder..vis ikke så kommer jeg ikke. Mine hunder er med meg overalt.. der de ikke kan bli med inn- da er de i bilen og besøket blir veldig kort.

Hensyn må gå begge veier..

Anonymous poster hash: bc813...fb4

Flott at vi ikker er hverken venner eller familie. Jeg hadde blitt skikkelig dårlig av alle hårene du drar med deg! Skjønner virkelig ikke greia, selv har jeg katt, tar da ikke med meg den overralt! Klarer tilogmed å ordne pass til den om jeg får allergiker på besøk!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...