Gå til innhold

Svigerinne-hunder og allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så det er ok å dra på besøk til svigers mens hundene er inne i huset deres og dere er utenfor - men det er ikke ok at de har hundene i en campingvogn ute mens de er i konfirmasjonen til sønnen din?

Du er vel sår fordi de anskaffet hund til tross for barnas allergi, og nå vil du markere deg. Du er urimelig og dummer deg litt ut, beklager.

Igjen så er dette min svigerinnes hunder. Vi er aldri inne hos dem, kun ute fordi allergenene ikke fester seg så godt når man er uten.

Inne derimot så vil det jo være over alt og dette vil festes mye bedre i klær og man drar det over alt.

Vi ser dem maks 2-4 ganger i året av mange grunner, som vi ikke trenger å gå inn på her, så hunder må de gjerne ha uten at jeg verken blir sjalu eller sår av den grunn.

Alle andre venner av oss som har hunder klarer å respektere at hunder ikke skal hit og at det er forholdsregler vi må ta på grunn av allergi.

Naboen har ikke dyr, og ikke er de inne hos oss noen gang heller så ser ikke hvilken relevans det skulle hatt.

Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begriper ingen av dere. Dere er urimelige begge to. Ikke skjønner jeg hvorfor du har et problem med at hundene bor i en campingvogn, og ikke skjønner jeg hvorfor de orker å kjøre 9 timer (hver vei?). Da hadde jeg heller skaffet hundepass og flydd den strekningen for å slippe alle de timene i bil.

Men NEI, naturligvis skal ikke hunder stå alene i hundegård med tilsyn fra naboen :o

Anonymous poster hash: f6181...751

• Liker 16
Skrevet

Jeg begriper ingen av dere. Dere er urimelige begge to. Ikke skjønner jeg hvorfor du har et problem med at hundene bor i en campingvogn, og ikke skjønner jeg hvorfor de orker å kjøre 9 timer (hver vei?). Da hadde jeg heller skaffet hundepass og flydd den strekningen for å slippe alle de timene i bil.

Men NEI, naturligvis skal ikke hunder stå alene i hundegård med tilsyn fra naboen :o

Anonymous poster hash: f6181...751

Det har da TS forklart ganske så greit?

Anonymous poster hash: acfe1...325

• Liker 4
Skrevet

I värsta fall,

I värsta fall.

I de flesta fall räcker med rena kläder.

Titta på en fleecetröja som legat så katten kan ligga på den? Nu är det ju inte fleece folk bruka bära till konfirmation utan rena finkläder domarna vädras innan, och snyggas till

Att de med djur tvättar sig om händerna, duschar om de har varit hos häst på morgonen etc.

Klappa inte katten det sista du gör och sedan ta i hand eller gulla i ansiktet med händerna. Lätt misstag.

Mitt barn har reagerat på kompisens halsduk, den hade katten hade legat på och så hade de lånat varandras en dag. Och katthåren från en släktings byxor som förde över hår till sängen (godnattsaga och svullna ögon på morgonen). Extremt för oss, men vardag för de som har det riktigt illa.

Ekstremt nuvel, vet godt hva det handler om det du beskriver her. Hadde jeg vasket meg med et håndkle katta har ligget på hadde jeg ikke sett ut etter en stund. Har katteallergi (scorer maksimalt på allergitest) allergisk astma og egen katt, men fungerer helt fint bare jeg tar litt hensyn. Har hundeallergi og hunder også. Prioriteringer... Det gjelder å ikke ta helt av og krisemaksimere i den grad at man legger unødvendige begrensninger på allergikeren og omverdenen tror jeg.
  • Liker 4
Skrevet

Gjestene vil uansett ha med seg allergener i klær og sko, så med mindre du forlanger at alle gjestene skal ha med utelukkende nyvasket tøy i en plastpose, blir dette for dumt.

Jeg har hund, og det hadde vært helt uaktuelt å la ham være alene hjemme med naboen i en uke. Hadde jeg ikke fått ta med meg hunden i campingvogna, hadde jeg tatt inn på hotell med hunden. Uansett hvordan du snur og vender på det må du enten akseptere noe allergen i huset, eller så må alle med hund nektes adgang.

Og for å ikke virke helt kjempevanskelig, så hadde jeg selvfølgelig gjort mitt for å minske allergener inn i huset ditt ved å ha på rent tøy og rulle bunaden fri for hundehår. Og hadde sønnen din vært så allergisk at det var snakk om livstruende allergi, hadde jeg holdt meg hjemme for å være sikker på at jeg ikke hadde dratt med allergener som kunne gjøre barnet sykt.

• Liker 15
Skrevet

Hva sier mannen din da?sønnene dine? Er veldig mye DEG her syns jeg.

Hadde det vært opp til mannen min hadde verken hans far eller bror med frue og barn vært invitert i det hele tatt.

Hvorfor skal sønnene mine bli dratt inn i denne diskusjonen angående hundene?

Skrevet

Gjestene vil uansett ha med seg allergener i klær og sko, så med mindre du forlanger at alle gjestene skal ha med utelukkende nyvasket tøy i en plastpose, blir dette for dumt.

Jeg har hund, og det hadde vært helt uaktuelt å la ham være alene hjemme med naboen i en uke. Og for å ikke virke helt kjempevanskelig, så hadde jeg selvfølgelig gjort mitt for å minske allergener inn i huset ditt ved å ha på rent tøy og rulle bunaden fri for hundehår. Og hadde sønnen din vært så allergisk at det var snakk om livstruende allergi, hadde jeg holdt meg hjemme for å være sikker på at jeg ikke hadde dratt med allergener som kunne gjøre barnet sykt.

Fikk av en eller annen grunn ikke med meg at det var snakk om en hel uke jeg. I såfall syns jeg også det må være kurant å bruke campingvogn for gjestene med hund.
  • Liker 4
Skrevet

Hadde det vært opp til mannen min hadde verken hans far eller bror med frue og barn vært invitert i det hele tatt. Hvorfor skal sønnene mine bli dratt inn i denne diskusjonen angående hundene? Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

trivelig familie

Anonymous poster hash: 06c17...025

• Liker 11
Skrevet

Det er snakk om 4,5 time hver veg. Og det er snakk om 1 natt fra lørdag til søndag, ikke en uke.

Klesrulle på klærne minsker allergener betraktelig og dette pleier de å gjøre når vi skal treffes feks hos svigerfar.

Hadde det vært snakk om ekstremt alvorlig allergi hadde jeg ikke invitert de som har dyr!

Gjest Solstråla88
Skrevet

Men, hva er egentlig problemet? Eg skjønner veldig godt at du ikke vil ha hundene i huset, men det er vel derfor de vil ha med campingvogna? Da slipper jo dere å ha noe som helst med hundene å gjøre og de slipper å finne pass til dem

Anonymous poster hash: 16d58...0ee

De drar med seg pels osv inn i huset jevnlig. Som hunde allergiker så skjønner jeg ts veldig godt. Det var en periode jeg ble dårlig om en med hund kom i nærheten av meg, og folk måtte ha med skift for å ikke gjøre meg syk. Selv med medisiner..

• Liker 4
Skrevet

Det er snakk om 4,5 time hver veg. Og det er snakk om 1 natt fra lørdag til søndag, ikke en uke. Klesrulle på klærne minsker allergener betraktelig og dette pleier de å gjøre når vi skal treffes feks hos svigerfar. Hadde det vært snakk om ekstremt alvorlig allergi hadde jeg ikke invitert de som har dyr! Anonymous poster hash: 9a6d8...b60

For noen snålinger som vil dra med seg vogn for bare ei natt. Og du er like håpløs som vurderer å nekte dem å bo i vogna med hundene den natta!
  • Liker 6
Skrevet

Det er snakk om 4,5 time hver veg. Og det er snakk om 1 natt fra lørdag til søndag, ikke en uke.

Klesrulle på klærne minsker allergener betraktelig og dette pleier de å gjøre når vi skal treffes feks hos svigerfar.

Hadde det vært snakk om ekstremt alvorlig allergi hadde jeg ikke invitert de som har dyr!

Hva er problemet da? Du lager storm i ett vannglass!

Anonymous poster hash: 65a4e...6f4

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde, som dyreeier, tatt hensyn til dyreallergi. Jeg hadde ikke satt med på bakbeina og krevd at dyrene skulle vært med. Jeg hadde skaffet dyrepass til kjæledyrene mitt. Det er mitt ansvar som dyreeier. Å ikke ta hensyn til allergi er rett og slett egioistisk.

Jeg personlig synes at det er unødveng å dra med seg hundene dit. De kan fint skaffe seg dyrepass for en dag. Din sønn er allergisk mot pelsdyr og det er faktisk hans dag. Det er ikke fint med bilder hvor konfirmanten har hovne, røde øyne. Her er din svigerinne rimelig dum, som da ikke evner å tenke på det. Og hun burde jo også visst at dette problemet ville oppstå med tanke på at de faktisk visste om allergien før de skaffet seg hund....

• Liker 8
Gjest Blomsterert
Skrevet

Kjenner at jeg er litt oppgitt i dag. Det har seg slik at vi har 2 barn, begge er allergiske mot alt av pelsdyr. Eldstegutten reagerer med å bli rødøyd og klø i fjeset uansett om vi medisinerer ekstra eller ikke. Minstemann trenger bare ekstra medisinering og å holde seg unna å klappe så går det greit.

Nå har det seg sånn at vi har konfirmasjon i høst og vi har fått den veldig tidlig. Jeg ringte derfor til min svigerfar for å tilby dem alle overnatting fordi de har lang reisevei. Han svarte da med at han sikkert kunne ta med campingvogn for da kunne hundene være der.

Altså, denne diskusjonen har vi hatt flere ganger. Det skal IKKE hunder hit. Og vi drar heller ikke til dem uten at vi kan være ute.

Enden på viset er jo nå at det selvfølgelig er jeg som er egoistisk og ikke respekterer at de har hund. Ja vel, så er jeg vel egoistisk da, som tenker på min sønns helse fremfor min svigerinnes hunder. Er jo sikkert veldig hyggelig for MIN sønn at han skal ha konfirmasjonsbilder hvor han er rødøyd og hoven i ansiktet.

De har flere måneder på seg til å skaffe hundevakt eller kennel. Eller så får hun rett og slett være hjemme med hundene selv. Innerst inne vet jeg jo at jeg har rett, men er jeg virkelig urimelig som nekter henne å ta med hundene hit?

De har hatt hundene i 1 år, allergiene har ungene her hatt i 11 år.

Nå er du vanskelig!

Dere drar til dem når dere kan være ute,og nå tilbyr svigerfaren din å ta med campingvogn så hundene er der?

Hva er forskjellen på at dere er ute hos dem,eller om hundene er i campingvogna ute hos dere?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg hadde, som dyreeier, tatt hensyn til dyreallergi. Jeg hadde ikke satt med på bakbeina og krevd at dyrene skulle vært med. Jeg hadde skaffet dyrepass til kjæledyrene mitt. Det er mitt ansvar som dyreeier. Å ikke ta hensyn til allergi er rett og slett egioistisk.

Jeg personlig synes at det er unødveng å dra med seg hundene dit. De kan fint skaffe seg dyrepass for en dag. Din sønn er allergisk mot pelsdyr og det er faktisk hans dag. Det er ikke fint med bilder hvor konfirmanten har hovne, røde øyne. Her er din svigerinne rimelig dum, som da ikke evner å tenke på det. Og hun burde jo også visst at dette problemet ville oppstå med tanke på at de faktisk visste om allergien før de skaffet seg hund....

De drar jo også dit når hundene er på samme avstand? Bare at der er de vel inne da,mens her blir de i campingvogna?

Gjest Blomsterert
Skrevet

For noen snålinger som vil dra med seg vogn for bare ei natt. Og du er like håpløs som vurderer å nekte dem å bo i vogna med hundene den natta!

Snålinger som har med campingvogn??

Skrevet

Problemet er at de kommer til å fly mellom hundene og huset og dra med seg masse hår inn i vårt hus.

Når vi er hos dem er vi kun ute og holder oss unna hundene.

Det er snakk om for min del å ha respekt for konfirmantens allergi. Det er en dag som er hans og det burde ikke være nødvendig å måtte ha røde øyne og hovent ansikt fordi din egen tante synes hundene hennes er viktigere enn deg.

• Liker 4
Skrevet

Snålinger som har med campingvogn??

Ja, er litt rart å ta med seg campingvogn for å være vekke en natt. La oss ikke gå inn på temaet harryfaktor.

TS: jeg forstår deg godt. De får skaffe seg hundepass som alle andre, er latterlig at de skal ha med seg dyrene til dere.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ja, er litt rart å ta med seg campingvogn for å være vekke en natt. La oss ikke gå inn på temaet harryfaktor.

TS: jeg forstår deg godt. De får skaffe seg hundepass som alle andre, er latterlig at de skal ha med seg dyrene til dere.

Wow. Jaja.

Skrevet

Problemet er at de kommer til å fly mellom hundene og huset og dra med seg masse hår inn i vårt hus.

Når vi er hos dem er vi kun ute og holder oss unna hundene.

Det er snakk om for min del å ha respekt for konfirmantens allergi. Det er en dag som er hans og det burde ikke være nødvendig å måtte ha røde øyne og hovent ansikt fordi din egen tante synes hundene hennes er viktigere enn deg.

Hvorfor har dere invitert de om de ikke er ønsket og det er ett så stort problem da?

Anonymous poster hash: 65a4e...6f4

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...