AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #121 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvorfor er det helt legitimt å sende din katt på deling i hele nabolaget? Vi må ta forhåndsregler for at katter ikke skal klatre opp i barnevogner når småbarn sover ute, kattene klatrer på biler og ødelegger lakken, katter bæsjer i sandkassene til barnefamilier, katter bæsjer i blomsterbed til hele nabolaget, katter tisser over alt så det lukter kattepiss i hele nabolaget. Når katteeiere er på ferie går kattene ute hele dagen til eierne kommer hjem igjen. Hvorfor tror katteeiere at deres husdyr er velkomne over alt? Hold dem i bånd eller ha dem innendørs! Norske skogskatter er kjæledyr, ikke villkatter. Jeg vil ikke ta forhåndsregler fordi du ikke er interessert i å ha husdyr 24/7! Anonymous poster hash: d761b...b26 Vet du hva jeg ikke kan fordra? Å måtte se og høre dine barn når jeg har fri. Er så drittlei av å høre de ekle barnestemmene og skrik og grin ute. Noen ganger har jeg de til og med inne på min tomt. Kanskje jeg bør tenke på å dele ut litt forgiftet godteri snart...? Anonymous poster hash: 2e0f8...69b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #122 Del Skrevet 17. januar 2015 Jada for mennesker er såååå intelligente... Er bare se på nyhetene av alt faenskap som skjer i verden, at mennesket er alt annen enn en intelligent skapning. Mennesker er intelligente. Men sier vel litt om katteelskerene når de prøver å argumentere for at katter er smartere enn mennesker. Wow. Anonymous poster hash: e0d7f...495 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #123 Del Skrevet 17. januar 2015 Vet du hva jeg ikke kan fordra? Å måtte se og høre dine barn når jeg har fri. Er så drittlei av å høre de ekle barnestemmene og skrik og grin ute. Noen ganger har jeg de til og med inne på min tomt. Kanskje jeg bør tenke på å dele ut litt forgiftet godteri snart...? Anonymous poster hash: 2e0f8...69b Tenk å sammenligne en katt med et barn. Anonymous poster hash: e0d7f...495 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. januar 2015 #124 Del Skrevet 17. januar 2015 Mennesker er intelligente. Men sier vel litt om katteelskerene når de prøver å argumentere for at katter er smartere enn mennesker. Wow. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Katter er smartere enn NOEN mennesker, kan det hvertfall virke som. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. januar 2015 #125 Del Skrevet 17. januar 2015 Tenk å sammenligne en katt med et barn. Anonymous poster hash: e0d7f...495 For noen er katten barnet deres. Ikke at de behandles som barn og mates i babystol, men at de er like høyt elsket som et barn. Jeg for eksempel liker ikke barn. De bare irriterer meg. Så for meg er mine katter høyere oppe enn skrikerungene utenfor som klager dagen lang dersom de ikke får is til frokost. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. januar 2015 #126 Del Skrevet 17. januar 2015 Tenk å sammenligne en katt med et barn. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Det er helt legitimt, fordi denne debatten handler ikke om verdi av liv. Den handler om at vi lever i et kompleks samfunn hvor andres livsvalg vil synes og høres, og vil påvirke våre liv. At du har barn vil jeg se og høre, og det må jeg leve med. At jeg har katt vil du se og merke, og det må du leve med. At han som bor over meg røyker slik at jeg ikke kan sitte på egen terrasse uten å bli dårlig av røyk må jeg leve med. At fulle folk bråker på nattbussen og barn bråker på dagbussen må jeg leve med. At en katt har gått over panseret på bilen din må du leve med. Sånn ER det bare i vårt samfunn. Vi lever så tett at vi må rett og slett tolerere at andres liv til en viss grad vil synes og høres, og dermed påvirke eget liv. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #127 Del Skrevet 17. januar 2015 Katter er smartere enn NOEN mennesker, kan det hvertfall virke som. Nå regner jeg med at det er MEG du sikter til. Blir bare for tåpelig å diskutere med deg når du tydligvis ikke har bedre argument enn det. Og jeg kan garantere deg at jeg er smartere enn hvilken som helst katt du hadde klart å hoste opp Anonymous poster hash: e0d7f...495 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #128 Del Skrevet 17. januar 2015 De fleste som pisser ned lyktestolper er hunder. De er virkelig ingen katter som riper opp biler, ærlig talt. Fugler er byttedyr, the circle of life kalles det. Det er ikke normalt for fugler og smådyr med så mange rovdyr konsentrert på et området nei. Det har ingenting med the circle of life å gjøre. I mange samfunn ville man drept dyr som var problematisk å ha rundt seg, circle of life, men den er du vel ikke med på tenker jeg!? Anonymous poster hash: 2636d...ca3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #129 Del Skrevet 17. januar 2015 Nå regner jeg med at det er MEG du sikter til. Blir bare for tåpelig å diskutere med deg når du tydligvis ikke har bedre argument enn det. Og jeg kan garantere deg at jeg er smartere enn hvilken som helst katt du hadde klart å hoste opp Anonymous poster hash: e0d7f...495 HAHA! den var god! Anonymous poster hash: 6950f...5a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #130 Del Skrevet 17. januar 2015 Mennesker er intelligente. Men sier vel litt om katteelskerene når de prøver å argumentere for at katter er smartere enn mennesker. Wow. Anonymous poster hash: e0d7f...495 vi er ikke så intelligente 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #131 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er helt legitimt, fordi denne debatten handler ikke om verdi av liv. Den handler om at vi lever i et kompleks samfunn hvor andres livsvalg vil synes og høres, og vil påvirke våre liv. At du har barn vil jeg se og høre, og det må jeg leve med. At jeg har katt vil du se og merke, og det må du leve med. At han som bor over meg røyker slik at jeg ikke kan sitte på egen terrasse uten å bli dårlig av røyk må jeg leve med. At fulle folk bråker på nattbussen og barn bråker på dagbussen må jeg leve med. At en katt har gått over panseret på bilen din må du leve med. Sånn ER det bare i vårt samfunn. Vi lever så tett at vi må rett og slett tolerere at andres liv til en viss grad vil synes og høres, og dermed påvirke eget liv. Selvsagt må vi tollerere det, men det må være lov til å diskutere det. Anonymous poster hash: e0d7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. januar 2015 #132 Del Skrevet 17. januar 2015 Nå regner jeg med at det er MEG du sikter til. Blir bare for tåpelig å diskutere med deg når du tydligvis ikke har bedre argument enn det. Og jeg kan garantere deg at jeg er smartere enn hvilken som helst katt du hadde klart å hoste opp Anonymous poster hash: e0d7f...495 Jeg sikta ikke til deg eller noen andre i denne diskusjonen. Jeg sikter til folk som havner på nyhetene for å ha drept foreldrene sine. For eksempel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. januar 2015 #133 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er ikke normalt for fugler og smådyr med så mange rovdyr konsentrert på et området nei. Det har ingenting med the circle of life å gjøre. I mange samfunn ville man drept dyr som var problematisk å ha rundt seg, circle of life, men den er du vel ikke med på tenker jeg!? Anonymous poster hash: 2636d...ca3 Hvis katter er så vanskelig for deg å håndtere så ville jeg heller skaffet meg hjelp hvis jeg var deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #134 Del Skrevet 17. januar 2015 Denne diskusjonen setter ikke akkurat katteeiere i godt lys. Alt dere lirer av dere, jeg blir helt matt. Anonymous poster hash: e178d...5ee 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #135 Del Skrevet 17. januar 2015 vi er ikke så intelligente Hadde likt å se den artikkelen som backet opp påstanden din at katter er smartere enn mennesker. Anonymous poster hash: e0d7f...495 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. januar 2015 #136 Del Skrevet 17. januar 2015 Denne diskusjonen setter ikke akkurat katteeiere i godt lys. Alt dere lirer av dere, jeg blir helt matt. Anonymous poster hash: e178d...5ee Men å legge ut gift som kattene kan spise og skyte de med luftgevær er bare helt greit? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphaa Skrevet 17. januar 2015 #137 Del Skrevet 17. januar 2015 Når det kommer til overlevelse så er en hund utrolig mye dummere enn katter. I dokumentaren "life after people" forteller de at hunden er en av de første som kommer til å forsvinne etter at mennesket dør ut fordi de er så avhengig av oss. Katter vil holde ut en god del lengre, men vil også dø ut i store deler av verden. Når det kommer til trådstarter så må jeg bare informere om at det ikke er lov å ha en katt fastbundet. Det er lov å gå tur med en katt i bånd, men bare hvis katten selv aksepterer det. Jeg kan altså ikke tvinge katten min til å gå i bånd. Men det skulle vært et krav om at alle som ikke kan dokumentere planlagt avl av katter måtte kastrere den. Det hadde tatt bort en god del av frustrasjonen til TS. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar 2015 #138 Del Skrevet 17. januar 2015 Hadde likt å se den artikkelen som backet opp påstanden din at katter er smartere enn mennesker. Anonymous poster hash: e0d7f...495 har ikke sagt at katter er smartERE. Jeg sier bare at vi ikke nødvendigvis er smartere enn dyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #139 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvis katter er så vanskelig for deg å håndtere så ville jeg heller skaffet meg hjelp hvis jeg var deg. Det er ikke det at de er vanskelig å håndtere. Det er det at jeg ikke skal måtte finne meg i å håndtere dem, jeg har ikke bedt om å få katt i livet mitt. Anonymous poster hash: 2636d...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. januar 2015 #140 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er ikke det at de er vanskelig å håndtere. Det er det at jeg ikke skal måtte finne meg i å håndtere dem, jeg har ikke bedt om å få katt i livet mitt. Anonymous poster hash: 2636d...ca3 Du ber om det når du flytter til boligområder med katt. Katter er kommet for å bli, dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå