AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #41 Skrevet 14. januar 2015 Problmet er nok ikke at vi ikke er enige, men at vi reagerer på ulike produkter, og uttaler oss ut i fra eget ståsted, tenker jeg? Anonymous poster hash: 78ea9...db4 Ja det er nok slik :-) Anonymous poster hash: ab114...8b4
Pottah Skrevet 14. januar 2015 #42 Skrevet 14. januar 2015 Når er det egentlig et problem? Er det et problem at jeg har brukt tøymykner på tøyet mitt for eksempel? Eller er det bare et problem om jeg dynker meg i parfyme? Jeg er veldig for å respektere andre i det offentlige. Jeg er helt for at man kan drite i å dynke seg i parfyme og røyke rett ved siden av andre mennesker. Men det går litt vel langt om jeg ikke kan bruke tøymykner (Det er for meg verdt alt for mye med deilig, mykt tøy, og skjønner ikke at det skal plage noen noe særlig), eller deo/bodylotion med litt parfyme i
PPM Skrevet 14. januar 2015 #43 Skrevet 14. januar 2015 Når er det egentlig et problem? Er det et problem at jeg har brukt tøymykner på tøyet mitt for eksempel? Eller er det bare et problem om jeg dynker meg i parfyme? Jeg er veldig for å respektere andre i det offentlige. Jeg er helt for at man kan drite i å dynke seg i parfyme og røyke rett ved siden av andre mennesker. Men det går litt vel langt om jeg ikke kan bruke tøymykner (Det er for meg verdt alt for mye med deilig, mykt tøy, og skjønner ikke at det skal plage noen noe særlig), eller deo/bodylotion med litt parfyme i Alt det du nevner er et problem. Ikke at tøyet ditt er mykt, men at det avgir kjemikalier som gjør oss syke.
Gjest fotballflue Skrevet 14. januar 2015 #44 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Greia er den at vi blir syke av den, ikke det at det lukter fælt. Det lukter fælt når visse slipper en fis også, men ingen blir syke av det. Når det er sagt, jeg kan bli dårlig av røyk også, det kommer an på hvilke merker det er snakk om, er ikke all røyk jeg har en reaksjon på. Men røykere kan godt ta litt mer hensyn. Blir ikke folk syke av røyklukt mener du? Jeg blir hvertfall dårlig av det. Edit: herregud, jeg leste ikke ferdig innlegget. Sorry Endret 14. januar 2015 av fotballflue
PPM Skrevet 14. januar 2015 #45 Skrevet 14. januar 2015 Blir ikke folk syke av røyklukt mener du? Jeg blir hvertfall dårlig av det. Nå tror jeg du skal lese det jeg skrev igjen.
PPM Skrevet 14. januar 2015 #46 Skrevet 14. januar 2015 Edit: herregud, jeg leste ikke ferdig innlegget. Sorry Ikkeno problem. Ville bare fram til at problemet ikke ligger i at vi synes at det lukter fælt, men i det at vi blir syke av det. 1
Jolene Skrevet 14. januar 2015 #47 Skrevet 14. januar 2015 Parfymen er et valg du tar for omgivelsene dine. Det er en grunn til at du ikke smører den under nesa di, du vil påføre dette her på andre. Jeg tar på meg parfymen min fordi jeg synes den lukter godt. Så enkelt er det faktisk *SNIP*Anonymous poster hash: ab114...8b4 Hvor har jeg skrevet at jeg IKKE tar hensyn dersom jeg skal besøke noen med allergi? Vennligst vis meg det er du snill. Poenget mitt med å sammenligne allergier er nettopp for å vise hvor idiotisk det er å skulle bestemme over andre i det offentlige rom. 1
Infinite Skrevet 14. januar 2015 #48 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Folk drar med seg hundene sine på t-banen også. Jeg er allergisk mot hunder (og andre pelsdyr). Løsningen er selvfølgelig at jeg setter meg en annen plass enn der han/hun med hunden sitter, fordi det er jeg som har ett problem. Jeg kan jo ikke kreve et forbud mot å ha med hunder på tog, t-bane ++. Endret 14. januar 2015 av Infinite 7
PPM Skrevet 14. januar 2015 #49 Skrevet 14. januar 2015 Jeg tar på meg parfymen min fordi jeg synes den lukter godt. Så enkelt er det faktisk Enten lyver du, eller så er du uvanlig kort-tenkt. Du snakker om å bestemme over andre i offentlig rom? Er det ikke du som gjør dette? Ved å ta på deg parfyme før du begir deg ut, så har du bestemt for alle i din omgivelse at de skal få i seg en dose av parfymen din. 1
Gjest BonBon Skrevet 14. januar 2015 #50 Skrevet 14. januar 2015 Enten lyver du, eller så er du uvanlig kort-tenkt. Du snakker om å bestemme over andre i offentlig rom? Er det ikke du som gjør dette? Ved å ta på deg parfyme før du begir deg ut, så har du bestemt for alle i din omgivelse at de skal få i seg en dose av parfymen din. Men hvorfor skal de andre da bestemme at hun ikke skal ha på seg parfyme? Det blir jo samme greia. Bruker sjeldent parfyme men jeg liker å bruke det når jeg skal noe spesielt. Ingen har sagt noe rundt meg så har ikke plaget noen foreløpig 3
PPM Skrevet 14. januar 2015 #51 Skrevet 14. januar 2015 Men hvorfor skal de andre da bestemme at hun ikke skal ha på seg parfyme? Det blir jo samme greia. Bruker sjeldent parfyme men jeg liker å bruke det når jeg skal noe spesielt. Ingen har sagt noe rundt meg så har ikke plaget noen foreløpig Jeg vil gjerne få bestemme å ikke få parfyme på meg. Der ligger problemet mitt. Når jeg går i matbutikken så møter jeg en hel drøss mennesker som har bestemt noe annet for meg. Lukten henger hele butikken. Står jeg i kø og jeg ber en eller annen parfymebombe forsiktig om å trekke seg unna, så kommer det sure miner og lekser om folks rettigheter. Mye likt det noen skriver her i denne tråden. Det samme gjelder buss og tog, luften er for lengst full av parfyme, det er ikke nok å sette seg et annet sted. Der har noen med skyllemiddel i klærne kost seg. Og nei, det er ikke samme greia, folk blir syke bare den ene veien. Jeg vil si at det er en betydelig forskjell. Er det den delen med at folk blir syke som er så vanskelig å forstå? 2
Gjest BonBon Skrevet 14. januar 2015 #52 Skrevet 14. januar 2015 Jeg vil gjerne få bestemme å ikke få parfyme på meg. Der ligger problemet mitt. Når jeg går i matbutikken så møter jeg en hel drøss mennesker som har bestemt noe annet for meg. Lukten henger hele butikken. Står jeg i kø og jeg ber en eller annen parfymebombe forsiktig om å trekke seg unna, så kommer det sure miner og lekser om folks rettigheter. Mye likt det noen skriver her i denne tråden. Det samme gjelder buss og tog, luften er for lengst full av parfyme, det er ikke nok å sette seg et annet sted. Der har noen med skyllemiddel i klærne kost seg. Og nei, det er ikke samme greia, folk blir syke bare den ene veien. Jeg vil si at det er en betydelig forskjell. Er det den delen med at folk blir syke som er så vanskelig å forstå? Jeg kaster opp av makrell i tomat lukta, men jeg kan ikke kreve at folk slutter å spise det. Jeg kan be mennesker jeg bor med og jobber med men i offentlige er det ikke mulig 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #53 Skrevet 14. januar 2015 Jeg kaster opp av makrell i tomat lukta, men jeg kan ikke kreve at folk slutter å spise det. Jeg kan be mennesker jeg bor med og jobber med men i offentlige er det ikke mulig JA for det kan jo sammenlignes. Det sitter sikkert veldig mange i det offentlige rom og spiser makrell i tomat. Kom igjen, du ser vel også hvor omfattende parfymebruken er i forhold? Anonymous poster hash: ab114...8b4 4
PPM Skrevet 14. januar 2015 #54 Skrevet 14. januar 2015 Jeg kaster opp av makrell i tomat lukta, men jeg kan ikke kreve at folk slutter å spise det. Jeg kan be mennesker jeg bor med og jobber med men i offentlige er det ikke mulig Det er tydelig at du ikke forstår problemet og omfanget.
Kanutte Skrevet 14. januar 2015 #55 Skrevet 14. januar 2015 Jeg bruker sjeldent parfyme. På jobb er det uaktuelt på grunn av kollegaer og elever med allergi. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #56 Skrevet 14. januar 2015 Aldri i livet om jeg dropper parfymen. En kan bli allergisk mot alt mulig og en kan ikke forby både trær, dyr og alt det andre som kan gi allergiske reaksjoner. Nå dusjer ikke jeg i parfyme. jeg tar noen få dråper bak hvert øre, så det er ingen som kan merke det før de er tett innpå meg. Anonymous poster hash: d75ce...c41 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #57 Skrevet 14. januar 2015 Folk drar med seg hundene sine på t-banen også. Jeg er allergisk mot hunder (og andre pelsdyr). Løsningen er selvfølgelig at jeg setter meg en annen plass enn der han/hun med hunden sitter, fordi det er jeg som har ett problem. Jeg kan jo ikke kreve et forbud mot å ha med hunder på tog, t-bane ++. Jeg er selv allergiker og jeg kan jo ikke kreve at folk skal fjerne alle bjørketrærne rundt omkring fordi jeg er allergisk mot bjørk Anonymous poster hash: d75ce...c41 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #58 Skrevet 14. januar 2015 Aldri i livet om jeg dropper parfymen. En kan bli allergisk mot alt mulig og en kan ikke forby både trær, dyr og alt det andre som kan gi allergiske reaksjoner. Nå dusjer ikke jeg i parfyme. jeg tar noen få dråper bak hvert øre, så det er ingen som kan merke det før de er tett innpå meg. Anonymous poster hash: d75ce...c41 Det er bare noe du tror. En allergiker merker deg lenge før og har mest sannsynlig fjernet seg. Anonymous poster hash: ab114...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #59 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er selv allergiker og jeg kan jo ikke kreve at folk skal fjerne alle bjørketrærne rundt omkring fordi jeg er allergisk mot bjørk Anonymous poster hash: d75ce...c41 Men det sitter ikke folk rundt i det offentlige rom med bjørketrær opp i nesa de du må lukte på heller. Anonymous poster hash: ab114...8b4 3
PPM Skrevet 14. januar 2015 #60 Skrevet 14. januar 2015 Aldri i livet om jeg dropper parfymen. En kan bli allergisk mot alt mulig og en kan ikke forby både trær, dyr og alt det andre som kan gi allergiske reaksjoner. Nå dusjer ikke jeg i parfyme. jeg tar noen få dråper bak hvert øre, så det er ingen som kan merke det før de er tett innpå meg. Anonymous poster hash: d75ce...c41 Det lukter mer enn du tror. EN dråpe parfyme kan kjennes over et stort område og henger i i lange tider. Du kan ikke kjenne det, men det er noe helt annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå