Gå til innhold

Dropp parfymen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lenken din fungerer ikke.

Du er ikke den eneste!

Anonymous poster hash: 78ea9...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke intoleranse for parfyme, men merker at lukten overdøver lufta i et rom og det er ubehagelig. Å bruke parfyme i seg selv er det mange som aldri vil forstå er ubehagelig for slike som deg, dessverre. Likevel mener jeg at mennesker skal klare å begrense bruken til hva den er ment for, og ikke dynke seg overalt med den. Det er unødvendig og lukter virkelig ikke bra....

Tenk på de rundt dere!!

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke intoleranse for parfyme, men merker at lukten overdøver lufta i et rom og det er ubehagelig. Å bruke parfyme i seg selv er det mange som aldri vil forstå er ubehagelig for slike som deg, dessverre. Likevel mener jeg at mennesker skal klare å begrense bruken til hva den er ment for, og ikke dynke seg overalt med den. Det er unødvendig og lukter virkelig ikke bra....

Tenk på de rundt dere!!

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

Enig med deg. Jeg har heller ikke direkte parfymeintoleranse, men jeg reagerer veldig på det. Blir kvalm, får hodepine, og blir svimmel. Det er nok til at jeg reagerer, og jubler over slike artikler! :)

Folk burde ta mere hensyn, rett og slett. Har vært nødt til å forlate klasserom og butikker (ikke parfymeri), pga stanken. De merker det ikke selv, fordi de blir "immun" mot sin egen stank….. :-(

Anonymous poster hash: bd8ff...fbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg har heller ikke direkte parfymeintoleranse, men jeg reagerer veldig på det. Blir kvalm, får hodepine, og blir svimmel. Det er nok til at jeg reagerer, og jubler over slike artikler! :)

Folk burde ta mere hensyn, rett og slett. Har vært nødt til å forlate klasserom og butikker (ikke parfymeri), pga stanken. De merker det ikke selv, fordi de blir "immun" mot sin egen stank.. :-(

Anonymous poster hash: bd8ff...fbc

Veldig synd at det skal være slik for mange rundt oss. Å være minoritet på et tema kan være vanskelig, for få skjønner hvorfor de skal måtte ta hensyn når «det er snakk om tre personer i landet» som har intoleranse.

Men ja, du sier noe der med at de er immune mot egen lukt. Særlig unge jenter går jeg omveier rundt. Videregående var den verste tiden...

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd at det skal være slik for mange rundt oss. Å være minoritet på et tema kan være vanskelig, for få skjønner hvorfor de skal måtte ta hensyn når «det er snakk om tre personer i landet» som har intoleranse.

Men ja, du sier noe der med at de er immune mot egen lukt. Særlig unge jenter går jeg omveier rundt. Videregående var den verste tiden...

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

Ja, det er veldig synd. De som elsker parfyme vet jo alltid best, og i følge dem selv så lukter de veldig godt, og kommer alltid med dette argumentet om at; "Vil du heller at folk skal lukte svette, for det er så ekkelt"

Ingen reagerer på svettelukt, og det er lett å fjerne ved å ta på seg rene kler og ta seg en dusj. Da skal man uansett ikke lukte svette, og parfyme er ikke nødvendig her.

Huff, ja. Unge jenter og eldre damer som har brukt samme parfyme i 40 år.

Husker for en tid tilbake fra ungdomsskolen, da jeg bruke bedhead sine hårprodukter, og alle rundt meg syntes jeg luktet "sååå godt", men jeg ante ikke hvorfor. Immun ja?

Anonymous poster hash: bd8ff...fbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd at det skal være slik for mange rundt oss. Å være minoritet på et tema kan være vanskelig, for få skjønner hvorfor de skal måtte ta hensyn når «det er snakk om tre personer i landet» som har intoleranse.

Men ja, du sier noe der med at de er immune mot egen lukt. Særlig unge jenter går jeg omveier rundt. Videregående var den verste tiden...

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

Er nok litt mer enn 3. Tall fra Danmark viser at 1 av 10 reagerer på en eller annen måte, men at det er 0,5 prosent som blir alvorlig syke av parfymerte produkter. Vil nok si at det er en del likevel. Å ha en sykdom som krever noe av andre, er vel noe av det verste en kan komme ut for,

Man blir jo regelrett bedt om å flytte ut i skogen for seg selv. Vi har i norge en regel som sier at alle barn skal og må gå på skole.

Jeg kjenner barn som er sensitive, de plages hver dag på grunn av dette. Det finnes ingen ting som regulerer og passer på at disse barna har en trygg og god skoledag.

Vi sensitive blir også syke og må til lege og sykehus, men vi blir møtt med parfyme i døren av både pårørende og helsepersonell.

Anonymous poster hash: ab114...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner igjen dette? "Jeg har i alle fall ingen ting på meg!!!"

Jeg tåler ikke parfymerte produkter og blir veldig syk. Hodepine og slimhinneproblemer.

Anonymous poster hash: ab114...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok litt mer enn 3. Tall fra Danmark viser at 1 av 10 reagerer på en eller annen måte, men at det er 0,5 prosent som blir alvorlig syke av parfymerte produkter. Vil nok si at det er en del likevel. Å ha en sykdom som krever noe av andre, er vel noe av det verste en kan komme ut for,

Man blir jo regelrett bedt om å flytte ut i skogen for seg selv. Vi har i norge en regel som sier at alle barn skal og må gå på skole.

Jeg kjenner barn som er sensitive, de plages hver dag på grunn av dette. Det finnes ingen ting som regulerer og passer på at disse barna har en trygg og god skoledag.

Vi sensitive blir også syke og må til lege og sykehus, men vi blir møtt med parfyme i døren av både pårørende og helsepersonell.

Anonymous poster hash: ab114...8b4

Tre personer var sarkastisk ment ovenfor de som ikke føler de nå respektere minoriteter over parfymelukt, ikke sitat fra artikkelen. Det kom kanskje ikke godt frem. :)

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre personer var sarkastisk ment ovenfor de som ikke føler de nå respektere minoriteter over parfymelukt, ikke sitat fra artikkelen. Det kom kanskje ikke godt frem. :)

Anonymous poster hash: 77d5a...dc6

Joda, jeg så den, følte likevel å komme med litt fakta. :-)

Anonymous poster hash: ab114...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.framtidinord.no/nyheter/article495496.ece

Parfymeintoleranse. Dette er én av grunnene til at jeg IKKE tar buss :-)

Man trenger ikke dynke klærne i tøymykner og kroppen i parfyme for å være ren.

Anonymous poster hash: bd8ff...fbc

http://intoleranse.no/

Anonymous poster hash: ab114...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig synd. De som elsker parfyme vet jo alltid best, og i følge dem selv så lukter de veldig godt, og kommer alltid med dette argumentet om at; "Vil du heller at folk skal lukte svette, for det er så ekkelt"

Ingen reagerer på svettelukt, og det er lett å fjerne ved å ta på seg rene kler og ta seg en dusj. Da skal man uansett ikke lukte svette, og parfyme er ikke nødvendig her.

Huff, ja. Unge jenter og eldre damer som har brukt samme parfyme i 40 år.

Husker for en tid tilbake fra ungdomsskolen, da jeg bruke bedhead sine hårprodukter, og alle rundt meg syntes jeg luktet "sååå godt", men jeg ante ikke hvorfor. Immun ja?

Anonymous poster hash: bd8ff...fbc

http://intoleranse.no/

Anonymous poster hash: ab114...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.framtidinord.no/nyheter/article495496.ece

Parfymeintoleranse. Dette er én av grunnene til at jeg IKKE tar buss :-)

Man trenger ikke dynke klærne i tøymykner og kroppen i parfyme for å være ren.

Anonymous poster hash: bd8ff...fbc

http://intoleranse.no/

Anonymous poster hash: ab114...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kjent med

http://intoleranse.no/

Det har et navn, og det er den del mennesker der ute som sliter.

Anonymous poster hash: ab114...8b4

Det var navnet "godlukt" jeg snakket om.

Tror jeg har vært innom den sida der tidligere faktisk, er bra at du deler den her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...