Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen, Pusla og MrsL! :-)

Nå blir det straks kosehelg på meg, som jeg har sett frem til lenge, så er det full skjerpings på mandag igjen. Skal tross alt på badeferie om bare 5 uker! :briller::sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er tilbake fra en super langhelg hos forloveren min! Har spist masse ost og kjeks, drukket vin og spist masse kake. Kort sagt, akkurat slik jeg liker å kose meg... Har ikke tellet en eneste kalori... :sjarmor:

Var kjempehyggelig å møte mange av venninnene mine også. De er jammen gode å ha! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh - det er endelig helg - deilig!! Denne uken har vært ganske kjedelig, synes jeg. Smakte vel litt for godt med langhelg forrige helg og mye vil ha mer... Dessuten er høsten virkelig kommet til hovedstaden, med regn og kaldere temperaturer.

Er ellers litt glad for at syklusen min nå ser ut til å være tilbake i 28 dagers intervaller - juhuu! Lykken er å gjøre sine gleder enkle, sier nå jeg... :ler:

Det må vel være akupunkturen de siste månedene som har gjort susen. Kanskje livmoren er på vei mot normalisering nå da, slik at den etterhvert kan bli klar til å ta i mot et egg igjen...? Mensen og syklusen min ble aldri som før igjen etter den første graviditeten og spontanaborten.

I kveld er jeg alene hjemme. Skal kose meg med godis! :sikle: Har blitt litt mye av det siste uken, men jeg skylder på lang tids abstinenser etter favorittene mine pga nesten 3 mnd på Grete Roede... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er å gjøre sine gleder enkle' date=' sier nå jeg... :ler: [/quote']

:tommelsmil: Du har skjønt det, jente!! Håper det går seg til og at du snart blir gravid da, det hadde jo vært toppers.

Ha en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsner MrsL og Pusla - håper dere får en riktig god helg! :-)

Jeg hadde en liten lykkestund for meg selv i prøverommet på Vero Moda i dag: Prøvde et skjørt i størrelse 40 - det var for stort så jeg måtte ha størrelse 38 - YESSS! Det var så deilig å få lønn for slankestrev! :hoppe:

Shoppet til den store gullmedalje i dag. I tillegg til det lilla festskjørtet, kjøpte jeg meg svart poncho, svart kinakjole + en nydelig fuskpels draktjakke på H&M. Skulle egentlig ikke shoppe så mye før vi drar til USA, men skitt la gå... :sjarmor:

Det gir ihvertfall stor motivasjon å kjøpe seg klær i mindre størrelse enn før!

Nå skal jeg straks lage middag; kyllingfilet med brokkoli, hvitløk, soltørkede tomater og pasta, så skal vi på kino og se Collateral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fremdeles i godt humør etter opplevelsen i prøverommet i går! :-)

Synes det alt for ofte har vært nedtur å prøve klær - særlig når størrelsene ser ut til å bli mindre. Nå er ikke jeg akkurat noe persilleblad og det vil jeg aldri bli, med mine brede skuldre og ellers ganske kraftige benbygning. Mange klær som lages virker som de er tilpasset små, spinkle franske og spanske berter... Ikke oss nordiske med brede hofter...

I dag er det deilig sløve-søndag. Filmen vi så i går, Collateral, var kjempebra - kan anbefales hvis man f.eks liker filmer som Heat (samme regissør) med Al Pacino og Robert De Niro.

:digge: *hører på soundtracket til filmen De-Lovely, som jeg så forrige helg*

Har ellers lyst å begynne å lese litt flere bøker, har en hel haug som jeg har begynt på som ikke er fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lese en bok som heter "Selvledelse - menneskelig kapital i det nye arbeidslivet" og har funnet noen veldig bra huskeregler for å ta regien over sitt eget liv:

"Refining the art of doing nothing: Man bør unne seg fri tid, dvs. tid fri fra bestemte gjøremål. Fri tid har sin egen verdi, eller som forfatteren Paulo Coelho uttrykker det: "Happiness is like a Sunday afternoon, a suspicious calm with nothing to do."

(Da skal ikke jeg ha dårlig samvittighet lenger fordi jeg elsker å fylle deler av fritiden med å bare "surre rundt" og gjøre det som faller meg inn i øyeblikket. Hater å ha alt for tettpakket program til enhver tid...)

"Resignasjon: Det kan være nyttig å skille mellom problemer man kan gjøre noe med og problemer man ikke har innflytelse over. Med andre ord, man bør resignere overfor det man står maktesløs overfor, og ikke la det bli en destruktiv kraft i eget liv."

(Dette er et viktig punkt som jeg bør gjenta for meg selv når jeg blir frustrert over at det er vanskelig å få barn...!)

"Godt nok: Det er ikke nødvendigvis riktig at alt man gjør bør være utført med topp kvalitet. Ofte er det fornuftig å skille mellom oppgaver som krever høy kvalitet og oppgaver som kan utføres med lavere innsats. Dersom vi ønsker et mindre stressfylt liv, bør vi ganske enkelt gi avkall på kravene og avfinne oss med en kvalitet som er god nok selv om den ikke alltid er optimal. Det er ikke mulig å være like flink på alle områder."

(Særlig den siste setningen bør jeg minne meg selv på...)

"Alle har en drøm om det gode liv, men mange erfarer at det i perioder er betydelig avstand mellom drømmen og den situasjonen man befinner seg i. Kan hende refleksjon over hvordan man regisserer sitt eget liv kan stimulere til å gjøre nye veivalg før det er for sent. Så lenge man er underveis, er det alltid muligheter for å endre reisemåten."

Kloke ord! :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er digg ja, å måtte gå og hente en størrelse mindre enn man har tatt med i prøverommet :) .

Høres ut som du har hatt en god leseropplevelse. Jeg liker også sånne bøker hvor jeg får a-ha-opplevelser og kan bruke det jeg leser i mitt eget liv. Det var bare det å la det vare da!

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*3 uker i dag til vi drar til Florida*

Hei Pusla! :vinke:

I dag har vi som vanlig på søndager slappet av og sovet lenge. Var på kino i går og så Andreaskorset, bra film.

Ellers er jeg så spent i dag, skal får svar i morgen på om jeg får lov av sjefen å søke på et kurs som jeg har så lyst på.

Nå må jeg vel ta meg selv i nakken og rydde og vaske litt her, før søster kommer og skal ha hjelp til å lese gjennom semesteroppgave. Er mye mer spennende å sitte på nettet enn å gjøre husarbeid... :sjarmor:

Sambo og jeg sitter i hvert vårt rom med hver sin maskin, han med arbeidsoppgaver på Mac'en sin og jeg med kosesurfing...

I dag skal vi ha spaghetti carbonara til middag - nam, en av mine favoritter!

I går laget jeg hjemmelaget biff stroganoff for første gang og den ble ganske god. Sambo var fornøyd, han er kresen og vant til mors stroganoff, så da regner jeg min som godkjent! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Kverula!

I dag er jeg kjempeglad, fikk "go" fra sjefene mine på å søke kurset som starter i januar! :danse:

Det gjenstår å se om jeg får plass da, men uansett bra å få støtte fra ledelsen! :-)

Leverte ihvertfall søknaden til personellavdelingen i dag og får vel svar i god tid før nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*2 uker i dag til vi drar til Florida*

Jammen bra at det nærmer seg ferien vår, for nå trenger jeg jammen å komme meg bort fra hverdagen...

Fikk en svært kjedelig beskjed hos gynekologen på torsdag: Hun mistenker at jeg har Asherman's syndrom - dvs. arrdannelser i livmoren!! :sur:

Dette er en tilstand som ikke er medfødt eller genetisk, men vanligvis skyldes utskrapning etter spontanabort. Tilstanden er veldig sjelden, så hvis jeg har fått den så er det virkelig maks uflaks!!

Bakgrunnen for at legen nå mistenker dette, er at livmorslimhinnen min fremdeles er tynn, halvannet år etter den siste av de to utskrapningene i fjor. Den er ikke tynn over det hele, men på ett sted, noe som muligens kan skyldes arrdannelse...? Andre symptomer er mindre mensblødninger enn før og kortere syklus; stemmer på meg. Noen mister mensen helt, håper det er et godt tegn at det ikke er tilfelle med meg!

Var altså på en rutinesjekk torsdag, for å se om livmorslimhinnen var blitt noe bedre etter at jeg nå har gått til akupunktur en del måneder. Det var den ikke, så da kastet nærmest legen seg på telefonen for å få råd fra en kollega i Sverige. Jeg ble satt opp til ny time neste dag, for såkalt vannscanning - da skulle hun kunne se om det var arrdannelser, sa hun. Undersøkelsen foregikk på den måten at hun sprøytet saltvann inn i livmoren for samtidig å kunne se på ultralyd om vannet strømmet inn slik som det skulle. Legen syntes at den ikke ble fyllt opp slik som den skulle, så nå er jeg blitt henvist til HSG-undersøkelse på sykehus. I mellomtiden lever jeg i frykt for at livmoren min er blitt permanent skadet! :o

Legen var som vanlig svært sparsom med informasjon, men jeg har lest en del på nettet de siste dagene og har heldigvis funnet eksempler på kvinner som har blitt gravid og født barn etter at de har hatt Asherman's, til og med alvorlig grad av syndromet også.

En positiv ting de siste dagene, er at vekten min nå er såvidt nede på sekstitallet - yeah! Vekten synes å være en bagatell nå, sammenliknet med frykten for at jeg kan ha Ashermann's, men det er viktig å glede seg over de lyspunktene man kan... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er nede på 60-tallet? WOW' date=' det er kjempebra :-)[/quote']

Ja, jeg er veldig fornøyd med det! :-)

Kan ikke skryte på meg at det skyldes iherdig innsats fra min side i det siste, pga alt det andre som skjer har jeg ikke vært så motivert for slanking... Men prøver nå å holde meg til Grete Roede-rasjoner på maten ihvertfall + at jeg ikke har gjenopptatt alle de dårlige uvanene fra før jeg begynte å slanke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har jo sklidd litt ut vi også, men jeg har gått ned 7 og ett halvt kilo og er kjempefornøyd med det. Vil gjerne ned litt mere, men det kommer nok. Var og kjøpte meg ny dress i helgen og det er første gangen jeg har sett smal og sexy ut i dress :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...