Silfen Skrevet 13. januar 2015 #121 Skrevet 13. januar 2015 Nei truse og nattkjole Så du ville gått til ditt lokale sykehus i nattkjole?
FrkHumle Skrevet 13. januar 2015 #122 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vokste opp med å se mammas pupper. Hver dag. Helt naturlig, ja. Men ubehagelig for meg. Derfor mener jeg at man kan ta hensyn. Men nå gidder jeg ikke krangle mer med deg, du har bestemt deg for å ikke forstå. Jeg har også vokst opp med det, og anser det som det mest naturlige i verden at folk sover uten klær. Mener du virkelig man skal ta slike ekstreme hensyn i sitt eget hjem til barn man har foret opp med sine egne pupper? I tilfelle det KAN være ubehagelig? Jeg har faktisk tenkt å leve de tjue årene jeg har barn hjemme, og det inkluderer å sove godt om natten. (Og ja, det er ekstreme hensyn å tenke over hva man har på seg UNDER dyna i sin egen seng i sitt eget soverom i sitt eget hus.) Jeg håper virkelig du klarer å gi barna dine et mer naturlig og avslappet syn på kropp enn du har.
FrkHumle Skrevet 13. januar 2015 #123 Skrevet 13. januar 2015 Nei truse og nattkjole Dette må jo være bare tull når jeg ser det her. Er det så ekstremt så har dere vel aldri sex heller da, i tilfelle barnet blir sykt? Eller gjør dere det med nattkjolen på? 1
bush babe Skrevet 13. januar 2015 #124 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vokste opp med å se mammas pupper. Hver dag. Helt naturlig, ja. Men ubehagelig for meg. Derfor mener jeg at man kan ta hensyn. Men nå gidder jeg ikke krangle mer med deg, du har bestemt deg for å ikke forstå. Tja, for meg virker det som om du er kranglete og kun evner å se din side av saken. Fint for deg at du ligger klar for brann, ambulanser og innbruddstyver hver natt, for andre er det naturlig å ligge naken, noe det også er for barna. For mine barn er pupper like naturlig som en arm, de har aldri blitt fortalt at noe er naturlig og noe må gjemmes bort, og da vet de heller ikke bedre. Den dagen de syns slikt er ekkelt regner jeg de slutter med å komme inn på badet når jeg er der, eller opp i senga vår. Nå gjør de begge deler gjerne. 1
Biloba Skrevet 13. januar 2015 #125 Skrevet 13. januar 2015 Når barnet mitt er akutt sykt har jeg andre ting å gjøre enn å kle på meg. Men gå naken så mye du vil du Jeg _går_ ikke naken. Jeg ligger under dynen naken. Jeg dusjer også naken, og låser ikke døren hvis jeg vet at mannen kan ha et ærend innom mens jeg dusjer. Stebarnet banker på både baderomsdør og soveromsdør, og ser jo at jeg har bare skuldre over dynekanten og vet ergo om risikoen for å bli eksponert for private kroppsdeler om det kommer for brått inn. 1
Miss moneypenny Skrevet 13. januar 2015 #126 Skrevet 13. januar 2015 Så du ville gått til ditt lokale sykehus i nattkjole? Nei naken.
Silfen Skrevet 13. januar 2015 #127 Skrevet 13. januar 2015 Ikke noe poeng i å være sarkastisk. Jeg lurer seriøst på om du virkelig ikke ville kledd på deg dersom barnet ditt var sykt, for det er slik det ser ut her. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #128 Skrevet 13. januar 2015 Tja, for meg virker det som om du er kranglete og kun evner å se din side av saken. Fint for deg at du ligger klar for brann, ambulanser og innbruddstyver hver natt, for andre er det naturlig å ligge naken, noe det også er for barna. For mine barn er pupper like naturlig som en arm, de har aldri blitt fortalt at noe er naturlig og noe må gjemmes bort, og da vet de heller ikke bedre. Den dagen de syns slikt er ekkelt regner jeg de slutter med å komme inn på badet når jeg er der, eller opp i senga vår. Nå gjør de begge deler gjerne. Nå har tre stk her sagt at de syntes nakenhet var ubehagelig som barn.. mamma gjorde heller alogo noe for å skjule seg eller for å gjøre det ukomfertabelt på noe vis. Men jeg syntes det likevel. Samme med en søster mens hu tredje godtok det bra. Håper du sjekker ut med barna dine hva de føler. Ikke bare si *jeg kjenner barna mine så jeg veeet at det er naturlig for dem som meg blabla* for barnas skyld så tenk gjennom detAnonymous poster hash: 2077b...ab6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #129 Skrevet 13. januar 2015 Jeg sover i singlet og truse. For det første liker jeg ikke å sove naken. Av den enkle grunn at jeg føler meg så naken For det andre liker jeg å ha klær på meg, når barna legger seg under dyna mi. Anonymous poster hash: ff0d6...462
bush babe Skrevet 13. januar 2015 #130 Skrevet 13. januar 2015 Nå har tre stk her sagt at de syntes nakenhet var ubehagelig som barn.. mamma gjorde heller alogo noe for å skjule seg eller for å gjøre det ukomfertabelt på noe vis. Men jeg syntes det likevel. Samme med en søster mens hu tredje godtok det bra. Håper du sjekker ut med barna dine hva de føler. Ikke bare si *jeg kjenner barna mine så jeg veeet at det er naturlig for dem som meg blabla* for barnas skyld så tenk gjennom detAnonymous poster hash: 2077b...ab6 Jeg ser at tre stk har blitt skadet for livet fordi de har sett foredlrene nakne, men det tar jeg selvfølgelig ikke hensyn til. Og dessuten mener du jo bla. at du gjør dette for å være klar hvis ambulanse/innbruddstyv/brann kommer/skjer, så selvfølgelig vil ikke jeg høre på deg
bush babe Skrevet 13. januar 2015 #131 Skrevet 13. januar 2015 Ikke noe poeng i å være sarkastisk. Jeg lurer seriøst på om du virkelig ikke ville kledd på deg dersom barnet ditt var sykt, for det er slik det ser ut her. Ja, for hvis hun har tid til å kle av seg nattkjole for å ta på seg vanlige klær til sykehus/ambulanse, så vil jeg jo påstå at det går enda raskere og bare kle på seg en bukse/genser for oss som ligger naken. 2
Gjest Gjest_Idja Skrevet 13. januar 2015 #132 Skrevet 13. januar 2015 Er du ikke ferdig med svømmehall- eksempelet ditt snart? Skal du i svømmehallen er ungen forberedt på at her er det nakne folk. Hjemme i huset, akkurat våkna, vakler inn på badet, møter mammas pupper i gangen, KAN føles ubehagelig. Hva i alle dager er det som er så vanskelig å forstå? Voldsomt kranglete vi skulle være... Nei truse og nattkjole Nå har tre stk her sagt at de syntes nakenhet var ubehagelig som barn.. mamma gjorde heller alogo noe for å skjule seg eller for å gjøre det ukomfertabelt på noe vis. Men jeg syntes det likevel. Samme med en søster mens hu tredje godtok det bra. Håper du sjekker ut med barna dine hva de føler. Ikke bare si *jeg kjenner barna mine så jeg veeet at det er naturlig for dem som meg blabla* for barnas skyld så tenk gjennom detAnonymous poster hash: 2077b...ab6 Unger eksponeres for ting se syns er ubehagelig hele veien - det betyr ikke at vi må hensynta deres nykker i alt vi gjør! Det er ubehagelig å ha på bilbelte, det er ubehagelig å sove i egen seng fremfor i mamma sin seng, det er ubehagelig å dusje, det er ubehagelig å spise fisk til middag, det er ubehagelig å legge seg klokka 20, det er ubehagelig å høre mamma synge, det er ubehagelig å høre pappa snakke, det er ubehagelig at mamma gir pappa et kyss, det er ubehagelig at lillebror ler. Livet kan være ubehagelig, og noen ganger får man en sær unge som synes helt naturlige ting er ubehagelig. Men som voksen har man likevel ansvar for å tenke litt mer langsiktig enn som så, og ikke skjerme ungen for alt som KAN være ubehagelig. Å lære seg å se en naken kropp selv om man syns det er ubehagelig er bare en av de tingene sære barn må "deal with"! Man kan ikke be pappa holde kjeft og lillebror om å ikke le fordi storesøster syns det er ubehagelig. Alle i en familie må få et visst spillerom til å være seg selv - også mor og far. Barn har ikke vondt av å lære at foreldrenes soverom er nettopp det - foreldrenes. Og der inne er det foreldrene som bestemmer bekledningen. De fleste barn vil ikke reagere på at mamma er naken, noen ytterst få vil det - men da vil de lære at som menneske bestemmer man over egen kropp, og i private sfærer bestemmer man hvordan man kler den kroppen. Man må gjerne ta hensyn til barnas ubehag på fellesområder, og ikke valse naken i stua hvis barnet synes det er ubehagelig, men barnet har IKKE vondt av å lære at man som menneske selv bestemmer egen påkledningen i det private rom. Miss moneypenny - hva hvis barnet ditt syns det er ubehagelig at du har på nattkjole? Vil du skifte bekledning da? Hvor mye er du villig til å endre på bagateller for at barnet ditt ikke skal oppleve ufarlig ubehag? 6
Silfen Skrevet 13. januar 2015 #133 Skrevet 13. januar 2015 Ja, for hvis hun har tid til å kle av seg nattkjole for å ta på seg vanlige klær til sykehus/ambulanse, så vil jeg jo påstå at det går enda raskere og bare kle på seg en bukse/genser for oss som ligger naken. Ja, jeg har slaskeklær liggende ved sengen for når jeg står opp, joggis og singlet. Det tar seriøst 10 sekunder.
Mohair Skrevet 13. januar 2015 #134 Skrevet 13. januar 2015 (endret) Jeg kan ikke skjønne at en seksåring skal synes at det er ekkelt. Jeg husker at mamma lå med nattkjole mens pappa lå naken. Jeg har ikke tatt skade av verken det ene eller andre. Edit: Slang på "jeg". Endret 13. januar 2015 av Mohair
bush babe Skrevet 13. januar 2015 #135 Skrevet 13. januar 2015 Unger eksponeres for ting se syns er ubehagelig hele veien - det betyr ikke at vi må hensynta deres nykker i alt vi gjør! Det er ubehagelig å ha på bilbelte, det er ubehagelig å sove i egen seng fremfor i mamma sin seng, det er ubehagelig å dusje, det er ubehagelig å spise fisk til middag, det er ubehagelig å legge seg klokka 20, det er ubehagelig å høre mamma synge, det er ubehagelig å høre pappa snakke, det er ubehagelig at mamma gir pappa et kyss, det er ubehagelig at lillebror ler. Livet kan være ubehagelig, og noen ganger får man en sær unge som synes helt naturlige ting er ubehagelig. Men som voksen har man likevel ansvar for å tenke litt mer langsiktig enn som så, og ikke skjerme ungen for alt som KAN være ubehagelig. Å lære seg å se en naken kropp selv om man syns det er ubehagelig er bare en av de tingene sære barn må "deal with"! Man kan ikke be pappa holde kjeft og lillebror om å ikke le fordi storesøster syns det er ubehagelig. Alle i en familie må få et visst spillerom til å være seg selv - også mor og far. Barn har ikke vondt av å lære at foreldrenes soverom er nettopp det - foreldrenes. Og der inne er det foreldrene som bestemmer bekledningen. De fleste barn vil ikke reagere på at mamma er naken, noen ytterst få vil det - men da vil de lære at som menneske bestemmer man over egen kropp, og i private sfærer bestemmer man hvordan man kler den kroppen. Man må gjerne ta hensyn til barnas ubehag på fellesområder, og ikke valse naken i stua hvis barnet synes det er ubehagelig, men barnet har IKKE vondt av å lære at man som menneske selv bestemmer egen påkledningen i det private rom. Miss moneypenny - hva hvis barnet ditt syns det er ubehagelig at du har på nattkjole? Vil du skifte bekledning da? Hvor mye er du villig til å endre på bagateller for at barnet ditt ikke skal oppleve ufarlig ubehag? Veldig fint skrevet (y) 1
Gjest Kili Skrevet 13. januar 2015 #136 Skrevet 13. januar 2015 Jeg sover alltid i truse eller uten truse uansett jeg. Til og med når jeg overnatter hos venninnen min som har småbarn og mann Med truse da så klart.
FrkHumle Skrevet 13. januar 2015 #137 Skrevet 13. januar 2015 Nå har tre stk her sagt at de syntes nakenhet var ubehagelig som barn.. mamma gjorde heller alogo noe for å skjule seg eller for å gjøre det ukomfertabelt på noe vis. Men jeg syntes det likevel. Samme med en søster mens hu tredje godtok det bra. Håper du sjekker ut med barna dine hva de føler. Ikke bare si *jeg kjenner barna mine så jeg veeet at det er naturlig for dem som meg blabla* for barnas skyld så tenk gjennom detAnonymous poster hash: 2077b...ab6 Jeg lurer på om noen snakker om ubehag her, mens de egentlig mener normal sjenanse. Når man nærmer seg puberteten selv så blir man naturligvis mer bevisst på kropp og nakenhet, og kan bli flau/sjenert av å se andre nakne. En seksåring vil ikke ha dette synet på kropp, og jeg tror heller ikke på de som påstår det. På mange barneskoler er det vanlig at gutter og jenter dusjer sammen i garderoben i første klasse tilogmed. MED læreren. Og alle er nakne. Dette fordi de ikke tenker slik som eldre barn gjør, de er ikke bevisst på at naken kropp = skam. At man husker tilbake at man ble flau da man var ti-tolv år, ja, det kan jeg forstå. Det er en naturlig del av utviklingen, siden samfunnet vårt er lagt opp til at nakenhet er noe man aldri skal se i det virkelige liv. Det hadde ikke vært en naturlig utvikling om vi levde som urstamme i jungelen. Der er nakenhet naturlig, og jeg tror ingen av ungene der føler ubehag. Fordi de er vant til det, og ikke vet om noe annet. Akkurat som at barn som vokser opp med litt pupp og rumpe hver morgen ikke vet om noe annet, og ser på det som verdens mest naturlige ting.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #138 Skrevet 13. januar 2015 Jeg sov også toppløs før, men har ikke gjort det siden jeg fikk barn. Syns du kan dra på deg noen filler de få nettene barnet er hos dere. Men spørsmålet blir HVORFOR. Barn har ingen begrep om skam rundt kropp. Alle komplekser de vokser på seg er skapt av deres forbilder. Foreldre. Venners foreldre. Lærere. Trenere. Media er såpass langt ute i sfæren over influenter i tidlig barneår at de gidder jeg faktisk ikke nevne. Faktum er at foreldre med et sunt og naturlig forhold til kropp og nakenhet statistisk sett får barn med et sunt og robust forhold til kropp (og folk med et robust syn på slikt lar seg ikke pille på nesa av en og annen blogger - de vet at massevis av folk er penere enn dem og at det er helt ok). Viser et barn på 6 år som har kjent ts siden hun var under 3 år ubehag ved å se pupper så ville jeg nok tatt helt andre grep enn å kledt på ts. Da må det intensive holdningsendringer til i familien. Barn har ingen problemer med å se nakne mennesker som ikke dets foreldre har lært dem opp til. Og vil en virkelig lære barnet sitt noe slikt? Anonymous poster hash: 859a4...9f7 2
Miss moneypenny Skrevet 13. januar 2015 #139 Skrevet 13. januar 2015 Jeg velger å ikke kommentere mer i denne tråden, for det kommer endel dumme spørsmål som jeg bare ikke orker å kommentere. "Har dere ikke sex", "skal du gå til sykehuset i nattkjole", "skal du slutte å bruke nattkjole hvis barnet ditt syns det er ukomfortabelt" osv. Så jeg trekker meg, god diskusjon videre
fluffyunicorn Skrevet 14. januar 2015 #140 Skrevet 14. januar 2015 Uækk..Anonymous poster hash: dc292...e38 Guess what... vi har sex nakne også..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå