AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #141 Skrevet 16. januar 2015 Dere med VELDIG sterke meninger mot TS; Styrer og bestemmer barnet deres alt i huset? Får barnet holde på over alt, ingen grenser? Rote rundt i skuffer og skap også, så man kan verken ha leketøy eller kondomer heller? Kanskje vi bare skal legge oss i her vår seng på hvert vårt rom ikledd onepiece? I en alder av seks år kan hun fremdeles brase inn på voksensoverommet? Finner egentlig dette mer sært enn å skulle sove i truse på natten, men det er vel bare meg.Anonymous poster hash: 06d62...724
FantasDick Skrevet 16. januar 2015 #142 Skrevet 16. januar 2015 Her i huset banker vi på soveromsdører og venter på svar før vi går inn. Det gjelder både vår dør og barnets dør, litt privatliv må da kunne få ha. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #143 Skrevet 18. januar 2015 Her i huset banker vi på soveromsdører og venter på svar før vi går inn. Det gjelder både vår dør og barnets dør, litt privatliv må da kunne få ha. Jeg vurderer om vi skulle ha innført å banke på før man går inn på soverommet. Far hadde ment at det er en god idé dersom barnet ikke skulle eksponeres for våre ønskede sovevaner. Er dette normalt å gjøre? At et barn på seks år banker på foreldres dør?Anonymous poster hash: d0a5a...b0d
globalagogo Skrevet 19. januar 2015 #144 Skrevet 19. januar 2015 Jeg vurderer om vi skulle ha innført å banke på før man går inn på soverommet. Far hadde ment at det er en god idé dersom barnet ikke skulle eksponeres for våre ønskede sovevaner. Er dette normalt å gjøre? At et barn på seks år banker på foreldres dør?Anonymous poster hash: d0a5a...b0d Ja. Eller: det burde være det
peanut_juice Skrevet 19. januar 2015 #145 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde ett forhold til en mann som hadde en datter, og jeg sov alltid i bare trusa selv når vi hadde henne. Hun tok en titt på de èn gang da vi stod på badet, og hun sa "sånne har mamma også" og det var det. Og det var det, hun brydde seg ikke det spor. Her er det snakk om en treåring altså.' Synes det er viktig at barn for ett sunt forhold til kropp.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #146 Skrevet 19. januar 2015 I mitt siste forhold, hvor mannen hadde en datter på 2, så var det aldri noe problem at hun så meg naken. Hun kom ofte inn på badet mens jeg sto i dusjen o.l og reagerte aldri på det. Ser ikke problemet, etterhvert vil barnet selv lure på hva som skjer med kroppens hans/hennes. Tull at du skal måtte kle på deg for det. Anonymous poster hash: 2d55f...d4c
Gjest Vena Cava Skrevet 19. januar 2015 #147 Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg liker å sove i kun truse om natten. Minsamboer har ei jente på seks år. Hva tenker dere om å sove toppløs når vi har henne annenhver helg? Jeg sover ikke godt med singlet o.l. på om natten, men om barnet kommer inn på morgenen, er dette noe andre ville reagert på at jeg gjør ovenfor mitt stebarn?Anonymous poster hash: d0a5a...b0d Jeg forstår egentlig ikke helt problemet. Jeg har selv to stebarn på 5 og 7 år, men de kommer aldri inn under dyna mi og ser hva jeg har på meg eller ikke. Er de inne på rommet om morgenen så står de ved siden av sengen. Og om de da om formodning skulle se en pupp eller to, så er det virkelig ikke verdens undergang. Jeg har skiftet bh rett foran øynene deres, og selv om de hadde mulighet til å gå vekk så gjorde de ikke det. De har også sett meg i dusjen; null reaksjon. Samboer kan gå rundt i huset naken han, uten at noen av barna reagerer (han har også et stebarn; min datter). Skjuler man kroppen sin som om det var en styggedom å vise hud, så vil jo de også til slutt tenke og gjøre det samme. Synes det er viktig at barna lærer og forstår at kropp og nakenhet ikke er flaut. Endret 19. januar 2015 av Madam
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #148 Skrevet 19. januar 2015 Jeg sover med bh og truse, med nattkåpe nært. Men dette er pga hvis, mot all formodning, man må evakuere i hall hast så slipper jeg å gå ut helt naken Anonymous poster hash: c4ca1...32b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #149 Skrevet 19. januar 2015 Jeg er egentlig enig med deg i at det ts gjør er helt ok, men ikke i at alle barn tenker sånn. Derfor må foreldrene se an barna sine. Mamma var alltid naken med oss (på natta+skiftet foran oss i garderober/strand) Vel jeg syntes alltid det var.. ja ekkelt. Så lenge jeg kan huske syntes jeg det. Vet ikke hvor gammel jeg var da det begynte, men jeg husker ingenting før det ble ekkelt for meg. Men jeg er litt sær av meg da.. Jeg brukte også mange år som lite barn med å se på henge-øyelokkene til mamma og grue meg til jeg ble like "fæl" huff, kanskje ikke andre barn tenker sånn da. Anonymous poster hash: fceb8...9ed Enig, tror mange kjenner seg igjen!Anonymous poster hash: dc292...e38
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #150 Skrevet 19. januar 2015 I mitt siste forhold, hvor mannen hadde en datter på 2, så var det aldri noe problem at hun så meg naken. Hun kom ofte inn på badet mens jeg sto i dusjen o.l og reagerte aldri på det. Ser ikke problemet, etterhvert vil barnet selv lure på hva som skjer med kroppens hans/hennes. Tull at du skal måtte kle på deg for det.Anonymous poster hash: 2d55f...d4c Som mor til barnet ville jeg ha reagert sterkt på dette. Ønsker ikke sigøyner-og camping-livsstil for barna.Anonymous poster hash: dc292...e38 1
Enyya Skrevet 19. januar 2015 #151 Skrevet 19. januar 2015 Du sover så klart i det du ønsker på ditt soverom! Hva med å sette litt grenser som skjermer privatlivet? Her må barna banke på og vente på svar før de kommer inn. Og de trenger ikke å komme opp i senga når de er så store. Banker hun på først har du god tid til å evt ta på deg en t- skjorte. Jeg tenker barn har godt av å lære å ta hensyn til privatliv.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #152 Skrevet 19. januar 2015 Du sover så klart i det du ønsker på ditt soverom! Hva med å sette litt grenser som skjermer privatlivet? Her må barna banke på og vente på svar før de kommer inn. Og de trenger ikke å komme opp i senga når de er så store. Banker hun på først har du god tid til å evt ta på deg en t- skjorte. Jeg tenker barn har godt av å lære å ta hensyn til privatliv. Hva er alderen for å være "for stor" til å komme opp i senga? Anonymous poster hash: d0a5a...b0d
Kara W Skrevet 19. januar 2015 #153 Skrevet 19. januar 2015 Som mor til barnet ville jeg ha reagert sterkt på dette. Ønsker ikke sigøyner-og camping-livsstil for barna.Anonymous poster hash: dc292...e38 Du sammenligner det at et lite barn kommer inn på badet når noen dusjer med en sigøyner-livsstil? Jeg tror du trenger å orientere deg litt mer om samfunnet vi lever i, og ikke minst hva som anses som et sunt forhold til kropp. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #154 Skrevet 20. januar 2015 Må si jeg blir temmelig overrasket over svarene her! Har selv to barn på 3 og 5 og det kunne aldri falle meg inn å kle på meg fordi jeg ikke vil at de skal se meg naken. Hun på 5 kommer ofte opp i senga om morgenen, vi sover nakne, og jeg har ikke tenkt tanken på at det skulle være ekkelt på noen måte. Han på 3 har aldri vært interessert i å komme opp i vår seng, vi sitter/ligger evt. inne hos han ved behov (kler ikke på meg for det heller): Kunne for så vidt godt tenkt meg å gå rundt i huset i bare trusa også, men det er upraktisk pga store vinduer med innsyn. Jeg ønsker at mine barn skal få ha et naturlig og uskyldig forhold til nakenhet så lenge de fortsatt er barn. Selv sov jeg i dobbeltsenga sammen med pappa (etter skilsmisse) så lenge jeg ønsket det. Kan ikke huske om han var naken eller ikke, det tenkte jeg ikke på. En dag var det plutselig ikke naturlig for meg mer, og da sov jeg kun i egen seng. Regner med det samme vil skje med mine egne barn om noen år. Anonymous poster hash: 5f08f...d8a
Enyya Skrevet 20. januar 2015 #155 Skrevet 20. januar 2015 Hva er alderen for å være "for stor" til å komme opp i senga?Anonymous poster hash: d0a5a...b0d Det må være opp til hver familie å bestemme. Her er guttene 7 og 8 år og jeg skjønner ikke at det skal være noe behov for at de skal ligge oppi senga vår.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #156 Skrevet 20. januar 2015 Det må være opp til hver familie å bestemme. Her er guttene 7 og 8 år og jeg skjønner ikke at det skal være noe behov for at de skal ligge oppi senga vår. Her vil barnet alltid være velkommen til dette Men igjen, her gjør jeg det samme hos mamma, og jeg er 25 år... Når jeg er hjemme har vi alltid kunnet starte dagen med prat (og nå kaffe) i senga før vi starter dagen. Koselig og ønsker ikke at barnet skal måtte stå opp selv eller ikke føle sge velkommen inn på soverommet. Anonymous poster hash: d0a5a...b0d
Tante-Sofie Skrevet 20. januar 2015 #157 Skrevet 20. januar 2015 Her vil barnet alltid være velkommen til dette Men igjen, her gjør jeg det samme hos mamma, og jeg er 25 år... Når jeg er hjemme har vi alltid kunnet starte dagen med prat (og nå kaffe) i senga før vi starter dagen. Koselig og ønsker ikke at barnet skal måtte stå opp selv eller ikke føle sge velkommen inn på soverommet. Anonymous poster hash: d0a5a...b0d Helt enig. Har en 8-åring i hus, og håper hun ikke slutter å komme opp i senga vår på veldig lenge ennå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå