Gå til innhold

sove i kun truse

Fremhevede innlegg

Skrevet

En mann kan fint ha bryster. Nesten 50 % av Norges befolkning er overvektig. Dvs at nesten 50% av alle menn har bryster. De har nok større enn meg. Skal jeg måtte skjule mine bryster i sengen, så skal pinadø de skjule sine også. Eneste forskjellen er en melkekjertel, og den er ikke synlig på utsiden.

Anonymous poster hash: ac9d4...764

hjelpes..

Anonymous poster hash: fceb8...9ed

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger på seks år tenker ikke tanken om ekkelhet ift kropp i det hele tatt. Snakker vi om en 12-14 åring kan det godt hende de synes det er flaut, men ekkelt? Og en seksåring? De synes fortsatt bæsj og promp er moro! Med mindre man har ødelagt deres syn på naturlig nakenhet altfor tidlig (det kommer når man blir eldre uansett, takket være samfunnet vi lever i).

Jeg er egentlig enig med deg i at det ts gjør er helt ok, men ikke i at alle barn tenker sånn. Derfor må foreldrene se an barna sine. Mamma var alltid naken med oss (på natta+skiftet foran oss i garderober/strand) Vel jeg syntes alltid det var.. ja ekkelt. Så lenge jeg kan huske syntes jeg det. Vet ikke hvor gammel jeg var da det begynte, men jeg husker ingenting før det ble ekkelt for meg. Men jeg er litt sær av meg da.. Jeg brukte også mange år som lite barn med å se på henge-øyelokkene til mamma og grue meg til jeg ble like "fæl" :P huff, kanskje ikke andre barn tenker sånn da.

Skrevet

Enig...snakk om at denne puppedamen mangler gangsyn og dannelse...

Anonymous poster hash: dc292...e38

Unnskyld! Får jeg lov til å legge til at jeg ikke kun er «puppedama til pappa». Barnet ser på meg som en morsfigur i fars hjem, og at jeg finner det morsomt at du (og tidligere av) kommenterer slik?

Må smile litt over de som ikke kjenner til relasjoner. OG, jeg sover ikke i kun trusa når hun er her, FORDI jeg er usikker på hvordan det er. Dusje med henne gjorde jeg i to år, til hun nå klarer dette selv. Så lurte på hva andre tenker om sovetøy.

Men da har jeg jo dine tanker å tenke over. Haha!

TS, aka, puppedamen til pappa :) :)

Anonymous poster hash: d0a5a...b0d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke helt enig med cartman, men om du ikke evner å se at det faktisk var et meget intelligent innlegg så er'e dårlig stilt!

Det er bare tull og fjas alt han sier. Begynner å ralle om hunder som jukker på julegaver og sånt, hvordan i alle dager blir det intelligent?

Ellers er det ikke en amerikansk greie å sove naken. Min slekt er så norsk den blir, og de har alltid sovet naken. Det er sunnere.

• Liker 1
Skrevet

hjelpes..

Nettopp. Hjelpes. Hvorfor skal man skjule noe så naturlig som en pupp, og så attpåtil i sin egen seng! Galskap.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Miss moneypenny
Skrevet

Selvsagt ikke. Poenget mitt er ikke at ungene ikke KAN se at jeg har pupper, men at de skal SLIPPE å få de slengt i trynet. Husker at mamma gikk i bare trusa når hun stod opp om morran, og at jeg syntes det var ubehagelig.

En annen grunn er at det ene barnet mitt er mye sykt. Han har hyppige astmaanfall, feber en gang i mnd og lett for å få feberkrampe. "Beklager lille venn, kan ikke hjelpe deg enda, mamma må kle på seg noe mer enn bare truse før ambulansen kommer"...

Et annet mindre reelt scenario, but still: huset brenner. Du må løpe ut kliss naken med ungene dine, jeg kan løpe ut i truse og nattkjole.

Og det samme gjelder hvis det er innbrudd. Jeg slipper å møte dusten i nettoen.

Akutt sykdom hos noen andre i familien. Igjen, slipper å møte ambulansepersonell i nettoen.

På mine 36 år har ingen av disse problemstillingene blitt et praktisk problem.

Jeg er glad jeg har det så greit med kropp at jeg tør å være naken i vår seng. Andre får gjøre akkurat som de vil.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt ikke. Poenget mitt er ikke at ungene ikke KAN se at jeg har pupper, men at de skal SLIPPE å få de slengt i trynet. Husker at mamma gikk i bare trusa når hun stod opp om morran, og at jeg syntes det var ubehagelig.

En annen grunn er at det ene barnet mitt er mye sykt. Han har hyppige astmaanfall, feber en gang i mnd og lett for å få feberkrampe. "Beklager lille venn, kan ikke hjelpe deg enda, mamma må kle på seg noe mer enn bare truse før ambulansen kommer"...

Et annet mindre reelt scenario, but still: huset brenner. Du må løpe ut kliss naken med ungene dine, jeg kan løpe ut i truse og nattkjole.

Og det samme gjelder hvis det er innbrudd. Jeg slipper å møte dusten i nettoen.

Akutt sykdom hos noen andre i familien. Igjen, slipper å møte ambulansepersonell i nettoen.

Jeg tror du har misforstått meg. Jeg pleier ikke stå opp fra senga og klaske puppene i ansiktet på ungen.

(Det andre du skriver er så hysterisk at det er liten vits i å kommentere engang.)

• Liker 1
Skrevet

På mine 36 år har ingen av disse problemstillingene blitt et praktisk problem.

Jeg er glad jeg har det så greit med kropp at jeg tør å være naken i vår seng. Andre får gjøre akkurat som de vil.

Står det noe sted at jeg ikke har det greit med kroppen min? Alt jeg sier er at jeg syns det er greit å være delvis påkledd når ting skjer, og jeg har måttet tilbake ambulanse et par ganger pga sykt barn, så skyt meg gjerne for at jeg vil slippe å åpne døra i trusa.

... Og for at jeg syns ungene skal slippe dinglende pupper i trynet.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått meg. Jeg pleier ikke stå opp fra senga og klaske puppene i ansiktet på ungen.

(Det andre du skriver er så hysterisk at det er liten vits i å kommentere engang.)

De tre siste tingene er hysteriske, det er jeg fullstendig enig i. Det var bare for å sette det litt på spissen 😉 Men grunnet astmaanfall og feberkramper er ambulanse dessverre noe som forekommer, og jeg foretrekker å være anstendig når hjelpen kommer.

Og nei du klasker kanskje ikke puppene i ansiktet på ungen, men det kan føles sånn for barnet selvom det ikke gjør det for deg.

Skrevet

Og nei du klasker kanskje ikke puppene i ansiktet på ungen, men det kan føles sånn for barnet selvom det ikke gjør det for deg.

Hvordan kan du påstå det? Da må det jo føles akkurat like ille i en garderobe i svømmehallen. Hva er forskjellen?

Skrevet

Hvordan kan du påstå det? Da må det jo føles akkurat like ille i en garderobe i svømmehallen. Hva er forskjellen?

Jeg påstår ikke, jeg sier KAN.
Skrevet

Står det noe sted at jeg ikke har det greit med kroppen min? Alt jeg sier er at jeg syns det er greit å være delvis påkledd når ting skjer, og jeg har måttet tilbake ambulanse et par ganger pga sykt barn, så skyt meg gjerne for at jeg vil slippe å åpne døra i trusa.

... Og for at jeg syns ungene skal slippe dinglende pupper i trynet.

Jeg skyter ingen, andres sovebekledning bekymrer meg jo ikke veldig mye;-) Vi bor mindre enn 2 km fra ambulansestasjon, men jeg er likevel sikker på at jeg rekker de 3 sekundene det tar å hive på meg en morgenkåpe eller en genser etter at jeg har ringt 113. Hvis det skulle være hjertestans ville jeg ikke brukt tid på påkledning, men da regner jeg med at ambulansepersonellet overser min kropp til fordel for den som ikke har puls.

Puppene mine dingler ikke heller, en av få fordeler med å ha små fordeler. Mannen er veldig muskuløs og har mer volum der enn jeg har.

• Liker 2
Skrevet

Jeg påstår ikke, jeg sier KAN.

Ja, og da må det vel være like ille å være i svømmehallen da? Det bør vel da være noe man ikke bør utsette barna sine for om du mener dette? Hvis du mener at å se pupper under påkledning kan føles som å få de slengt i trynet, så kan du vel ikke ta med ungene et sted hvor de kan få ti par "slengt i trynet" på samme tid? Det hadde jo vært utrolig stygt gjort mot ungene.

Skrevet

Ja, og da må det vel være like ille å være i svømmehallen da? Det bør vel da være noe man ikke bør utsette barna sine for om du mener dette? Hvis du mener at å se pupper under påkledning kan føles som å få de slengt i trynet, så kan du vel ikke ta med ungene et sted hvor de kan få ti par "slengt i trynet" på samme tid? Det hadde jo vært utrolig stygt gjort mot ungene.

Er du ikke ferdig med svømmehall- eksempelet ditt snart? Skal du i svømmehallen er ungen forberedt på at her er det nakne folk. Hjemme i huset, akkurat våkna, vakler inn på badet, møter mammas pupper i gangen, KAN føles ubehagelig. Hva i alle dager er det som er så vanskelig å forstå? Voldsomt kranglete vi skulle være...

Skrevet

Jeg skyter ingen, andres sovebekledning bekymrer meg jo ikke veldig mye;-) Vi bor mindre enn 2 km fra ambulansestasjon, men jeg er likevel sikker på at jeg rekker de 3 sekundene det tar å hive på meg en morgenkåpe eller en genser etter at jeg har ringt 113. Hvis det skulle være hjertestans ville jeg ikke brukt tid på påkledning, men da regner jeg med at ambulansepersonellet overser min kropp til fordel for den som ikke har puls.

Puppene mine dingler ikke heller, en av få fordeler med å ha små fordeler. Mannen er veldig muskuløs og har mer volum der enn jeg har.

Når barnet mitt er akutt sykt har jeg andre ting å gjøre enn å kle på meg. Men gå naken så mye du vil du :)

Skrevet

Er du ikke ferdig med svømmehall- eksempelet ditt snart? Skal du i svømmehallen er ungen forberedt på at her er det nakne folk. Hjemme i huset, akkurat våkna, vakler inn på badet, møter mammas pupper i gangen, KAN føles ubehagelig. Hva i alle dager er det som er så vanskelig å forstå? Voldsomt kranglete vi skulle være...

Der kom hele poenget mitt, endelig svarte du noe fornuftig. Når unger har vokst opp med at dette er naturlig, så er de forberedt på at mor står i trusa og tar på morgenkåpe. Det er det de har levd med hele livet. Det blir ikke overraskelse på noe vis. :) Hvorfor skal noe man har sett hver morgen hele sitt liv plutselig bli ubehagelig?

• Liker 2
Skrevet

Når barnet mitt er akutt sykt har jeg andre ting å gjøre enn å kle på meg. Men gå naken så mye du vil du :)

Så du sover fullt påkledd? Du vet at man ikke MÅ ha på seg undertøy selv om man slenger på seg en bukse og genser?

Skrevet

Så du sover fullt påkledd? Du vet at man ikke MÅ ha på seg undertøy selv om man slenger på seg en bukse og genser?

Nei truse og nattkjole

Skrevet (endret)

Der kom hele poenget mitt, endelig svarte du noe fornuftig. Når unger har vokst opp med at dette er naturlig, så er de forberedt på at mor står i trusa og tar på morgenkåpe. Det er det de har levd med hele livet. Det blir ikke overraskelse på noe vis. :) Hvorfor skal noe man har sett hver morgen hele sitt liv plutselig bli ubehagelig?

Jeg vokste opp med å se mammas pupper. Hver dag. Helt naturlig, ja. Men ubehagelig for meg. Derfor mener jeg at man kan ta hensyn. Men nå gidder jeg ikke krangle mer med deg, du har bestemt deg for å ikke forstå. Endret av Miss moneypenny
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...