Magnifique Skrevet 7. januar 2015 #81 Skrevet 7. januar 2015 Tråden er ryddet for hets, samt svar. - Magnifique, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #82 Skrevet 7. januar 2015 Snakk om å være sint! Du er jo rasende. Ro deg ned. Jeg er hverken nyfrelst eller uerfaren med BDSM. Det er du som tror dette er en konkurranse, du som ut av intet hoppet på meg og påstod at du er mer naturlig underdanig enn meg. Hva er poenget? Du kjenner meg ikke engang, og jo, jeg er naturlig underdanig, lik det eller ei. Har aldri skrevet dette. Jeg beskriver ikke meg selv som naturlig underdanig i det hele tatt, faktisk, siden jeg ikke er det heller. Anonymous poster hash: 4cde6...494
Timza Skrevet 7. januar 2015 #83 Skrevet 7. januar 2015 Hvor i innlegget ser du meg skrive noe som helst om mitt forhold til bdsm? Anonymous poster hash: 4cde6...494 Du snakker om hennes forhold til BDSM som om ditt forhold til det er dypere og mer forstått og mer korrekt. Uansett et godt forsøk på å spore det vekk fra min påstand. Kun et simpelt motangrep med et motspørsmål? Du klarte altså ikke forsvare deg selv bedre enn dette? 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #84 Skrevet 7. januar 2015 Du snakker om hennes forhold til BDSM som om ditt forhold til det er dypere og mer forstått og mer korrekt. Uansett et godt forsøk på å spore det vekk fra min påstand. Kun et simpelt motangrep med et motspørsmål? Du klarte altså ikke forsvare deg selv bedre enn dette? Dette er en slags tolkning fra din side. Forsvare meg? Det er ingenting å forsvare, du tolket meg feil, jeg mener ikke dette. TS forhold til BDSM er like gyldig som alle andres, og helt sikkert det viktigste for henne personlig, det jeg reagerer på er mangelen på forståelse for at vi alle er forskjellige, og den nedlatende tonen hun tar ovenfor andre. (startet i innlegg #48: du er ikke... osv) Anonymous poster hash: 4cde6...494 1
Timza Skrevet 7. januar 2015 #85 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Dette er en slags tolkning fra din side. Forsvare meg? Det er ingenting å forsvare, du tolket meg feil, jeg mener ikke dette. TS forhold til BDSM er like gyldig som alle andres, og helt sikkert det viktigste for henne personlig, det jeg reagerer på er mangelen på forståelse for at vi alle er forskjellige, og den nedlatende tonen hun tar ovenfor andre. (startet i innlegg #48: du er ikke... osv) Anonymous poster hash: 4cde6...494 Ser ikke hva som er galt med det innlegget. Om man ikke ønsker å teste ut BDSM pga innholdet ikke virker til å passe en, så er en da sannelig med større mulighet ikke en av målgruppene for nettopp BDSM. Og jeg ser heller ikke noe innlegg fra henne som passer til din beskrivelse av det du skrev tidligere. Det jeg reagerte på er at du klagde over folk som mente de var "besservissere" (uten god grunn) for å si det på den måten, mens du mer eller mindre fremsto som det samme i neste setning. Endret 7. januar 2015 av Timza 2
Lothlorien- Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #86 Skrevet 7. januar 2015 Dette er en slags tolkning fra din side. Forsvare meg? Det er ingenting å forsvare, du tolket meg feil, jeg mener ikke dette. TS forhold til BDSM er like gyldig som alle andres, og helt sikkert det viktigste for henne personlig, det jeg reagerer på er mangelen på forståelse for at vi alle er forskjellige, og den nedlatende tonen hun tar ovenfor andre. (startet i innlegg #48: du er ikke... osv) Anonymous poster hash: 4cde6...494 Det er jo nettopp jeg som fremholder at det ikke finnes en fasit på dette, hvem som er mest underdanig etc. Det er du som fremstiller det som om din versjon av BDSM er så mye mer ekte og naturlig. Det er ufint og et personangrep. 2
Lothlorien- Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #87 Skrevet 7. januar 2015 Ser ikke hva som er galt med det innlegget. Om man ikke ønsker å teste ut BDSM pga innholdet ikke virker til å passe en, så er en da sannelig med større mulighet ikke en av målgruppene for nettopp BDSM. Takk, dette som var mitt poeng også - litt mer kronglete forklart. Livet er for kort og verdifullt til å tvinge seg selv til å ikke være redd for BDSM, tvinge seg til å like det når noe inni deg stritter imot. Det er dette jeg skrev om tidligere i tråden, for når man er naturlig underdanig (og det er mange måter å være det på), så er det ikke noe inni deg som stritter imot, da er man ikke redd -men heller glad, lettet, spent, takknemlig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #88 Skrevet 7. januar 2015 Ser ikke hva som er galt med det innlegget. Om man ikke ønsker å teste ut BDSM pga innholdet ikke virker til å passe en, så er en da sannelig med større mulighet ikke en av målgruppene for nettopp BDSM. Og jeg ser heller ikke noe innlegg fra henne som passer til din beskrivelse av det du skrev tidligere. Det var heller ikke det som sto i innlegget #48 svarte på. Selv er jeg ganske ny og kanskje litt redd tanken om at jeg dras mot BDSM og har gjort det en stund. Å svare en fersk person som har tosidige følelser til BDSM med at: [da] er vel ikke BDSM noe for deg og du er ikke en naturlig sub. synes jeg er både arrogant og ufint, og dette fremstår som et forsøk på å definere andres legning. Det eneste jeg og andre som har svart på dette ønsker å få frem er at dette er en normal og ofte fornuftig holdning til tema, og at denne tilnærmingen er like gyldig som TS' sin. Anonymous poster hash: 4cde6...494 3
Timza Skrevet 7. januar 2015 #89 Skrevet 7. januar 2015 Det var heller ikke det som sto i innlegget #48 svarte på. Det var ikke et sitat heller. Så du noen anførselstegn eller en sitatboble? Jeg skrev det slik jeg tolket innlegget hennes. Og jeg traff tydeligvis spikeren på hodet om du leser siste posten hennes. Å svare en fersk person som har tosidige følelser til BDSM med at: [da] er vel ikke BDSM noe for deg og du er ikke en naturlig sub. synes jeg er både arrogant og ufint, og dette fremstår som et forsøk på å definere andres legning. Det eneste jeg og andre som har svart på dette ønsker å få frem er at dette er en normal og ofte fornuftig holdning til tema, og at denne tilnærmingen er like gyldig som TS' sin. Anonymous poster hash: 4cde6...494 Du syns det er arrogant og ufint fordi du tolker det på din måte - på en gal måte. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #90 Skrevet 7. januar 2015 Her var det mange ufine personangrep og en total mangel på bruk av avsnitt. Jeg tror nok min underdanighet er vel så naturlig som din, om ikke mer. Du som kaller mitt syn på BDSM "merkelig" og "glorifisert" på samme tid, er vel ikke så sikker på hva det egentlig er du skriver i din opptatthet av å rakke ned på meg. Du skjønner ikke engang at å oppdage noe i seg selv betyr å endelig bli kjent med seg selv og finne ut hvem man er innerst inne, ikke at man plutselig forandrer seg. At du mener den underdanige har kontrollen, viser vel at du egentlig er en "brat" eller en light versjon av underdanig som driver med "topping from the bottom." Men det er jo mange som liker sånt også. Tuller du eller?! Det har ingenting med hverken light versjon eller topping from the bottom (hvilket du virkelig burde Google hva betyr før du bruker det) å gjøre. Det handler om at min dominant skal kunne være 100% sikker på at jeg i min rolle som underdanig, ikke går med på noe jeg ikke ønsker. Ikke kontrollen som i at jeg bestemmer hva som skal skje, men at jeg kan stoppe det hvis jeg føler at det går for langt. Ærlig talt, en mann som går med på å ikke ha stoppord, eller ikke går med på at du har mulighet til å stoppe det, er ingen dominant. Han er en overgriper! Og at du finner deg i det er både skremmende og latterlig. Jeg stoler på at min dominant ikke trekker det lengre enn de grensene vi er enige om, men det er uansett en trygghet for oss begge at jeg klarer å si ifra. Anonymous poster hash: 763b0...b86 1
Lothlorien- Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #91 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Tuller du eller?! Det har ingenting med hverken light versjon eller topping from the bottom (hvilket du virkelig burde Google hva betyr før du bruker det) å gjøre. Det handler om at min dominant skal kunne være 100% sikker på at jeg i min rolle som underdanig, ikke går med på noe jeg ikke ønsker. Ikke kontrollen som i at jeg bestemmer hva som skal skje, men at jeg kan stoppe det hvis jeg føler at det går for langt. Ærlig talt, en mann som går med på å ikke ha stoppord, eller ikke går med på at du har mulighet til å stoppe det, er ingen dominant. Han er en overgriper! Og at du finner deg i det er både skremmende og latterlig. Jeg stoler på at min dominant ikke trekker det lengre enn de grensene vi er enige om, men det er uansett en trygghet for oss begge at jeg klarer å si ifra.Anonymous poster hash: 763b0...b86 Her er du i full gang med å kjempe mot dine egne stråmenn igjen. Jeg vet utmerket godt hva topping from the bottom betyr, så spar meg for enda flere forsøk på personangrep. Og jo, slik du har omtalt BDSM tidligere virker det som om du har en slik "brat-rolle," ikke at det er noe galt i det, men det er ikke for meg i alle fall. Og stoppord? Er du virkelig så uvitende at du tror alle Dominante menn trenger stoppord? En virkelig god og trygg Dominant mann kan lese sin underdanige og vet når nok er nok. Den mest fantastiske Dominante mannen jeg har hatt forhold til, brukte jeg aldri stoppord sammen med. Det var fordi vi var 100% trygge på hverandre, og hadde full tillit til hverandre. At du kun ser svart-hvitt og mangler erfaring er tydelig, når du roper ut at Dominante uten stoppord er overgripere. Ro deg ned, trekk pusten, og innse at du ikke sitter på fasiten på hva BDSM er for alle og enhver. Endret 7. januar 2015 av Lothlorien- 2
Gjest Hummels Skrevet 8. januar 2015 #92 Skrevet 8. januar 2015 Men det er en stoooooooor forskjell på å frivillig underkaste seg og at noen bare tar for seg!!!Ikke alle som skjønner det tydeligvis..
kodak Skrevet 8. januar 2015 #93 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Hvis tanken på BDSM gjør deg redd, er vel ikke BDSM noe for deg og du er ikke en naturlig sub. Haha, du har misforstått totalt! Jeg vil slettes ikke overtale noen. Mange som påstår de liker BDSM uten å ha peiling på hva det egentlig er, som er irriterende for oss som faktisk er BDSM-ere. Skjønner ikke hvem du er, det var flere som skrev i den tråden for noen uker siden. Det er og forblir ufint å komme med personangrep. Uansett, jeg likte ikke sex før jeg fant ut at jeg er underdanig, jeg var vel det man kan kalle aseksuell. Det er kun BDSM og hvor jeg er 100% underdanig med en mann som er 100% Dominant som tenner meg, så jeg er en naturlig sub - uansett hvor mye du ønsker å protestere på det (som er veldig rart og komisk -hvorfor så opprørt over at noen er en naturlig sub, som om det provoserer deg). Det er forstemmende å se deg ture frem i denne tråden, hvor du i formulering etter formulering mer eller mindre fordekt proklamerer at du har en sterkere tilknytning til BDSM, nyter mer "ekte" BDSM eller er mer "naturlig" sub enn andre. Du uttaler deg skråsikkert om hvordan en sub bør føle under en session, hvor redsel er utelukket fra følelsesspekteret til "en naturlig sub". Hva er det som skiller BDSM så voldsomt fra andre varianter av sex at du mener du kan diktere hvordan andre skal oppleve det? Aner du overhodet rekkevidden av den arrogansen du legger for dagen? Jeg synes du skal være ytterst forsiktig med å snakke om hva som er irriterende for "oss som faktisk er BDSM'ere". Som RACK'er er du atypisk. Som tidligere aseksuell er du atypisk. Som en som kun tenner av dominans er du atypisk. Allerede her er tre gode grunner til at du ikke bør påta deg oppgaven med å definere BDSM for andre. I tillegg er innleggene dine nedlatende, samtidig som du kostelig nok klager på andres debattskikk. Du synes det er underlig at noen hisser seg opp over at du er "naturlig sub.." Vel, de færreste her bryr seg om hva slags sub du er,men en del reagerer nok på at det kommer i konteksten "jeg vet hva en naturlig sub er, for det er jeg, og den som har det annerledes enn meg er ikke naturlig sub". Uspiselig. Totalt. Det er flott for deg at BDSM gir deg så mye, og at du ikke føler du trenger stoppord. Kjempefint, og alt det der. At du ser ut til å mene du har rett til å gradere andres underdanighet ut fra egne erfaringer er en vits. For hver Dom som ikke bruker stoppord, og som leser sin sub problemfritt, finnes et antall Dominante som også holder på at de leser godt nok - men som ikke gjør det. Det faktum alene tilsier at stoppord er riktig for de fleste. Jeg gjentar, du er RACK'er, og det gjør deg åpen for større risiko. Det gjør deg likevel ikke mer naturlig underdanig, og det gjør deg ikke til en bedre underdanig. Det sier kun noe om tenningsmønsteret ditt, som vi allerede har fastslått er forskjellig fra det majoriteten av BDSM'ere driver med. Legg merke til: Ikke noe sted i dette innlegget har jeg nedvurdert din seksualitet i forhold til min eller andres. Ikke noe sted hevder jeg at dine opplevelser med BDSM er mindre "ekte". Ikke sier jeg hvordan du bør føle deg under en session, og jeg lar til og med være å ta stilling til om du er "naturlig sub". Det er nemlig mulig å diskutere med forskjellig ståsted uten å forherlige seg selv eller tråkke på andre. Om jeg skal forbinde noe med BDSM er det følgende: Respekt for at vi IKKE er like, at vi HAR forskjellige grenser, at det IKKE er en konkurranse. Du viser lite av det. Vær vennlig å ikke fornærme noen intelligens ved å hevde at du ikke har nedvurdert andres sexliv og roller i denne tråden. Om du i fullt alvor skulle mene at du har diskutert rent og pent er du også der atypisk. Endret 8. januar 2015 av kodak 3
Lothlorien- Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #94 Skrevet 8. januar 2015 Det er forstemmende å se deg ture frem i denne tråden, hvor du i formulering etter formulering mer eller mindre fordekt proklamerer at du har en sterkere tilknytning til BDSM, nyter mer "ekte" BDSM eller er mer "naturlig" sub enn andre. Totalt feil. Her slåss du mot egen stråmann. Det var en annen her i tråden som ut av intet begynte å påstå at hun er mer ekte og naturlig sub enn meg, det var det jeg reagerte på. Les før du kommenterer. Jeg Vel, de færreste her bryr seg om hva slags sub du er,men en del reagerer nok på at det kommer i konteksten "jeg vet hva en naturlig sub er, for det er jeg, og den som har det annerledes enn meg er ikke naturlig sub". Uspiselig. Totalt. Hvorfor kommer du med falskt "sitat"? Du er så uredelig og ufin som en kan få blitt. Forhold deg til det jeg faktisk har skrevet, i stedet for å konstruere liksom-sitater og kjempe mot dine egne stråmenn. Om jeg skal forbinde noe med BDSM er det følgende: Respekt for at vi IKKE er like, at vi HAR forskjellige grenser, at det IKKE er en konkurranse. Du viser lite av det. Det var en annen i denne tråden, en AB, som begynte å sutre om at hun er mer ekte og naturlig sub enn meg - så konkurranse-kritikken må du rette mot henne. Les før du kommenterer, igjen. Hun viser ingen respekt for at folk er ulike, så igjen, rett kritikken din der den hører hjemme. Å nærmest rope ut at alle Dominante menn som ikke bruker stoppord, slik vedkommende AB gjorde, viser det respekt for ulikhet mon tro? Nei, men du bestemte deg for å overse hvem som faktisk har kommet med ufine angrep i denne tråden, og retter helt meningsløs og malplassert kritikk mot stråmenn du setter opp og later som om er meg. Lykke til videre. 2
Lothlorien- Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #95 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Skrev en helt masse sjikanøse kommenterer og feilaktige påstander Alt det du presterer å skrive her, er så sjikanøst og feilaktig, at jeg har meldt fra til moderator. Maken til aggressivt og intolerant innlegg, du nedvurderer og stempler min forståelse av BDSM og underdanighet som mindreverdig gjennom hele innlegget ditt(hyklersk og feilaktig nok beskylder du meg for det kun du en viss AB driver med). Les hva du selv skriver, det er TOTALT uakseptabelt. Endret 8. januar 2015 av Lothlorien- 2
kodak Skrevet 8. januar 2015 #96 Skrevet 8. januar 2015 Alt det du presterer å skrive her, er så sjikanøst og feilaktig, at jeg har meldt fra til moderator. Maken til aggressivt og intolerant innlegg, du nedvurderer og stempler min forståelse av BDSM og underdanighet som mindreverdig gjennom hele innlegget ditt(hyklersk og feilaktig nok beskylder du meg for det kun du en viss AB driver med). Les hva du selv skriver, det er TOTALT uakseptabelt. Dette skriver du (FØRST): " Hvis tanken på BDSM gjør deg redd, er vel ikke BDSM noe for deg og du er ikke en naturlig sub." Den AB'en du mener nedvurderer deg, skriver (løst sitert, men med det viktigste intakt): "Det virker som (...) mye av den "naturligheten" er tilgjort." En AB kommer altså med en oppfatning, en personlig mening, og du kaller det ufint. Du, derimot, slår fast, før AB har skrevet et ord at hvis man føler redsel ved tanken på BDSM, er man ikke en "naturlig sub". Du fremstiller det ikke engang som din mening, du sier at det ER sånn. På hvilken måte mener du det er mindre ufint enn det du selv reagerer på? For i den setningen alene (igjen, før noen kritiserer deg), tråkker du på manges seksualitet. Du har null rett til å hevde deg sjikanert, du burde heller ta en titt på hva du selv skriver. Nok om det. 3
Lothlorien- Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #97 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Dette skriver du (FØRST): " Hvis tanken på BDSM gjør deg redd, er vel ikke BDSM noe for deg og du er ikke en naturlig sub." Den AB'en du mener nedvurderer deg, skriver (løst sitert, men med det viktigste intakt): "Det virker som (...) mye av den "naturligheten" er tilgjort." En AB kommer altså med en oppfatning, en personlig mening, og du kaller det ufint. Nei, denne AB mener at hun har fasiten, og mener at hun er en naturlig sub og ikke jeg. Hvorfor i alle dager mener du det er greit å skrive? Og hvorfor mener du det ikke er ufint å sjikanere andre ved å påstå at de ikke er naturlige? Er det greit være så nedlatende en bare vil så lenge man unnlater å fremstille det som en "fasit" (som denne AB faktisk gjør -hun mener hun vet best hva som er BDSM, og at hun er den ene naturlige underdanige her, og roper ut og beskylder alle Dominante menn som ikke bruker stoppord for å være overgripere - men det sier du ikke noe på). Du, derimot, slår fast, før AB har skrevet et ord at hvis man føler redsel ved tanken på BDSM, er man ikke en "naturlig sub". Du fremstiller det ikke engang som din mening, du sier at det ER sånn. På hvilken måte mener du det er mindre ufint enn det du selv reagerer på? For i den setningen alene (igjen, før noen kritiserer deg), tråkker du på manges seksualitet. Ja, hvordan kan man være en naturlig sub om man synes BDSM er skummelt, fælt og unaturlig? Da er det vel bedre å finne seg noe nytt å gjøre i stedet for å tvinge seg selv til å være noe en ikke er komfortabel med. Det sier seg selv. Du har null rett til å hevde deg sjikanert, du burde heller ta en titt på hva du selv skriver.Jo, jeg har faktisk rett til å hevde meg sjikanert. Du og denne AB mener visst det er greit å slenge ut så mange nedlatende og hårreisende meninger dere vil uten at noen reagerer, fordi det er greit så lenge det er dere som sier det. Feil. Se gjennom det du og denne AB skriver, sjelden man ser noen bli så aggressive og sjikanøse på et tilsynelatende harmløst forum som "seksualitet." Du sjikanerer meg veldig i ditt forrige innlegg, der du legger ut om at jeg ikke har noen rett til å ha noen mening om BDSM nærmest, fordi jeg liker RACK. Du må se deg i speilet, det er ikke akseptabelt å skrive slik du gjør. Endret 8. januar 2015 av Lothlorien-
Lothlorien- Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #98 Skrevet 8. januar 2015 Om jeg skal forbinde noe med BDSM er det følgende: Respekt for at vi IKKE er like, at vi HAR forskjellige grenser, at det IKKE er en konkurranse. Du viser lite av det. Her er du jo uredelig. Denne AB som i flere innlegg har angrepet meg, gjør det nettopp fordi hun påstår hun er en mer naturlig sub enn meg, og stempler alle Dominante menn som ikke bruker stoppord som overgripere . Hun tror visst det er en konkurranse, men i stedet for å ta tak i det, angriper du meg. Både du og henne har en nærmest total mangel på forståelse for at BDSM innebærer ulike ting for ulike mennesker. Skjerp deg, og les før du kommenterer.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #99 Skrevet 8. januar 2015 Det er kun kvinner med emosjonelle og psykiske problemer som liker bdsm. Så ja, det er godt mulig at de fleste kvinner liker det. Anonymous poster hash: d37c6...5c5
Gjest The damned Skrevet 8. januar 2015 #100 Skrevet 8. januar 2015 Kan ikke si at jeg tenner voldsomt på det. Litt er jo greit, men å være sammen med en som har det som en fetish og ikke får tenning av vaniljesex er ikke noe for meg. Har vært sammen med en som hadde en fetish, og synes det bare ble slitsomt siden jeg ikke delte den. Synes ikke at folk skal gå med på det hvis det ikke er noe man har lyst til. Sex skal være til glede for begge, og bare for en. Så det må være lov til å ha grenser, selv om det fremstilles som man skal være med på alt og er prippen hvis man ikke har gjort ditt og datt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå