Gå til innhold

Fra 1. januar kunne alle sykehus i Norge tilby religiøs omskjæring av guttebarn.


Granny

Anbefalte innlegg

Jeg tror han mente uproblematisk sånn rent medisinsk.

Det er det. Det er en tynn hudflik som heles på noen dager, men fortsatt et (som oftest) unødvendig inngrep som utføres fordi det står i en bok, på barn som ikke vet bedre. Det er derimot dokumentert at omskjærte får dårligere sensitivitet senere i livet. Om man likevel ønsker nedsatt følsomhet i kukhodet så kan man alltids fikse det når man er voksen like lett og raskt som å fjerne en føflekk.

Medisinsk er det altså uproblematisk (selv om det er enkelte tilfeller med komplikasjoner), men prinsipielt så er det etter min mening problematisk fordi:

- Det er unødvendig.

- Det er irreversibelt.

- Kan ha komplikasjoner (dog lite sannsynlig).

- Kan medføre nedsatt følsomhet senere (veldig sannsynlig).

- Utføres på noen som ikke har samtykket.

Anonymous poster hash: 6579f...005

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det er sikkert noen grufulle skrekkeksempler man kan trekke frem.

Men, hvor mange prosent av de guttene som omskjæres, får problemer som er nevnt for kvinnene:

- Alvorlig blødning

- Problemer med vannladning

- Cyster

- Infeksjoner

- Infertilitet

- økt fare for dødfødsler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at noe slikt INNFØRES i 2015. Trenden burde gå andre veien, i hvert fall i vår opplyste del av verden.

Anonymous poster hash: ca3c5...d43

Er ufattelig trist at verden går bakover-og ikke fremover! ALLE former for omskjæring er OVERGREP!!!

Uansett kjønn.

Syns det er galt av Norge,å gi etter for presset fra disse innvandrerne.Hvis de ikke kan akseptere at alle former for omskjæring er forbudt i vårt land.Så FLYTTER DE UT AV LANDET VÅR FRIVILLIG.Og respekterer norske lover.

Hvis vi ikke aksepterer deres krav.Så flytter de UT herfra.Og det er da positivt.

Disse innvandrerne- viser jo bare at religion er OVERGREP OG GALSKAP I PRAKSIS mot uskyldige mennesker,som ikke kan motsette seg det! Kvalmt.

Menneske-arten er sannelig den mest ondskapsfulle og dumme skapning-her på jorden...

Ja det mener jeg.Og det er yttringsfrihet i dette landet-til å si dette rett ut.

Blir sint og frustrert-når jeg leser hvordan norske politikere neier og bukker for presset og kravene fra innvandrerne til dette landet.

Religionsfrihet skal da ikke bety også frihet til å bege overgrep ???Er jo det all form for omskjæring egentlig er.Uansett kjønn som rammes.

Anonymous poster hash: 36d68...f7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Joda, det er sikkert noen grufulle skrekkeksempler man kan trekke frem.

Men, hvor mange prosent av de guttene som omskjæres, får problemer som er nevnt for kvinnene:

- Alvorlig blødning

- Problemer med vannladning

- Cyster

- Infeksjoner

- Infertilitet

- økt fare for dødfødsler

Prosenten er faktisk ikke viktig, en er en for mange. Og vi vet at det er flere tusen hvert år som får ett eller flere av disse punktene på listen som en komplikasjon. Da er ikke en gang de som ikke kan ha sex i voksen alder en gang telt med. er det virkelig verdt å frarøve en mann hans evne til seksuelt samkvem med en kvinne bare for å beholde grove overgrep mot småbarn som ikke har noen som helst medisinsk fordel? jeg ha sagt det før og sier det igjen, hvis en jøde ikke kan være jøde med forhuden intakt, så får han ta en prat med den føkkings guden sin og spør hva helvete guden tenkte på som ikke lagde ting skikkelig fra dag en. Samme gjelder for de gale gale muslimene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Det er en tynn hudflik som heles på noen dager, men fortsatt et (som oftest) unødvendig inngrep som utføres fordi det står i en bok, på barn som ikke vet bedre. Det er derimot dokumentert at omskjærte får dårligere sensitivitet senere i livet. Om man likevel ønsker nedsatt følsomhet i kukhodet så kan man alltids fikse det når man er voksen like lett og raskt som å fjerne en føflekk.

Medisinsk er det altså uproblematisk (selv om det er enkelte tilfeller med komplikasjoner), men prinsipielt så er det etter min mening problematisk fordi:

- Det er unødvendig.

- Det er irreversibelt.

- Kan ha komplikasjoner (dog lite sannsynlig).

- Kan medføre nedsatt følsomhet senere (veldig sannsynlig).

- Utføres på noen som ikke har samtykket.

Anonymous poster hash: 6579f...005

Jammen, så mangler vi bare å få fastlått hvor stor en andel av de jentene som blir omskåret bare får fjerne klitorishetten?

Og, under hvilke omstendigheter denne operasjonen foregår?

Vet du for resten hva som er den mest utbredte formen for kvinnelig omskjæring og hva de som praktiserer denne har som begrunnelse for å ville gjøre dette på jentebarna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosenten er faktisk ikke viktig, en er en for mange. Og vi vet at det er flere tusen hvert år som får ett eller flere av disse punktene på listen som en komplikasjon. Da er ikke en gang de som ikke kan ha sex i voksen alder en gang telt med. er det virkelig verdt å frarøve en mann hans evne til seksuelt samkvem med en kvinne bare for å beholde grove overgrep mot småbarn som ikke har noen som helst medisinsk fordel? jeg ha sagt det før og sier det igjen, hvis en jøde ikke kan være jøde med forhuden intakt, så får han ta en prat med den føkkings guden sin og spør hva helvete guden tenkte på som ikke lagde ting skikkelig fra dag en. Samme gjelder for de gale gale muslimene.

Link gjerne til statistikker som viser til de komplikasjonene som du her påstår omskårne menn får i voksen alder?

Ta for all del med statistikker som viser det samme for kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likhet for loven? Omskjæring av jenter er noe helt annet enn omskjæring av gutter

Bullshit!

Begge deler innebærer fjerning av hud fra kjønnsorganer pga religiøs overbevisning. Begge deler er like sykt og burde vært totalt ulovlig. Det er et hån mot guttebarn at det kun er på damer det anses for å være så ille at det ikke er lovlig. Det er like unaturlig å kutte av forhuden som det er å kutte av hele eller deler av klitoris.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, så mangler vi bare å få fastlått hvor stor en andel av de jentene som blir omskåret bare får fjerne klitorishetten?

Og, under hvilke omstendigheter denne operasjonen foregår?

Vet du for resten hva som er den mest utbredte formen for kvinnelig omskjæring og hva de som praktiserer denne har som begrunnelse for å ville gjøre dette på jentebarna?

Jeg har ingen av svarene, men hvis du vet det så vil jeg gjerne vite det. Uansett så er jeg også sterkt i mot omskjæring av kvinner, som til forskjell fra omskjæring av menn ikke har noen positive virkninger overhodet under noen stadier av en kvinnes liv.

Anonymous poster hash: 6579f...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosenten er faktisk ikke viktig, en er en for mange. Og vi vet at det er flere tusen hvert år som får ett eller flere av disse punktene på listen som en komplikasjon. Da er ikke en gang de som ikke kan ha sex i voksen alder en gang telt med. er det virkelig verdt å frarøve en mann hans evne til seksuelt samkvem med en kvinne bare for å beholde grove overgrep mot småbarn som ikke har noen som helst medisinsk fordel? jeg ha sagt det før og sier det igjen, hvis en jøde ikke kan være jøde med forhuden intakt, så får han ta en prat med den føkkings guden sin og spør hva helvete guden tenkte på som ikke lagde ting skikkelig fra dag en. Samme gjelder for de gale gale muslimene.

Dette er en av grunnene til at jeg er skeptisk og redd religiøse mennesker...de kan jo ikke tenke fornuftig selv.Men er fullstendig hjernevasket av religionen sin.

Vi bør stille krav til at disse utvikler seg fremover og blir humane tenkende mennesker....De kan være like gode jøder eller muslimer-selv om de er humane og avstår fra overgrep som omskjæring ER.

Religion og kulturell praksis, som skader kroppen fysisk eller psykisk-bør være forbudt.

HATER snart alle religiøse mennesker.Fy så fordummende religion ER...

Anonymous poster hash: 36d68...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig for religionsfriheten vår som er en selvsagt rettighet nedfelt i Grunnloven

Anonymous poster hash: d03ee...581

Din frihet slutter faktisk der andres frihet begynner. Frihet fra unødvendige kirurgiske inngrep uten samtykke er noe jeg synes vi som samfunn burde sette VELDIG høyt på agendaen.

Anonymous poster hash: d5582...ffa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit!

Begge deler innebærer fjerning av hud fra kjønnsorganer pga religiøs overbevisning. Begge deler er like sykt og burde vært totalt ulovlig. Det er et hån mot guttebarn at det kun er på damer det anses for å være så ille at det ikke er lovlig. Det er like unaturlig å kutte av forhuden som det er å kutte av hele eller deler av klitoris.

Det er forskjell på å omskjære en jente og det å omskjære en gutt. Forhuden har lite nerveceller og er lite mer enn et deksel. Klitorisen har som du antagelig vet veldig mye nerveceller, den er faktisk et av de områdene med fleste nerveceller i kvinnekroppen. Når det er sagt, så er jeg sterkt i mot omskjæring uansett kjønn, men ikke fordi at det ene er verre enn det andre.

Anonymous poster hash: 6579f...005

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden startet 18:01 - fire svar på 7 minutter.

Makes you wonder!?!? :blomst:

Hva mener du er så spesielt med dette?

Anonymous poster hash: f89c9...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å støtte maltraktering og tortur av små barn er ren ondskap.

Anonymous poster hash: 5cf04...448

Menneskene er dessverre født ganske onde.Burde vi ikke bekjempe ondskapen i verden???

Har lest at mange omskårne menn-blir aggresive mot kvinner og derfor TOPPER voldtektsstatistikker.Alltså omskårne menn-voldtar og misshandler kvinner-oftere enn uomskårne menn..

Et stort tankekors...

Omskjæring kan nok gi store psykiske problemer senere i livet...

Det er jeg 100% sikker på.

Det er ikke bare fysisk skadelig og risikofylt-men også PSYKISK skadelig.

Nei takk-jeg vil ikke ha Norge full av omskårne,voldelige og aggresive menn...

Disse kan bli en fare.For andre.Psykiske skader er ikke å spøke med.Menneskenaturen og sinnet er skjørt og tåler veldig lite...for å utvikle seg negativt..

Anonymous poster hash: 36d68...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å omskjære en jente og det å omskjære en gutt. Forhuden har lite nerveceller og er lite mer enn et deksel. Klitorisen har som du antagelig vet veldig mye nerveceller, den er faktisk et av de områdene med fleste nerveceller i kvinnekroppen. Når det er sagt, så er jeg sterkt i mot omskjæring uansett kjønn, men ikke fordi at det ene er verre enn det andre.

Anonymous poster hash: 6579f...005

Forhuden på penis er en av de største ennsammlinger av nerveender på kroppen. Det er estimert 20 000 til 70 000 nærveendinger i forhuden.

Og du er en del av ondskapen! Fuck off!

Anonymous poster hash: 5cf04...448

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å støtte maltraktering og tortur av små barn er ren ondskap.

Anonymous poster hash: 5cf04...448

Enig!!

Hva får deg til å tro at jeg støtter maltraktering og tortur av små barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhuden på penis er en av de største ennsammlinger av nerveender på kroppen. Det er estimert 20 000 til 70 000 nærveendinger i forhuden.

Og du er en del av ondskapen! Fuck off!

Anonymous poster hash: 5cf04...448

En av grunnene til at Jøder omskjærer guttebarn.Har jeg hørt-er for å hindre dem i å masturbere...og tilfredsstille seg selv sexuelt.

Hva hvis en ung kjønnsmoden mann ikke klarer å masturbere pga omskjæring som voksen.HJELP-han kan jo bli AGGRESIV OG FARLIG...det å jo gå på psyken løs...

Samme skjer med kvinner som er ødelagt i underlivet...de kan bli aggresive og utføre vold selv...forde de blir psykisk syke av det.

Er det ingen av politikerne som har tenkt på de psykiske skadevirkningene omskjæring kan gi???

Ikke rart våre nye landsmenn begår masse overgrep og voldtekter i Norge....ALLE de sliter nok med store psykiske skader-etter omskjæring og overgrepene de er blitt utsatt for-i sin religion....

Vi MÅ prøve å forstå hvorfor noen utvikler psykopati og sadisme....dette er mennesker som ikke har det godt med sin egen kropp og psykiske helse...

STOPP OMSKJÆRING.FORBY DET.Det er aldi for sent å snu.Og tenke en gang til....

Anonymous poster hash: 36d68...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er en av grunnene til at jeg er skeptisk og redd religiøse mennesker...de kan jo ikke tenke fornuftig selv.Men er fullstendig hjernevasket av religionen sin.

Vi bør stille krav til at disse utvikler seg fremover og blir humane tenkende mennesker....De kan være like gode jøder eller muslimer-selv om de er humane og avstår fra overgrep som omskjæring ER.

Religion og kulturell praksis, som skader kroppen fysisk eller psykisk-bør være forbudt.

HATER snart alle religiøse mennesker.Fy så fordummende religion ER...

Anonymous poster hash: 36d68...f7c

hvilken religion er det du bekjenner deg til, som ønsker å fortelle alle du ikke er enig med hva de skal mene og tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit!

Begge deler innebærer fjerning av hud fra kjønnsorganer pga religiøs overbevisning. Begge deler er like sykt og burde vært totalt ulovlig. Det er et hån mot guttebarn at det kun er på damer det anses for å være så ille at det ikke er lovlig. Det er like unaturlig å kutte av forhuden som det er å kutte av hele eller deler av klitoris.

Hadde omskjæring av jenter "bare" vært å kutte av forhuden på klitoris hadde det jo lovlig sett nok være på linje med gutteomskjæring. Men i mange tilfeller handler omskjæring av jenter om å kutte av klitoris, og indre kjønnslepper og så snitte opp og sy sammen de ytre kjønnsleppene så de dekker for alle åpningene, bortsett fra ett lite hull, så skjønner jeg godt det stilles i et annet lys, enn å fjerne hud.

Så for meg, kan det ikke sammenliknes. Ikke dermed sagt jeg syns omskjæring av babygutter burde vært lovlig heller.

Anonymous poster hash: 921ce...df4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at Jøder omskjærer guttebarn.Har jeg hørt-er for å hindre dem i å masturbere...og tilfredsstille seg selv sexuelt.

Anonymous poster hash: 36d68...f7c

Jeg har hørt at folk som tror på dette som de "har hørt" er sterkt kognitivt hemmede mennesker.

Det har jeg hørt.

Jeg husker ikke hvor, det kan ha vært her på KG???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhuden på penis er en av de største ennsammlinger av nerveender på kroppen. Det er estimert 20 000 til 70 000 nærveendinger i forhuden.

Og du er en del av ondskapen! Fuck off!

Anonymous poster hash: 5cf04...448

Du fikk sikkert ikke med deg at jeg er mot omskjæring?

Anonymous poster hash: 6579f...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...