Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det samme problemet som deg, og har virkelig lært meg å planlegge. Det er når jeg ikke har spist på mange timer og er kjempesulten at jeg går på en smell - når jeg planlegger måltidene mine blir det mye lettere å spise sunt!

Jeg kan dele noen av mine yndlingslunsjer med deg. Siden jeg er vegetarianer er alle disse uten kjøtt og fisk, men du kan jo bare bruke disse til inspirasjon og lage dine egne varianter av dem.

- Grov wrap med grønnsaker og avokadomos (skvis litt sitronjuice i mosen slik at den holder på grønnfargen lengre)

- Grov wrap med hardkokt egg og avokadomos

- Salat med couscous eller quinoa, fetaost og masse deilige grønnsaker

- Mozzarella kuttet i skiver med cherrytomater, rødløk, ruccola og annen grønn salat

- Supper som du kan lage kvelden før til middag, og så varme opp på morgenen, putte i en termos og ta med på jobb. Supper er sunne, mettende og veldig gode - en veldig enkel lunsj. Mine favoritter er tomatsuppe, potet og vårløk og grønnsaksuppe.

- Stekt ris med masse deilige grønnsaker og gjerne et par egg. Dette er så lett å lage, og smaker godt når man spiser det både kaldt og varmt.

For salatene anbefaler jeg å lage en liten dressing av olivenolje, balsamico, salt og pepper som du kan ha i en egen liten boks og drysse over salaten når den skal spises.

Nå har jeg antatt at du bare kan spise kalde ting på jobb, men dersom du har tilgang til mikro på jobb har jeg endel tips til lunsjer som kan varmes opp også :)

Åh dette var supre forslag. Var redd det skulle bli mye knekkebrød på meg fremover. Da kan man fort ty til kantine mat og den er ikke særlig sunn. Jeg må alltid ha noe søtt itillegg når jeg handler i kantine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det samme problemet som deg, og har virkelig lært meg å planlegge. Det er når jeg ikke har spist på mange timer og er kjempesulten at jeg går på en smell - når jeg planlegger måltidene mine blir det mye lettere å spise sunt!

Jeg kan dele noen av mine yndlingslunsjer med deg. Siden jeg er vegetarianer er alle disse uten kjøtt og fisk, men du kan jo bare bruke disse til inspirasjon og lage dine egne varianter av dem.

- Grov wrap med grønnsaker og avokadomos (skvis litt sitronjuice i mosen slik at den holder på grønnfargen lengre)

- Grov wrap med hardkokt egg og avokadomos

- Salat med couscous eller quinoa, fetaost og masse deilige grønnsaker

- Mozzarella kuttet i skiver med cherrytomater, rødløk, ruccola og annen grønn salat

- Supper som du kan lage kvelden før til middag, og så varme opp på morgenen, putte i en termos og ta med på jobb. Supper er sunne, mettende og veldig gode - en veldig enkel lunsj. Mine favoritter er tomatsuppe, potet og vårløk og grønnsaksuppe.

- Stekt ris med masse deilige grønnsaker og gjerne et par egg. Dette er så lett å lage, og smaker godt når man spiser det både kaldt og varmt.

For salatene anbefaler jeg å lage en liten dressing av olivenolje, balsamico, salt og pepper som du kan ha i en egen liten boks og drysse over salaten når den skal spises.

Nå har jeg antatt at du bare kan spise kalde ting på jobb, men dersom du har tilgang til mikro på jobb har jeg endel tips til lunsjer som kan varmes opp også :)

Nam! Mye gode tips, takk! :)

Jeg ska skrive ned tipsene jeg har fått av dere og henge på kjøleskapet så jeg får inspirasjon i hverdagen :)

Har tilgang til mikro så varmlunsj-tips tas gjerne imot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går din faste ut på? Jg spiste et lett måltid og resten var bare væsker.

Må forresten rapportere.. fikk tatt 125 situps for å være presis. Veldig positivt overrasket over hvor flott senteret var. Med steam og vanlig badstue.

Kostholdsmessig går det greit. Kjente på jobb idag at jeg ikke er vant til å ikke ha noe å konstant knaske på. Samt at jeg har fått tilbake sultfølelse. Før var det konstant småspising og stappmett.

Grunnen til at jeg valgte faste, var å komme vekk fra konstant småspising :catmilk: og kjenne på sultfølelsen :bond: Så jeg kjenner igjen noe av det du skriver.

Min faste skal ideelt sett følge Michael Mosleys oppsett fra boka hans :regler: 'The Fast Diet' :plystre: Har min andre fastedag i dag, og drikker te og mineralvann. Maten kommer til å bestå av to likedane små måltider. Gravet ørret, for å være presis. Drøyer det første måltidet for dagen. Kommer til å spise det siste ca. kl 19.

Formen så langt i dag er SÅ mye bedre enn torsdag. Siste måltidet spiste jeg i går ca. kl 18.30.

Artig å se deg og andre rapportere her! Inspirerende :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært en kort tur i skiløypa.. Har tatt 70 squats+70 hip thrusts da jeg kom hjem og trent litt styrke på matte etterpå.. for jeg liker å trene... Nå er jeg sulten...og fristelsen til å spise julekaker, julegodteri, rester fra gårsdagen tapasmiddag etc...toppet med en boks cider er STOR! Men nå skal jeg være flink siden dere er så flinke -så skal drikke et stort glass isvann og spise en sunn kveldsmat! :-)

Dette har blir lagt merke til. Dette er riktig vei! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Får jeg joine dere? :) er så mye mer motiverende å trene sammen med andre, selv om det er over nettet!

Jeg har lagt på meg veldig mye etter å ha gått på medisiner i et år, og de kiloene må bort! Jeg vil begynne å jogge, og har jogget to ganger denne uka. Har gått amok på getinspired og kjøpt vintertights, genser, løpesko med pigger, "vanlige" treningsklær og sko, samt skikkelig sportsbh, så jeg har ingen unnskyldning for å ikke komme meg ut!

Jeg følger programmet fra couch to 5k, som virker å passe meg ganske bra, men det er helt flaut hvor dårlig kondis jeg har!

:strix::velkommen::strix:

Karenina

:hoppendeglad::duskedame::bolledeig::duskedame::hoppendeglad:

Du kommer sent, men godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gøy ut med langrenn! I dag er det dag 3 av utfordringen - kardio og abs! :)

Jeg følger med :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok ingen trening på meg idag, for formen er litt verre igjen i dag. :sukk: Får vente å se hvordan formen er på mandag igjen. Får holde meg til godt kosthold mens jeg venter på å bli frisk, men jeg er ganske rastløs!

Du er helt klart en ressurs her inne. Sender deg varme tanker :hjerte: Du og ditt engasjement blir satt pris på :takke: Du gjør jo det du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ser det er mange som har kommet godt i gang!! :klappe:

Selv hadde jeg planer om å begynne på mandagen, men må utsette det til neste uke med å begynne å trene for fult.

Har vært plaget med veldig tung pust i det siste. Var til legen i går og fikk vite at jeg har så spente muskler i overkroppen at de virker som et korsett rundt lungene og at det derfor er tungt å puste. Så går nå på betennelsesdempende medisiner, så håper å bli bedre snart. Skal begynne så smått med enkle øvelser her hjemme, og trenings økten i dag består av å pakke ned julen!

HEEEEEI! Artig å se deg her inne. Tenkte jeg snart måtte sende ut en etterlysning ;) God bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en time i ganske dyp snø i skogen, uten ski ble det ganske god trim. Ellers føles det supert å ha kommet i gang med sunn mat i riktige mengder.

Høres tungt og sunt ;) ut. Jeg skal ut og gå i dag. Ble bare en 40min tur i går, (og dermed fikk jeg rapportert det også, tji-hi ;) ) Jeg faster i dag Enn du. Du faster annenhver dag? Ca. kalorinivå på fastedagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg :D Startet dagen i dag med å lage en grønnsakssmoothie. Nå skal jeg på Sats og trene på ellipsemaskinen før jeg tenker å ta litt badstue. Målet mitt er å gå ned 5 kg. Har sett på noe som heter 30 days challenge som skal trene mage, armer, rygg og lår, så starter med det i dag. Har planlagt å ta bilder hver dag i januar måned også, haha. Dette blir en sunnhetsmåned!

Hvordan går det med utfordringen? Det er ingen rapporteringsplikt, men jeg følger med.. :plystre: for inspirasjon, selvsagt :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har gått litt amok med postingen her. Hadde litt PC-pause i går, så det er litt å ta igjen.

DERE ER FLINKE, FLOTTE og INSPIRERENDE Å LESE

:dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose:

Dessuten har jeg fått mange shoppetips, som jeg går gjennom :thankyou: Og granola, og vegetarwraps og flere som FASTER!! Det var virkelig en positiv overraskelse. Jeg går tur hver dag. Mulig jeg har skrevet et sted at jeg skulle faste mandag og torsdag, men det er altså SØNDAG og torsdag :opplyser: som er mine fastedager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt klart en ressurs her inne. Sender deg varme tanker :hjerte: Du og ditt engasjement blir satt pris på :takke: Du gjør jo det du kan :)

Takk for varme ord. :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk mer motivasjon nå som jeg rapporterer i en gruppe! Jeg ser hva dere gjør, at dere gjør en innsats og er flinke og det inspirerer meg! :lillesky:

Jeg følger med :ninja:

:engel:

Jeg får bare stå på!! :fnise: Hihi... Så langt har det gått supert. Det er dag 4 i dag - kickboksing og yoga! Spennende. Jeg liker jo kickboksing og yoga hver for seg, så det lyder godt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager at jeg har gått litt amok med postingen her. Hadde litt PC-pause i går, så det er litt å ta igjen.

DERE ER FLINKE, FLOTTE og INSPIRERENDE Å LESE

:dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose:

Dessuten har jeg fått mange shoppetips, som jeg går gjennom :thankyou: Og granola, og vegetarwraps og flere som FASTER!! Det var virkelig en positiv overraskelse. Jeg går tur hver dag. Mulig jeg har skrevet et sted at jeg skulle faste mandag og torsdag, men det er altså SØNDAG og torsdag :opplyser: som er mine fastedager.

Hei hei. Søndag og torsdag er mine fastedager også:). Jeg følger den muslimske faste metoden. Spiser og drikker ingenting før solnedgang og etter det et lett karbofritt måltid så bare vann og urte te. Ikveld skal jeg på jobb mens jeg faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så koselig å titte innom her i dag! :-) så oppmuntrende stemning og gode ord! Her snør det lett, været er deilig, gubben er på ski, barna leker... så jeg lurer på om jeg skal ta en liten treningstur. Har sittet spikret til tv og Tour de Ski. I går lastet keg forresten ned Myfitnesspal på.tlf. kjempelurt! I går var jeg på en skikkelig kalorismell, men i dag holder jeg meg fint under. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Snabeltann!

Myfitnesspal hadde jeg før og det var jo ganske kjekt egentlig. Sluttet gradvis å bruke det da, i og med at jeg ikke bruker mobilen så ofte. En treningstur høres bra ut :) Jeg har nettopp slukt i meg mat og venter til jeg kan trene! Ha en fin dag du også! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh jeg savner småspising :(. Skal få i meg et måltid om en times tid ca. Gi meg viljestyrken til å holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg savner småspising :(. Skal få i meg et måltid om en times tid ca. Gi meg viljestyrken til å holde ut.

Fastedag? Jeg går i surr med hvem som gjør hva. Hvordan gikk det? Jeg fant akkurat ut at jeg allerede har spist de tilmålte 500kcal for i dag. Det blir tidlig til sengs i kveld. Ellers er det ca 10kcal i en tomat, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedag? Jeg går i surr med hvem som gjør hva. Hvordan gikk det? Jeg fant akkurat ut at jeg allerede har spist de tilmålte 500kcal for i dag. Det blir tidlig til sengs i kveld. Ellers er det ca 10kcal i en tomat, er det ikke?

Første fastedagen hvor jeg er på jobb. Så kroppen strider litt imot. Men var kjempe godt med salaten min så nå blir det te resten av kvelden. Hvordan går det med deg? Er ikke all verdens kalorier i tomat. Det kan man vel unne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...