Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Herlig! Takk for masse gode tips! :D

Tror jeg skal investere i noen nye matbokser.

Dette med most avokado ser jeg over alt for tiden, føler jeg går glipp av noe - må lære meg å like avokado :)

:biggrin: Liker også å ha forskjellige størrelser, farger og former på boksene. Det blir mer gøy å lage lunsj, og det å velge hvilken boks jeg skal ha maten i fra dag til dag. Haha, jeg er rar :ler:

Likte ikke avokado jeg heller :) Men nå bruker jeg det som smør, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig! Takk for masse gode tips! :D

Tror jeg skal investere i noen nye matbokser.

Dette med most avokado ser jeg over alt for tiden, føler jeg går glipp av noe - må lære meg å like avokado :)

Jeg likte ikke avocado før i det hele tatt, men det er faktisk godt om du smører det på skiva og har noe salt over. F.eks. spekeskinke. Samboer var ganske sterk motstander av avocado, men har fått helt dilla på avocado + spekeskinke etter jeg introduserte det til han. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag! Noteres :)

Ja, er greiest å lage på forhånd for lunsj er ofte hektisk, men har tilgang til å oppbevare pålegg i kjøleskap så kan jo ha pålegg der til feks sandwhich :)

Har du en oppskrift på proteinpannekaker du synes er gode kalde? Har laget tidligere men da synes jeg ikke de var gode utover dagen.

Har eksperimentert en del for å nettopp finne en oppskrift som er god kald. :ler:

Jeg skrev ned oppskriften på den i en blogg jeg engang skrev på, så oppskriften finnes her. Du bruker selvsagt hvordan proteinpulver du selv vil, men den som er linket til der er ren, og derfor uten alle disse rare stoffene som man ofte finner i proteinpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksperimentert en del for å nettopp finne en oppskrift som er god kald. :ler:

Jeg skrev ned oppskriften på den i en blogg jeg engang skrev på, så oppskriften finnes her. Du bruker selvsagt hvordan proteinpulver du selv vil, men den som er linket til der er ren, og derfor uten alle disse rare stoffene som man ofte finner i proteinpulver.

Elsker spekeskinke så kanskje det blir min gateway til avokado også :)

Og namm!! De såg utrolig gode ut de pannekakene, oppskriften skal testes ut, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Får jeg joine dere? :) er så mye mer motiverende å trene sammen med andre, selv om det er over nettet!

Jeg har lagt på meg veldig mye etter å ha gått på medisiner i et år, og de kiloene må bort! Jeg vil begynne å jogge, og har jogget to ganger denne uka. Har gått amok på getinspired og kjøpt vintertights, genser, løpesko med pigger, "vanlige" treningsklær og sko, samt skikkelig sportsbh, så jeg har ingen unnskyldning for å ikke komme meg ut!

Jeg følger programmet fra couch to 5k, som virker å passe meg ganske bra, men det er helt flaut hvor dårlig kondis jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karenia! Dette klarer du! Jeg begynte å jogge i august, med ca 2 turer i uka. Gikk og jogget litt om hverandre. ..nå kan jeg løpe en time i strekk. Så trening gir resultater! Lykke til! :-) jeg ønsker meg også vintertights...bor i nord norge. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal dere trene i dag? Her blir det enten langrenn eller løping. Er kommet et lite lag nysnø over blankis...så spørs om jogging lar seg gjennomføre. Jeg har ikke piggsko :-(

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en time i ganske dyp snø i skogen, uten ski ble det ganske god trim. Ellers føles det supert å ha kommet i gang med sunn mat i riktige mengder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ingen trening på meg idag, for formen er litt verre igjen i dag. :sukk: Får vente å se hvordan formen er på mandag igjen. Får holde meg til godt kosthold mens jeg venter på å bli frisk, men jeg er ganske rastløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en veldig aktiv dag på jobb. Har bare løpt rundt der idag føler jg. Så jeg orket ikke trening etter det imorgen tenker jg å ta min andre faste dag. Hvordan går det jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ser det er mange som har kommet godt i gang!! :klappe:

Selv hadde jeg planer om å begynne på mandagen, men må utsette det til neste uke med å begynne å trene for fult.

Har vært plaget med veldig tung pust i det siste. Var til legen i går og fikk vite at jeg har så spente muskler i overkroppen at de virker som et korsett rundt lungene og at det derfor er tungt å puste. Så går nå på betennelsesdempende medisiner, så håper å bli bedre snart. Skal begynne så smått med enkle øvelser her hjemme, og trenings økten i dag består av å pakke ned julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gøy ut med langrenn! I dag er det dag 3 av utfordringen - kardio og abs! :)

Det var det desverre ikke...i dag var det en slitedag. Fikk ikke til. Skøytet en runde i lysløypa, men da jeg begynte på rumde to sa det bare stopp... ingen teknikk og dårlig gli. Blæhtur.... :-/ nå håper jeg bare at veiene skal bli litt mindre glatte slikbat jeg kan løpe igjen. Ikke det samme med mølle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Ser det er mange som har kommet godt i gang!! :klappe:

Selv hadde jeg planer om å begynne på mandagen, men må utsette det til neste uke med å begynne å trene for fult.

Har vært plaget med veldig tung pust i det siste. Var til legen i går og fikk vite at jeg har så spente muskler i overkroppen at de virker som et korsett rundt lungene og at det derfor er tungt å puste. Så går nå på betennelsesdempende medisiner, så håper å bli bedre snart. Skal begynne så smått med enkle øvelser her hjemme, og trenings økten i dag består av å pakke ned julen!

Masse god bedring og håper du kommer gang snart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ser det er mange som har kommet godt i gang!! :klappe:

Selv hadde jeg planer om å begynne på mandagen, men må utsette det til neste uke med å begynne å trene for fult.

Har vært plaget med veldig tung pust i det siste. Var til legen i går og fikk vite at jeg har så spente muskler i overkroppen at de virker som et korsett rundt lungene og at det derfor er tungt å puste. Så går nå på betennelsesdempende medisiner, så håper å bli bedre snart. Skal begynne så smått med enkle øvelser her hjemme, og trenings økten i dag består av å pakke ned julen!

Uff, høres ikke godt ut! Håper medisinene gjør susen og at du blir bedre snart!

Er syk selv i dag, men håper å være på bena igjen i morgen! :) har også fått kjøpt meg fitbit flex armbånd som motivasjon! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Alle bunner jo i det jeg er dårligst på : planlegging.

Det er noe jeg må ta tak i :)

Kanskje jeg skal prøve alle tipsene dine i tur og orden og se hva som passer best. Food prep på en søndag med litt netflix i bakgrunnen høres ikke fælt ut det.

Sliter med gode lunsjer på jobb og, det ender ofte med at jeg spiser lite/ingenting frem til jeg er hjemme igjen.

Noen som har tips til sunn og enkel lunsj?

Går endel knekkebrød og ost men er ganske lei av det.

Jeg har hatt det samme problemet som deg, og har virkelig lært meg å planlegge. Det er når jeg ikke har spist på mange timer og er kjempesulten at jeg går på en smell - når jeg planlegger måltidene mine blir det mye lettere å spise sunt!

Jeg kan dele noen av mine yndlingslunsjer med deg. Siden jeg er vegetarianer er alle disse uten kjøtt og fisk, men du kan jo bare bruke disse til inspirasjon og lage dine egne varianter av dem.

- Grov wrap med grønnsaker og avokadomos (skvis litt sitronjuice i mosen slik at den holder på grønnfargen lengre)

- Grov wrap med hardkokt egg og avokadomos

- Salat med couscous eller quinoa, fetaost og masse deilige grønnsaker

- Mozzarella kuttet i skiver med cherrytomater, rødløk, ruccola og annen grønn salat

- Supper som du kan lage kvelden før til middag, og så varme opp på morgenen, putte i en termos og ta med på jobb. Supper er sunne, mettende og veldig gode - en veldig enkel lunsj. Mine favoritter er tomatsuppe, potet og vårløk og grønnsaksuppe.

- Stekt ris med masse deilige grønnsaker og gjerne et par egg. Dette er så lett å lage, og smaker godt når man spiser det både kaldt og varmt.

For salatene anbefaler jeg å lage en liten dressing av olivenolje, balsamico, salt og pepper som du kan ha i en egen liten boks og drysse over salaten når den skal spises.

Nå har jeg antatt at du bare kan spise kalde ting på jobb, men dersom du har tilgang til mikro på jobb har jeg endel tips til lunsjer som kan varmes opp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt det samme problemet som deg, og har virkelig lært meg å planlegge. Det er når jeg ikke har spist på mange timer og er kjempesulten at jeg går på en smell - når jeg planlegger måltidene mine blir det mye lettere å spise sunt!

Jeg kan dele noen av mine yndlingslunsjer med deg. Siden jeg er vegetarianer er alle disse uten kjøtt og fisk, men du kan jo bare bruke disse til inspirasjon og lage dine egne varianter av dem.

- Grov wrap med grønnsaker og avokadomos (skvis litt sitronjuice i mosen slik at den holder på grønnfargen lengre)

- Grov wrap med hardkokt egg og avokadomos

- Salat med couscous eller quinoa, fetaost og masse deilige grønnsaker

- Mozzarella kuttet i skiver med cherrytomater, rødløk, ruccola og annen grønn salat

- Supper som du kan lage kvelden før til middag, og så varme opp på morgenen, putte i en termos og ta med på jobb. Supper er sunne, mettende og veldig gode - en veldig enkel lunsj. Mine favoritter er tomatsuppe, potet og vårløk og grønnsaksuppe.

- Stekt ris med masse deilige grønnsaker og gjerne et par egg. Dette er så lett å lage, og smaker godt når man spiser det både kaldt og varmt.

For salatene anbefaler jeg å lage en liten dressing av olivenolje, balsamico, salt og pepper som du kan ha i en egen liten boks og drysse over salaten når den skal spises.

Nå har jeg antatt at du bare kan spise kalde ting på jobb, men dersom du har tilgang til mikro på jobb har jeg endel tips til lunsjer som kan varmes opp også :)

Mmmm! Høres kjempegodt ut! :) Jeg skal definitivt prøve en del av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 3 unnagjort! Det var veldig tungt. Har såre muskler fra gårsdagens økt, så presset meg ikke til mitt ytterste for å ikke slite ut musklene, men nok til å virkelig kjenne det. Nå er det to dager til jeg kan ta en dags pause!! :danse:

Det går bra med kostholdet. Har handlet inn frukt, grønnsaker, nøtter og grove kornprodukter. Nå knasker jeg på knekkebrød med røkt laks, agurk og majones. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 3 unnagjort! Det var veldig tungt. Har såre muskler fra gårsdagens økt, så presset meg ikke til mitt ytterste for å ikke slite ut musklene, men nok til å virkelig kjenne det. Nå er det to dager til jeg kan ta en dags pause!! :danse:

Det går bra med kostholdet. Har handlet inn frukt, grønnsaker, nøtter og grove kornprodukter. Nå knasker jeg på knekkebrød med røkt laks, agurk og majones. Nam!

Så flink du er!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :)

Takk skal du ha! :laugh: Prøver mitt beste. Skal ikke gi opp nå som jeg har satt meg et mål om å fullføre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...