MissStiles Skrevet 21. februar 2015 #141 Del Skrevet 21. februar 2015 Vinterferie hos dere nå? Så deilig da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #142 Del Skrevet 21. februar 2015 Jess, vinterferie! Kjempedeilig! Jeg har ikke åpna scrappepakka mi enda, jeg skal bare rydde meg litt plass først, så jeg kan tillate meg å bli inspirert med en gang Det er nemlig dagens plan! Jeg har et tonn tekster som skal rettes i ferien, men det kan jeg gjøre akkurat når jeg selv vil. Nemlig. Da er det helt greit Sovet til klokka ti, ligget og pratet og kost med mannen i en times tid...nå lager han egg og bacon, jeg leser litt og drikker te. Perfekt lat deilig morgen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #143 Del Skrevet 22. februar 2015 Nå har bekkenet mitt slått seg fullstendig vrang her. Jippi! Det kjentes ok da jeg sto opp, men så sto jeg først i dusjen i 20 minutter, og så brettet jeg klær i 30 minutter, og det var det. Symfysen er vondvondvond, og det stråler ned i venstre lår. Mer skal ikke til, altså. Hvordan skal dette gå, liksom? Jeg må ta det opp med jordmor i morgen, og høre hva jeg kan gjøre. Jeg har absolutt ikke lyst til å gå sykemeldt, da blir jeg sinnsyk. Jeg har så mye jeg må gjøre på jobb før jeg blir mentalt klar til å slutte å jobbe, og da er jeg nødt til å følge oppsatt plan.... Ei sykemelding ødelegger absolutt alt!!! Jeg går jo ikke til fastlegen i svangerskapet, men til gynekolog. Han sykemelder ikke med mindre det er akutt, og det er jo greit nok det. Det er nok ingen fare for lillebaby, men jeg har vondt. Og jeg får ikke noe tilrettelegging på jobb...jeg trenger å ligge, og jeg kan liksom ikke undervise fra feltseng i klasserommet heller. Hvis jeg skal undervise mindre, må jeg sykemeldes. Så hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 22. februar 2015 #144 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg tror det er mange som har det som deg. Det er ikke uvanlig å være sykmeldt i svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 22. februar 2015 #145 Del Skrevet 22. februar 2015 Huff ikke noe greit. Forstår at du ikke vil sykemeldes, men man blr vel ta det med med ro slik at et ikke blir skikkelig ille og varer lenge etter fødsel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #146 Del Skrevet 23. februar 2015 Finfin jordmortime. Mannen var med, og storebror var hjemme alene en time. Jeg har aldri truffet jordmora før, men hun var virkelig super! Kjempedame. Hun tok fødselstankene mine på alvor, og booket oss inn til samtaletime på føden så fort som mulig. Hun mener at det kan være smart å gå til jevnlige samtaler med jordmor på sykehuset der jeg faktisk skal føde, i tillegg til å gå til vanlig jordmorkontroll. Og på mannens oppfordring lette hun frem kontaktinfo på ei som driver med gravidyoga, fordi mannen mener at jeg må lære meg pusteteknikker. Det er jeg visst ikke noe flink på, nemlig. Jeg skal prøve youtube først, tror jeg. Ellers ser alt bra ut. SF-mål på streken, urin og blodtrykk og alt det der er ypperlig, og lillemor var grei og sparket jordmor både en og to og fem ganger. Nå er neste kontroll UL i uke 28, det er 24. mars. Håper bekkenet holder til da, så kan jeg be om gradert sykemelding da. Kanskje få gå hjem litt tidligere hver dag, slik at jeg kan ligge litt flatt før ungene kommer hjem fra skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #147 Del Skrevet 23. februar 2015 Ellers er jeg litt hormonellsur i dag også. Ikke noe kjefting og sånt altså, men vi har fått storesøster hjem. Jeg og storebror har lagt planer om å bake kanelboller, og det er jo kjekt å gjøre slike ting når man skal ha fri i ei uke med to sjuåringer i huset. Og hva har storesøster med seg? Som mora hennes har bakt? Joda, kanelboller. Altså, jeg kan bake mine egne kanelboller. Jeg trenger virkelig ikke at eksen til mannen baker noe som helst. Hadde det vært svigermor eller noen, så hadde jeg takket og bukket og smilt, men eksen til mannen?? Hun kan stappe de bollene sine et visst sted (jada, jeg vet at hun bare vil være hyggelig og alt det der, men hun veltet jo planene mine jooo, og dessuten er mine boller SÅ mye bedre enn hennes!!!) Så nå må jeg bake noe annet jeg da. Og hva skal det være? Som ikke bare er kakegreier? Ostehorn kanskje. Eller pizzasnurrer eller noe. Jeg har jo lovet storebror å bake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 23. februar 2015 #148 Del Skrevet 23. februar 2015 Gå for pizzasnurrer! det har jeg hatt lyst på i flere dager og skjønner sinnet mot eksen til mannen... Er jo også så mye bedre med varme boller rett fra ovnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #149 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Haha, ja, hun kan dra dit peppern gror. Jadaaaa, jeg vet jo at jeg aldri blir kvitt henne i og med at jeg har funnet meg en mann med barn fra før, men blææh. Ekser ass. Og hun der har ødelagt for mye til at jeg vil ha noe med henne å gjøre. Hun spiller en alt for stor rolle her fortsatt, og har plantet tanker i mannen som jeg tviler på at noen gang blir borte. Kjerring. Da blir jeg litt muggen akkurat den dagen storesøster kommer, for da er hun fortsatt i "mammamodus", og snakker non-stop om mora. Og selvfølgelig skal hun få lov til det, det er jo mammaen hennes, og hun aner jo ikke hvor uheldig hun egentlig er som har en skikkelig møkkakjerring til mor... I morgen er hun nok ferdig å fortelle om alt hun og mora har gjort, og alt de skal gjøre neste uke, så da slipper jeg å høre mer. Det går heldigvis fort over Helt til neste gang hun kommer derfra. Kanelboller. Pøh. Noe helt annet: lillemor sparket storebror i øret i kveld Han har kjent etter noen ganger tidligere uten hell, men nå fant jeg ut at jeg skulle legge meg på rygg, styrte et glass isvann og be ham være litt tålmodig. Han la hodet på magen min, og fikk seg et kraftig spark midt i øret Det ansiktsuttrykket var helt priceless. Litt sånn :sjokkert: "Mamma, det ER noen der inne!!!!!" "Ja, kjære, jeg vet det!" "Men mamma, hvordan får du sove om natta du da, når hun holder på sånn der?" Så begraver han hodet så langt inn i magen som han kommer, trykker nesa helt flat mot magen og sier "Nå er du snill med mamman min, hører du? Ikke spark så hardt at hun får vondt, og ikke spark når hun prøver å sove!" :hjerte: Han er gull altså. Endret 23. februar 2015 av Trampe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 23. februar 2015 #150 Del Skrevet 23. februar 2015 Ååå for noen herlige reaksjoner fra storebror *smelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #151 Del Skrevet 23. februar 2015 Ja, hvis lille i magen blir like god som storebror, da har jeg vært råheldig. Han er rett og slett gull tvers igjennom. Hvor stor er oddsen for at man kan få til TO sånne? Da bør jeg skrive bok eller noe: "hvordan få verdens mest empatiske og omtenksomme barn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #152 Del Skrevet 23. februar 2015 Altså, nå har jeg rotet meg inn i en krangletråd på barn og familie, og hvis noen da klikker på linken i dagboka mi havner de rett inn her hvor jeg skryter vilt og uhemmet av min fantastiske sønn og min fantastiske barneoppdragelse. Det ser virkelig ut som om jeg prøver å framstille meg selv helt perfekt her. Karma! Nå kommer guttungen garantert til å få verdens største raserianfall i morgen av en eller annen grunn, og ønske mamman sin dit peppern gror, og jeg kommer til å måtte spise mine ord i den tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 23. februar 2015 #153 Del Skrevet 23. februar 2015 Herremin for en søt gutt du har Denne tråden må jeg se nærmere på skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #154 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg bare trakk meg stille ut derfra I dag har jeg brukt dagen fornuftig, syns jeg. Sovet lenge, kost med mannen, litt hobbygreier med storebror, og så har jeg begynt å rydde ut av klesskapet mitt. Der er det mye eldgammelt, mye jeg ikke får på meg det neste halve året og mye jeg overhodet ikke kommer til å bruke mer. Jeg har ikke kasta noe annet enn gamle truser og sokker akkurat nå, men jeg har samlet to schwære poser så langt. Skal sette det på mørkloftet så lenge. Føler meg flink! Før uka er over skal jeg ha gått igjennom storebrors klesskap også. Der er det nok mye som er for smått og kan pakkes vekk. Jeg tror vi skal dra på besøk til mamma i helga, så da satser jeg på å ha med meg storebrors for små klær dit, og så ta med meg en kasse med bittesmå klær str 50 tilbake Jeg har det jo ikke travelt enda, men det er kjekt å se hva jeg har og om jeg evt må kjøpe noe. Og nå når jeg har fått rydda ut av mitt skap kan jeg ommøblere, og få noen tomme kurver til babyklær også Mamma har stort hus og mye lagringsplass, og det har ikke jeg, så jeg har lagret storebrors klær og babysaker der. Og nå får jeg jo bruk for de igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 25. februar 2015 #155 Del Skrevet 25. februar 2015 Så effektiv du er! Blir sikkert kjekt å se på babyklærne igjen også Jeg leste foresten det du skrev i den tråden om senabort. Du har jo nevnt det tidligere, men fytti tårene trillet. Du er utrolig sterk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #156 Del Skrevet 25. februar 2015 Takk for det Det hjelper å være åpen om det og snakke om det, da får jeg et mer naturlig forhold til det om du skjønner hva jeg mener. Jeg greier å fortelle om det som skjedde uten at det gjør så vondt, og jeg greier å skyve unna tankene om hvordan han ville sett ut, hvem ville han liknet på, hvordan ville han vært... Jeg har en gudsønn som er nøyaktig like gammel, og det gjorde vondt lenge å være sammen med ham. Men nå går det fint Men det er klart, tankene om at det skal gå galt en gang til er jo til stede, spesielt nå. Akkurat det samme kommer ikke til å skje igjen, heldigvis. Flere ul har jo bekreftet at så langt man kan se står alt bra til med lille i magen Så er det bare å krysse fingre og håpe at vi har fått nok dritt fra naturens side, og at dette går så bra så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #157 Del Skrevet 26. februar 2015 Åh, jeg elsker å ha fri! Kjenner at jeg gleder meg vilt til permisjonstida. Jeg jobber så mye til vanlig at å ha noen måneder fri kjennes helt fantastisk!! Når jeg har fri, lever jeg etter en slags filosofi. Jeg kan lett ligge på sofaen og råtne i timesvis, så jeg må strukturere meg litt for å ikke sose vekk dagene. Så min greie er at hver dag gjør jeg en ting for ungene og mannen, en ting for huset og en ting for meg selv. Så langt i dag har en fornøyd mann fått sitt, jeg har en liten bekkenpause midt i vindusvasken og jeg har strikka ferdig nøstebarnteppet til lillemor. Så når jeg er ferdig med vinduene skal jeg ligge strak ut på sofaen og se stafett. Ungene er hos bestemor og koser seg. Fiiiin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 26. februar 2015 #158 Del Skrevet 26. februar 2015 Det eer nok lurt å snakke om det ja, det meste blir bedre av det.. Hørtes lurt ut med den filosofien! er lett å bare bli liggende på sofan, men det er lov det også innimellom :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #159 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg er råflink til å ligge på sofaen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. mars 2015 Forfatter #160 Del Skrevet 3. mars 2015 25+1. Jeg er begynt på jobb igjen etter ei uke fri. Har slappet mye av, men også vært flink til å få gjort unna ting og tang. Jeg har hentet babyklærne etter storebror, tok hjem alt fra str 50 til 62. En hel søppelsekk med klær, som skal få stå på boden ei stund før jeg begynner å vaske og gjøre klart. Litt tidlig enda, tenker jeg. Lillesøster får nok noen blå bodyer, men jeg skal unngå de som det står "Big boy" og "100% gutt" og sånt på Jeg tror ikke vi trenger å kjøpe noe særlig. Mamma klør i fingrene etter å kjøpe noe rosa, men jeg har bedt henne vente til etter neste UL. 24. mars, bare tre uker til det jo. Tida går så fort! Hvis han fortsatt ser jente da, kommer vi sikkert til å kjøpe noe rosa, eller i hvert fall mer jentete. Skjørt og kjoler og slikt er jo bare tull på babyer som ikke beveger seg, syns jeg. Det er jo sommer, vi skal jo ha nyyyyydelig vær, og da trenger hun ikke mer enn bleie og body Lov å håpe? Hun skal få masse kjoler når hun begynner å gå Jeg ser at jeg ikke har mange omslagsbodyer i str 50-56, så kanskje noen rosa sånne er kjekt å kjøpe. Jeg slet visst litt med å dra bodyene over hodet på storebror før jeg fant ut at omslagsbody er tingen, for i 62 har jeg mange Går jo an å bruke 62 og bare brette opp ermene også. Mannen har lyst på vugge, sier han. Lete på finn, kanskje, eller på facebook... Jeg vet ikke om noen som har vugge vi kan låne, og vi har ikke vuggetradisjon i min familie i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå