Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Oi, vanskelig dilemma. Jeg ville ha spurt om mer info om turen og hva de har for planer. Hvem som er med osv. Ville også ha spurt hva han hadde tenkt om at storebror ikke kan svømme, og hva han tenker å gjøre med det, ettersom syden er typisk badeferie. Kan du ikke spørre og grave litt? Sorry! Ingen ordentlig tips eller råd her, men helt klart en utfordring. Basert på det du skriver, så ville jeg ikke ha latt han reise, men det er sikkert mer til historien også, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er nok mye mer til historien.... Det er ikke lett med delt omsorg på denne måten, da må man svelge noen kameler. Jeg har rekord i kamelspising, så lenge jeg vet at storebror ikke tar skade av det. Dette kunne vært potensielt veldig skadelig.... Mammahjertet tok over, og jeg så for meg en storebror i tårer som ringer og gråter fra et sted jeg ikke kan nå han, ikkesant. Fordi pappa er borte og han er redd.

Men en grunn til at jeg ikke sier nei er at storebror trenger begge foreldrene sine. Han gleder seg til å bli storebror, men jeg tror ikke han har forutsetning for å forstå hvor stor omveltning det kan bli og hvor opptatt jeg kan bli den første tida. Da får han det tøft. Pappaen er ikke veldig flink til å gi mye kos og oppmerksomhet, så han er veldig knyttet til meg. Da vil kanskje en ferie med pappaen nå i forkant av fødsel være en veldig god ting for storebror. Det har gått veldig bra det siste året spesielt mellom storebror og pappaen, og jeg vil for alt i verden ikke gjøre noe for å ødelegge det. Ei stund så det ut som om pappaen dreit i storebror, og det var sårt og tungt, men jeg tror kanskje forholdet til kjæresten er litt kjølig for tida, og storebror får mye mer oppmerksomhet og omtenksomhet nå enn for et år siden. Det har nemlig ikke alltid vært sånn at storebror vil til pappa, men nå går det bra, og om jeg spolerer en ferie blir jeg den store stygge ulven.

Uansett, jeg spurte rett ut om turen er bestilt og om kjæresten og barnet skal være med, og det skal de altså ikke. Det blir bare storebror og pappaen. Da ble jeg noen kilo lettere, for å si det sånn! Jeg skal ta opp det med svømminga. De kan jo drive svømmetrening, jeg får gjøre noen avtaler med storebror før han drar. Men når de er bare de to har vel pappaen ingen behov for å stikke fra hotellrommet om kvelden, og han har ingen andre som krever oppmerksomhet i bassenget. Storebror får all oppmerksomhet i to fulle uker, da har han kanskje fått ladet batteriene sine litt når babyen kommer. Det går etter all sannsynlighet bra! :)

Bare jeg ikke føder før tida nå så... Det er full krise hvis storebror er bortreist når babyen kommer. Da blir han lei seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de to? Det høres jo bra ut så lenge dere får adressert svømmingen og hans tanker rundt ferien. Sikkert greit for deg å si det du føler også, om dere er på det planet og deler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når det gjelder svømmeferdigheter og slikt er det jo helt greit å lufte bekymringer. Det gjelder jo storebror, og går ikke på pappaen i det hele tatt. Det er nok helt vanlig at mammaen er bekymret for lille som skal på ferie uten henne. Da er det verre å lufte bekymringer rundt han og kjæresten og alt det der, det er jo egentlig ikke min sak i det hele tatt. Det blir mer personangrep hvis jeg ikke tråkker forsiktig, og det kan slå helt feil ut. Men nå slipper jeg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det dilemmaet ble helt klart mye bedre når kjæresten ikke skal være med! For da hadde jeg vært bekymra HELE tida tror jeg...

Vi mødre har en tendens til å se for oss det værste hele tida, det gjør ihvertfall jeg! Mannen min tok med seg storebror til moren sin i Danmark i påska, skal si jeg har grua meg! Guttungen er ikke av den rolige sorten, så jeg så for meg det meste. Men det går jo som regel bedre enn man tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart :) Noen bekymringer har man alltid, men det ble myyyye lettere nå. Kjæresten er fra en annen kultur, og det er jo helt greit det, men hun har et helt annet syn på barn, tilsyn og oppdragelse enn jeg har. Hun lot sitt barn være alene hjemme mens hun var på kveldsvakt og nattevakt da barnet var sju år gammelt. Det ville jeg ALDRI gjort. Og når jeg vet hvordan hun oppdrar sitt eget barn, og i mine øyne ikke har tilstrekkelig tilsyn med barnet, da kan jeg jo ikke regne med at hun vil passe noe bedre på mitt... Hva folk gjør med sine unger bryr jeg meg fint lite om, men min unge skal være trygg og ivaretatt hele tida.

Men nå slipper jeg å bekymre meg for det da ;)

Jeg er stuptrøtt. Våkna av at storebror kom inn i senga vår halv tre i natt. Det er første gangen han har gjort det på årevis. Han hadde drømt at noen zombier kom for å drepe meg, og han klarte ikke å redde meg, så han var helt uttafor stakkar. Lå bare og knuget seg inntil meg og var sjeleglad for at det bare var en drøm... Han lå hos meg ei stund, men jeg og mannen har dobbeldyne og det er lite plass til tre stykker under den, så vi gikk på storebrors rom. Der har jeg slumret fra i tretiden til klokka ringte kvart på sju. Ikke mye soving på meg, og overhodet ikke bekkenvennlig liggestilling heller, så i dag har jeg virkelig vagget rundt på jobb med svære poser under øynene. Heldigvis hadde jeg ikke undervisning etter lunsj, så jeg dro hjem nettopp. Må hente ungene tidlig allikevel, fordi mannen skal til tannlegen om en time og må ha bilen. Kanskje jeg får de til å være stille, så jeg får sovet litt når jeg har hentet de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske sikker på at det er ulovlig å la en sjuåring være hjemme alene over så lang tid?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fra å knytte seg i magen med tanke på ferien - til at dette virker jo som kjempegøy for storebror! :) Tenk så stas å få ha pappan sin helt alene i to uker da, og bare kose seg med bading i varmen. Kanskje svømminga tilogmed løsner mer for han? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er ulovlig å la en sjuåring være hjemme alene over så lang tid?!

Ja, det tror jeg du har helt rett i. Men det gjorde hun altså, og fortalte om det selv uten å synes at det var noe merkelig. Så jeg har nok dømt henne på bakgrunn av blant annet akkurat det ;) Hvem eksen har i senga si bryr jeg meg fint lite om, men hun der får ikke ha ansvar for min sønn. Ikke fordi hun er slem med ham eller noe, for det er hun ikke, men fordi hun synes det er greit å la unger være alene hjemme lenge. Og det er ikke ok!

Det gikk fra å knytte seg i magen med tanke på ferien - til at dette virker jo som kjempegøy for storebror! :) Tenk så stas å få ha pappan sin helt alene i to uker da, og bare kose seg med bading i varmen. Kanskje svømminga tilogmed løsner mer for han? :)

Ja, det blir nok helt supert! Båndet mellom far og sønn blir forhåpentligvis bare sterkere, og ingenting er jo bedre enn det. Og det skulle ikke forundre meg om han svømmer som en fisk når han kommer tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har vært hos tannlegen i dag og trukket en jeksel. Så han er sur og tverr, har vondt og vil ikke høre snakk om verken mat eller drikke. Så nå har jeg tatt over, sendt ham i dusjen, og skal lage tomatsuppe til kvelds. Så får han dytte innpå noe smertestillende, og gå og legge seg. Jeg syns jo synd på ham da, tannverk er gruuuusomt, men fy så sur han er. Og så ber han om unnskyldning for at han er sur, men humøret er like møkk uansett. Han blir så innmari gretten når han har vondt, jeg er glad det ikke er han som skal føde :ler: Da tror jeg at jeg hadde overlatt fødselshjelperansvaret til svigermor ja :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere mange magebilder, forresten? Jeg har ikke tatt et eneste et enda. Det finnes ingen bilder av meg under denne graviditeten. Mannen er ikke noe flink til å ta bilder, og jeg er stort sett bak kamera når bilder tas her i huset. Men jeg kommer kanskje til å savne å ha et bilde eller tre av magen når graviditeten er overstått, og nå er det snart bare to måneder igjen til termin jo.....

Da jeg gikk gravid med storebror tok jeg bilder i speilet annenhver uke. I bare undertøyet. Haha, jeg hadde en litt annen kropp da tenker jeg. Nå ser jeg meg ikke i speilet en gang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå å ta et bilde med en gang? :) trenger ikke være mer fancy enn med mobilen da, helt selv ;) jeg er førstegangs, så jeg har tatt litt bilder. Ikke så mye å ta bilde av enda men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må vel få tatt noen bilder. Sånn bare for å ha gjort det ;)

Jeg har ikke vondt i bekkenet i dag!!! :hoppe: Etter ei uke som halvveis invalid begynte det å gi seg i går, og i dag murrer det bare litt. Da slipper jeg å ringe legen på mandag, som var planen hvis det ikke ga seg :)

Ungene er dratt på plutselig besøk til bestemor, og skal visst ligge over. Så da er jeg og mannen alene. Hva skal vi finne på tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 uker.

Lei av jobb, men det er jo ikke sykemeldingsgrunn det, så jeg biter tenna sammen litt til. Ringte ikke legen,bekkenet er fortsatt greit nok. Kjenner det jo, men det er ikke vondt. Og da holder jeg ut ei stund til.

Jeg er sliten i dag kjenner jeg. Og min ikke-tankelesende mann har ikke dratt noe sted slik jeg ba stille inni hodet mitt om at han skulle gjøre, slik at jeg fikk litt tid for meg selv. I stedet har han satt på en fotballkamp på tv, og sitter og spiller gitar. Samtidig. Så mye for fred og ro, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker - og i dag ringte jeg legen. Jeg har hatt vondt i flere dager nå, får ikke sove skikkelig ogi går hadde jeg en gråtedag i tillegg. Så i dag ringte jeg legen, og jeg fikk sykemelding tvert. Så nå skal jeg gå 50% ut svangerskapet! og det er nok holdbart. En dag fri innimellom og generelt kortere dager gjør susen, tenker jeg.

Lettelse, selv om det er litt slag i trynet at jeg ikke greide å stå løpet ut. Det var jo det som var planen. Og nå vet jeg hvor mye de andre på jobb får å gjøre, med å dekke opp meg i tillegg til at vi er en for lite fra før av. Men nå går det ikke lenger å gå i 100%, så da får det bare bli sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg vet det, og er helt enig med alle som sier det, men så er det å gjøre det i praksis da... ;) Flink pike og alt det der. Men nå er det gjort, og så er bare det neste å være flink til å faktisk gå hjem fra jobb når jeg skal. Ikke bare sitte litt til fordi jeg skal få tid til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink jente som fikk sykemelding - jobben klarer seg fint uten deg innimellom, og du og lille baby får det bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får være flink å jobbe så lite som du skal, kollegene dine har nok stor forståelse for at du trenger litt ekstra hvile :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på jobb :bond: For workaholic og kontrollfreaken Trampe er du det ikke vanlig å bare overlate roret til de andre og ikke dra på jobb om morgenen. Jeg kan godt dra hjem etter halv dag med god samvittighet, men om morgenen måååå jeg ha kontroll.

Men det er jo deilig å være hjemme da ;) Kjenner at jeg kan bli vant til dette her :ler: Skal på jobb om et par timer da, men jeg går bare halve dager, så i dag har jeg en lat morgen hjemme. Så langt har jeg vannet blomster og ryddet litt, og lastet over alle tentamensbesvarelsene fra i går. Sånn at de ligger klare til jeg får ånden over meg og skal rette. Nå skal jeg lage meg frokost. Og te. Og gjøre klar storebrors svømmetøy til trening.

Flink :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...