Gå til innhold

hva syns DU om silikon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det som går av deg? Du er så aggressiv i alt du skriver at det gnistrer helt hit jeg sitter :fnise: .

Går det utover din økonomi at noen velger å legge inn silikon i brystene sine? Hvis du tror at kosmetiske inngrep blir dekket av det offentlige, tar du skammelig feil. Det må hver enkelt bekoste selv. Brystimplantatater koster vel oppi 35/40000 kroner, tenker jeg.

Det skulle bare mangle at de betaler sånt TULL selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Det skulle bare mangle at de betaler sånt TULL selv.

Det er jo det jeg skriver. De som vil ha det, må betale selv. Jeg forstår ikke hva du er så forarget over. Går dette utover deg på noen måte?

Skrevet

Det er jo det jeg skriver. De som vil ha det, må betale selv. Jeg forstår ikke hva du er så forarget over. Går dette utover deg på noen måte?

Nei men det er ikke rettferdig at de skal få sånt tull gratis. Det er bra at de må betale selv.

Skrevet

Jeg synes naturlige pupper er finest. Men de som vil ha det må jo få ta det, uten at jeg eller noen andre skal dømme.
Tenker bare veldig fort at personen må ha et grusomt dårlig selvbilde, og det er jo trist...

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei men det er ikke rettferdig at de skal få sånt tull gratis. Det er bra at de må betale selv.

Vil du ha en valium å roe deg på? Hvis du hadde undersøkt og lest om dette grundigere, ville du ha sett dette. Det er bare ved sykdom, brystkreft for eksempel med fjerning av ett eller begge bryst, og ved andre tilstander, ødelagte, misformede bryster, eller ingen, helt flatt at operasjoner bekostes av det offentlige.

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha en valium å roe deg på? Hvis du hadde undersøkt og lest om dette grundigere, ville du ha sett dette. Det er bare ved sykdom, brystkreft for eksempel med fjerning av ett eller begge bryst, og ved andre tilstander, ødelagte, misformede bryster, eller ingen, helt flatt at operasjoner bekostes av det offentlige.

Så sint er jeg ikke.

Det gjelder ikke bare pupper folk får gratis håper jeg!

Gjest Eurodice
Skrevet

Så sint er jeg ikke.

Det gjelder ikke bare pupper folk får gratis håper jeg!

Nå vet jeg ikke helt hva du tenker på, men alle nødvendige operasjoner og behandlinger er selvfølgelig gratis på norske sykehus, hvis man ser bort fra egenandel i noen tilfeller.

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva du tenker på, men alle nødvendige operasjoner og behandlinger er selvfølgelig gratis på norske sykehus, hvis man ser bort fra egenandel i noen tilfeller.

Selv om kvinner er flatbrysta så er ikke det en livsviktig operasjon.

Skrevet

Ok, skjønner. Det er av liten betydning at jenter med silikon også har en personlighet som endrer seg med tiden. Fordi vi er visstnok tilbøyelig til å ha så lav selvtillit. Det gjør oss tydeligvis mindre verdig et eller annet eller..?

Jeg gidder faktisk ikke bruke mer tid på å forsvare dette. Dere har bestemt dere for at vi har så store problemer, et slikt valg kan kun bli gjort enten rett ved fysisk sykdom, eller feil ved psykisk lidelse. Det er tydelig deres urokkelige mening, og den kan ikke jeg gjøre noe med.

Jeg sier bare som så at dette er beskrivelser jeg ikke kjenner meg igjen i, ei heller venninnene min med silikon.

Men at dere som menn sitter å er så bestemt på hva som er bakenforliggende i en avgjørelse så mange kvinner tar, uten å i det hele tatt prøve å ta innover dere det som blir sagt, er faktisk litt frustrerende.

Jeg er game på konklusjonen: vi har mest sannsynlig store problemer med oss selv, og uten hensyn til at vi skal være fornøyde med egen kropp, velger vi å legge oss under kniven for å imponere andre. Get it! Takk for at dere lærer meg og andre kvinner å forstå oss selv bedre!

Ingen her som har skrevet av det gjør dere mindreverdige, men det er dumt at en må endre seg selv for å bli fornøyd. For den som velger å ta silikon, har såpass store komplekser med seg selv at de ikke ser noe annet valg enn endre kroppen sin for å bli fornøyde.
Faktum er at dårlig selvbilde\selvfølelse vil føre til at vedkommende vil endre seg selv, og det er ganske drastisk å legge seg under en kniv for å endre på seg selv, å opere inn fremmedlegemer. Min mening er at det er forstyrrende og sier mye om vedkommende, veldig uattraktivt. Da burde en heller jobbe med seg selv, søke hjelp for et elendig selvbilde.

Anonymous poster hash: 5336e...0e4

Gjest Lille-pus
Skrevet

Selv om kvinner er flatbrysta så er ikke det en livsviktig operasjon.

Nå synes jeg du skal ta kvelden.

Hva pokker vet du om å være kvinne og være født uten evne til å fysisk utvikle egne bryst? - ikke en pøkk.

Hvem er du til å sitte og mene i hytt & gevær om at disse og kvinner med vekkopererte bryst ikke skal få korrigerende kirurgisk behandling på det offentliges regning?

La oss prates den dagen du sitter der med testikkelkreft, må operere ut testiklene og ikke få korrigerende operasjon av det offentlige.

- da ser kanskje saken litt annerledes ut.

Om du tror, i enfoldighet eller annet, at alle kan stille seg i kø og få den ene puppen etter den andre i selvvalgt størrelse på det offentliges regning så bør du bruke noen minutter på å sette deg inn i de svært strenge kravene som gjelder.

Å komme med det du har gjort i denne tråden er nærmest å spytte på dem som faktisk får dekket korrigerende kirurgi av det offentlige.

- du burde skamme deg.

• Liker 3
Skrevet

Nå synes jeg du skal ta kvelden.

Hva pokker vet du om å være kvinne og være født uten evne til å fysisk utvikle egne bryst? - ikke en pøkk.

Hvem er du til å sitte og mene i hytt & gevær om at disse og kvinner med vekkopererte bryst ikke skal få korrigerende kirurgisk behandling på det offentliges regning?

La oss prates den dagen du sitter der med testikkelkreft, må operere ut testiklene og ikke få korrigerende operasjon av det offentlige.

- da ser kanskje saken litt annerledes ut.

Om du tror, i enfoldighet eller annet, at alle kan stille seg i kø og få den ene puppen etter den andre i selvvalgt størrelse på det offentliges regning så bør du bruke noen minutter på å sette deg inn i de svært strenge kravene som gjelder.

Å komme med det du har gjort i denne tråden er nærmest å spytte på dem som faktisk får dekket korrigerende kirurgi av det offentlige.

- du burde skamme deg.

Kreft er noe annet. Flatbrysta er ikke en alvorlig sykdom. Ærlig talt. Jenter burde da klare å få bedre selvtillit på en annen måte.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Kreft er noe annet. Flatbrysta er ikke en alvorlig sykdom. Ærlig talt. Jenter burde da klare å få bedre selvtillit på en annen måte.

Ærlig talt, nå synes jeg du skal klappe igjen. Jeg spør igjen, går det utover deg på noen måte at noen vil ha silikon? Er det noe du har noe med? Hvordan er det med din egen selvtillit? Du har fortalt at det eneste du er interessert i, er trening og sex. Er alt annet truende for deg?

• Liker 1
Skrevet

Synes silikon er svært lite attraktivt. Naturlig er alltid best. Dog har jeg full forståelse for de som velger silikon etter brystkreft, men la oss være ærlige: de fleste som tar silikon i dag kunne klart seg fint uten.

Samfunnet vi lever i er sykt, og kroppspresset bare øker. Dere kvinner som forsvarer silikon er med på å forsterke dette.

Anonymous poster hash: e71d7...d39
  • Liker 8
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Synes silikon er svært lite attraktivt. Naturlig er alltid best. Dog har jeg full forståelse for de som velger silikon etter brystkreft, men la oss være ærlige: de fleste som tar silikon i dag kunne klart seg fint uten.

Samfunnet vi lever i er sykt, og kroppspresset bare øker. Dere kvinner som forsvarer silikon er med på å forsterke dette.

Jeg spør deg også. Hvem er du til å sette deg til doms over kvinner som velger silikon? Hva har du og andre med hva de velger? Hvilket grunnlag har du for å si at de fleste kunne klart seg uten? Har du sett mange kvinner før og etter en slik operasjon?

Endret av Arabella
Skrevet

Når dere får dekket pupper for å få god selvtillit, skal jeg faen meg få noe dekket også selv om jeg har selvtillit. Får dere det gratis, så skal alle få noe gratis. Er ikke mer synd på flatbrysta jenter!!

Dere burde i det minste kjøpe de svære puppene deres selv! Når dere absolutt måååå ha.

Hadde du lest hva jeg skrev tidligere så hadde du sett at jeg har utmerket selvtillit. Selvtilliten min ligger ikke i puppen. Synes for øvrig ikke at en b-cup er så svææært jeg da men.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Skrevet (endret)

Ærlig talt, nå synes jeg du skal klappe igjen. Jeg spør igjen, går det utover deg på noen måte at noen vil ha silikon? Er det noe du har noe med? Hvordan er det med din egen selvtillit? Du har fortalt at det eneste du er interessert i, er trening og sex. Er alt annet truende for deg?

Så klart får jenter gjøre hva pokker de vil for min del, men jeg sier hva jeg mener om silikon. Jeg liker det ikke og synes ikke det er like deilig som ekte pupper, det må jeg få lov til å mene. Tror også de fleste vet godt hvorfor flesteparten av jenter tar silikon men de vil ikke innrømme det.

Har god selvtillit når det gjelder min egen kropp og utseendet, men har ikke så god selvtillit når det gjelder andre ting. Mange som sliter med dårlig selvtillit.

Endret av Hummels
Skrevet

Jeg spør deg også. Hvem er du til å sette deg til doms over kvinner som velger silikon? Hva har du og andre med hva de velger? Hvilket grunnlag har du for å si at de fleste kunne klart seg uten? Har du sett mange kvinner før og etter en slik operasjon?

Jeg skrev "la oss være ærlige". Det valgte du å ignorere. Vi vet alle at silikon i dag stort sett er en operasjon som tas for at helt normale kvinner ønsker å se mer attraktive ut. Dersom du lukker øynene for at det er et sykdomstegn i samfunnet vårt bør du virkelig forsøke å bli mer reflektert.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor blir dere damer så sure når det er snakk om silikonpupper? Bare godta at noen foretrekker ekte og ikke liker falske. Dere kan ikke tvinge menn til å elske falskhet.

Anonymous poster hash: df8a9...85b
  • Liker 1
Skrevet

Betent tema dette, og mange kommentarer her som sikkert burde vært viet en og annen nærmere tanke før de ble posta ja...

En ting jeg filosoferer lett humrende over rundt dette, er arkeologenes spennende oppdagelser i en fjern fremtid, der de kommer over parvise gummiklumper i varierende størrelser her og der bortetter jordsmonnet... Tenker de klør seg i hue og undres fælt over hva i all verden disse har hatt for funksjon/bruksformål for arten homo sapiens, noen tusen år tidligere? :icon_lol:

Skrevet

Jeg synes det kan være pent, så lenge de ikke blir for store.. for da blir det vulgært og slutty! Synes også det ser finest ut med anatomiske proteser, sammenlignet med helt runde.. Personlig ville jeg ikke hatt fremmedlegemer operert inn under huden, men det er smak og behag.

Har selv fått utført et brystløft med skulpturering av eget brystvev. Det har blitt veldig pent, men forutsetter jo at det er "noe" der som kan løftes. :transe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...