Gå til innhold

hva syns DU om silikon?


bergen95

Anbefalte innlegg

Men hvorfor er du så opptatt av å "ta" jenter på at de på et punkt i livet har hatt komplekser? Du jobber jo hardt her for å bevise din påstand om at silikonpupper er et skilt om dårlig selvtillit.

Jeg er ikke opptatt av å ta noen. Jeg diskuterer trådens tema, og forklarer hva som er grunnen til at man sier at det er et skilt om dårlig selvbilde.

Er det så gærnt at jenter er sårbare?

Noen folk er sårbare, og det skal de få lov til, men det betyr ikke at jeg MÅ synes det er attraktivt at de er det.

Jeg prøvde bare å gi deg en forklaring, kanskje du kunne se at selv om tegn på kroppen kan vitne om både gode og dårlige faser i livet, så betyr det ikke nødvendigvis at vedkomne er ubrukelig.

Selvfølgelig betyr det ikke at de er ubrukelige.

Du valgte da å bruke den forklaringen mot meg, til og med slenge inn en spydighet om at "måten min å svare på vitner om at fortida fortsatt er en del av meg" eller hva. Sjarmerende og godt debattert

Innleggene mine er ikke spydige, og jeg kan ikke noe for at du leser de på den måten. Jeg svarer på det du skriver, og prøver å forklare meg på en mest mulig klar måte. Når du skriver noe jeg kan bruke som et eksempel for å forklare min sak, ser jeg ikke at det er galt å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke opptatt av å ta noen. Jeg diskuterer trådens tema, og forklarer hva som er grunnen til at man sier at det er et skilt om dårlig selvbilde.

Noen folk er sårbare, og det skal de få lov til, men det betyr ikke at jeg MÅ synes det er attraktivt at de er det.

Selvfølgelig betyr det ikke at de er ubrukelige.

Innleggene mine er ikke spydige, og jeg kan ikke noe for at du leser de på den måten. Jeg svarer på det du skriver, og prøver å forklare meg på en mest mulig klar måte. Når du skriver noe jeg kan bruke som et eksempel for å forklare min sak, ser jeg ikke at det er galt å gjøre det.

Men vi er ikke nødvendigvis uenige i at valg rundt kosmetisk kirurgi har en sammenheng med selvbilde å gjøre. Men det jeg reagerte på til å begynne med var måten jenter med silikon ble omtalt på bl.a et utsagn fra deg. Jeg blir like provosert av slike utsagn rettet mot kvinner som jeg blir av lignende utsagn rettet mot lave menn eller penisstørrelser (for å nevne eksempler).

Det er ikke så rart at mine argumenter underbygger dine, rett og slett fordi jeg vet at det kan ligge mye bak valget. Men å si at det blir som å gå med et skilt at man har dårlig selvtillit, blir både å forenkle komplisiteten bak et slikt faktisk omfattende valg. Og ikke minst å undervurdere mange av dine medborgere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er ikke nødvendigvis uenige i at valg rundt kosmetisk kirurgi har en sammenheng med selvbilde å gjøre. Men det jeg reagerte på til å begynne med var måten jenter med silikon ble omtalt på bl.a et utsagn fra deg. Jeg blir like provosert av slike utsagn rettet mot kvinner som jeg blir av lignende utsagn rettet mot lave menn eller penisstørrelser (for å nevne eksempler).

Det er ikke så rart at mine argumenter underbygger dine, rett og slett fordi jeg vet at det kan ligge mye bak valget. Men å si at det blir som å gå med et skilt at man har dårlig selvtillit, blir både å forenkle komplisiteten bak et slikt faktisk omfattende valg. Og ikke minst å undervurdere mange av dine medborgere.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, gjøres kosmetiske inngrep fordi man ikke er fornøyd med seg selv, og det kosmetiske inngrepet viser derfor dette om den personen.

Det kan godt ligge en kompleks grunn bak hvorfor dette menneske ikke er fornøyd, men utfallet er akkurat det samme, og puppene hennes viser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man vrir og vender på det, gjøres kosmetiske inngrep fordi man ikke er fornøyd med seg selv, og det kosmetiske inngrepet viser derfor dette om den personen.

Det kan godt ligge en kompleks grunn bak hvorfor dette menneske ikke er fornøyd, men utfallet er akkurat det samme, og puppene hennes viser dette.

At folk slanker seg viser at de ikke er fornøyd med kroppen sin, og dette sier noe om den personen.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk slanker seg viser at de ikke er fornøyd med kroppen sin, og dette sier noe om den personen.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Noen som slanker seg, gjør det fordi de vil se pene ut, mens andre som slanker seg, gjør det fordi de vil få en sunnere kropp. Det er derfor ikke én underliggende grunn å peke på her, som det er med mennesker som gjennomgår kosmetiske inngrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske små pupper. Får ikke kløft av push up engang, men du verden så fornøyd jeg er med de jeg har! Jeg kunne aldri tenke meg store bryster på den lille kroppen min. For meg er det bare positivt å ha små bryster. De blir ikke så hengete når jeg blir eldre, jeg har aldri bryster som er i veien, jeg kan trene uten sportsBH (det er jo skikkelig ubehagelig uansett, så glad jeg slipper det) og jeg kan også gå uten BH uten at man kan se noen forskjell om jeg har på meg genser.

Og siden jeg danser ballett passer jeg også etter malen for ballettdansere. Man bør ha små pupper for å få til alt i dansen.

Så jeg er glad for at jeg er fornøyd med den kroppen jeg har, og jeg skulle ønske alle andre jenter også kunne være det. Det er ikke stygt eller guttete å ha små pupper.



Anonymous poster hash: e25db...dcf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Går det an lage nye bryster av fettvev fra kroppen??

Anonymous poster hash: 8b6d7...b09

Jepp! Har fått sett, på ekte, resultatet etter at et bryst hadde blitt rekonstruert etter brystkreft. Imponerende hva kirurger får til i dag! Til og med brystvorte hadde de laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske små pupper. Får ikke kløft av push up engang, men du verden så fornøyd jeg er med de jeg har! Jeg kunne aldri tenke meg store bryster på den lille kroppen min. For meg er det bare positivt å ha små bryster. De blir ikke så hengete når jeg blir eldre, jeg har aldri bryster som er i veien, jeg kan trene uten sportsBH (det er jo skikkelig ubehagelig uansett, så glad jeg slipper det) og jeg kan også gå uten BH uten at man kan se noen forskjell om jeg har på meg genser.

Og siden jeg danser ballett passer jeg også etter malen for ballettdansere. Man bør ha små pupper for å få til alt i dansen.

Så jeg er glad for at jeg er fornøyd med den kroppen jeg har, og jeg skulle ønske alle andre jenter også kunne være det. Det er ikke stygt eller guttete å ha små pupper.

Anonymous poster hash: e25db...dcf

Så bra :) Skulle vert flere som deg! Du høres ut som ei med god selvtillit og det er bra! Små pupper er like sexy som store. Nei det er ikke guttete å ha små pupper/være flatbrysta. Jeg har sett jenter som var helt flate. Jeg så ikke på de som gutter for det. De var like mye jente for meg som de med større pupper.

Dere med silikon, jeg mente ingenting vondt med det jeg skrev. Jeg mener jeg liker ikke silikon for jeg liker ekte pupper uansett størrelse. Jeg mener ikke at de blir stygg med silikon. Jenta er jo den samme uansett, og dere er helt sikker nydelige alle. Synes bare det er et dumt valg de som velger/har valgt å ta silikon.

SORRY hvis jeg såret noen. Jeg mener aldri noe vondt med det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg liker bare ikke falskhet. Det er så unødvendig og ekkelt. Mennesker skal ha ekte kroppsdeler. Så lenge de ikke har måttet fjerne de. Da er det greit ;)

Hvis man har bryster som henger i navlehøyde, er man da selvopptatt om man vil gjøre noe med det? Tar du like gjerne en dame med hengebryster som en med sprett?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har bryster som henger i navlehøyde, er man da selvopptatt om man vil gjøre noe med det?

Mener du svære hengepupper? I så fall hvis det er veldig i veien så må de gjerne gjøre noe med det. Jeg kan tenke meg de er veldig i veien når de henger så langt ned.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Mener du svære hengepupper? I så fall hvis det er veldig i veien så må de gjerne gjøre noe med det. Jeg kan tenke meg de er veldig i veien når de henger så langt ned.

De trenger ikke å være så svære, bare som tomme handleposer for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Men hvor kommer alle fordommene deres ifra?

"Skilt i panna - misfornøyd med kroppen"

"Lav IQ"

"Trenger psykolog" (????)

"Ser jo ikke på selv i speilet, så det er tydelig at det er for å tilfredsstille random menn"

Helt ærlig, jeg kan virkelig ikke kjenne meg selv igjen i noen av påstandene her. Og det er ihvertfall ikke båser jeg vil plassere venninner jeg har med silikon i heller. Plasserer dere virkelig mennesker dere ikke kjenner på dette viser utifra brystimplantater?

Er det fordommer når de stort sett alltid bekreftes? Altså, IQ spiller ikke inn her. Men selvbildet spiller veldig inn. Sett bort fra brystkreftopererte så har jeg til gode å møte noen som faktisk har hatt behov for silikonpupper. Noen av disse har brukt estetikk som begrunnelse, og jeg kan fint kjøpe at det i deres hodet virkelig handler om estetikk. Problemet er at de har alle sammen tatt feil.

Så ja, fremmede mennesker med silikonpupper plasserer jeg automatisk i kategorien "Har noen indre demoner som bør bekjempes". Erfaring tilsier at det har en all grunn til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordommer når de stort sett alltid bekreftes?

Det er en fordom, selv om det stemmer. En fordom er jo bare at man mener man veit noe om et menneske, uten å kjenne han/hun først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jo at noen tar silikon.
Kan være damer som hadde perfekte bryst før, så fikk de barn. Og deretter virket det som om all luft i brystene forsvant og puppene ser ut som slappe ballonger.. Jo, da er det greit å ta silikon..

Om du er flatbrystet, f.eks at brystene aldri ble mye større etter puberteten inntraff-greit å ta silikon da også.

Om du har hatt brystkreft- Helt greit det også.

Eller fått ekstremt deformerte bryst - Helt greit det også..

Jeg synes det er greit så lenge brystene ser naturlige ut..

http://s2.hubimg.com/u/6475559_f260.jpg-Dette synes ikke jeg er pent..
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/641/531/483/483531641_069.jpg- Altfor mye...

Men det er jo opp til hver enkelt hva de ønsker, noen elsker det, andre ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har jeg brukt hele dagen på å diskutere pupper og fortsatt klarer jeg ikke rive meg løs 😜

Klart det ofte bunner ned i selvbilde, men det er synd om jenter som har slitt med selvbildet en gang i tiden aldri skal slippe unna dårlig selvtillit stempelet. Man kan jo ta utgangspunkt i at vi alle modnes med årene.

Og det er helt sikkert noen demoner å bekjempe. Jeg kaller det demoner som følge av vestlig kultur. Det er enkelt å rasere selvbildet til en tenåring og her har vi lett tilgang til quick fix. Synd, men slik er det nå i dag. Bidra heller med å synliggjøre industrien som synder (f.eks gjennom boikotting, blogginnlegg, leserinnlegg eller annen offentlig synliggjøring).

Jeg vet nesten ikke lengre hva jeg tenker eller mener her lengre, men har fått pupper på hjernen i dag ihvertfall 😱

Peace out ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er noe du virkelig ønsker å gjøre, så syns jeg burde gjøre det. Hvis du gjør dette for å tilfredsstille noen andre, så burde du ikke gjøre det.

Jeg er ganske flat, bruker 65a som jeg ikke fyller helt ut. Jeg skal ta silikon, og skal ta under 200 gram.

Anonymous poster hash: 8d57e...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Damer er rare. Må operere seg selv for å bli pen og føle seg kvinnelig :fnise: At det går an.



Anonymous poster hash: df8a9...85b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er rare. Må operere seg selv for å bli pen og føle seg kvinnelig :fnise: At det går an.

Anonymous poster hash: df8a9...85b

De er ikke noe rarere enn menn som propper seg fulle av medikamenter, for å bli store som okser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så oppgitt når jeg leser svarene her. Synes det er regelrett mobbing av en gruppe. Lav IQ? Trenger psykolog? Henger som en skilt utenpå at man har dårlig selvtillit? Falske?

Dette kommer til å bli langt, men vil gjerne dele tankeer jeg har;

Når det gjelder kvinner som ikke liker sillikon; Vel, min opplevelse er at det gjelder først og fremst kvinner som ikke har veldig små bryst. Kvinner er eksperter på å bruke seg selv som mal for andre, om det gjelder kropp, oppdragelse, matlaging for å nevne noe. Det ser man gjentatte ganger her i tråden også. Hun som plutselig fikk svære bryster da hun 38, var jo så fornøyd eller hun lille ballerinaen som var så glad for sine små bryster for ellers hadde de bare vært i veien. Vel, kjempe flott for dere. Men deres følelse er ikke mal for hvordan andre kvinner opplever størrelsen på sine bryst!

Så må jeg kommentere det med alle kommentarene at man ikke liker silikon, - men gjedler ikke brystkreftrammede da. Den logiggen henger ikke på greip. Man mener brystimplantat er som å ha et skilt utenpå for dårlig selvtillit, er falske, har lav IQ og man samtidig prediker at man ikke skal tukle med skaperverket, at flate bryst ikke er det samme som lite kvinnelig, og at man skal være fornøyd med det man har. Vel, hvor store pupper man har er genetikk. Man kan ikke gjøre noe til eller fra på hva man får utdelt. Brystkreft er også arvelig i stor grad. Hvorfor skal man ikke bare godta kortene man fikk utdelt? Trist at man måtte fjerne, men livet er ikke rettferdig. Da får man leve med det man har. Man skal ikke tukle med skaperverket. Hadde man enda ment det, kunne jeg vært med på argumentasjonen. Men når man mener at de som tar silikon er mentalt forstyrret og trenger hjelp, men unnlater noen grupper grunnet sykdom, ja da er det bare fordommer og ingen evne/vilje til å se på grunnen til at man tar silikon.

Min egen situasjon;

Jeg har alltid hatt flate bryst. Jeg er 30år og har like små som en tolvåring. Jeg har aldri sett noen i garderoben f.eks med mindre bryst enn meg. Jeg bestemte meg for å ta silikon allerede for mange år siden, men skulle være flink pike og vente til jeg var ferdig med barn for puppene blir så anderledes etterpå.

Ble gravid, puppene vokste ikke i det hele tatt verken under graviditet eller amming. Ikke EN størrelse en gang. Til og med på barsel ble det kommentert hvor faste brystene var. Når man ammer med små bryst, er alt synelig for det mye vanskeligere å dekke seg til. I tillegg er det ubehagelig for du må holde barnet høyt og skuldrene kommer opp under ørene. Ammepute kunne jeg bare drømme om. Resultatet var at jeg holdt meg hjemme mest mulig, og gikk vekk da jeg skulle gi mat dersom vi hadde folk hjemme. Ikke morsomt å ha alt "in the open" for hvermannsen.

Jeg føler meg svært lite kvinnelig. Jeg er en femenin kvinne, og elsker høye heler og smykker osv. Men det å finne kjoler f.eks er et mareritt. Jeg er ganske normal. Veier 60kg, normal høyde og bruker str S-M. Har ikke mye mage etter gravideteten. Men samtlige kjoler jeg prøver, henger det alltid stoff på overdelen. Denne må alltid sys inn. I tillegg er det ikke gøy å ha mage lengere ute enn bryster når man ikke har spesielt mye mage.

Jeg har ett barn, vil ha fler, men nå er det nok. Nå tar jeg silikon. Fant ut at mellom 5-10% kvinner ikke endrer bryst under gravidtet/amming, så det positive er at jeg ikke trenger å vente til neste barn. Har satt meg meget godt inn i dette, og sannsynelighet for at jeg plutselig får svære mugger er omtrent ikke tilstedet. Silikon under gravidtet vil derfor ikke forvitres for meg. Jeg skal ta lite innlegg, kun 250 gram anatomiske innlegg. Det vil gjøre at jeg kommer til å bli en B-cup, kanskje en liten C. Helt normalt for min kropp, og du ville ikke hevet øyebrynet engang når jeg gikk forbi.

Endelig er det min tur. Hvorfor skal jeg plages så mye når jeg kan endre det?

Jeg har vært sammen med mannen min siden jeg var 15. Har kun hatt en sexpartner, så det er altså ikke grunnet menn jeg gjør dette.

Det ble nevnt her at noen menn ville aldri blitt sammen med en dame med silikon. Vel, jeg hadde aldri blitt sammen med en mann som definerer sin partner ut i fra utseende og kropp. Det er å være for kroppsfokusert for min del.

Det blir sagt at det er et press på unge jenter til å ta silikon. Men statiskk viser nå at de fleste som tar silikon er på min alder og oppover. Dette er min historie, men dette betyr ikke at jeg har fasiten for andre.

Jeg har tatt et veloverveid valg, og det står jeg ved. Jeg er smart, er karrierekvinne, er mamma og kone. Jeg er ikke falsk eller trenger psykologisk hjelp.

Hvordan kan dere slenge om dere med mange fordommer mot meg for et så personlig valg som mine bryster er?



Anonymous poster hash: bd586...32c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sagt at det er et press på unge jenter til å ta silikon. Men statiskk viser nå at de fleste som tar silikon er på min alder og oppover. Dette er min historie, men dette betyr ikke at jeg har fasiten for andre.

Jeg har tatt et veloverveid valg, og det står jeg ved. Jeg er smart, er karrierekvinne, er mamma og kone. Jeg er ikke falsk eller trenger psykologisk hjelp.

Hvordan kan dere slenge om dere med mange fordommer mot meg for et så personlig valg som mine bryster er?

Anonymous poster hash: bd586...32c

Beklager kuttet vekk store deler av det du skrev, men jeg synes at ALT var ufattelig nydelig skrevet :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...