Gå til innhold

hva syns DU om silikon?


bergen95

Anbefalte innlegg

Estetikk, sunnhet, symmetri - dette er universelt i mennesker når det kommer til å vurdere skjønnhet uansett om en snakker om kropp, bolig, kunst eller biler eksempelvis.

Din tro på at andre mennesker ikke evner å glede seg over dette uten at det går vi andres øyne sier meg igrunn at du måler deg selv via andre - hvordan kan du ellers innbille deg at dette også gjelder for absolutt alle andre?

Vel, alle er ikke som deg. Og du bør slutte å vurdere andres verdier og behov basert på egne preferanser og svakheter.

Jeg liker bare ikke falskhet. Det er så unødvendig og ekkelt. Mennesker skal ha ekte kroppsdeler. Så lenge de ikke har måttet fjerne de. Da er det greit ;)

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker bare ikke falskhet. Det er så unødvendig og ekkelt. Mennesker skal ha ekte kroppsdeler.

Så de må ikke ha "falske" kroppsdeler, men de kan være falske som person? Hva er viktigst egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de må ikke ha "falske" kroppsdeler, men de kan være falske som person? Hva er viktigst egentlig?

Så klart skal de ikke være falske som person heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg trener for å se bra ut. Det er bra for helsa også det. Det bør alle gjøre. Silikonpupper er ikke bra for helsa. Noe skjønnhetsoperasjon kommer jeg aldri til å ta for at kvinner skal like meg. De får godta meg for hvordan jeg ser ut. Det gjør de som oftest også. Har aldri hørt noe stygt om utseendet mitt. Kun ei dame som sa at jeg hadde litt liten tiss. 17 cm var for lite for henne. Jeg ga faen og sa vær glad jeg har større enn deg. Har ikke tenkt å fikse på den for det. Ja det finnes menn også som har så liten selvtillit at de må fikse på utseendet sitt for at damer skal like de bedre tror de. Hvis ikke folk kan godta det ekte utseendet som vi er født med for å ha, så får de bare holde seg til falskhet. Kan like godt bli til dukker da. Finnes jo kvinner som vil være barbiedukker. :fnise:

Vi er født unike, og godt er det. Noen skal ha store pupper og noen skal ha små pupper, noen skal ha liten kuk og andre skal ha stor kuk. Problemet er at folk ikke godtar det.

Du trener for å se bra ut. For deg selv? Men jenter/kvinner som trener, gjør det bare for å se bra ut i menns øyne, ikke sant? Ikke for sitt eget velbefinnende?

Du fikk da skrytt av penisen din da :laugh: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trener for å se bra ut. For deg selv? Men jenter/kvinner som trener, gjør det bare for å se bra ut i menns øyne, ikke sant? Ikke for sitt eget velbefinnende?

Du fikk da skrytt av penisen din da :laugh: .

For min egen del og for å se bra ut. Kvinner som trener gjør vel det samme. For sin egen del og for å se bra ut. Vi får muskler men det er i det minste EKTE. Ikke falskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bare ikke falskhet. Det er så unødvendig og ekkelt. Mennesker skal ha ekte kroppsdeler. Så lenge de ikke har måttet fjerne de. Da er det greit ;)

Utsagnet ditt gir ingen mening. Hvordan kan noe være greit om de ikke har noe valg, men det reduserer deres personlighet ifølge deg om de velger dette av fri vilje?

Det er lov å ha egne personlige preferanser og tro på noe irrasjonelt - men ikke tro at det du mener er logisk av den grunn. Du påsto at kvinner kan umulig gjøre noe med sitt eget utseende uten at det er for andres forlystelse - nå reduserer du dette til å handle om "falskhet". Hva med å akseptere at du styres av fordommer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

For min egen del og for å se bra ut. Kvinner som trener gjør vel det samme. For sin egen del og for å se bra ut. Vi får muskler men det er i det minste EKTE. Ikke falskhet.

Det er verre ting i verden du heller kunne rette din indignasjon mot enn å hetse kvinner som har silikon i brystene. Hvorfor gjør du det? Er du plaget av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikon ødelegger unge jenter. Det er også press på tenåringer om at de må ta silikon! Ellers er de stygge. De ser jo voksne damer tar uten grunn. Det blir jo snart bare silikonpupper overalt. Hva med oss som ikke kan fordra silikonpupper men bare liker ekte varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre ting i verden du heller kunne rette din indignasjon mot enn å hetse kvinner som har silikon i brystene. Hvorfor gjør du det? Er du plaget av det?

Ja for silikonpupper er jo overalt for tiden!! Dessuten blir unge jenter presset til å ta silikon.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt satt ut av menn som tror at det eneste kvinner gjør er å tenke på hva menn synes om dem. Om de ikke prøver å gjøre seg fine for menn, hvorfor i alle dager skal de gjøre ting da? Uff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikon ødelegger unge jenter. Det er også press på tenåringer om at de må ta silikon! Ellers er de stygge. De ser jo voksne damer tar uten grunn. Det blir jo snart bare silikonpupper overalt. Hva med oss som ikke kan fordra silikonpupper men bare liker ekte varer?

Kjære deg, da finner du deg ei med "ekte varer", istedenfor å rakke ned på dem med silikon. Det er ikke verre enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser gjennom innlegget mitt, skriver jeg at det er ikke uvanlig at valget blir tatt grunnet misnøye av kroppen, men det er uansett vanvittig fordomsfullt å ta utgangspunkt i at alle med silikonpupper har lav selvtillit.

Den eneste grunnen til at noen tar silikon, er fordi de er missfornøyde med sin egen kropp. Det finnes ikke et eneste menneske, som gjennomgår kirurgiske inngrep for å forandre en kropp de liker.

Om du interesser deg for andres skjebner så kan jeg fortelle deg hva min story er: som 16-åringen gikk jeg gjennom en drastisk medisinsk behandling. Mange feil ble gjort som resulterte i at jeg gikk opp og ned i vekt. Drastiske vektendringer! Behandlingen ble avsluttet når jeg var 17, som attenåring hadde kroppen min stabilisert seg. Jeg trente, var slank og sterk men med man boobs!!

Ja, med manboobs du ikke likte, og derfor ville fikse på, som gjør silikonpuppene dine til et skilt hvor det står at du ikke var fornøyd med kroppen din.

Selv om du sikkert mangler empati til å forstå, så kan jeg fortelle deg at det var helt forferdelig for meg som liten attenåring.

Med det kropphysteriet som jenter har i dag, skjønner jeg veldig godt at det var jævli for deg, men det forandrer ikke på det at silikonpuppene er der fordi du ikke var fornøyd med deg selv.

Jeg hadde også en historikk som mobbeoffer pga lav vekt i barndommen. Jeg var veldig usikker! Men hva så? Er man ikke bra nok om man erkjenner utrygghet?

Jeg forstår ikke relevansen.

Er du så sykt bra selv at du føler deg berettiget til å dømme hvem som helst?

Alle mennesker dømmer andre... Du gjør det jo selv, i denne tråden, og ironisk nok i akkurat dette innlegget hvor du mener at det er fælt.

Påstandene dine viser lite til ingen evne når det kommer til å se hver enkelt skjebne!

Du sitter her og forteller meg en lang regle om all bagasjen din, og prøver å overbevise meg om at jeg dømmer feil, når jeg sier at silikonpupper er som et skilt av usikkerhet... Du understreker jo bare observasjonene mine :P

Det er faktisk grovt sagt at man like så gjerne kan gå med ett skilt i panna.

Det er grovt og dømmende, men det er jo tydeligvis ikke feil, med tanke på det du selv forteller her.

Jeg er ikke den samme jenta i dag som jeg var når beslutningen om implantater ble tatt, du vet sikkert at mennesker er i konstant endring?

Selvfølgelig, men du har den samme fortiden, med den samme bagasjen, og den kommer jo tydeligvis opp innimellom, når man ser måten du reagerer her.

Jeg er faktisk vanvittig fornøyd med utseende mitt, med karrieren min, med livet mitt. Og vet du? Jeg tror faktisk vi er flere jenter i verden som har både selvtillit OG silikon!

Det stemmer helt sikkert, men det forandrer ikke på det at silikonpuppene blei tatt fordi du ikke var fornøyd med kroppen din, og de er derfor et skilt som viser akkurat det.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, da finner du deg ei med "ekte varer", istedenfor å rakke ned på dem med silikon. Det er ikke verre enn det.

Ja så klart skal jeg finne meg ei med ekte varer. Jeg sier hva jeg mener om silikon jeg. Det er ikke forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG synes om silikon at det er et ypperlig produkt til å tette rundt vinduer, rør, forsterke pakninger osv. med, med at sicaflex er bedre.

Når det gjelder silikon i bryster, så synes jeg det kan være det samme. Min erfaring er at folk som ikke er fornøyde med seg selv, alltids finner noe nytt å flikke på. Hvis det er ei kvinne som tar silikon for å få større bryster for å tiltrekke seg menn, så gjør hun det for å tiltrekke seg en annen type mann enn det jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart skal jeg finne meg ei med ekte varer. Jeg sier hva jeg mener om silikon jeg. Det er ikke forbudt.

Nei, det er ikke forbudt. Men det er vanvittig dårlig gjort, frekt og viser at du er et dårlig medmenneske. Hva er poenget med å få andre til å føle seg dårlig bare fordi du har en annen preferanse? Det er så teit. Silikon eller ei, jenta er fortsatt et menneske. Behandle henne som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke forbudt. Men det er vanvittig dårlig gjort, frekt og viser at du er et dårlig medmenneske. Hva er poenget med å få andre til å føle seg dårlig bare fordi du har en annen preferanse? Det er så teit. Silikon eller ei, jenta er fortsatt et menneske. Behandle henne som det.

Når eg ikke alle kg damene her inne så mye snillere enn meg da. Men menn må vel tåle mer ikke sant? Mens kvinner tåler ikke å høre at silikon ikke er noe sexy for meg.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når eg ikke alle kg damene her inne så mye snillere enn meg da. Men menn må vel tåle mer ikke sant?

Jeg har ikke lest veldig mye av tråden, men du har dominert de siste sidene om at det er så fælt, falskt osv. Om noen er like ille som deg lengre bak i tråden så sier jeg det samme om dem, kvinne eller mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest veldig mye av tråden, men du har dominert de siste sidene om at det er så fælt, falskt osv. Om noen er like ille som deg lengre bak i tråden så sier jeg det samme om dem, kvinne eller mann.

Jeg mener ikke denne tråden. Jeg sier det er fælt og falskt for det er det. Jeg sier sannheten og min mening om det. Det er da bare å ignorere det jeg skriver hvis de blir såret av det jeg skriver. Jeg liker ikke silikon og det kommer jeg aldri til å gjøre uansett. Har da måtte tåle mange kommentarer her på kg jeg så.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at noen tar silikon, er fordi de er missfornøyde med sin egen kropp. Det finnes ikke et eneste mennesker, som gjennomgår kirurgiske inngrep for å forandre en kropp de liker.

Ja, med manboobs du ikke likte, og derfor ville fikse på, som gjør silikonpuppene dine til et skilt hvor det står at du ikke var fornøyd med kroppen din.

Med det korpshysteriet som jenter har i dag, skjønner jeg veldig godt at det var jævli for deg, men det forandrer ikke på det at silikonpuppene er der fordi du ikke var fornøyd med deg selv.

Jeg forstår ikke relevansen.

Alle mennesker dømmer andre... Du gjør det jo selv, i denne tråden, og ironisk nok i akkurat dette innlegget hvor du mener at det er fælt.

Du sitter her og forteller meg en lang regle om all bagasjen din, og prøver å overbevise meg om at jeg dømmer feil, når jeg sier at silikonpupper er som et skilt av usikkerhet... Du understreker jo bare observasjonene mine :P

Det er grovt og dømmende, men det er jo tydeligvis ikke feil, med tanke på det du selv forteller her.

Selvfølgelig, men du har den samme fortiden, med den samme bagasjen, og den kommer jo tydeligvis opp innimellom, når man ser måten du reagerer her.

Det stemmer helt sikkert, men det forandrer ikke på det at silikonpuppene blei tatt fordi du ikke var fornøyd med kroppen din, og de er derfor et skilt som viser akkurat det.

Men hvorfor er du så opptatt av å "ta" jenter på at de på et punkt i livet har hatt komplekser? Du jobber jo hardt her for å bevise din påstand om at silikonpupper er et skilt om dårlig selvtillit. Er det så gærnt at jenter er sårbare?

Jeg prøvde bare å gi deg en forklaring, kanskje du kunne se at selv om tegn på kroppen kan vitne om både gode og dårlige faser i livet, så betyr det ikke nødvendigvis at vedkomne er ubrukelig.

Du valgte da å bruke den forklaringen mot meg, til og med slenge inn en spydighet om at "måten min å svare på vitner om at fortida fortsatt er en del av meg" eller hva. Sjarmerende og godt debattert 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...