Gå til innhold

hva syns DU om silikon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

er ei jente som vurderer silikon. er det noen som har noen historier, oppfordringer eller dårlige opplevelser?

Vis et bilde av puppene dine (eller tilsvarende bilde som du finner) så kan vi fortelle deg hva vi syns.

Eller kan jeg bare tippe at det er totalt unødvendig, som det mest sannsynlig er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teit å si at alle med silikon skal til psykolog. Jeg har plenty med selvtillit OG silikon. Trenger alle som vil ned i vekt også bare dra til psykolog? Man kan slanke seg, men for å få større pupper så må man operere. Det er er valg, og ikke nødvendigvis på bakgrunn av dårlig selvtillit hver gang.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Å kjøpe seg kroppsdeler fordi man vil ha dem større er søren meg ikke normalt, og spesielt ikke naturlig, selv om du kanskje tror at "alle andre" gjør det.

Om det ikke har med selvtillit å gjøre så er det noe annet galt med tanken bak.

Hadde du virkelig behov for hjelp med puppene så hadde du fått dekket det på statens regning. Fordi det var et valg hos deg så betyr det vel at du kunne klart deg like godt uten.

Skrevet

Hvordan gjør man linker ikke-klikkbare?

Anonymous poster hash: 6d98b...4c2
Skrevet

Hvordan gjør man linker ikke-klikkbare?

Anonymous poster hash: 6d98b...4c2

Spør en moderator. Men du skal legge linken inn som vanlig og så bruke ikonet for å bryte den igjen. Ikonet som er først til venstre for der du legger linken inn. Vet ikke helt nøyaktig hvordan....

Skrevet

Å kjøpe seg kroppsdeler fordi man vil ha dem større er søren meg ikke normalt, og spesielt ikke naturlig, selv om du kanskje tror at "alle andre" gjør det.

Hadde du virkelig behov for hjelp med puppene så hadde du fått dekket det på statens regning. Fordi det var et valg hos deg så betyr det vel at du kunne klart deg like godt uten.

Jeg fikk det dekket på statens regning. Det er ganske lett når man er flatbrystet. Men da er vi enig da. Ikke alle trenger psykolog, de gjør det av andre grunner. Jeg hadde til og med staten i ryggen.

Skrevet

Jeg har 65A - det vil si det nesten ikke er noe der i det hele tatt. Mange kjoler, bikinier, fine topper som ikke passer pga. det. Litt synd, så vurderer også silikon. Dessuten trener jeg mye, men får jo aldri den kroppen jeg egentlig vil ha fordi det alltid er det lille ekstra som mangler. Hilsen jente 18.

Anonymous poster hash: 97c4e...fa8
Skrevet

Bruker du bilder av andre mannfolk fordi du har dårlig selvtillit? Kjøper du deg dyrere klær enn nødvendig fordi du har dårlig selvtillit? Går du til frisøren istedet for å klippe deg selv pga dårlig selvtillit? Kjøper du en bil du synes er pen pga dårlig selvtillit? Barberer du deg fordi du har dårlig selvtillit?

Ja det finnes nok plenty jenter som gjør ting med sitt utseende pga dårlig selvtillit. Men det er uintelligent å tro at dette gjelder alle og at enhver ting man gjør for å se bedre ut gjøres kun for andre og fordi en ifølge deg har dårlig selvtillit.

• Liker 1
Skrevet

Bruker du bilder av andre mannfolk fordi du har dårlig selvtillit? Kjøper du deg dyrere klær enn nødvendig fordi du har dårlig selvtillit? Går du til frisøren istedet for å klippe deg selv pga dårlig selvtillit? Kjøper du en bil du synes er pen pga dårlig selvtillit? Barberer du deg fordi du har dårlig selvtillit?

Bittelitt forskjell på de tingene du nevner der, og det å få skjært opp kroppen og satt inn gummiklumper, du...

• Liker 2
Skrevet

Ja det finnes nok plenty jenter som gjør ting med sitt utseende pga dårlig selvtillit. Men det er uintelligent å tro at dette gjelder alle og at enhver ting man gjør for å se bedre ut gjøres kun for andre og fordi en ifølge deg har dårlig selvtillit.

Spørsmålet er hva man hadde gjort hvis alle andre var blinde. Da hadde jeg sannsynligvis klippet meg selv, 3mm over det hele for enkelhets skyld. Men jeg hadde nok kjøpt like dyre klær, for jeg trives med det jeg kjøper inn i dag, men mulig jeg hadde lagt om stilen litt. Og jeg hadde fortsatt barbert meg, men lang sjeldnere.

Å vurdere slike ting blir uansett detaljer sammenliknet med det å få foretatt kirurgiske inngrep. Med mindre man er dum som et brød og mangler enhver evne til konsekvenstenking er det en veldig stor avgjørelse. Det betyr at motivasjonen bak må være langt større enn motivasjonen bak en tur til frisøren, eller en handletur, som begge deler er ufarlige, uten konsekvenser, og veldig mye billigere.

Så hvis det er så viktig med større pupper at man legger seg under kniven for å fikse dem, noe som objektivt, kaldt og følelsesløst og isolert sett, er idiotisk,bør man være veldig plaget av hva man har fra før. Men hvor plaget hadde man vært hvis ingen andre noengang skulle se på eller kjenne dem, hverken med eller uten klær? Neppe så veldig. Man gjør det "for seg selv", men man gjør det jammen meg på grunn av andre i de aller fleste tilfeller.

Som flere andre har nevnt, kan det være noe annet når voksne kvinner som har opplevd sykdom eller andre ting har mistet eller fått ødelagt et bryst og savner "en del av selv" eller hvordan de var før. Men da handler det ikke lenger om størrelse.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mitt svar under var et direkte svar til et spesifikt innlegg - du tar ting ut av kontekst.

Endret av Coolaid
Skrevet

Jeg fikk det dekket på statens regning. Det er ganske lett når man er flatbrystet. Men da er vi enig da. Ikke alle trenger psykolog, de gjør det av andre grunner. Jeg hadde til og med staten i ryggen.

Hovedinnlegget omhandlet en person som vurdere silikon. Overskriften på tråden er "hva syns du om silikon?"

Du trenger ikke føle at ihvertfall jeg har noe imot at du eller andre har fått silikonbryst som følge av en medisinsk faglig vurdering. Jeg syns det er flott at man kan også få hjelp med dette, så vi er nok enig. Det er de unødvendige inngrepene som er problematiske.

Skrevet (endret)

Hovedinnlegget omhandlet en person som vurdere silikon. Overskriften på tråden er "hva syns du om silikon?"

Du trenger ikke føle at ihvertfall jeg har noe imot at du eller andre har fått silikonbryst som følge av en medisinsk faglig vurdering. Jeg syns det er flott at man kan også få hjelp med dette, så vi er nok enig. Det er de unødvendige inngrepene som er problematiske.

Nettopp! Det er når man begynner å bruke disse protesene som pynt, at det blir merkelig... Jeg mener man er syk i hodet, om man kan finne på å betale enorme mengder tusenlapper på å skjære opp kroppen sin... Hud, fett, og i mange tilfeller muskler, rakes av kroppen, for å gjøre plass til en klump med gummi, så man kan være litt forfengelig. Man er ikke frisk i sinnet da...

Men! Om dette brukes som en protese... Damer som har mistet puppene sine, eller har pupper som av diverse grunner er missforma, er det selvfølgelig ikke noe rart å ta innlegg. Det er jo det proteser er til, for det er jo det der er... En protese. At en helt fin pupp blir skjært opp og fylles med gummi, er like merkelig som å fjerne armen sin, fordi man vil ha en "finere" gummiarm.

Endret av Yme
  • Liker 3
Skrevet

Hva JEG synes om silikon?

Ingenting...

Bortsett fra at jeg forbinder det med usikre jenter/damer som gladelig legger seg under kniven for å få større oppmerksomhet fra særlig det motsatte kjønn.

Og at jeg er glad min kone har andre verdier enn å øse ut titusener på å skaffe seg kunstig "lykke"...

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes de som velger dette er veldig falsk. Ikke bare skjuler de sannheten, men de tukler også med skaperverket... Tenk om menn i fremtiden kunne skaffet silikon-penis... Nei ikke noe tennende for meg. Jeg tror menn foretrekker ekte patter. :)

Jupp. En grei sammenligning. Tror ingen jenter hadde likt det, også blir de fornærmet når gutter ikke takler falske pupper som har blitt operert inn.

Sier også ganske mye om verdiene til det mennesket. Og det verste er når noen trekker inn sjalusi-kortet. Hvorfor være sjalu når en kan kjøpe seg pupper? Det handler jo ikke om sjalusi. Alle kan få de hvis de vil det.

Anonymous poster hash: 5336e...0e4

• Liker 2
Skrevet

Men hvor kommer alle fordommene deres ifra?

"Skilt i panna - misfornøyd med kroppen"

"Lav IQ"

"Trenger psykolog" (????)

"Ser jo ikke på selv i speilet, så det er tydelig at det er for å tilfredsstille random menn"

Selvfølgelig er de misfornøyde med kroppen, dersom de hadde vært fornøyde, hadde de ikke hatt behov for å endre noe. God selvtillit\selvfølelse har en ikke, når en legger seg under kniven for å ENDRE seg selv. Det sier seg selv.

Og av den grunn er det naturlig at folk sier at disse jentene heller burde jobbet med seg selv, ergo tatt en tur til en psykologi for å jobbe med seg selv.

At dette sier noe om verdiene til et menneske, er det ingen noen tvil. Og at dette er noe som en har blitt påvirket av, er det heller ingen tvil om. Hadde du levd i et vakuum, uten noe påvirkning, hadde du ikke tatt silikon. Punktum.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er de misfornøyde med kroppen, dersom de hadde vært fornøyde, hadde de ikke hatt behov for å endre noe. God selvtillit\selvfølelse har en ikke, når en legger seg under kniven for å ENDRE seg selv. Det sier seg selv.

Og av den grunn er det naturlig at folk sier at disse jentene heller burde jobbet med seg selv, ergo tatt en tur til en psykologi for å jobbe med seg selv.

At dette sier noe om verdiene til et menneske, er det ingen noen tvil. Og at dette er noe som en har blitt påvirket av, er det heller ingen tvil om. Hadde du levd i et vakuum, uten noe påvirkning, hadde du ikke tatt silikon. Punktum.

Ok, skjønner. Det er av liten betydning at jenter med silikon også har en personlighet som endrer seg med tiden. Fordi vi er visstnok tilbøyelig til å ha så lav selvtillit. Det gjør oss tydeligvis mindre verdig et eller annet eller..?

Jeg gidder faktisk ikke bruke mer tid på å forsvare dette. Dere har bestemt dere for at vi har så store problemer, et slikt valg kan kun bli gjort enten rett ved fysisk sykdom, eller feil ved psykisk lidelse. Det er tydelig deres urokkelige mening, og den kan ikke jeg gjøre noe med.

Jeg sier bare som så at dette er beskrivelser jeg ikke kjenner meg igjen i, ei heller venninnene min med silikon.

Men at dere som menn sitter å er så bestemt på hva som er bakenforliggende i en avgjørelse så mange kvinner tar, uten å i det hele tatt prøve å ta innover dere det som blir sagt, er faktisk litt frustrerende.

Jeg er game på konklusjonen: vi har mest sannsynlig store problemer med oss selv, og uten hensyn til at vi skal være fornøyde med egen kropp, velger vi å legge oss under kniven for å imponere andre. Get it! Takk for at dere lærer meg og andre kvinner å forstå oss selv bedre!

Skrevet

Syns ikke noe spesielt om det - men syns ikke det er så pent med gigantiske silikonpupper.

Skrevet (endret)

Når dere får dekket pupper for å få god selvtillit, skal jeg faen meg få noe dekket også selv om jeg har selvtillit. Får dere det gratis, så skal alle få noe gratis. Er ikke mer synd på flatbrysta jenter!!

Dere burde i det minste kjøpe de svære puppene deres selv! Når dere absolutt måååå ha.

Endret av Hummels
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Når dere får dekket pupper for å få god selvtillit, skal jeg faen meg få noe dekket også selv om jeg har selvtillit. Får dere det gratis, så skal alle få noe gratis. Er ikke mer synd på flatbrysta jenter!!

Dere burde i det minste kjøpe de svære puppene deres selv! Når dere absolutt måååå ha.

Hva er det som går av deg? Du er så aggressiv i alt du skriver at det gnistrer helt hit jeg sitter :fnise: .

Går det utover din økonomi at noen velger å legge inn silikon i brystene sine? Hvis du tror at kosmetiske inngrep blir dekket av det offentlige, tar du skammelig feil. Det må hver enkelt bekoste selv. Brystimplantatater koster vel oppi 35/40000 kroner, tenker jeg.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...