Gå til innhold

hva syns DU om silikon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange damer bruker mye tid på å stå og nyte synet av sine egne pupper i speilet? Få, tipper jeg.

:fnise: jeg kommer meg aldri inn i dusjen eller sengen, fordi jeg bare skal stå å beundre puppene mine foran speilet og vise de til samboer og se litt mer i speilet osv. Osv. Osv. Samboer elsker de også, de er helt perfekte, myke og fine og fin form! Ja, jeg har silikon! (Samboer støttet meg før operasjonen, men mente at jeg ikke trengte det og at mine gamle var mer en fine nok. Men merker at han blir ekstra kåt av puppene mine nå og de får mye mer oppmerksomhet enn før (gjorde det så klart ikke for han, men jeg hatet de virkelig, og at han også liker de så godt nå er bare et pluss!))

Anonymous poster hash: 28cfa...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Det er faktisk litt trist å ta seg en tur på et debattforum, for faktisk å få en mengde fordommer fra fremmede.

Men, heldigvis opplever ikke jeg disse fordommene fra noen rundt meg. Og det håper jeg du heller ikke gjør! Så får vi ta litt dritt fra KG da, vi tåler å høre det herifra at vi har så store problemer at vi visstnok trengte hjelp for lenge siden Jeg unner alle å være stolt og fornøyd med kroppen sin, også må vi respektere at veien dit er forskjellig fra person til person

Nei jeg opplever ikke samme typer fordommer fra folk rundt meg, hverken de som kjenner meg eller nye jeg treffer. Har liksom ikke hørt den "Du kan jo ikke være særlig intelligent siden du har silikonbryster", eller "Hvilken psykolog bruker du? Du har jo silikon så du må jo ha det".

Joda jeg kan takle dritt om det og hvordan jeg går kledd, men disse fordommene provoserer meg.

Som jeg har sagt før; du trenger ikke respektere meg, men aksepter hvem jeg er.

Enig i at alle burde respektere at vi velger ulikt i livet, tenk om alle skulle valgt det samme hele tiden, ville ikke da livet bli veldig kjedelig?

Skrevet

Men hvor kommer alle fordommene deres ifra?

"Skilt i panna - misfornøyd med kroppen"

Så du tok silikon til tross for at du var helt fornøyd med kroppen din? Det tror jeg ikke på.

• Liker 4
Skrevet

Men vær ærlig nå da? Hvilken annen grunn kan det være? Kan skjønne det hvis hun er HELT flat som et mannebryst. Mem selv da skal de ikke gjøre det fordi noen andre krever det. Skulle ønske flere bare godtok den kroppen de hadde fått utlevert.:)

Anonymous poster hash: 936e2...384

Du skulle ønske det fordi du var født med fine bryster selv, hvorfor er ikke alle som deg og fornøyd med det flotte de har fått?

Jeg var like flat som lillebror på ni, og da følte jeg for å ta silikon. Det var ikke for å tilfredsstille menn, for jeg er lesbisk. Det var heller ikke for å tilfredsstille andre damer, for jeg går som regel med klær som verken viser bryst eller kløft. Jeg ville bare kunne bruke de klærne jeg ville, uten å måtte stappe bhen full. Jeg ville se en proporsjonert kropp i speilet. Jeg ville ha bryster, for jeg synes bryster er fantastisk flott. Jeg fatter ikke hvorfor folk skal ha så mye meninger om det. MANGE kvinner har silikon i dag. Skrekkeksemplene som blir nevnt, hvor damene har svææære harde ballonger, er unntaket! De fleste tar en liten og fin størrelse.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

• Liker 1
Skrevet

Som mann kan jeg ikke akkurat komme med noen dyp personlig erfaring av naturlige årsaker. Men tanker rundt det kan man jo ha likevel. På meg virker det som at de som velger å legge seg under kniven kan deles i to grupper. De som er veldig unge og har komplekser pga størrelse eller form, og de litt eldre som gjør det for å få "ting tilbake" etter fødsel, vektnedgang og lignende.

Jeg synes det blir noe selvhøytidelig og frekt å preke varmt om at ingen har behov for dette, ingen burde gjør det og at det er ren idioti og mentale problemer som ligger bak. Jeg tror jenter og kvinner seg forskjellig på sine "fordeler" og ikke nødvendigvis ser på de som en forlengelse av sin personlighet men heller på lik linje med pene sko, en flott hårfrisyre og et tøft antrekk.

Om en foretar modifikasjoner for å ordne symptomer på noe mer underliggende (som dårlig selvbilde og behov for oppmerksomhet fra andre) vil jeg si det kan være negativt og kun forskyve de dypere problemene. Men om det gjøres for ens egen del og en ser på det som nevnt over - på lik linje med klær, sminke og hårfrisyre eksempelvis, da ser jeg ikke problemet. Altså at en gjør det for sin egen del, at en føler seg bedre.

Folk er forskjellige, å sette alle i bås og tro at alle som legger inn silikon er uintelligente svake kvinner med store mentale problemer er fordummende og ren mobbing. Isåfall får en tenke det samme om alle som gjør ting for å se bedre ut/føle seg bedre og mer velstelt.

Om en partner hadde ønsket dette ville jeg vært mer opptatt av hvorfor enn hva jeg selv måtte føle om det. Statistisk sett velger de fleste kvinner slike løsninger til tross for at partner ikke har ønsket det.

Skrevet

Dere som har tatt silikon. Hvorfor har dere tatt da? Jeg skjønner de som har hatt brystkreft, men dere andre gjør det jo KUN for en ting. Flatbrysta kvinner er jo fyfy i følge dere, alle menn liker store pupper, gjerne silikon i følge dere, og ikke minst SELVTILLITEN deres. Er det virkelig kun pupper som gir selvtillit?

Så klart kan kvinner få falske patter hvis det er det viktigste i verden for de. De er god å ha sex med, men jeg ville aldri levd hele livet med falske pupper. Ekte varer først og fremst. Jeg blir lei av at kvinner ødelegger seg selv med falskhet! Snart ikke ekte kvinnfolk igjen jo!!

Bare kjeft på meg nå men jeg sier akkurat hva jeg mener om silikon. Jeg kan ikke fordra falske pupper. Når jeg har hatt ons med de med silikon så holder jeg meg til alt det som er ekte på kroppen hennes ;)

• Liker 1
Skrevet

Så du tok silikon til tross for at du var helt fornøyd med kroppen din? Det tror jeg ikke på.

Hvis du leser gjennom innlegget mitt, skriver jeg at det er ikke uvanlig at valget blir tatt grunnet misnøye av kroppen, men det er uansett vanvittig fordomsfullt å ta utgangspunkt i at alle med silikonpupper har lav selvtillit.

Om du interesser deg for andres skjebner så kan jeg fortelle deg hva min story er: som 16-åringen gikk jeg gjennom en drastisk medisinsk behandling. Mange feil ble gjort som resulterte i at jeg gikk opp og ned i vekt. Drastiske vektendringer! Behandlingen ble avsluttet når jeg var 17, som attenåring hadde kroppen min stabilisert seg. Jeg trente, var slank og sterk men med man boobs!! Selv om du sikkert mangler empati til å forstå, så kan jeg fortelle deg at det var helt forferdelig for meg som liten attenåring. Jeg hadde også en historikk som mobbeoffer pga lav vekt i barndommen. Jeg var veldig usikker! Men hva så? Er man ikke bra nok om man erkjenner utrygghet? Er du så sykt bra selv at du føler deg berettiget til å dømme hvem som helst? Påstandene dine viser lite til ingen evne når det kommer til å se hver enkelt skjebne! Det er faktisk grovt sagt at man like så gjerne kan gå med ett skilt i panna.

Jeg er ikke den samme jenta i dag som jeg var når beslutningen om implantater ble tatt, du vet sikkert at mennesker er i konstant endring?

Jeg er faktisk vanvittig fornøyd med utseende mitt, med karrieren min, med livet mitt. Og vet du? Jeg tror faktisk vi er flere jenter i verden som har både selvtillit OG silikon!

• Liker 2
Skrevet

Dere som har tatt silikon. Hvorfor har dere tatt da?

Jeg tok det fordi jeg følte meg lite kvinnelig fordi de var så små. Når jeg prøvde klær så var det alltid små sekker med ekstra stoff. Jeg følte meg ikke vel med det.

Skrevet

Jeg tok det fordi jeg følte meg lite kvinnelig fordi de var så små. Når jeg prøvde klær så var det alltid små sekker med ekstra stoff. Jeg følte meg ikke vel med det.

Kvinner er like kvinnelig selv om de er flatbrysta. Dere gjør det jo for menn sin del. Det finnes alltid klær som passer alle. Synes det er trist at noen må legge seg under kniven for å kunne føle seg vel. Jaja sånn er verden blitt ;)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Kvinner er like kvinnelig selv om de er flatbrysta. Dere gjør det jo for menn sin del. Det finnes alltid klær som passer alle. Synes det er trist at noen må legge seg under kniven for å kunne føle seg vel. Jaja sånn er verden blitt ;)

Enkelte menn er så forstokket i sin oppfatning av egen betydning at de ikke fatter at kvinner gjør noe for sin egen del.

• Liker 2
Skrevet

Enkelte menn er så forstokket i sin oppfatning av egen betydning at de ikke fatter at kvinner gjør noe for sin egen del.

Hadde det ikke fantes menn så hadde ikke kvinnene brydd seg om de hadde store pupper eller ikke. Andre damer bryr seg da ikke om pupper, jo hvis de er lesbiske. Så alt handler om å være kvinnelig for menn.

• Liker 1
Skrevet

Hadde det ikke fantes menn så hadde ikke kvinnene brydd seg om de hadde store pupper eller ikke. Andre damer bryr seg da ikke om pupper, jo hvis de er lesbiske. Så alt handler om å være kvinnelig for menn.

OMG. Ja ALT handler om menn. Eneste grunnen til at jeg står opp om morgenen.

Gjest Eurodice
Skrevet

Dere som har tatt silikon. Hvorfor har dere tatt da? Jeg skjønner de som har hatt brystkreft, men dere andre gjør det jo KUN for en ting. Flatbrysta kvinner er jo fyfy i følge dere, alle menn liker store pupper, gjerne silikon i følge dere, og ikke minst SELVTILLITEN deres. Er det virkelig kun pupper som gir selvtillit?

Så klart kan kvinner få falske patter hvis det er det viktigste i verden for de. De er god å ha sex med, men jeg ville aldri levd hele livet med falske pupper. Ekte varer først og fremst. Jeg blir lei av at kvinner ødelegger seg selv med falskhet! Snart ikke ekte kvinnfolk igjen jo!!

Bare kjeft på meg nå men jeg sier akkurat hva jeg mener om silikon. Jeg kan ikke fordra falske pupper. Når jeg har hatt ons med de med silikon så holder jeg meg til alt det som er ekte på kroppen hennes ;)

Du ser vel før det kommer til sex om brystene er "ekte" eller ei, for da kan du vel bare la være. Dekker du til overkroppen hennes da for å slippe å se, mens du tar deg til rette lenger ned?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg pusser tennene mine (ekte!) før jeg skal noe sted i tilfelle jeg skulle treffe på en mann. Alt kvinner tar seg til, gjør de for å tiltrekke seg en mann, klart det.

Endret av Arabella
Skrevet

OMG. Ja ALT handler om menn. Eneste grunnen til at jeg står opp om morgenen.

Så må jenter bevise noe annet da. Ikke drive å fikse på utseendet sitt. Men være fornøyd med den de er. Men det er tydeligvis veldig vanskelig i dagens samfunn.

Du ser vel før det kommer til sex om brystene er "ekte" eller ei, for da kan du vel bare la være. Dekker du til overkroppen hennes da for å slippe å se, mens du tar deg til rette lenger ned?

De puppene ei hadde så jeg godt var falske. Det så ut som de skulle sprenges og kan ikke fatte hva som skal være deilig med pupper som ser ut som de skal sprenges. Nei jeg dekker ikke til. Da hadde hun nok bare blitt sur. Men inni meg tenker jeg mye rar og hva i all verden hun tenker med.

Skrevet

Jeg pusser tennene mine (ekte!) før jeg skal noe sted i tilfelle jeg skulle treffe på en mann. Alt kvinner tar seg til, gjør de for å tiltrekke seg en mann, klart det.

Tennene må jo pusses så det ikke blir hull, vondt og risikere å miste de.

Gjest Eurodice
Skrevet

Så må jenter bevise noe annet da. Ikke drive å fikse på utseendet sitt. Men være fornøyd med den de er. Men det er tydeligvis veldig vanskelig i dagens samfunn.

De puppene ei hadde så jeg godt var falske. Det så ut som de skulle sprenges og kan ikke fatte hva som skal være deilig med pupper som ser ut som de skal sprenges. Nei jeg dekker ikke til. Da hadde hun nok bare blitt sur. Men inni meg tenker jeg mye rar og hva i all verden hun tenker med.

Men hva med dere menn, er alt dere gjør bare for dere selv? Tror dere at kvinner er interessert uansett hvordan dere ser ut? Er dere så innbilske?

• Liker 1
Skrevet

Estetikk, sunnhet, symmetri - dette er universelt i mennesker når det kommer til å vurdere skjønnhet uansett om en snakker om kropp, bolig, kunst eller biler eksempelvis.

Din tro på at andre mennesker ikke evner å glede seg over dette uten at det går vi andres øyne sier meg igrunn at du måler deg selv via andre - hvordan kan du ellers innbille deg at dette også gjelder for absolutt alle andre?

Vel, alle er ikke som deg. Og du bør slutte å vurdere andres verdier og behov basert på egne preferanser og svakheter.

• Liker 2
Skrevet

Estetikk, sunnhet, symmetri - dette er universelt i mennesker når det kommer til å vurdere skjønnhet uansett om en snakker om kropp, bolig, kunst eller biler eksempelvis.

Din tro på at andre mennesker ikke evner å glede seg over dette uten at det går vi andres øyne sier meg igrunn at du måler deg selv via andre - hvordan kan du ellers innbille deg at dette også gjelder for absolutt alle andre?

Vel, alle er ikke som deg. Og du bør slutte å vurdere andres verdier og behov basert på egne preferanser og svakheter.

Du fortjener en klem :kyss:

• Liker 1
Skrevet

Men hva med dere menn, er alt dere gjør bare for dere selv? Tror dere at kvinner er interessert uansett hvordan dere ser ut? Er dere så innbilske?

Jeg trener for å se bra ut. Det er bra for helsa også det. Det bør alle gjøre. Silikonpupper er ikke bra for helsa. Noe skjønnhetsoperasjon kommer jeg aldri til å ta for at kvinner skal like meg. De får godta meg for hvordan jeg ser ut. Det gjør de som oftest også. Har aldri hørt noe stygt om utseendet mitt. Kun ei dame som sa at jeg hadde litt liten tiss. 17 cm var for lite for henne. Jeg ga faen og sa vær glad jeg har større enn deg. Har ikke tenkt å fikse på den for det. Ja det finnes menn også som har så liten selvtillit at de må fikse på utseendet sitt for at damer skal like de bedre tror de. Hvis ikke folk kan godta det ekte utseendet som vi er født med for å ha, så får de bare holde seg til falskhet. Kan like godt bli til dukker da. Finnes jo kvinner som vil være barbiedukker. :fnise:

Vi er født unike, og godt er det. Noen skal ha store pupper og noen skal ha små pupper, noen skal ha liten kuk og andre skal ha stor kuk. Problemet er at folk ikke godtar det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...