Gå til innhold

hva syns DU om silikon?


bergen95

Anbefalte innlegg

Hvorfor ellers skal dem ta det? Det er jo menna som får nytelse av silikonen

Ikke nødvendigvis. Det er begrenset hvor digg det er å beføle et par med boobs, spesielt når dem ikke er ekte. Det kreves altså mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp. En grei sammenligning. Tror ingen jenter hadde likt det, også blir de fornærmet når gutter ikke takler falske pupper som har blitt operert inn.

Sier også ganske mye om verdiene til det mennesket. Og det verste er når noen trekker inn sjalusi-kortet. Hvorfor være sjalu når en kan kjøpe seg pupper? Det handler jo ikke om sjalusi. Alle kan få de hvis de vil det.

Anonymous poster hash: 5336e...0e4

Ja ikke sant. Jeg dømmer ingen jenter som vil ha dette, men mener det er noe svineri. Noen av oss har stor sjanse for brystkreft og da burde man ta vare på de pattene man har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive flere innlegg. Tenkte jeg hadde skrevet langt nok og hadde fått frem mitt poeng.

Ser det fortsettes å jamre om at man er mentalt forstyrret, man trenger hjelp og man bare tar det for menn sin skyld. Det er ikke en av dere som har kommentert hva jeg har skrevet, der jeg prøver å gi et nyanset bilde. Dere bare fortsetter å mobbe på,- for det er det dere gjør med retorikken dere bruker. Ut i fra innleggene her vil jeg nå påstå det er en del av dere som heller burde oppsøke profesjonell hjelp med måten dere dømmer andre mennesker uten å være villig til å se andres situasjon.

Og cowboy Lotte: du skriver i en annen tråd at du er ganske overvektig men har store patter (din egen beskrivelse)allikevel. Du bare avfeier silikon som noe svineri. Dette er nok et eksempel jeg kommenterte tidligere i tråden; kvinner som avfeier silikon har som oftes ikke små bryst og/eller har ofte ingen evne/vilje til å sette seg inn i en annens situasjon. Igjen bruker man selv selv som mal.

Det er forresten helt greit at man personlig ikke liker silikon og ikke ville tatt det selv. Men måten mange av dere argumenterer og regelrett slenger drit, hører ingen steds hjemme. Og for dere menn; dere har egentlig ingenting dere skulle ha sagt. For man tar ikke silikon for menn sin skyld (selvom mange liker å tro det) og dere har virkelig ingen mulighet til å forstå bakgrunnen og de følelsene som ligger til grunn for å gjøre det. Og dersom dere velger bort noen fordi man har tatt silikon, ja det sier så uendelig mye om dere selv. Dere definerer da et menneske ut i fra en kroppsdel. Jeg kunne i alle fall ikke klart å se meg i speilet om morgningen hvis det hadde vært meg!

Anonymous poster hash: bd586...32c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange damer bruker mye tid på å stå og nyte synet av sine egne pupper i speilet?.

Jeg tar meg selv i å gjøre det rett som det er. Elsker de faste naturlige 70b-puppene mine, å skulle fylle de med silikon er virkelig helt utenkelig for meg. Vet ikke om jeg ville tatt implantat om jeg skulle måtte fjerne et bryst heller.

Anonymous poster hash: 82fc6...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 65A - det vil si det nesten ikke er noe der i det hele tatt. Mange kjoler, bikinier, fine topper som ikke passer pga. det. Litt synd, så vurderer også silikon. Dessuten trener jeg mye, men får jo aldri den kroppen jeg egentlig vil ha fordi det alltid er det lille ekstra som mangler. Hilsen jente 18.

Anonymous poster hash: 97c4e...fa8

Det er slett ikke sikkert brystene dine er ferdige med å vokse.

Anonymous poster hash: 82fc6...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe vittig at du forsøker å fremstille deg selv som en saklig røst i et kaos av "skittkasting" som du selv så elegant beskrev. For så å komme med noe som ikke kan sees på som noe annet enn ren ukamuflert hersketeknikk.

"er man enig med tsejG så pluss da innleggene til alle som skriver som noen idioter" - se, jeg kan også ;)

Preferanser er preferanser - mitt problem oppstår når folk forsøker å fremstille sine subjektive meninger som noe annet enn det de er. Ved å blant annet "argumentere" for at alle som mener noe annet er svake, usikre og falske mennesker.

Så flott for deg at du fant noe vittig i mitt innlegg, og du står naturligvis helt fritt ifht til å tolke det jeg skriver akkurat slik du vil. At jeg lar min egentlige mening om temaet skimtes mellom linjene står jeg også helt fritt ifht selv om jeg ikke aktivt tar side i denne møkkatråden, slik du til gangs gjør. For dèt ender bare opp i en evig runddans ingen kommer til enighet i... At du føler det som "ukamuflert hersketeknikk" får i så fall stå på din regning :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere menn med helt normal kroppsbygning. Se for dere at dere uheldigvis utviklet et par runde og faste bryster, da tilsvarende en B eller C eller D cup i størrelse. Se for dere at dere har et par åpenbare pupper i front og en heidundranes kløft. Maskulinteten din er såvidt tilstedeværende. Du kan betale 30 tusen for å få dem fjernet - ja, for du er jo en mann, og det som definerer en "mann" er hvertfall ikke et par store bryst. Ved å fjerne dem oppnår du mest sannsynlig følelsen av å være mann. Du er fornøyd med resten av deg og livet ditt, men disse store damebrystene dine plager deg.

Hadde det hjulpet med psykologhjelp istedet eller? Hadde du følt deg mer komfortabel i en penskjorte med to åpenbare bryst etter litt psykologhjelp? Går valget på å fjerne disse brystene på lav IQ? Hadde du latt andre kvinner rope høyt om hvor falsk og dum du er ved fjerning av brystene?



Anonymous poster hash: 47d50...c77
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta silikon hvis det er så jævla viktig. Kommer aldri til å skjønne meg på jenter uansett. Jenter er jenter uansett om de har store pupper eller flatbrysta. Men for dere jenter er dere tydeligvis gutter når dere er flatbrysta. Dere gjør det for dere selv ok. Lykke til. Så lenge jeg får lov å elske jenter med ekte pupper så er jeg fornøyd. Er silikon det eneste som gjør dere glad så for all del ta. Vi som ikke liker det holder oss unna likevel ;)

Håper du ikke er dum nok til å ta silikon men ditt valg;)

Ser i julegavetråden at du omtaler kjæresten din som "han". Når du likevel har en partner av samme kjønn kommer du jo ikke til å få problemet med å treffe på ei jente med silikonpupper. Når partneren din også er mann, forstår vi jo plutselig at du generelt ikke er interessert i pupper, da også silikonpupper.

Anonymous poster hash: 47d50...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere menn med helt normal kroppsbygning. Se for dere at dere uheldigvis utviklet et par runde og faste bryster, da tilsvarende en B eller C eller D cup i størrelse. Se for dere at dere har et par åpenbare pupper i front og en heidundranes kløft. Maskulinteten din er såvidt tilstedeværende. Du kan betale 30 tusen for å få dem fjernet - ja, for du er jo en mann, og det som definerer en "mann" er hvertfall ikke et par store bryst. Ved å fjerne dem oppnår du mest sannsynlig følelsen av å være mann. Du er fornøyd med resten av deg og livet ditt, men disse store damebrystene dine plager deg.

Hadde det hjulpet med psykologhjelp istedet eller? Hadde du følt deg mer komfortabel i en penskjorte med to åpenbare bryst etter litt psykologhjelp? Går valget på å fjerne disse brystene på lav IQ? Hadde du latt andre kvinner rope høyt om hvor falsk og dum du er ved fjerning av brystene?

Anonymous poster hash: 47d50...c77

Hypoteser hører ikke hjemme i en diskusjon om realiteter... Finn bedre argumentasjon, er mitt råd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere menn med helt normal kroppsbygning. Se for dere at dere uheldigvis utviklet et par runde og faste bryster, da tilsvarende en B eller C eller D cup i størrelse. Se for dere at dere har et par åpenbare pupper i front og en heidundranes kløft. Maskulinteten din er såvidt tilstedeværende. Du kan betale 30 tusen for å få dem fjernet - ja, for du er jo en mann, og det som definerer en "mann" er hvertfall ikke et par store bryst. Ved å fjerne dem oppnår du mest sannsynlig følelsen av å være mann. Du er fornøyd med resten av deg og livet ditt, men disse store damebrystene dine plager deg.

Hadde det hjulpet med psykologhjelp istedet eller? Hadde du følt deg mer komfortabel i en penskjorte med to åpenbare bryst etter litt psykologhjelp? Går valget på å fjerne disse brystene på lav IQ? Hadde du latt andre kvinner rope høyt om hvor falsk og dum du er ved fjerning av brystene?

Anonymous poster hash: 47d50...c77

Dette er ikke sammenlignbart... Det er ganske normalt med friske jenter som har små, eller helt fraværende pupper, og det kan på alle måter være like flott og feminint som store pupper er.

Hadde en mann hatt damepupper, hadde han hatt en alvorlig, genetisk feil.

Det at du kan sammenligne noe på denne måten, hvor du trekker paralleller mellom noe som er helt naturlig, og noe som er en grov, genetisk feil, viser at du har et ganske skjevt syn på dette med kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i julegavetråden at du omtaler kjæresten din som "han". Når du likevel har en partner av samme kjønn kommer du jo ikke til å få problemet med å treffe på ei jente med silikonpupper. Når partneren din også er mann, forstår vi jo plutselig at du generelt ikke er interessert i pupper, da også silikonpupper.

Anonymous poster hash: 47d50...c77

Jeg er bifil og han er ikke kjæresten min lenger dessverre. Liker både pupper og kuk jeg. Begge deler må være ekte så klart! Damas pupper og mannens kuk.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig turnoff, både utseendemessig, men også mentalt.

Ei jente som velger å bruke penger på silikonpupper har et verdisyn og en selvrespekt (eller mangel på sådan) som jeg finner svært usexy og utiltrekkende.

Det stiller seg selvfølgelig litt anerledes der det foreligger medisinske årsakker til at man har silikonproteser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Teit å si at alle med silikon skal til psykolog. Jeg har plenty med selvtillit OG silikon. Trenger alle som vil ned i vekt også bare dra til psykolog? Man kan slanke seg, men for å få større pupper så må man operere. Det er er valg, og ikke nødvendigvis på bakgrunn av dårlig selvtillit hver gang.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Om du er så moden og selvsikker som du påstår burde du også ikke gå i forsvar når en mann gir svar til en veldig ung kvinne som spør om silikon. Det er almen kunnskap at kvinner som tar silikon har større andel spiseforstyrrelser, depresjoner. Så å fraråde dette og heller fokusere på å utvikle personlighet er kun kloke ord.

Anonymous poster hash: 4b0ad...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken depressiv eller har spisteforstyrrelser. Selv om statistikken sier at det skulle være en større andel så betyr det ikke at alle har problemer. Så ikke kom med det stempelet til alle.
Dere bør kunne respektere andre sitt valg. Det er lov å stille spørsmål om hvorfor, men ikke kom med personkarakteristikk av noen dere ikke kjenner. Det er rett og slett frekt, og ikke særlig modent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tar det ikke for menn. Forstå det snart.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Et eldre men fortsatt rykende morsomt innlegg! God til lyve for deg selv du.

Anonymous poster hash: 879c1...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du er så moden og selvsikker som du påstår burde du også ikke gå i forsvar når en mann gir svar til en veldig ung kvinne som spør om silikon. Det er almen kunnskap at kvinner som tar silikon har større andel spiseforstyrrelser, depresjoner. Så å fraråde dette og heller fokusere på å utvikle personlighet er kun kloke ord. Anonymous poster hash: 4b0ad...675

Når svaret er så dømmende overfor alle som har silikon er det klart jeg går i forsvar. Det er et fåtall jenter som gjør det som har spiseforstyrrelser, lav selvtillit og whatnot. Det er også dessverre disse jentene som hevder seg i media og som dermed gir silikon et ufortjent dårlig rykte.

Anonymous poster hash: 745f5...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om silikonpupper om det ikke er ekstreme tilfeller. Altså om det ene brystet er veldig mye mindre enn det andre eller om en kvinne er helt flatbrystet. Alt over en A cup synes jeg bør få være som det er.. og særlig hos veldig unge kvinner.



Anonymous poster hash: 718e8...b43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om silikonpupper om det ikke er ekstreme tilfeller. Altså om det ene brystet er veldig mye mindre enn det andre eller om en kvinne er helt flatbrystet. Alt over en A cup synes jeg bør få være som det er.. og særlig hos veldig unge kvinner.

Anonymous poster hash: 718e8...b43

Enig. JEG har silikon, tok dette for noen år siden og er helt opplagt at om jeg maksimalt med selvtillit så hadde jeg aldri gjort det.Hvorfor er det så vanskelig å innse at vi kvinner fyller på med silikon pgs usikkerhet? Vi skal bare være glade når menn sier de misliker dette og de som ønsker at jenter står imot kroppspress. Det er usedvanlig få som tar silikon pga med.årsaker så vær ærlig.Det er egen usikkerhet og overfladiskhet som er kilden!

Anonymous poster hash: 879c1...594

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ser at tråden er noen mnd gammel, men ble så provosert av enkelte svar her at jeg MÅ skrive noe. 

Virker som at "popular opinion" er at silikon er en forferdelig ting som helst ikke burde eksistere. Har lest gjennom haugevis med forum der folk skriver at "størrelse på puppene spiller ingen rolle - så lenge hun ikke er helt flat." 
Men hva med oss som faktisk er helt flate? Jeg skal ta silikon i juli. Fra før av fyller jeg ikke en 65A engang, og kan ikke få noen form for kløft samme hvor hardt jeg prøver. Ser ut som en jente på 10 år som såvidt har begynt å få større brystvorter. Ønsket resultat er at jeg skal kunne fylle ut en 70B. Altså blir jeg fortsatt å ha små pupper, men jeg vil ha noe der. Har ikke lyst til at det skal være synlig at de er falske.

Dette gjør jeg i hovedsak for min egen del, for å føle meg komfortabel i min egen kropp. Skal ikke påstå at jeg KUN gjør det for min egen del, men jeg gjør det ikke for menn heller. Jeg gjør det for å føle meg kvinnelig. For å føle meg vakker i kjoler, og for å få en proporsjonert kropp jeg trives i. Hadde jeg levd i en verden med bare kvinner ville jeg fortsatt ønsket å forandre på dette, fordi det ikke er naturlig for en kvinne å være flatbrystet. 

 

Ser flere av dere som syns det er greit med silikon hvis man har hatt brystkreft. Skjønner ikke hvorfor dette er så mye mer akseptert enn at flatbrystede kvinner velger å legge seg under kniven.



Anonymous poster hash: 1f2bf...54d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...