Gå til innhold

bonusforeldre som klager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra for deg! Men hvordan vet du så sikkert hvordan ting fungerer på det området da? KG er ikke representabelt for virkelighetens familierelasjoner. Her inne samles forumstrollene, de bitre, de som liker å provosere og de med i overkant god fantasi, og det betyr mange utrolige historier fra virkeligheten.

Jeg er bonusmor og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har særlig mye moderlige følelser for bonusbarna. Jeg godtar dem som en del av familien men jeg kan faktisk ikke tvinge frem følelser. Jeg er bare samboeren til pappa og har medbestemmelsesrett i forhold til husregler (rydding o.l.), men oppdragelse har jeg svært lite med å gjøre. Det er faktisk helt greit.

Hvis du er forskånet for sånt, som du så pent kaller det, har du vel i grunnen ikke så mye du skulle ha sagt heller ;) Da har du et dårlig grunnlag for å uttale deg.

Anonymous poster hash: 11530...323

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ble sammen med denne mannen med disse barna. Du burde virkelig ikke blitt sammen med en mann som har barn fra før!!!

Anonymous poster hash: 6e347...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser mange skriver at både far og mor setter barna først, og det forstår jeg, er mor selv. Men det er like viktig at kjærester prioriterer hverandre også, hvis ikke er det stor sjanse for brudd. Ikke rart det er mye alenemødre, alenefedre, stemødre og stefedre der ute, hvis barna ALLTID skal settes først. Barna trenger ikke at noen ser på dem og gir dem oppmerksomhet 24/7. Ta vare på kjærligheten sier nå jeg.

Anonymous poster hash: 21afa...0ac

• Liker 6
Skrevet

Utrolig mange biomødre som saboterer for bonusmor, antagelig er de ikke ferdig med sin x, sjalusi og beskyldninger hagler. Se bare i trådene på KG. Fatter ikke hvorfor man vil påta seg dette ekstra drasset av et kvinnemenneske kun fordi man er forelsket? Mange crazy folk der ute, spesielt bitre biomødre- skygg banen og finn dere en mann uten dette pakket på kjøpet ( og taler jeg utelukkende om biomor)

Anonymous poster hash: 97679...eb1

• Liker 1
Skrevet

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ble sammen med denne mannen med disse barna. Du burde virkelig ikke blitt sammen med en mann som har barn fra før!!!

Anonymous poster hash: 6e347...816

Jeg tror det er mye du ikke skjønner.

Jeg er sammen med denne mannen fordi jeg er glad i ham og han er glad i meg, og jeg visste også veldig godt hva jeg gikk til. vi fungerer veldig godt sammen som par og det fungerer også helt utmerket med barna. Faktisk vil ofte barna heller være her enn hos sin mor, så jeg tviler på at de har det fælt hos oss eller mistrives sammen med meg. Jeg mistrives heller ikke sammen med dem, de er greie gutter.

Du må bare mene hva du vil, men du tar nok rivende feil i din konklusjon ;)

• Liker 2
Skrevet

Det var deres barn sammen. På samme måte som at han satte barna før henne, satte også hun barna foran ham. De hadde dette til felles og var på en måte likestilt. Det er en litt annen følelse å være den barnløse kjæresten/samboeren som kommer i annen rekke på mange områder. Det er en slags merkelig ubalanse der som skaper litt såre følelser. At barna kommer først betyr også av og til at eksen kommer før meg fordi hun er moren deres og en del av barnas liv.

Jeg er fullstendig inneforstått med dette og respekterer det, men man kjenner likevel av og til på litt såre følelser.

Jeg syns ikke eksens behov bør komme foran dine bare fordi hun fødte barna hans.

Skrevet

Denne og tilsvarende tråder er et bevis på at man bør holde seg langt unna noen med barn fra før.

Vil bare spørre dere som er negative til stemødre om et par ting.

Har dere tenkt på at dere en dag kan havne i en slik situasjon? At dere forelsker dere i en med barn og vips er dere selv stemor?

Kommer dere selv da til å bli perfekte stemødre? Ha de rette følelsene for barna? Gjøre de rette tinga?

Eller syns dere at de som skiller seg skal være alene resten av livet?

Tenk på at dere en dag kan være den som oppretter en tråd her fordi dere er frustrerte over stebarn og hvordan dere skal takle en vanskelig situasjon.

Anonymous poster hash: 1254d...398

Det var jeg som skrev om 12-åringen min som sliter fordi stemor fryser han ut.

En av grunnene til at jeg synes dette er uforståelig og hjerterått er at jeg selv har hatt samme rolle tidligere. Jeg var "stemor" for tre barn i mitt forrige forhold, over 5 år. Og jeg så det som en av mine viktigste oppgaver å få disse barna til å føle seg som hjemme. Gjøre det hyggelig og være god mot dem. La dem vite at her var de alltid velkomne. Det kostet meg svært lite å vise dem omsorg. Derfor overrasker det meg at det er vanskelig for andre å vise omsorg for et barn. Uavhengig av hvem mor/far er.

Anonymous poster hash: abbc2...2f8

Skrevet

Du var seks år da du forstod det tenker jeg? Da er du en av mindretallet som skjønner dette.

Anonymous poster hash: 4537c...f07

Jeg er ikke den du siterte, men jeg hadde stemor fra rett før jeg fylte 7 og lurte aldri på dette selv om jeg idag forstår at hun nok ikke hadde noen særlige følelser for meg. Der og da var jeg likevel klar over at mamma var mamma og pappa var pappa noen ganger og stemor var ikke en forelder for meg men en som var hos pappa. trenger barn 3 foreldre egentlig?? Holder det ikke med mamma og pappa og alt annet blir ekstra/bonus? Stemor var hyggelig mot meg, men jeg hadde aldri noe ønske om en mamma nr 2. Synes det er litt rart. Pappa inkluderte oss jo. tviler på at barn flest leter etter en ekstra mamma i en stemor jeg da men..

Anonymous poster hash: 69fa9...f8b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke den du siterte, men jeg hadde stemor fra rett før jeg fylte 7 og lurte aldri på dette selv om jeg idag forstår at hun nok ikke hadde noen særlige følelser for meg. Der og da var jeg likevel klar over at mamma var mamma og pappa var pappa noen ganger og stemor var ikke en forelder for meg men en som var hos pappa. trenger barn 3 foreldre egentlig?? Holder det ikke med mamma og pappa og alt annet blir ekstra/bonus? Stemor var hyggelig mot meg, men jeg hadde aldri noe ønske om en mamma nr 2. Synes det er litt rart. Pappa inkluderte oss jo. tviler på at barn flest leter etter en ekstra mamma i en stemor jeg da men..

Nettopp. Jeg tror ikke så mange av disse som tror at barn forventer å bli elsket av stemor som sine foreldre, noen gang har hatt en steforelder. I hvert fall ikke en steforelder hvor ting fungerte normalt - jeg mener da ikke de tilfellene hvor steforelderen er et uhyre.

• Liker 2
Skrevet

Utrolig mange biomødre som saboterer for bonusmor, antagelig er de ikke ferdig med sin x, sjalusi og beskyldninger hagler. Se bare i trådene på KG. Fatter ikke hvorfor man vil påta seg dette ekstra drasset av et kvinnemenneske kun fordi man er forelsket? Mange crazy folk der ute, spesielt bitre biomødre- skygg banen og finn dere en mann uten dette pakket på kjøpet ( og taler jeg utelukkende om biomor)

Anonymous poster hash: 97679...eb1

Nice try! Men nei, det er ikke utrolig mange mødre som saboterer pga sjalusi. Men det florerer av umodne drittunger som på død og liv skal ha mann med barn fra før, og som blir furtne når det går opp for dem at de ikke er nr 1 døgnet rundt!

Anonymous poster hash: 5d07a...2b3

Skrevet

Jeg syns ikke eksens behov bør komme foran dine bare fordi hun fødte barna hans.

Som oftest gjør han ikke det da, men f.eks. hvis hun får mindre ferie en sommer fordi hun har valgt å ta ut et par uker til sydentur i april, blir det surr i systemet for hvem skal ha barna når. De bør jo helst ikke være alene hjemme selv om de begynner å bli store, så da må vi jo tilpasse oss og ha barna over lengre perioder enn opprinnelig avtalt/planlagt. Dette tenker hun ikke alltid på å avklare med oss og så venter hun til i siste liten. Samboeren min kan jo da ikke gjøre stort annet enn å ha barna de ekstra ukene, av hensyn til dem. På den måten kommer eksens behov indirekte foran mine (eller våre) fordi hun er barnas mor. Men sånn er livet for dem med delte hjem der ting skal tilrettelegges og tilpasset best mulig.

Skrevet

Nice try! Men nei, det er ikke utrolig mange mødre som saboterer pga sjalusi. Men det florerer av umodne drittunger som på død og liv skal ha mann med barn fra før, og som blir furtne når det går opp for dem at de ikke er nr 1 døgnet rundt!

Rart at skillet mellom dårlige damer og bra damer går mellom hvem som har truffet en mann før han blir far for første gang, og hvem som treffer ham når han er singel igjen.

• Liker 5
Skrevet

Ja akkurat det var det jeg tenkte da jeg var singel; "Jeg må bare finne meg en mann med barn fra før!" :rolleyes:

Denne tråden blir bare bedre og bedre :ler:

• Liker 2
Skrevet

Rart at skillet mellom dårlige damer og bra damer går mellom hvem som har truffet en mann før han blir far for første gang, og hvem som treffer ham når han er singel igjen.

Hehe ja man lærer noe nytt her på KG hver dag. Kommentaren du siterer er temmelig ironisk, da det er hun som fremstår som den umodne drittungen. Alltid like komisk å se argumentasjon til disse damene.

Anonymous poster hash: 7f3b3...59f

• Liker 2
Skrevet

Som oftest gjør han ikke det da, men f.eks. hvis hun får mindre ferie en sommer fordi hun har valgt å ta ut et par uker til sydentur i april, blir det surr i systemet for hvem skal ha barna når. De bør jo helst ikke være alene hjemme selv om de begynner å bli store, så da må vi jo tilpasse oss og ha barna over lengre perioder enn opprinnelig avtalt/planlagt. Dette tenker hun ikke alltid på å avklare med oss og så venter hun til i siste liten. Samboeren min kan jo da ikke gjøre stort annet enn å ha barna de ekstra ukene, av hensyn til dem. På den måten kommer eksens behov indirekte foran mine (eller våre) fordi hun er barnas mor. Men sånn er livet for dem med delte hjem der ting skal tilrettelegges og tilpasset best mulig.

Mao er det en belastning for dere å ha barna? Jeg blir kvalm når foreldre snakker om at de skal ha fri eller ferie fra barna akkurat som barna bare er en jobb. Ingen av de liker å reise på familieferie eller?

Skrevet

Mins sønns far fikk ikke lov av ny kjærete til å ha mer enn 1 uke sammen med barnet. Resterende 4 uker krevde hun at de skulle være alene.

Skrevet

Jeg hater min "bonus"-mor (mer som mareritt-mor) og hva hun har gjort mor min far. Hun har tatt over helt og nektet han å ha spes. kontakt med oss barna som var inne i bildet før hun var det. Nå har de fått unge sammen og det forventes at jeg er glad i min halvsøster og glad på hennes vegne, selv om hun får alt vi andre aldri fikk. En far som var til stede og interessert i oppveksten, som støtter økonomisk og ikke minst med kjærlighet og oppmerksomhet.

Jeg hater kjerringer som absolutt må finne seg en gift mann med barn, og bestemme seg for at barna han har fra før ikke er like mye verdt som hennes egne. Egoistiske drittkjerringer.

Anonymous poster hash: 58e0d...5aa

ja, hun høres kjip ut, men hallo! faren din har vært en rævva far uavhengig av henne! jeg hadde ikke gitt faen i barnet mitt bare fordi en kjæreste "nekta" (hva faen skal det bety?) meg å interessere meg. huff, verste unnskyldningen da..

• Liker 1
Skrevet

Mao er det en belastning for dere å ha barna? Jeg blir kvalm når foreldre snakker om at de skal ha fri eller ferie fra barna akkurat som barna bare er en jobb. Ingen av de liker å reise på familieferie eller?

Wow, snakk om å vri personens innlegg om.

Anonymous poster hash: f6b4c...2c3

Skrevet

Mins sønns far fikk ikke lov av ny kjærete til å ha mer enn 1 uke sammen med barnet. Resterende 4 uker krevde hun at de skulle være alene.

han høres ekstremt svak ut og ikke veldig interessert i sønnen sin dessverre..

Skrevet

Ville du sagt det hvis det var mor som hadde lagt planer for barnefri, og så må avlyse alt fordi far ikke vil ha samvær den uken likevel? Og det skjer gjentatte ganger?

Vi har to livssituasjoner parallelt, når barnet er hjemme hos oss, og når barnet er hos moren. Barnet er ikke en jobb, men det er jo greit om vi er i landet når barnet kommer, uten at det betyr at vi aldri skal unne oss å dra lenger enn til postkassen fordi mor plutselig vil forandre på avtalte tider.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir opp. Uansett hva jeg skriver klarer du å vri på det og anta en masse fordomsfullt fjas. Du får ta deg noe kvalmestillende, jeg anbefaler ingefær som er naturlig kvalmedempende. Takk og god natt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...