Gå til innhold

Avskaffe besøk i kirken før juleferie for elever i skolen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har ingenting med julegudstjenester å gjøre.

Så man skal diskriminere mot en religion, men være ok med alle andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Døpt, nei. Jeg er imot det også selvsagt, men du blir automatisk meldt inn i kirken, døpt eller ikke, så lenge en av foreldrene dine er medlem.

Statskirken kan man lett melde seg ut av når man er 15, ja. Jeg husker jeg ergret meg voldsomt tiden før 15-årsdagen min fordi at jeg offisielt ble regnet som kristen.

Men de fleste er jo medlem. Betyr ikke at man trenger å anse seg selv som kristen av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste er jo medlem. Betyr ikke at man trenger å anse seg selv som kristen av den grunn.

Nei, men slik tvangsinnmelding og medlemsjuks passer seg ikke når vi offisielt er et ateistisk land. Da skal ingen religioner særbehandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal diskriminere mot en religion, men være ok med alle andre?

Svaret er både ja og nei. ;)

Anonymous poster hash: da238...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men slik tvangsinnmelding og medlemsjuks passer seg ikke når vi offisielt er et ateistisk land. Da skal ingen religioner særbehandles.

Men jeg trodde det ikke var statskirke mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret er både ja og nei. ;)

Anonymous poster hash: da238...396

Det er ikke noe ja og nei på slikt. Enten så er man høffelig mot alle, ellers så håndplukker man og går på toget med den anti kristne kulten som er så kult nå til dags. Mens man faktisk ignorerer en teokratisert en som ønsker et værre styre. Men så lenge man ler så høyt at man til slutt dør så er det vel vært det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe ja og nei på slikt. Enten så er man høffelig mot alle, ellers så håndplukker man og går på toget med den anti kristne kulten som er så kult nå til dags. Mens man faktisk ignorerer en teokratisert en som ønsker et værre styre. Men så lenge man ler så høyt at man til slutt dør så er det vel vært det.

Men er det ikke da bedre å favorisere kristendommen? Snik misjonering til muslimske barn så de blir kristne istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke da bedre å favorisere kristendommen? Snik misjonering til muslimske barn så de blir kristne istedet?

Hvorfor heller ikke snik misjonere kristne til troen på vitenskap? At Gud ikke har sendt ned sin sønn og at universe ikke er fem tusen år gammelt. Det viktigste; at Asbjørn og Moe skrev bedre eventyr enn de ukjente som skrev bibelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke da bedre å favorisere kristendommen? Snik misjonering til muslimske barn så de blir kristne istedet?

Så du ser ikke greia at muslimer tar religionen sin alvorlig heller da?, Jeg tar heller kristendommen som kan tilpasse seg i et demokrati enn islam som har et værre styresett. Jeg er simpeltent bare realistisk. Ateisme er vel årsaken at dette skjer uansett, du kan nå ta en titt på Sverige og Storbritannia. Ateismen er enorm og desto mer Islam øser inn pga sin naive hats agenda til Kristendommen. De ser ikke forskjell på værre nivå av styresett messighet?

Naiv religionskritikk er årsaken av venstre bevegelsen i politikken. Så man skal ti stille, ta en godteri bit og le av Jesus og Kristendommen mens Islam får mer rom i landet. Det er en god naiv strategi det.

Tror jeg må nesten si USA er bedre enn Europa.

Endret av Reltos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heller ikke snik misjonere kristne til troen på vitenskap? At Gud ikke har sendt ned sin sønn og at universe ikke er fem tusen år gammelt. Det viktigste; at Asbjørn og Moe skrev bedre eventyr enn de ukjente som skrev bibelen?

Syns nå bibelen har mange bra eventyr jeg. Barn lærer da vitenskap mer enn de lærer om kristendommen. La nå folk være litt hobbykristne i jula

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ser ikke greia at muslimer tar religionen sin alvorlig heller da?, Jeg tar heller kristendommen som kan tilpasse seg i et demokrati enn islam som har et værre styresett. Jeg er simpeltent bare realistisk. Ateisme er vel årsaken at dette skjer uansett, du kan nå ta en titt på Sverige og Storbritannia. Ateismen er enorm og desto mer Islam øser inn pga sin naive hats agenda til Kristendommen. De ser ikke forskjell på værre nivå av styresett messighet?

Naiv religionskritikk er årsaken av venstre bevegelsen i politikken. Så man skal ti stille, ta en godteri bit og le av Jesus og Kristendommen mens Islam får mer rom i landet. Det er en god naiv strategi det.

Tror jeg må nesten si USA er bedre enn Europa.

Ja er jo det jeg sier. Gjør de om til kristne så legger de av seg islam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns nå bibelen har mange bra eventyr jeg. Barn lærer da vitenskap mer enn de lærer om kristendommen. La nå folk være litt hobbykristne i jula

Hobbykristne trenger vi ikke. Jeg er ikke så begeistret for eventyret som finnes i Johannes åpenbaring. Slike eventyr er fare for barna. La nå barna holde seg til Asbjørn og Moe .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna lærer ikke alt som står i bibelen. De fleste aner ikke hva som står i johannes åpenbaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale eventyrene til asbjørnsen og moe eller brødrene grimm er ikke for barneører de heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes debatten begynner å spore av.

Argumenter om at det er tradisjon betyr ingen ting for meg dersom det ikke er en bra tradisjon, en tradisjon som gjør verden bedre. Vi har tradisjon for å ha kvinner hjemme og denge dem og ungene, det står til og med i bibelen at vi skal gjøre det. Tradisjonargumentet funker bare ikke på meg.

Kristendommen har tradisjon for å omvende hedninger med vold, samme som islam. Du må tro på en religion for å være såpass blind at du bare ser det gode med den.

Det som betyr noe er at vi faktisk lever i et sekulært samfunn, og da bør skolesystemet vårt tilstrebe og oppdra våre barn etter det. Selv om vi har tradisjon for å gjøre noe annet. Nå snur vi, nå gjør vi verden til et bedre sted. Det viktig er å gå videre, å skape en bedre verden. Vi må jobbe for det gode, for likeverd og rettferdighet.

Problemet er at mange skoler fortsatt henger igjen i gamle mønstre, og det er lite gehør for å få de til å gjøre det riktige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi skal kutte ut alle tradisjoner? Gjerne man skal avskaffe hele jula da?

Hvorfor hopper du hele tiden til slike ytterkanter når noen har sagt noe du ikke er helt enig i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudstjeneste i offentlige barneskoler burde blitt avskaffet for lenge siden, vi lever tross alt idag i ett multikulturelt samfunn. Det er greit om det bare hadde vært ett besøk, la barna lære om den kulturen og religionen.

Noe annet er det jo når det er snakk om en kristen skole, da vet jo både barna og foreldrene hva de går til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...