Gå til innhold

Avskaffe besøk i kirken før juleferie for elever i skolen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du tror man er på besøk i moskeen en gang i året?

Dersom de var dette, og satt med under bønn (jentene med sjal over håret), så ville jeg begynt å reagere på dette, også.

Men nå er jo ikke det tilfelle.

De drar på besøk, noe som de også fint kunne gjort i Kirken, uten at de deltok på en gudstjeneste.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å avskaffe besøk i moskeen også :). Eller blir det rasistisk.

Man besøker moskeen, synagogen og tempelet på grunn av faget Rle. Med andre ord for å få kunnskap. Kirka besøker man for å bli indoktrinert med at Gud sendte sønnen for å frelse oss. Stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk hyler opp og skriker over at den norske skolen begynner å sende barna til en moske på en bestemt helligdag i året, ta av seg skoene, vaske seg og knele på gulvet, ta på jentene en hijab og sende dem til galleriet adskilt fra mennene, da skal jeg bare vise til at det er jo tradisjon...

Vi kunne jo innføre en praksis med at barna holder seg våkne hele natten og er med når det bes og resiteres koranvers på Laylat ul-Bara'ah? Det hadde vært fint.

Så kunne de som ikke tror på hadith'en bedt seg fri og sittet på skolen den natten og hatt undervisning.

(Kanskje det er lettere å se når skoen sitter på den andre foten? :closedeyes: )

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man besøker moskeen, synagogen og tempelet på grunn av faget Rle. Med andre ord for å få kunnskap. Kirka besøker man for å bli indoktrinert med at Gud sendte sønnen for å frelse oss. Stor forskjell.

Som at teokrati er bra og at samfunnet skal bygges på religion som i muslimske land, ifølge teologien til Islam?. Det er andre religioner som er harmløse. Islam er jo den som ligger høyest på utrygge religioner fordi teologien er tolket slik. Ikke rart det finnes mange muslimske terror grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk hyler opp og skriker over at den norske skolen begynner å sende barna til en moske på en bestemt helligdag i året, ta av seg skoene, vaske seg og knele på gulvet, ta på jentene en hijab og sende dem til galleriet adskilt fra mennene, da skal jeg bare vise til at det er jo tradisjon...

Jeg tror ikke at det skjer. Vi besøkte moskeen i fjor med klassen og det eneste vi gjorde var å få en guide rundt moskeen og at imamen svarte på de spørsmålene man hadde. Likedan med tempelet, og likedan med synagogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at det skjer. Vi besøkte moskeen i fjor med klassen og det eneste vi gjorde var å få en guide rundt moskeen og at imamen svarte på de spørsmålene man hadde. Likedan med tempelet, og likedan med synagogen.

Så hvorfor gjør man ikke det samme i Kirken?

Nei, her sier man at skolebarna skal delta.

Det er det som er hele diskusjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir tvangsinnmeldt i kirken som nyfødt dersom en av foreldrene dine er medlem av kirken og vi skal ha 55% av religionsfaget om kristendom, så er det, om ikke en trussel, en ekstremt irriterende hindring for et likestilt samfunn hvor alle religioner blir tatt like godt hånd om (eller blir like mye sett ned på - your choice).

Å huff og huff for en tortur. For en mishandling... overdriver du ikke litt nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som at teokrati er bra og at samfunnet skal bygges på religion som i muslimske land, ifølge teologien til Islam?. Det er andre religioner som er harmløse. Islam er jo den som ligger høyest på utrygge religioner fordi teologien er tolket slik. Ikke rart det finnes mange muslimske terror grupper.

Nå sporer du voldsomt av, du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff og huff for en tortur. For en mishandling... overdriver du ikke litt nå?

Hva er det du mener er overdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er fint at de får oppleve lokalkirken, siden de fleste har nok blitt både døpt, konformert og skal gifte seg der, selv om de kanskje ikke er kristne. Og hvis man ikke vil, må man ikke.

men ser heller ingen problem med å avskaffe ordningen.

Altså, jeg tror ikke at noen av barna blir kristne fordi skolen tvinger dem til kirken en gang i året, og jeg tror ingen blir ateister kun fordi skolen har droppet kirketur en gang i året.

alt i alt er dette veldig uviktig, for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener er overdrevet?

Du framstiller det som at det er grusomt å bli døpt. Statskirken kunne man lett melde seg ut av. Og mange døper ungene ut av ren tradisjon. Ikke så mye pga tro. Ikke at jeg ser det store poenget i det, men er ingen som tar skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvorfor gjør man ikke det samme i Kirken?

Nei, her sier man at skolebarna skal delta.

Det er det som er hele diskusjonen.

Hvorfor man ikke gjør det samme i kirka må du ikke spørre meg. Der er de mer opptatt av å spre eventyr som sannhet, som er både sløsing og farlig for barna. Endret av hjelpme4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener er overdrevet?

Du framstiller det som at det er grusomt å bli døpt. Statskirken kunne man lett melde seg ut av. Og mange døper ungene ut av ren tradisjon. Ikke så mye pga tro. Ikke at jeg ser det store poenget i det, men er ingen som tar skade av det.

Og jeg vil heller ha overvekt av kristendom enn islam her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor man ikke gjør det samme i kirka må du ikke spørre meg. Der er de mer opptatt av å spre eventyr som sannhet, som er både sløsing og farlig for barna.

Nevn en religion som ikke sprer eventyr? Man kan liksom godt forby å besøke noen som helst religiøs bygning. Human Etisk Forbund er vel på saken allerede.

Endret av Reltos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis folk hyler opp og skriker over at den norske skolen begynner å sende barna til en moske på en bestemt helligdag i året, ta av seg skoene, vaske seg og knele på gulvet, ta på jentene en hijab og sende dem til galleriet adskilt fra mennene, da skal jeg bare vise til at det er jo tradisjon...

Vi kunne jo innføre en praksis med at barna holder seg våkne hele natten og er med når det bes og resiteres koranvers på Laylat ul-Bara'ah? Det hadde vært fint.

Så kunne de som ikke tror på hadith'en bedt seg fri og sittet på skolen den natten og hatt undervisning.

(Kanskje det er lettere å se når skoen sitter på den andre foten? :closedeyes: )

Godt poeng.

Jeg syns Krf kunne begynt å forholde seg til den virkeligheten.

Hva med å la barna være med å ofre i et hindutempel på en bestemt hinduistisk høytidsdag vært år?

Det er like naturlig som at de er med på julegudstjeneste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framstiller det som at det er grusomt å bli døpt. Statskirken kunne man lett melde seg ut av. Og mange døper ungene ut av ren tradisjon. Ikke så mye pga tro. Ikke at jeg ser det store poenget i det, men er ingen som tar skade av det.

Døpt, nei. Jeg er imot det også selvsagt, men du blir automatisk meldt inn i kirken, døpt eller ikke, så lenge en av foreldrene dine er medlem.

Statskirken kan man lett melde seg ut av når man er 15, ja. Jeg husker jeg ergret meg voldsomt tiden før 15-årsdagen min fordi at jeg offisielt ble regnet som kristen.

Endret av Harvey Specter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framstiller det som at det er grusomt å bli døpt. Statskirken kunne man lett melde seg ut av. Og mange døper ungene ut av ren tradisjon. Ikke så mye pga tro. Ikke at jeg ser det store poenget i det, men er ingen som tar skade av det.

Og jeg vil heller ha overvekt av kristendom enn islam her.

Hva med de som ikke vil ha overvekt av kristendommen?

Selvfølgelig er det grusomt å bli døpt.

Ingen barn ønsker å bli døpt til Faderens, sønnens og den hellige ånds navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da?. Hva tror du den globale terror gruppen IS driver med, eller drøssevis av andre islamske terrorgrupper?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_organizations#Organizations_currently_officially_designated_as_terrorist_by_various_governments

Dette har ingenting med julegudstjenester å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...