Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trente body pump på lørdag,men fy fanken så hard den treninga er hehe:)Var jo støl helt til i går,men i dag er det på'n'igjen med treninga.I dag skal jeg trene aerobic.Har ikke veid meg enda,tør ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, nå er jeg back in business etter tur med danskebåten. Supert at du har gått ned såpass mye Penelene! :klappe:

Ble ikke kursmøte og veiing i går for min del, siden jeg var på sjøen. Men skal være gjest på et annet kurs i morgen slik at jeg får veid meg denne uken. Må si at jeg har ikke særlige forventninger til vektnedgang denne uken, siden det har blitt en del utskeielser både i matveien og mht alkohol i en del dager nå... :roll:

Stå på videre alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back!!

Og det trengs! Var ikke noe som helst flink mens jeg var på ferie.

I dag blir det spin 1!

Hei Siam. Håper du har hatt en fin ferie og kost deg masse.

Godt du er motivert tilbake i hverdagen igjen da :-)

God spinning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, saa flinke dere er! Helgen for min del var ikke helt sunn, var i York med mannen min og koste oss skikkelig. Men vi gikk masse rundt i byen, og spiste ikke mellom maaltidene, saa jeg tror ikke det hadde noe utslag. Har gaatt ned ca. 1,5 kilo, paa en uke! Trente i gaar, skal svoemme i morgen!

Staa paa alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Popelka: 1,5 kg på en uke er utrolig flott da!!! Turen til York har garantert ikke gjort skade. Det er jeg 100% sikker på etter beskrivelsen din. Det viktigste er faktisk uansett det man gjør i hverdagen :-)

Stå på videre jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam. Håper du har hatt en fin ferie og kost deg masse.

Godt du er motivert tilbake i hverdagen igjen da :-)

God spinning ;-)

Takk for det, penelene.

Har kost meg altfor mye, så jeg har blitt satt et par hakk tilbake...

Men gir meg absolutt ikke.

Spinningen i går var bra. Var flink i matveien også.

Har gått ned 1,6 kilo siden mandag. Så jeg hadde masse mat i magen og vann i kroppen som måtte ut, så nå er det bare det vanskelige igjen.

Må ned 15 kilo!!! Klarer jeg 8 til jul, tar jeg resten etterpå.

Rekker nok ikke noe trening i dag. Altfor mye som må gjøres.... Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen i går viste at jeg står på stedet hvil... Men som sagt, etter en skikkelig utskeielses-uke forventet jeg heller ikke at jeg hadde gått ned. Merker f.eks på klærne at jeg har en del vann i kroppen som forhåpentligvis forsvinner til neste uke. Kurslederen sa at et helt døgn etter at man har drukket alkohol er forbrenningen påvirket og på meg har det blitt en del alkohol siste uke.

Men nå må det skjerpings til så resultatet blir bedre på tirsdag! Problemet er at det blir to sosiale anledninger med mat i mellomtiden, men jeg får bare prøve å spise lite av det jeg får servert. Har ellers planer om å trene både lørdag og søndag på SATS. Har nå fått minst 16 trimpoeng siste uken, for meg vil det si 8 timer med rask gange eller annen trening. Men det viser seg dessverre at kostholdet også må være i rett spor for at jeg skal gå ned...

Ha en riktig god helg alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bra å stå stille også da.. Men måler du deg? Ofte kan man stå stille på vekten, men ha gått ned i mål. Og DET er jo faktisk det viktigste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( Tror ikke jeg har gaatt ned noe likevel, faktisk. Lurer paa om jeg burde gjoere noe mer strukturert - ta et mini Grete Roede-kurs paa netet, f. eks. Men det starter ikke foer 20. september, og jeg begynner aa bli utaalmodig! har provd aa spise mindre, og sunnere, men med smaa godbiter innimellom. Kan det vaere smoothien, fruktsalaten og latten (skummet) som gjoer at jeg ikke gaar ned? Faar dette gratis paa jobben, og har foelt meg sunn med all frukten. Men det er jo sukker, og dermed kalorier, i dette ogsaa. Hmm....noen som har noen synspunkter - dette er det jeg spiser i lopet av en dag (varierer selvsagt):

frokost: 1 skive broed med fiskepaalegg (makrell eller laks), 1 kopp kaffe med skummet melk.

Snack: 1 kopp skinny latte, 1 smoothie (ca 150 kalorier).

Lunsj: 1 sandwich (aner ikke kaloriene), 1 liten sjokolade (ca 100 kalorier). Vann/cola light

Middag: vanlig middagsmat - 1 porsjon. Noen ganger en liten dessert :oops: Vi drikker ofte vin til middag - 1-2 glass (hver).

Er dette altfor mye mat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre ikke vært flink å måle meg på noen av kursene, Penelene. Men kjøpte GR-målebånd da jeg begynte på kurs nå, så det ligger klart! :wink:

(Et slikt som man enkelt kan stramme inn på egenhånd hvis man f.eks måler rundt armen - kan anbefales)

Tror jeg må komme i gang med målingen ja, det vil gjerne hjelpe på motivasjonen hvis vekten står stille en uke.

Egentlig er jeg kjempemotivert fremdeles! Men jeg synes altså det er vanskelig å holde seg i rett spor når det blir mange sosiale anledninger med mat og drikke. Vil ikke være usosial eller la være å kose meg litt innimellom heller.

Har forresten oppdaget en ny yoghurt-is (ny for meg ihvertfall): Honey Hill Farms på 7-Eleven, to smaker har de der jeg har vært, cookies and cream og sjokolade. Kjøpte en boks med cookies and creams i går og unnet meg 100 gram is (170 kcal) - mmmm... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( Tror ikke jeg har gaatt ned noe likevel, faktisk. Lurer paa om jeg burde gjoere noe mer strukturert - ta et mini Grete Roede-kurs paa netet, f. eks. Men det starter ikke foer 20. september, og jeg begynner aa bli utaalmodig! har provd aa spise mindre, og sunnere, men med smaa godbiter innimellom. Kan det vaere smoothien, fruktsalaten og latten (skummet) som gjoer at jeg ikke gaar ned? Faar dette gratis paa jobben, og har foelt meg sunn med all frukten. Men det er jo sukker, og dermed kalorier, i dette ogsaa. Hmm....noen som har noen synspunkter - dette er det jeg spiser i lopet av en dag (varierer selvsagt):

frokost: 1 skive broed med fiskepaalegg (makrell eller laks), 1 kopp kaffe med skummet melk.

Snack: 1 kopp skinny latte, 1 smoothie (ca 150 kalorier).

Lunsj: 1 sandwich (aner ikke kaloriene), 1 liten sjokolade (ca 100 kalorier). Vann/cola light

Middag: vanlig middagsmat - 1 porsjon. Noen ganger en liten dessert :oops: Vi drikker ofte vin til middag - 1-2 glass (hver).

Er dette altfor mye mat??

Tror ikke du spiser for mye mat. For du står stille? Tror kanskje det er pga lunsjen din, og vin til maten! Hvis du vil ned, tror jeg det er lurt å lage lunsjen selv, slik at du kan kontrollere hva som er på sandwitchen! Og kutte ut sjokoladen og desserten! Slike ting gjør dessverre at du ikke går ned i vekt..hehe!

Dette spiser jeg:

Frokost: 50g brød med 40g makrell eller annet fiskepålegg. (eller 20g ost eller 60g skinke etc)

Lunsj: det samme. Gjerne en gulrot eller salat ved siden av!

Lite mellom-måltid: cottagecheese med jordbærsaus(nam nam)

Middag: 125g potet(ris/pasta/potetmos, 100-120g kjøtt (Mager fisk kan man spise MYE av, opp til 200g hvis jeg ikke husker feil) MAsse grønnsaker!!! (Så mye jeg vil!

Så spiser opptil 3 frukt pr. dag!

Jeg unner meg en iskaffe innimellom, men lager den med skummet melk. Eller bruker jeg stort sett alle kosemerkene mine til vin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka, vanskelig å si om du får i deg for mye kalorier. Spiser man for lite, så går forbrenningen ned og da går man heller ikke ned i vekt. Har du mulighet for å skrive ned kaloriene i alt du spiser og drikker? Vet det kan høres tungvint ut, men for min egen del ser det ut til å være løsningen. Med oversikt over det totale kaloriinntaket føler jeg meg trygg på at jeg er innenfor den kalorigrensen som skal til for å gå ned i vekt.

Ved å skrive ned bevisstgjør jeg også meg selv på hva jeg putter i meg av stort og smått i løpet av dagen. Blir heller ikke så lett å jukse (lure seg selv til å skeie ut for mye) når alt skal inn i "regnskapet". Samtidig vet jeg hvor mye jeg kan skeie ut, uten at det får for store konsekvenser! :sjarmor:

Når man er ferdig på Grete Roede og har veid maten en stund, har man lært seg ganske bra hvor store porsjoner man kan spise uten å fortsette å veie maten.

Avhengig av hvor mye man er i aktivitet, så kan det være ganske små forskjeller i kaloriintak som avgjør om man går ned. Ved å øke aktiviteten kan man selvsagt spise mer. En av fordelene med å trene jevnlig, er at forbrenningen blir høyere også når man ikke er i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen trening i går, men flink med maten.

I dag skal jeg på triptrap1, og har tenkt å være flink med maten i dag.

Men i morgen.... :-?

God helg alle slankere, det er den som er vanskelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helger kan være vanskelig ja, men hvis man planlegger på forhånd pleier det gå veldig fint!

Vi skal ha fajitas til middag i dag, og jeg skal bruke kosemerker på vin... Gleder meg :hoppe:

Helgetips: Ikke handle i butikken på tom mage, og planlegg dine utskeielser nøie!!!!!!!!!!!

God helg jenter, godt å ha dere her!!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...