Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Ikke gi opp, Penelene! Se positivt på det: Du kan unne deg mer av det gode liv!

Jeg gikk opp 200gr forrige uke, men denne uka hadde jeg gått ned et helt kilo! Jeg forstår ingenting, men tar imot med takk! Kanskje det er noe av det samme som skjer med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi regnet ut energibehov i går, og jeg trenger ett inntak på 2356 kcal for å holde vekten, og ca 1656 kcal for å gå ned i vekt....

Heldiggris. Jeg må ha et inntak på ca 16-1800 for å HOLDE vekten, jeg. Ikke rart jeg lett går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris. Jeg må ha et inntak på ca 16-1800 for å HOLDE vekten, jeg. Ikke rart jeg lett går opp i vekt.

Men det er kun når jeg er så aktiv som jeg er nå da. Trener 4 dager pr uke!

Ved stillesittende arbeid+ null aktivitet, hadde jeg ca 1900 kcal for å holde vekten.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Penelene:)

Hvordan regnet dere ut energibehovet man har?

Trener også MYE og spiser sunt men er ikke snakk om at vekta mi rikker seg,den står helt stille. :sur:

Trener ca 4-5 gang i uka,mye aerobics.

Sukk, det er så irriterende det her :roll:

PS:Noen har som tar grete roede internettkurs???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet det ut på kurset i går, skrev dessverre ikke ned. Men kan sjekke neste gang :-)

Ja, utrolig irriterende, og demotiverende når man føler man gjør alt riktig, også står man på stedet hvil... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes - veiing i dag viste ned 1,4 kilo! Dvs totalt 6,7 på syv uker. Deilig å få lønn for strev denne uken, spesielt fordi jeg ikke gikk ned noe forrige uke.

Penelene: Det høres ut som du spiser for lite ja! Ikke mist motet, men gled deg over at du kan spise mer. Vet det er komplisert når man må være så nøye med å regulere kaloriinntaket etter hvor mye man trener. Grete Roede-regelen er at hvis du har mer enn 10 trimpoeng hver uke, så skal du spise 100 gram mer per ekstra poeng. Skjønner? Jeg må passe på dette selv, siden jeg vanligvis er i ganske mye aktivitet. Hittil har det ikke vært noe problem for meg tror jeg, fordi det har vært så mye utskeielser ifm sosiale anledninger, så da har det nok gått opp i opp... Stå på videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å spise en snack a jack med ost, etter trening, i tillegg til cottage cheese m/jordbær. Da får jeg i meg noen flere kalorier. Jeg syns faktisk det er vanskelig å spise mere, for jeg er så mett egentlig hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg støl etter treningen i går.

Og det er jo deilig.

Men jeg er ikke superflink med maten, spiser ikke noe utenom måltidene og spiser nok ganske variert, men litt for mye tror jeg.

Må prøve å skjerpe meg litt mer... For vekta har ikke rikket seg, har nok heller gått opp enn ned! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg støl etter treningen i går.

Og det er jo deilig.

Men jeg er ikke superflink med maten, spiser ikke noe utenom måltidene og spiser nok ganske variert, men litt for mye tror jeg.

Må prøve å skjerpe meg litt mer... For vekta har ikke rikket seg, har nok heller gått opp enn ned!  :evil:

Spiser du "riktig" da? Velg det magreste kjøttet, og lag alternativ daus (mager) Og MASSE grønnsaker!

Eller spiser du nok??? Se tidl. innlegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trente jeg step2, og i dag blir det step3, 75 min på meg :-)

Blir dårlig med trening resten av uka da jeg skal på hyttetur med jentene i helgen. Kan bli en utfordring. Men heldigvis er det jeg som skal handle inn mat :sjarmor:

Kaaaan nok være det blir GR mat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg har vært flink eller ikke denne uka. Det har blitt mindre trening enn planlagt, men det har blitt mer sykling og turgåing enn vanlig. Så alt i alt er det vel fint nok. Skal i bryllup på lørdag, og da skal jeg kose meg! Jeg har slanket meg i 6-7 uker nå, og gått ned over tre kilo. Det høres lite ut, men jeg er veldig fornøyd med det. Nå er det bare 5 igjen.

Jeg prøvde å lage pai med kesam i gå, men syntes det smakte litt surt. Kanskje jeg brukte for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er kjempeflink jeg helenaa..Det beste resultatet får man ved å gå sakte men sikkert ned i vekt. Kroppen skal vende seg til forandringen vet du!! Så, stå på videre :-)

For mye kesam kan bli surt ja. Tror kanskje det er bedre å bruke kesam 8% i matlaging, enn den magreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går trente jeg step3, 75 min!

I dag drar jeg på jentetur, så blir dårlig med trim i helgen. Eller, håper jo på bra vær, slik at vi kan gå fjelltur!

God helg jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes jeg gjør alt riktig men jeg går søren ikke ned i vekt

Du spiser kanskje for lite? Når man trener så mye, MÅ man få i seg nok kcal, ellers går kroppen på sparebluss, og vekta stagnerer! Slik skjedde med meg nemlig! Og jeg trener 4 dager pr. uke, hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg spiser for lite,men hva vet jeg.Men jeg er jo redd for å spise mye og.Synes jeg blir mett hver gang jeg spiser så jeg vet ikke hva som er galt.Men jeg gir ikke opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg spiser for lite' date=men hva vet jeg.Men jeg er jo redd for å spise mye og.Synes jeg blir mett hver gang jeg spiser så jeg vet ikke hva som er galt.Men jeg gir ikke opp

Begynn å føre "regnskap" - skriv ned alt du spiser/drikker og alle kaloriene! Ihvertfall til du får en viss oversikt over porsjonsstørrelser etc. Det er det beste rådet jeg kan gi. For å gå ned i vekt skal du ha ca 1200-1400 kalorier per dag - avhengig av hvor mye du veier fra før og hvor raskt du ønsker å gå ned i vekt. Viktig at du ikke spiser mindre enn 1000 kalorier per dag! For da vil kroppen skru ned forbrenningen og vekten vil stå stille. Jeg tror det finnes kaloritabeller å få kjøpt i bokhandelen eller på nettet, i tillegg står kaloriinnholdet på mange matvarer. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Hei dere flinkiser!

Er dere inne på slankenett? Jeg har vært registrert bruker der lenge, men jeg falt av slankehesten, og når jeg kom inn igjen var alle mine slankevenner borte også!

Jeg kan ikke begynne å trene helt ennå (er nyoperert), men kan jeg få henge med dere når jeg kommer igang igjen..?

Jeg har ca... 6-7 kilo å gå ned! Vil legge om livsstilen, bli sunnere og få mer overskudd.. Ikke sånn pang, nå skal jeg bli slank, men rett og slett komme meg ut av sofaen liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...