Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Som en impuls meldte jeg meg på grete Rode i går. Var første kurskvelden i går også, så dette ble gjort rimelig på sparket. Virker veldig ok, og det er MYE mat å spise. Akkurat spist frokost nå, og hadde faktisk problemer med å få det i meg..hehe!

Nå er jeg motivert!!!!!!!!!!!!

Skulle du ikke fortsette på Grethe Larsen?

Etter en stund, kan du ikke fortelle hva du synes er forskjellen på de to? Er det ene mye bedre, f.eks?

Helgen har vært som helger flest, var ute på fredag med øl, vin og umat, lørdag var vi på familliefest med masse mat, kaker og rødvin. Søndag var vi hos svigers med enda mer kaker.... Phu! Og ikke noe trim.

I går var vi tilbake til vanlig hverdagskost, men jeg rakk ikke å trene.

Men i dag skal jeg på sykkel intervall. Det blir sikkert bra. Rekker bare to treningsøkter denne uka før vi drar på ferie. Skal prøve å få trent bittelitt der også, men kjenner meg selv ganske godt. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg følger dere helst i stillhet her, men nå trenger jeg litt støtte. Har veiedag på tirsdag, og i dag var vekta helt merkelig. Jeg veide meg to ganger: 81,6 den ene gangen (dette var rart, tenkte jeg, siden jeg var 80, 4 forrige uke) og 79,6 neste gang! Jeg håper virkelig jeg kan stole på det laveste tallet! I så fall har jeg tatt av 4 hg pr uke de siste 14 dagene, og det passer meg ganske bra. Jeg spiser ganske normalt, men passer opp for søtsaker. Dessuten trener jeg noen dager i uka (men pga dårlig kondis blir det bare en halv time pr. gang)

Har dere opplevd at vekta har erta dere på den måten? Den er digital, og jeg har liksom trodd at det skulle være greit å forholde seg til...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si dere andre står på og trener masse! :-)

Føler jeg fremdeles har en del potensiale å ta ut på den fronten... Tenkte å kanskje prøve ut noen nye timer i sal på Sats etterhvert. Men hittil har jeg aldri vært så flink å trene på ukedager, kommer liksom alltid noe i veien... Denne uken skal jeg på reise flere dager ifm jobb + på tur utenbys igjen til helgen. Men jeg går nå mest mulig til og fra jobb da.

Penelene: Så spennende at du har begynt på Grete Roede-kurs! Jeg er også spent på hvordan du opplever forskjellen på GR og Grete Larsen.

Jeg er ellers veldig spent på veiingen i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere opplevd at vekta har erta dere på den måten? Den er digital' date=' og jeg har liksom trodd at det skulle være greit å forholde seg til...?[/quote']

Vekten min har vært litt rar lenge. Jeg pleier å gå av og på den tre ganger hver gang jeg skal veie meg for å se hvilket tall den viser mest. Har hatt inntrykk av at den noen ganger har vist feil før den blir skikkelig "varm". Men nå må jeg visst kjøpe meg helt ny vekt, for hjemme på morgenen - uten klær - veier jeg over to kilo mer enn på kurslederen sin vekt om kvelden med klær! Har hatt denne digitale vekten i ca 6 år, men trodde de skulle vare lenger enn som så... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Fikk litt sjokk i dag... Først en skikkelig opptur da jeg var på siste GR-kursmøte og veiingen viste at jeg har gått ned 1 kilo siden forrige uke - på tross av diverse utskeielser. Men så begynte jeg også på nytt kurs i kveld - litt av en nedtur får en si: For vekten til denne kurslederen viste mer enn 3 kilo mer enn den andre vekten hadde vist to og en halv time tidligere!! Uten at jeg hadde spist noe i mellomtiden!! :evil:

Trolig er det den første vekten som faktisk er feil, for hun siste kurslederen forsikret om at hun har en dyr vekt, av den typen som f.eks legekontorer bruker. Dessuten viste den akkurat det samme som min egen vekt hjemme - som jeg nå har trodd i flere uker har vært feil...

Vel, vel - eneste trøsten er at vekttapet mitt de siste tre ukene er riktig; 4,2 kilo og det er jeg veldig fornøyd med. Nå må jeg jo justere det som var det endelige målet mitt... Blir litt overveldet her... Men det er bare å bite tennene sammen og fortsette, gjelder å ikke miste motet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Bride: Driit i vekten. Det samme skjedde meg. På Grete Larsen kurset hadde hun en gammel snill vekt. Mens den hjemme var et monster og viste 3 kg mer!!

Jeg er veldig positivt overrasket over Grete Roede kurs. SÅ MYE MAT DA GITT!!!!

Stoor forskjell på Larsen og Roede. Mye mer proft. Var helt greit å gå på Larsen frem til bryllupet, for da hadde jeg så mye motivasjon pga det! Nå som jeg trenger mer motivasjon fra andre er GR mye bedre. Kursleder har mye mer kunnskap etc! Prisen er det dobbelt, men lell.. KOmmer nok til å forsette med gr... Er mye mer mat enn gl nemlig, og virker mer som ett kosthold du kan leve med resten av livet!!!!!

Er gøy å slanke seg med såå mye god mat da!!!

Trente i går: 25 min stepmaskin og 25 min løping. (Løp hele tiden)

I dag skal jeg på spinning 45 min, og rett på bodypump 45 min...

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, Penelene!!

Det var den forskjellen jeg trodde det var mellom Larsen og Roede. Så da tror jeg at jeg dropper Larsen kurset.

Har gått to Roede-kurs før, så jeg kan opplegget. Trenger bare å alliere meg med noen venninner, så kan i veie oss sammen.

Drar på to ukers ferie i morgen, så jeg begynner ikke før jeg kommer tilbake.

Var på spinning intervall i går. Det var kjempemorsomt. Kommer til å prøve å komme meg på den timen.

I dag skal jeg på spin 1, og etterpå tar jeg noen styrkeøvelser på mage og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, Penelene!!

Det var den forskjellen jeg trodde det var mellom Larsen og Roede. Så da tror jeg at jeg dropper Larsen kurset.

Har gått to Roede-kurs før, så jeg kan opplegget. Trenger bare å alliere meg med noen venninner, så kan i veie oss sammen.

Drar på to ukers ferie i morgen, så jeg begynner ikke før jeg kommer tilbake.

Var på spinning intervall i går. Det var kjempemorsomt. Kommer til å prøve å komme meg på den timen.

I dag skal jeg på spin 1, og etterpå tar jeg noen styrkeøvelser på mage og armer.

Anbefaler GR hvis du trenger ny giv og motivasjon. Dessuten er menyen/kostholdet bedre der.

Så flink du er å trene da :-)

Goood ferie. Kos deg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende litt sympati over til The Bride! Det er utrolig kjipt når vekta er feil! Men 4 kg er 4 kg, og det mye vellykket slanking. Vær stolt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende litt sympati over til The Bride! Det er utrolig kjipt når vekta er feil! Men 4 kg er 4 kg' date=' og det mye vellykket slanking. Vær stolt av det![/quote']

Tuusen takk Helenaa! Veldig koselig å få oppmuntring fra deg og dere andre! :-)

Jeg er jo selvsagt veldig fornøyd med vel 4 kg på 3 uker. Nå er det bare å bite tennene og stå på videre!

I går var jeg på jobbtur fra grytidlig morgen til sent på kveld og da er det vanskelig å være viljesterk! Men det klarte jeg ganske bra. Unnet meg en hvetebolle til lunsj, kjørte nemlig forbi et sted der de har verdens beste boller... Men de ekstra kaloriene ble selvsagt kalkulert inn i det totale regnskapet, så da må man knipe inn ellers. Til middag ble det Fjordland sursøt kylling, magert og godt.

Finner ellers stadig noen nye kalorifattige snacks som jeg kan ty til når jeg er "fysen" eller det er en stund til neste måltid. De små riskakene med f.eks ost er kjempegode! Og på Grete Roede selger kurslederen Dietorelle Toffee, søte godis med konsistens som seige karameller. Favorittsmakene mine er karamell og jordbær. De har ca 2 kcal per stykk. Er også å få kjøpt i enkelte butikker og kiosker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede har utrolig mange gode oppskrifter også. Prøv f.eks indonesisk gryte, eller pølser på potetmosseng! Helt dilla på disse jeg..Og fler skal prøves!!!!

Ellers smakte jeg Options kakao, som var god. Men oppdaget den gikk på kosemerker. Da sparer jeg heller til vin på lørdag..hehe :sjarmor:

Skryte litt av meg selv: Hittil denne uken har jeg opparbeidet meg 9 trimpoeng!! :sjarmor:

Vet ikke om jeg rekker trene i dag, men blir garantert i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er Penelene! :-)

Jeg må få kjøpt meg nye treningssko snarest. De jeg har er ikke så gode og det virker jo inn på treningsmotivasjonen.

GR har masse bra oppskrifter og tips ja! Jeg er stadig på jakt etter nye oppskrifter rundtomkring ellers på internett også, særlig middagsalternativer.

Apropos vin: Jeg er også veldig bevisst på å prioritere kosemerkene til det jeg er aller mest glad i. Noen ganger blir det vin - kommer an på hvilke sosiale anledninger som dukker opp - men så er jeg jo en søtmons og sjokoman også da... :wink:

I dag skal vi ha fajitas med biffkjøtt til middag - nam! Dette er mat som man kan spise masse av! Rent kjøtt er jo magert, og så bruker vi paprika, løk, tykk og god salsa (fra Rema), kesam og evt litt lettost. Får vel holde meg unna guacomolen, siden det dessverre er så mye fett i avocado...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å trent step3, 75 min nå... I morgen skal jeg ha treningsfri. Kjenner jeg er tung i kroppen nå!! Men deilig også da..hehe :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 kg på 3 uker er jo kjempebra! Jeg brukte 20 uker på å gå ned 7 kg på GR kurs, jeg....

Takk Poirot! Jeg har aldri gått ned så mye på så kort tid før nei. Lurer på om det er mer og jevnere fysisk aktivitet som gjør at jeg går fortere ned denne gangen. Men jeg har også en tendens til å gå ned annenhver uke, noen er visst bare sånn. Er spent på fortsettelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bevist at de som trener/er mye i aktivitet går fortere ned enn de som kun følger dietten. Står i GR boka! Er utroolig spent på veiing og måling av fettprosenten på mandag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bevist at de som trener/er mye i aktivitet går fortere ned enn de som kun følger dietten. Står i GR boka! Er utroolig spent på veiing og måling av fettprosenten på mandag!!!

Ja dette er utrolig spennende! Jeg skal skeie ut med kaker i bursdagsfest i kveld, tenkte derfor å bare spise en mager suppe med skinkebiter i til middag først. Får ikke trent i helgen dessverre, men sanker trimpoeng ved å gå mest mulig. På siste kursmøte denne uken hadde jeg en fettprosent som var "ganske bra" eller noe sånt, men det skader nok ikke å få den ytterligere ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...