Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og imorgen skaffer jeg meg treningskort' date=' så da er jeg også igang.... :)[/quote']

Så bra da! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag melder jeg meg på.

Ser dere startet dette for en uke siden. Men, da hadde jeg fortsatt ferie.

Må nok tørke støv av step og strikk nå....

Og ut og kjøpe joggesko. Har lovet sambo å bli med å jogge, men er avhengig av skikkelig gode sko. Og det er så dyrt....selv om det er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Et lite apropos til dere alle: husk å trene styrke i tillegg til utholdenhetstreningen! Det bygger muskelmasse, som igjen forbrenner. I tillegg strammer det opp og det er dere vel også interesserte i? :)

Jeg slet med hodepine i hele forrige uke, så klarte knapt å bevege meg fra sofaen. Jeg var også hjemme fra jobb en god del av tiden. I tillegg var jeg kvalm, så jeg har på følelsen at jeg er blitt tynnere, noe som IKKE er så lurt for min del. I dag skal jeg trene styrke, blir spennende å se om formen er tilbake igjen; var skumsvett på ryggen etter å ha gått til jobb i morges, til tross for at det var 10 grader ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite apropos til dere alle: husk å trene styrke i tillegg til utholdenhetstreningen! Det bygger muskelmasse, som igjen forbrenner. I tillegg strammer det opp og det er dere vel også interesserte i? :)

Derfor strikkene mine.

Det var et innmari godt kjøp!

I allefall når jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle bruke dem! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite apropos til dere alle: husk å trene styrke i tillegg til utholdenhetstreningen! Det bygger muskelmasse' date=' som igjen forbrenner. I tillegg strammer det opp og det er dere vel også interesserte i? :) [/quote']

Oh yeah.. Skal begynne å trene styrke. Du har helt rett. Jeg er ihvertfall altfor opphengt i kardio!!!

Har møtt en på slankenett, en jente, som jeg skal begynne å trene styrke sammen med. Hun er en racer på det :-) greit å trene styrke sammen med en som vet hva og hvordan!

I dag forbedret jeg løping med 5 min. Løp i 25 min!!! Lå på ca 8,5 i speed, og økte til 10 de siste minuttene. På step'n hadde jeg mer i styrke enn vanlig (11-12)

Formen er virkelig på bedringens vei!!!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite apropos til dere alle: husk å trene styrke i tillegg til utholdenhetstreningen! Det bygger muskelmasse' date=' som igjen forbrenner. I tillegg strammer det opp og det er dere vel også interesserte i? :) [/quote']

Ja styrke er viktig! Jeg er heldigvis velsignet med god rygg og generelt sterk kropp, sikkert delvis gode gener men også takket være at jeg har trent en del styrke oppigjennom årene. Når jeg endelig kommer meg til SATS en gang i mellom, så pleier jeg som oftest å trene Stram opp-timene og der er det en del styrke. Har også prøvd meg på yoga, som også styrker muskulaturen. I det siste har jeg mest nøyd meg med å bære tunge handleposer... :ler:

Men seriøst, merker at man faktisk blir sterk i armene av det også!

I dag er jeg fornøyd med at jeg gikk både til og fra jobb - 1 time tilsammen. Til middag ble det omelett med brokkoli og skinke. Siden vi fikk besøk i kveld så testet jeg ut en ny oppskrift på sjokoladekake med kesam, som bare har 8 prosent fett. Den ble kjempegod! Her er oppskriften fra Grete Roede (og Tine):

Saftig kake med Cottage cheese/Kesam (12 stk)

1 dl hvetemel

½ ts bakepulver

¾ dl kakao

2 ts vaniljesukker

½ ts salt

3 egg

2 dl sukker

300 g finmost Cottage cheese eller Kesam

Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha i det tørre og rør forsiktig inn osten. Hell røren i smurt rundform (22 cm) og stek kaken ved 175 grader i 45 minutter. Smaker godt med skogsbær og lett-is til.

Kcal pr stk (uten is): 133

Kcal pr 100g (uten is): 212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Kesam 8 prosent, tenkte først å bruke den med vanilje men den var det flere kalorier i. Uansett blir jo dette en ganske mager kake da. Til sammenlikning har f.eks Toro langpannekake 380 kalorier per 100 g ferdig tilberedt vare med dobbelt så mye fett og Toro muffins har 450 kcal. Nå er jeg den som vanligvis koser meg med kake uten å tenke på kalorier når jeg først skal kose meg, men når man slanker seg så teller jo hver kalori og det er fint å ha et magert alternativ! :wink:

Klarte for øvrig å nøye meg med et stykke i går!

I kveld er det veiing igjen - er redd jeg ikke har gått ned så mye denne uken... Men, men, da får jeg evt stramme inn på både kalorier og trene mer neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Kesam 8 prosent, tenkte først å bruke den med vanilje men den var det flere kalorier i. Uansett blir jo dette en ganske mager kake da. Til sammenlikning har f.eks Toro langpannekake 380 kalorier per 100 g ferdig tilberedt vare med dobbelt så mye fett og Toro muffins har 450 kcal. Nå er jeg den som vanligvis koser meg med kake uten å tenke på kalorier når jeg først skal kose meg, men når man slanker seg så teller jo hver kalori og det er fint å ha et magert alternativ! :wink:

Klarte for øvrig å nøye meg med et stykke i går!

I kveld er det veiing igjen - er redd jeg ikke har gått ned så mye denne uken... Men, men, da får jeg evt stramme inn på både kalorier og trene mer neste uke...

Lykke til da! Sikker på at du har gått ned jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Det står jo i oppskriften at man kan bruke cottage cheese, uten å ha prøvd det så tror jeg at jeg ville brukt kesam. Cottage cheese har jo en annen konsistens og jeg vil tro at den ikke blander seg så godt med resten av ingrediensene. Den samme oppskriften til Tine nevner kun kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe særlig flink i helgen. Vi var borte både fredag, lørdag og søndag, og da er det ikke såååå lett å styre.

Fikk ikke bevegd meg så mye heller. På søndag fikk jeg gått en tur, men that's it!

I går var jeg hos frisøren, men kostholdet var bra.

I dag skal jeg på step-styrke og den timen er et helvete. Gruer meg litt, men skal dit sammen med en kollega, så jeg slipper ikke unna. Og godt er det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe særlig flink i helgen. Vi var borte både fredag, lørdag og søndag, og da er det ikke såååå lett å styre.

Fikk ikke bevegd meg så mye heller. På søndag fikk jeg gått en tur, men that's it!

I går var jeg hos frisøren, men kostholdet var bra.

I dag skal jeg på step-styrke og den timen er et helvete. Gruer meg litt, men skal dit sammen med en kollega, så jeg slipper ikke unna. Og godt er det. :wink:

Step som er såå gøy.. ;-) jeg syns faktisk det, og step styrke er bare ett pluss, for da får man trent variert! Men uansett: Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er jo gøy, men den timen er så utrolig slitsom. I alle fall nå som formen er helt ute av kurs....

Men hvis jeg tar den hver uke blir det vel bedre etterhvert, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo gøy, men den timen er så utrolig slitsom. I alle fall nå som formen er helt ute av kurs....

Men hvis jeg tar den hver uke blir det vel bedre etterhvert, tenker jeg!

GARANTERT :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ehm...veiing i dag viste at jeg ikke hadde gått ned noe siden forrige uke... :-?

Vel, vel, erfaringer fra tidligere kurs har vist at jeg har en tendens til å gå ned ca annenhver gang. Får ihvertfall prøve å trene mer til neste uke, for kostholdet synes jeg at jeg er ganske flink med. Spurte GR-kurslederen i dag om dette med at jeg spiser en del Dream is, hun sa at det er ok innimellom og at man ikke skal være for streng med seg selv fordi de nye kostholdsvanene er noe man skal kunne leve med på lang sikt.

Yogurtisen på 7-eleven, den minste størrelsen (100 g) inneholder forresten 120 kcal.

Neste utfordring nå blir reise med jobben fra i morgen tidlig og overnatting på hotell. Så er det vinklubb på torsdag - og det har jeg bestemt meg for å prioritere!

Ha en fortsatt god uke jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...