Gå til innhold

Alle kalendergavene.. Kvalmt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten min sin pakkekalender :)

Inneholder bla.

- ipad cover

- kinobilletter

- tvspill kveld med familien

- kalender 2015

- pepperkakeformer

- bakedag

- juletre (plast dom han fikk på rommet 1. Des)

- bok om astronomi

- spill

- brillepusser

- sitteunderlag i ull

- markeringstusjer

- notatblokk

- en Lego figur (Minecraft)

- nintendo bonuskort

- isbitfigur star wars

- sjokolade

Herregud, flere av disse er jo julegaver, ikke kalendergaver!

Viskelær, blyant, liten sjokolade, tyggis, nøkkelring, tannbørste osv mener jeg holder. Kinobillettene var koselige da, men veldig dyre gaver.... mener jeg.

Anonymous poster hash: 8bf7f...078

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi ikke heller lære ungene våre å gi til de som trenger det?

Eller ihvertfall gjøre begge deler?

Anonymous poster hash: f61d0...b74
  • Liker 1
Skrevet

Hadde pakkegaver når ungene var mindre, men når de sa at de ikke var tilfreds med småsjokolader og annet småtteri.. Lørdagspakkene var gjerne litt større og julaften var gjerne en film, som de kunne se på mens vi ordnet alt klart til kvelden. Det var siste året det var pakkekalender. Vi tjener bra, men er imot den overdrevne kjøpetvangen.De får fortsatt kalendre. Noen år er det flax kalender, andre ganger sjokoladekalender. De åpner hver dag og gleder seg til jul alikevel. Når jeg spør (de litt større ungene) om hva de gleder seg mest til er det stort sett julemiddagen og romjulskveldene som blir nevnt. De kveldene bruker vi til brettspill eller julefilm etc.

Skrevet

Kjøper for det meste brukte leker til barna mine, handler på finn. Lekene blir som regel dytta ned i en kasse og glemt uansett. Orker ikke kjøpe nye overprisa leker på lekebutikken. Prisene er jo helt syke.

Anonymous poster hash: 1e21a...7f7

• Liker 1
Skrevet

En barbie på tilbud til 99 kroner (80%), med ti plagg å velge i. Frosen sin Elsa er skamdyr, men hvilken selger? Nettopp. Kommersiell barnekultur der leker kastes ut fra popularitet. Min datter elsket Ariel-dokka si lenge, før hun begynte å se filmer. (Ariel fra lesebok). Nå er alt hun vil ja den Elsa-dokka... Og når en ny figur dukker opp, havner vel Elsa i skuffen... Hva er vitsen??

Når jeg var liten var en barbie en dokke og jeg ble kjempeglad for et nytt plagg til dokkene i gave. Nå havner leker i skuffer.

Anbefaler folk å kjøpe spill der hele familien kan gjøre noe sammen. Jenta og musefelle er artige spill for barn og voksne!

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Små barn vet ikke hva ting koster, og ser like mye (om ikke mer) verdien og gleden av en ballong som en annen leke. I pakkekalenderen vår får de ett kinderegg eller tyggis på lørdager, elles er det i ene luken små kakeutstikkere, slik at vi kan bake den dagen. Smått julepynt, ting som de ellers trenger som ullsokker eller truser, kult viskelær, minifargebok, et ark klistremerker. Det å få en innpakket liten gave, er halve moroa. Og mine er iallefall spente og forventningsfulle og blir veldig glade for et viskelær eller en fin blyantspisser. Ser at noen skriver om at ungene vil bli skuffet av ullsokker i kalenderen sin, min fikk det, og var så glad for å få så flotte, nye sokker, og gikk og viste de frem til alle i barnehagen, stolt over de nye sokkene sine, jeg ser ikke noe galt i å gi de ting som de trenger i kalenderen sin.

Endret av Seajewel
  • Liker 1
Skrevet

Små barn vet ikke hva ting koster, og ser like mye (om ikke mer) verdien og gleden av en ballong som en annen leke. I pakkekalenderen vår får de ett kinderegg eller tyggis på lørdager, elles er det i ene luken små kakeutstikkere, slik at vi kan bake den dagen. Smått julepynt, ting som de ellers trenger som ullsokker eller truser, kult viskelær, minifargebok, et ark klistremerker. Det å få en innpakket liten gave, er halve moroa. Og mine er iallefall spente og forventningsfulle og blir veldig glade for et viskelær eller en fin blyantspisser. Ser at noen skriver om at ungene vil bli skuffet av ullsokker i kalenderen sin, min fikk det, og var så glad for å få så flotte, nye sokker, og gikk og viste de frem til alle i barnehagen, stolt over de nye sokkene sine, jeg ser ikke noe galt i å gi de ting som de trenger i kalenderen sin.

Så utrolig enig i dette innlegget! At barn blir skuffet over sokker sier mer om foreldrenes valg av oppdragelse på barna. Å gi dem det de trenger blir kjempegøy når det er pakket inn. Barnet kan få kinderegg hver lørdag, men om den kommer i pakke, da er den mye bedre... :)

• Liker 2
Skrevet

"Jeg" fikk pakkekalender i år sammen med mannen. Ble først litt oppgitt fordi jeg syns det er unødvendig å bruke så mye penger på tull og vi har ikke uttrykt noe ønske om det. Den kom plutselig i dag, men til min og mannens store glede viste det seg å være en pakkekalender til babyen vi venter med nødvendige ting til babyen som klær etc. Det var veldig koselig :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleide å få pakkekalender, i de fleste år var det en julestrømpe med godter som var spredd utover dagene. De julestrømpene kostet vel kun 20 kroner når jeg var liten, så det var ikke så veldig dyrt totaltsett. På søndagene ble det av og til noe finere, som riktignok kostet rundt en 10-30 kroner.

Skrevet

Jeg er snart 40, men fikk alltid pakkekalender da jeg var liten. Eksempler på ting jeg fikk kunne være:

*et puslespill fordelt utover 24 gaver.

*lego eller playmo-eske fordelt utover 24 gaver.

*et år fikk jeg gavekort på å være med far for å hugge et lite juletre til rommet mitt i den første pakka, og deretter en juletrepynt hver dag helt til stjerna kom på julaften morgen.

*glansbildealbum på dag en, limtube på dag to og deretter et glansbilde eller to hver dag fram til julaften.

*et år ønsket jeg meg hull i ørene og sparte desperat penger til det. Da fikk jeg to par billigøredobber spredd utover fire pakker, en og en, og penger i resten av pakkene. Noen ganger en 50-øring, andre ganger en tier.

*en eller flere sjakkbrikker hver dag, og så sjakkbrettet i siste pakka.

*et år foreldrene mine hadde lagt ekstra mye penger i julegava mi for at jeg skulle få noe jeg virkelig ønsket meg, fikk jeg små lapper med hint om den kommende gava hver dag, slik at jeg kunne gjette på hva det var. På julaften kom nissen med babydukka jeg hadde drømt om et år, men aldri turt å nevne at jeg ønsket meg pga prisen. Derfor greide jeg da heller ikke å gjette riktig selv etter 24 hint. ;) Som voksen vet jeg nå at glitrende barneøyne sladrer om denslags ønsker og at de ikke behøver å sies høyt. :P

*de andre åra gikk det i viskelær, fargeblyanter, sokker, hårstrikker, klistremerker, tusjer (fordelt utover flere pakker), twist, pastiller, fox, tannbørste, lypsyl, en pepperkakeform, Donald-blad, rett-i-koppen tomatsuppe jeg fikk lov til å spise til frokost før skolen, tynne penstrømpebukser til å ha på på julaften... Mesteparten ting jeg uansett ville fått, og resten bare billige småting.

Men uansett hva jeg fikk, var det største det å stå opp om morgenen med spenningen boblende i magen! :)

Anonymous poster hash: dd4d1...40f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er snart 40, men fikk alltid pakkekalender da jeg var liten. Eksempler på ting jeg fikk kunne være:

*et puslespill fordelt utover 24 gaver.

*lego eller playmo-eske fordelt utover 24 gaver.

*et år fikk jeg gavekort på å være med far for å hugge et lite juletre til rommet mitt i den første pakka, og deretter en juletrepynt hver dag helt til stjerna kom på julaften morgen.

*glansbildealbum på dag en, limtube på dag to og deretter et glansbilde eller to hver dag fram til julaften.

*et år ønsket jeg meg hull i ørene og sparte desperat penger til det. Da fikk jeg to par billigøredobber spredd utover fire pakker, en og en, og penger i resten av pakkene. Noen ganger en 50-øring, andre ganger en tier.

*en eller flere sjakkbrikker hver dag, og så sjakkbrettet i siste pakka.

*et år foreldrene mine hadde lagt ekstra mye penger i julegava mi for at jeg skulle få noe jeg virkelig ønsket meg, fikk jeg små lapper med hint om den kommende gava hver dag, slik at jeg kunne gjette på hva det var. På julaften kom nissen med babydukka jeg hadde drømt om et år, men aldri turt å nevne at jeg ønsket meg pga prisen. Derfor greide jeg da heller ikke å gjette riktig selv etter 24 hint. ;) Som voksen vet jeg nå at glitrende barneøyne sladrer om denslags ønsker og at de ikke behøver å sies høyt. :P

*de andre åra gikk det i viskelær, fargeblyanter, sokker, hårstrikker, klistremerker, tusjer (fordelt utover flere pakker), twist, pastiller, fox, tannbørste, lypsyl, en pepperkakeform, Donald-blad, rett-i-koppen tomatsuppe jeg fikk lov til å spise til frokost før skolen, tynne penstrømpebukser til å ha på på julaften... Mesteparten ting jeg uansett ville fått, og resten bare billige småting.

Men uansett hva jeg fikk, var det største det å stå opp om morgenen med spenningen boblende i magen! :)

Anonymous poster hash: dd4d1...40f

Åh, her var det mange gode forslag. Dumt at jeg ikke har barn. :ler:

Skrevet

Herregud, flere av disse er jo julegaver, ikke kalendergaver!

Viskelær, blyant, liten sjokolade, tyggis, nøkkelring, tannbørste osv mener jeg holder. Kinobillettene var koselige da, men veldig dyre gaver.... mener jeg. Anonymous poster hash: 8bf7f...078

Mye av dette ble kjøpt på ebay. Så egentlig ikke så dyrt som folk tror. Juletre, bok og spillet er litt dyrt. Spillet får han julaften. Pepperkakeformene er til bakedagen.

Synes jeg har klart å variere ganske mye her, og egentlig ikke brydd meg om penger... Men ikke overgått meg selv heller....

Skrevet

Hei, jeg heter MarianneE er 36 år, og har aldri hatt pakkekalender....

• Liker 1
Skrevet

Jeg har maxpris på 20 kr per gave i kalenderen, og ofte er det mye rimeligere også. Feks. firepk med viskelær til 20 kr på Nille deles opp til å bli fire gaver. En tipk med strikker på Europris deles opp til å bli fem gaver. En lørdag ligger det en pose micropop i kalenderen, en annen lørdag ligger det en liten sjokolade. Bruker vel i snitt ca 300 på kalender hvert år, inkludert den "større" gaven på juleaften. Trenger ikke være så dyrt. :)

Skrevet

Hei, jeg heter MarianneE er 36 år, og har aldri hatt pakkekalender....

Hei, jeg heter også Marianne, er 37 år, og har heller aldri hatt pakkekalender. Felles skjebne, felles trøst :-D

Anonymous poster hash: 27062...fdf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også pakkekalender da jeg var liten, men det var bare småting i den, som sprettballer og tyggiser og blyanter o.l

Og etterhvert som jeg ble eldre, så fikk jeg bare pakke på søndager, men da var det èn større pakke istedet.

Anonymous poster hash: 7e027...a10
Gjest Keikolina
Skrevet

Hadde heller aldri pakkekalender(er 30), og spiste alltid opp sjokolade kalenderen før 3 desember :P

Skrevet

Jeg fikk aldri pakkekalender da jeg var liten, men vi hadde alltid sjokoladekalendere, da. Nå lager jeg og samboeren kalender til hverandre, men vi deler slik at vi får pakke annenhver dag - i tillegg til sjokoladekalenderen så klart!

Har laget pakkekalender til stedatteren min i år, hun får småting som lipgloss, litt sminke/sminkekoster, strikker, penn/tusj, loom bands osv. Kosta ikke stort, og hun har blitt kjempeglad de to dagene hun har fått hittil. :)

Skrevet

Vi hadde alltid Tv-kalenderen, syns den var kjempekoselig. Åpna luka før vi satte oss for å se på julekalenderen :)

mener huske vi hadde sjokoladekalenderen noen år også, ga alltid bort sjokoladen, men kosen var liksom å åpne luka...

Har fått pakkekalender et par ganger, men det er etter jeg flytta hjemmefra, og da har jeg fått type skolesaker jeg trenger, og andre ting til leiligheta, som sleiver, stekespader, kopper, lys osv.

Skrevet

Hei, jeg heter også Marianne, er 37 år, og har heller aldri hatt pakkekalender. Felles skjebne, felles trøst :-D

Anonymous poster hash: 27062...fdf

Oss mot røkla....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...