Gå til innhold

HVORDAN dusjer du?

Fremhevede innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

liten forskjell mellom hender og underliv, er det ikke? Eller drar du frem underlivet ditt og hilser med det når du hilser på folk?

Sist jeg sjekka er også underlivet selvrensende, så det er unødvendig med såpe nedi der. Og nå snakker jeg om underlivet, ikke rumpa, hendene, håret osv, så skjønne ikke hvorfor du drar inn hender og rumpa hele tiden.

Anonymous poster hash: 4157c...3a5

Jeg svarte på hvorfor vi generelt bruker såpe. At det er en grunn til at mennesker bruker såpe.

Vagina er selvrensende, men det vil fortsatt være bakterier rundt rumpa som gjerne kan ha kommet seg bort til skjedeinngangen når man har vært på do.

Jeg vasker meg aldri inni vagina. Det er ikke det det er snakk om heller. Men bruker lactal balance 1 gang annenhver uke ca for å opprettholde bakteriefloraen. For meg er dette fantastisk. Da jeg ikke brukte intimsåpe gikk jeg på diflucan konstant. Ikke særlig kjekt :) Jeg har for å klare opp i ting ikke et normalt bakterieforsvar i mitt underliv da jeg mangler immunglobuliner som er veldig viktige for forsvaret der, og er kanskje derfor mye mer avhengig av hjelp for å opprettholde en normal bakterieflora.

Ingen mennesker er like og reagerer ulikt på ting.

Hadde jeg visst at noen mennesker aldri vasket seg med såpe noen steder (ikke på hendene heller) så ville jeg aldri tatt borti dem. Har ikke særlig lyst å bli smittet med alt som er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha vaska bak så holder det ikke å skylle hendene. Jeg vasker dem.

Vask rumpa til slutt..

Bare et tips. Vask rompa til slutt, for da overfører man ikke bakterier derfra til andre steder. Man begynner med det reneste og går så til det sktineste (rompa):, hode, armhuler, underliv, føtter, rompe.

Anonymous poster hash: 760b0...01c

Hva er det å lure på? For meg er det selvsagt å vaske hendene etter rumpevask, før man rører noe som helst annet. Det er jo like logisk som at man man går og vasker hendene hvis man har klødd seg i ræva, gravd i søpla, plukket opp hundebæsj eller andre uhygieniske ting.

Anonymous poster hash: 33249...b29

Ok. Da får jeg begynner å vaske rumpa til slutt da. Men da får jeg jo ikke vasket den to ganger.. Og så føler jeg hendene mine er skitne selv om jeg vasker hendene etterpå.

Anonymous poster hash: f7775...00a

Skrevet

Det er jeg nok ganske klar over. Jeg vil dog ikke ha noen overflod av dem noe jeg får om jeg ikke bruker intimsåpe. Om du synes det er mas at en person svarer på hvorfor folk vasker seg med såpe så er ikke det mitt problem.

Fordi det er ikke det tråden handler om. Ta det i en annen tråd.

Gjest avocadoen
Skrevet

Men kjære deg det er fordi man skal borti pasienter og gjøre prosedyrer med hendene. Du skal ikke gjøre det med underlivet

Så du forstår altså hvorfor man vasker seg med såpe? Nå ble jeg imponert. For det virket ikke akkurat slik :)

Skrevet

Haha, artig tråd.

1. Setter på musikk

2. Fukter håret og sjamponerer, gjerne to ganger

3. Balsam eller hårkur. Noen ganger stopper jeg dusjen og håndkletørker håret først, hvis kuren krever det.

4. Setter håret opp i klype og vasker kroppen imens kuren fungerer. Her klæsjer jeg bare på såpe litt mer skjødesløst og lite målrettet enn mange av dere andre her, tenker ikke på hva som skal først og sist. Gnir heller ikke kjønnsleppene inn i såpe akkurat, men bruker håndholdt dusjhode for å spyle alle kroppens kriker og kroker fra topp til tå.

5. Så gjør jeg litt forskjellige ting avhengig av tid, humør og hva jeg skal etterpå. Barberer, onanerer, synger, danser, bruker kroppspeeling, loofah, negleskrubb eller pimpstein iblant. Drikker pils om jeg skal ut etterpå, jeg har en egen hylle til dusj-ølen min.

6. Avslutter med å skylle ut balsam, da har jeg ganske mye kaldere vann enn da jeg startet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte på hvorfor vi generelt bruker såpe. At det er en grunn til at mennesker bruker såpe.

Vagina er selvrensende, men det vil fortsatt være bakterier rundt rumpa som gjerne kan ha kommet seg bort til skjedeinngangen når man har vært på do.

Jeg vasker meg aldri inni vagina. Det er ikke det det er snakk om heller. Men bruker lactal balance 1 gang annenhver uke ca for å opprettholde bakteriefloraen. For meg er dette fantastisk. Da jeg ikke brukte intimsåpe gikk jeg på diflucan konstant. Ikke særlig kjekt :) Jeg har for å klare opp i ting ikke et normalt bakterieforsvar i mitt underliv da jeg mangler immunglobuliner som er veldig viktige for forsvaret der, og er kanskje derfor mye mer avhengig av hjelp for å opprettholde en normal bakterieflora.

Ingen mennesker er like og reagerer ulikt på ting.

Hadde jeg visst at noen mennesker aldri vasket seg med såpe noen steder (ikke på hendene heller) så ville jeg aldri tatt borti dem. Har ikke særlig lyst å bli smittet med alt som er.

Vasker du med såoe inni lrene og nesa og da? :P

• Liker 1
Skrevet

vasker håret først, så kroppen, evt barberer det som skal barberes og vasker meg nedentil. finito.

Anonymous poster hash: 3ce71...053
Gjest avocadoen
Skrevet

Vasker du med såoe inni lrene og nesa og da? :P

Nei, jeg vasker meg heller ikke med såpe i munnen. Men når jeg får uønskede bakterier inn i munnen så blir jeg dessverre smittet. Altså: når min samboer er sengeliggende 1 dag blir jeg sengeliggende 1 uke. Og når min samboer (som har et normalt immunforsvar) er sengeliggende 1 uke, havner jeg på sykehus.

Om rumpehullet mitt var midt i panna så hadde jeg passet på at det var rent der også slik at jeg ikke dro smitte rundt overalt.

Skrevet

Ok. Da får jeg begynner å vaske rumpa til slutt da. Men da får jeg jo ikke vasket den to ganger.. Og så føler jeg hendene mine er skitne selv om jeg vasker hendene etterpå.

Det er vel bare å vaske rumpa, skylle og vaske igjen det da. Og du får jo bare vaske hendene godt til slutt da, mye mer nasty å vaske ræva og så ta hendene i håret og ansiktet. Grøss...

Skrevet

Det er vel bare å vaske rumpa, skylle og vaske igjen det da. Og du får jo bare vaske hendene godt til slutt da, mye mer nasty å vaske ræva og så ta hendene i håret og ansiktet. Grøss...

Ja det er gjerne det.

jeg føler selv at jeg nøytraliserer hendene når jeg vasker håret på en måte. Derfor vasker jeg alltid håret etter jeg har vært i intimområdene. Eller jeg skylle håret da. Men jeg kan jo begynne å vaske hendene i stedet for å kun skylle de. Det er vel ikke noe verre å vaske hendene før man vasker videre på kroppen enn å vaske hendene får man går ut av dusjen. Jeg tror det er derfor jeg liker å vaske rumpa inn i mellom slagene for da får hendene blitt helt rene før jeg går ut av dusjen.

Liker også å ha såpe fra vask nr to en tid mellom skinkene før jeg skyller så det er derfor jeg gjør det i starten.

Men må vel slutte med det da.

Skrevet

Det er jo pga at man vasker for mye og bruker såpe som gjør at phen fucker seg opp og man får sopp. Og såpe tørrer ut slimhinner som heller ikke er bra. Du er jo litt rar som ikke skjønner at man kan bli ren med bare vann.

Det er en grunn til at såpen ble oppfunnet :) Vann fjerner ikke fett/talg, og det kan begynne å lukte og inneholde en del bakterier etterhvert. Man skal selvsagt ikke overdrive vaskingen, men om man kun bruker vann over hele kroppen, vil man lukte.

Skrevet

Ok. Da får jeg begynner å vaske rumpa til slutt da. Men da får jeg jo ikke vasket den to ganger.. Og så føler jeg hendene mine er skitne selv om jeg vasker hendene etterpå. Anonymous poster hash: f7775...00a

Du kan jo vaske den to ganger helt til slutt, da :)

Skrevet

Bruker du skrubb _I_ underlivet???

Anonymous poster hash: afd30...989

Nei, nei, bare kroppen, trodde folk skjønte det, bruker da ikke skrubb i underlivet :fnise::fnise: men jeg ser at det kunne misforstås sånn som jeg skrev det :laugh:

Skrevet

Såper dere inn hele kroppen hver dag? Jeg bruker bare såpe på hele kroppen en gang i blant.

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler at jeg heller skal stole på overlegen på gyn på sykehuset mitt i stedet for en sexolog :) Jeg har fantastisk god effekt av å bruke Dr.greve. Det er også flott for resten av kroppen siden den er mild og skånsom.

Dr Greve inneholder SLS og er ikke spesielt skånsom.

Gjest avocadoen
Skrevet

Dr Greve inneholder SLS og er ikke spesielt skånsom.

Det er i alle fall den jeg er mest fornøyd med og passer best til mitt underliv. Har brukt de fleste andre intimvasker man kan kjøpe både i butikk og apotek, men dr. greve er den som har hatt best resultat på meg og min kropp :)

Skrevet

Vasker først håret, har i evt balsam og lar det virke, setter håret opp, vasker hele kroppen utenom intimsonen og barberer under armene mens jeg er innsåpet. Så skyller jeg hele kroppen først før jeg vasker underlivet med intimsåpe og deretter skyller jeg godt. Så til slutt skyller jeg ut balsamen, og skyller kropp og hender en siste gang, også er jeg ferdig.

Anonymous poster hash: f1841...09a

Gjest incognita
Skrevet

Underlivet vårt, innenfor de indre kjønnsleppene er faktisk selvrensende og trenger ingen såpe for å holde seg ren og luktfri. Dersom man er vant til å bruke såpe kan det lukte litt i begynnelsen, men dette vil gå seg til. Såpe med lav PH-verdi kan brukes én gang daglig eller sjeldenere, men det er overhodet ikke uhygienisk å ikke bruke såpe nedentil.

Menneskekroppen er utrolig sånn sett. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er en grunn til at såpen ble oppfunnet :) Vann fjerner ikke fett/talg, og det kan begynne å lukte og inneholde en del bakterier etterhvert. Man skal selvsagt ikke overdrive vaskingen, men om man kun bruker vann over hele kroppen, vil man lukte.

Du skal ikke fjerne alt fett og talg. Greit du bør bruke såpe innimellom bortsett fra underlivet. Men å hver dag vaske vekk alt fett så tørker huden ut

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

Haha, artig tråd.

1. Setter på musikk

2. Fukter håret og sjamponerer, gjerne to ganger

3. Balsam eller hårkur. Noen ganger stopper jeg dusjen og håndkletørker håret først, hvis kuren krever det.

4. Setter håret opp i klype og vasker kroppen imens kuren fungerer. Her klæsjer jeg bare på såpe litt mer skjødesløst og lite målrettet enn mange av dere andre her, tenker ikke på hva som skal først og sist. Gnir heller ikke kjønnsleppene inn i såpe akkurat, men bruker håndholdt dusjhode for å spyle alle kroppens kriker og kroker fra topp til tå.

5. Så gjør jeg litt forskjellige ting avhengig av tid, humør og hva jeg skal etterpå. Barberer, onanerer, synger, danser, bruker kroppspeeling, loofah, negleskrubb eller pimpstein iblant. Drikker pils om jeg skal ut etterpå, jeg har en egen hylle til dusj-ølen min.

6. Avslutter med å skylle ut balsam, da har jeg ganske mye kaldere vann enn da jeg startet.

Jeg tar meg også en øl i dusjen før jeg skal ut! Trodde jeg var helt alene om dette!

High five!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...