Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Men hva er poenget med å diskutere den lille andelen mødre som sitter bom stille og som man antar fortsetter å sitte bom stille når barna vokser opp? Hvorfor skal man akkurat diskutere mødre - hvorfor ikke diskutere alle som ikke beveger på seg i det hele tatt? Eller hvis man absolutt skal diskutere en del av en gruppe, hvorfor ikke diskutere, la oss si, mennesker mellom 25 og 30 som ikke rører på seg? Barnehageansatte som ikke rører på seg? Professorer som ikke rører på seg? Mannlige finanstopper som ikke rører på seg?

HVORFOR er det så interessant å diskutere den delen av en spesifikk gruppe som ikke rører nok på seg, når man heller kan diskutere helheten? Hvorfor er det mer interessant å diskutere småbarnsmødre som ikke trener, enn finanstopper som ikke trener, eller enn barnløse menn som ikke trener?

What she said

Anonymous poster hash: e2fbb...2d9

Endret av ninuska_
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det finnes alt for mange late og feite menn også, men betyr det at kvinner også bare kan være lat og feite? Det gjør ingenting for det er likevel flere feite menn? Begynn å tren folkens så blir livet og hverdagene mye bedre. Sånn er det bare. Viktig å trene selv om man har fått barn. Det vet til og med "assholes" som meg.

Trenger ca 15 min og det bør alle klare å få til noen minutters trening.

Yes, assholes like you

Gjest Hummels
Skrevet

Yes, assholes like you

Jepp vi assholes er ikke alltid så dumme!
AnonymBruker
Skrevet

Min mamma gjorde løfteøvelser med meg som vekt fra jeg var to til åtte år. Hun var veltrent og tok meg med på treningssenteret, hvor jeg synes det var morsomt å "være med" på aerobics-øvelsene hun hadde.

Å trene var noe hun satt tid til i løpet av dagen, men hun inkluderte meg i en merkelig hverdag med mye aktivitet og moro.

Ingen problem for de som vil, men jeg tror ikke jeg kommer til å være akkurat så aktiv som min mor. Som bonusmamma er jeg i mye aktivitet når vi har barnet, og jeg ser at det er mulig å skape en aktiv hverdag også for barnet. Leke, hoppe i senga, fiske, gå tur, hoppe tau og bade sammen. Aldri en kjedelig dag om man har energi til det.

Anonymous poster hash: 260e3...f8a
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere som mener dere har så utrolig tidsklemme ramse opp en uke for meg, så jeg skjønner hvordan det er helt umulig å få trent.

Jeg tenker at ukedager kan bli veldig busy, men hva med lørdag og søndag, dere som i hvert fall er i forhold?

Og dere som er alene. Far til barnet har da barnet innimellom også, kan dere ikke trene da?

Jeg tror ikke noe på at noen er så busy at de ikke har tid til å trene, det er bare latskap.

Anonymous poster hash: 8738c...745
Skrevet (endret)

Når jeg lagde samme tråden her på VGD for 1 år siden så vekket den kraftig diskusjon, faktisk ble tråden opptil 20 sider lang. MEN, i all hovedsak var 90% av de som deltok i tråden menn.

Var litt nysgjerrig på å høre kvinners synspunkter derfor tok jeg den opp her også. Må dessverre si jeg ble svært skuffet over resultatet, diskusjonen på VGD var uendelig mer saklig og nøktern enn her til tross for at det også på VGD var motstridende syn på saken.

På KG derimot så biter jeg meg fast i den observasjonen at kvinner sliter litt med å holde seg til saken istedetfor personen og her blir det mer personfokusering, sladder og angreps kriger. Innlegget ditt er et godt eksempel på at mange her inne på KG ikke evner diskutere saklig uten å komme med angrep og anklager.

Dette er ukurant og fører ikke til noe særlig bra debatt klima. Man må kunne greie diskutere et kontroversielt ømt tema uten å falle for fristelsen å gå til angrep på de som har andre meninger og synspunkter enn en selv.

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Ja det finnes alt for mange late og feite menn også, men betyr det at kvinner også bare kan være lat og feite? Det gjør ingenting for det er likevel flere feite menn? Begynn å tren folkens så blir livet og hverdagene mye bedre. Sånn er det bare. Viktig å trene selv om man har fått barn. Det vet til og med "assholes" som meg.

Trenger ca 15 min og det bør alle klare å få til noen minutters trening.

"Menn" i Norge må skjerpe seg...de flyr rundt med skjegget sitt og sine dissende mager.

"Menn" i Norge er pyser og svake - og de aner ikke hvordan man bør være overfor jenter og kvinner.

Jeeezzz

Anonymous poster hash: 3bf56...668

Gjest Hummels
Skrevet (endret)

"Menn" i Norge må skjerpe seg...de flyr rundt med skjegget sitt og sine dissende mager.

"Menn" i Norge er pyser og svake - og de aner ikke hvordan man bør være overfor jenter og kvinner.

Jeeezzz

Anonymous poster hash: 3bf56...668

Latinger og de som aldri trener må skjerpe seg. Både kvinner og menn. De må tydeligvis elske å være feit når de ikke gidder å gjøre noe med det.

Menn skal ha litt skjegg ;) men må jo trimmes!!

Så trenger ikke komme med hevn i denne tråden og angripe menn når det handler om kvinner. Trodde ikke menn var mødre. Dette er bevis på at du ikke tålte det jeg skrev så hva som er så jævlig med trening?

Endret av Hummels
Skrevet

Kan ikke dere som mener dere har så utrolig tidsklemme ramse opp en uke for meg, så jeg skjønner hvordan det er helt umulig å få trent.Jeg tenker at ukedager kan bli veldig busy, men hva med lørdag og søndag, dere som i hvert fall er i forhold?Og dere som er alene. Far til barnet har da barnet innimellom også, kan dere ikke trene da?Jeg tror ikke noe på at noen er så busy at de ikke har tid til å trene, det er bare latskap. Anonymous poster hash: 8738c...745

Jeg kan fortelle deg at de fleste helger er oppspist av mannens jobb - han jobber innen lyd og musikk.

Nå går jeg uansett tur med hunden, så jeg rører meg uansett om jeg kaller det trening eller ei, men sluttet med ridning til jul, siden jeg skal ha et til barn i mai. Dessverre følger det en bekkenløsning med svangerskapet, som gjør at jeg kanskje ikke kommer til å orke å gå mer enn noen minutter i gangen de siste par månedene - ikke en gang for å handle litt babyutstyr, så da blir det bare korte turer på hunden. - Dvs. dersom ikke dette svangerskapet kommer til å skille seg totalt fra de andre,

Når jeg går ut i svangerskapspermisjon, da kommer jeg derimot til å være i mye mer fysisk aktivitet enn jeg rekker når jeg er ute i jobb, selv om jeg er ute og leker hver dag når jeg jobber. Går stort sett en lang tur midt på dagen, hver dag når jeg har baby i hus. Her er det mye bakker, så magemusklene får seg rimelig bra trim. For min del går jeg ned i vekt hver eneste ferie og legger på meg det samme som jeg gikk ned når jeg begynner å jobbe - nå er det ikke akkurat noen stor fare, da jeg ikke lider av overvekt, men jeg er likevel en del kilo

Skrevet (endret)

Kan ikke dere som mener dere har så utrolig tidsklemme ramse opp en uke for meg, så jeg skjønner hvordan det er helt umulig å få trent.

Jeg tenker at ukedager kan bli veldig busy, men hva med lørdag og søndag, dere som i hvert fall er i forhold?

Og dere som er alene. Far til barnet har da barnet innimellom også, kan dere ikke trene da?

Jeg tror ikke noe på at noen er så busy at de ikke har tid til å trene, det er bare latskap.

Anonymous poster hash: 8738c...745

Nå er jeg ikke så begeistret for ordet "tidsklemme", for mye av det Hvermannsen driver med kunne nok ha blitt prioritert bort og er sånn sett selvvalgt. Men det er ikke alltid det valget oppleves like fritt.

Jeg har mange ganger støtt på "Alle kan når de vil!"-argumentet, og det stemmer nok at de fleste kunne skvist inn litt trening. Men igjen: på bekostning av hva?

Uansett, siden du spør, så er en vanlig uke når jeg er i jobb omtrent slik:

Mandag: Så opp 05:45, være på jobb 08:00-15:30 (eller lenger ved behov), hente i barnehage og SFO, lage middag, kjøre datter til fløyte 17:45.18:15, hente sønn på fotball 18:45, rydde opp etter dagen, kjøre datter på cello 19:40-20:20.

Tirsdag: Same story fram til jobb, henting og middag, musikkgruppe for minstejenta,hente sønn på trening.

Onsdag: Same old... Være med datter på ballett fram til 18:30, kjøre og hente sønn på speder 19:30-20:30.

Torsdag: Same old... Hente sønn tidlig og kjøre til akademi, lage middag, leksehjelp osv, hente den ene sønnen og kjøre den andre kl 18:30, hente sistemann 20:15.

Fredag: Same old... Hente i barnehage og sfo, hente på celloøvelse og på fotball mellom 17:30 og 20:00.

De fleste kvelder er vi sånn mer eller mindre i mål klokka 21:30, men da er jeg ærlig talt ganske sliten.

Helgene har vi jo fri, men har en ballettøvelse på lørdag og en fotballtrening for mellomste på søndag, og eldstesønnen har som regel kamp, og av og til cup som strekker seg over hel dag/helg. Ofte har vi også en bursdag eller to, eller barna skal på besøk eller skal ha besøk. Helgen er også tid for husvask, da vi har valgt å ikke ha vaskehjelp.

Det som ikke er tatt med og gjøres innimellom, er stell og pass av baby og halvannetåring, regningsbetaling, mailkommunikasjon, foreldremøter, dugnadsarbeid, kamper(2/3 i uka i sesongen, 1 i uka ellers i året), konserter og avslutninger, klesvask (ikke ubetydelig med åtte personer i hus), lege/tannlege/veterinærgreier for oss selv, barna og bikkja, øvrig familie (har flere eldre i slekta som må få besøk), planlegging av ting som skal foregå, bil, hage osv. Det hender også at jeg vil tilbringe litt tid med de eldste barna, se på en film eller et dokumentarprogram (da kunne jeg ha trent!), eller til og med prate litt med han jeg er gift med og forsøksvis opprettholde et ikke helt dødt sexliv (går det som trening?).

Dette blir selvsagt noe mer enn et spørsmål om antall minutter, for det handler nok litt om ork til å sette i gang også. Mulig jeg bare lider av langt fremskredet latskap, men jeg føler virkelig at det handler om reell tidsmangel- hvis vi regner med at de fleste mennesker har behov for å slappe av og lande litt etter dagen også.

Akkurat nå er jeg i permisjon, og fra klokka 8-13 er det bare meg og babyen hjemme. Jeg skulle gjerne ha trent mye, men foreløpig er det husarbeid og soving som blir prioritert ettersom halvannetåringen står opp klokka fire om natta ;) Men- jeg har faktisk trent to ganger sist uke. Riktignok bare 15 minutter av gangen på stuegulvet (exerto.no er fine saker). Jeg prøvde en tredje gang, men da begynte babyen å sutre etter tre minutter og hyle etter sju minutter, så da ble det bare halvveis- og så måtte vi løpe for å hente førsteklassingen på skolen.

Ellers kjenner jeg godt igjen det absinthia skriver- jeg går også ned i ferier/permisjon og legger på meg når jeg jobber. Og selv om det kan hevdes at "tidsklemma" er selvvalgt, så tenker jeg at det faktisk sier noe om stressnivået, jeg legger ikke på meg med vilje og overlegg liksom ;)

Endret av Mafalda
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, her er min hverdag som fulltidsarbeidende ettbarnsmor til en på snart 2 år:

- Mandag, ondag og fredag:

06-07: Stå opp, dusje, dra på jobb.

15-19: dra hjem fra jobb, hente i barnehagen, dra hjem, leke med barnet mitt, lage mat, leke med barnet mitt, kveldsmat,

19-20: kveldsstell, legge barnet.

20-22: jobbe litt, spise kveldsmat, se litt tv/vaske klær/gjøre husarbeid.

22: legge meg

Tirsdag, torsdag:

06-08:15: Stå opp, dusje, stelle barn, lage frokost og matpakker.

8:30-8:45: levere i barnehagen

09:15 - 17: Jobbe 17-20: dra hjem fra jobb, leke med barnet mitt, lage og spise middag, leke med barnet mitt, kveldsmat,

19-20: kveldsstell, legge barnet.

20-22: jobbe litt, spise kveldsmat, se litt tv/vaske klær/gjøre husarbeid.

22: legge meg

I helgene prioriterer jeg å finne på ting sammen med den lille familien min og besøke øvrige familiemedlemmer. Innimellom er jeg ute med venninner eller vi har barnevakt og er ute sammen jeg og mannen.

Min utfordring er at når kvelden kommer så er jeg ofte så pumpa at jeg ikke orker å trene. I helgene kunne jeg selvsagt trent mer, men tiden jeg har sammen med barnet mitt i helgene er for meg hellig siden det blir lite tid til kvalitetstid sammen i hverdagene.

Anonymous poster hash: 55dc2...025
Skrevet

Jeg for min del er rimelig sikker på at de 1-3 timene jeg stort sett bruker ute på hagearbeid og lignende mellom mai- oktober, samt går tur med hunden og iblant ungene, er mer helsebringende enn å fjompe med en kettlebell i stua.

...for all del, jeg trente 20 minutter til nærmere en time daglig med Wii i stua, samt trillet stort sett 5 kilometer med turdaglig, da jeg hadde fødselspermisjon, men det er når permisjonen er over og man skal kombinere full jobb, henting og levering i barnehage, barn, lekselesing, legging, matlaging, ta seg av parforholdet og snakke med partner osv, problemene med å finne tid til bare seg selv starter.

Man er ikke avhengig av å drive med ren trening, så lenge en rører på seg. - Bare det å gå til butikken eller jobb ( for de som kan det) er en helsegevinst.

Stor forskjell på trening og mosjon. Det du beskriver er i stor grad sistnevnte.

Skrevet (endret)

Jeg for min del er rimelig sikker på at de 1-3 timene jeg stort sett bruker ute på hagearbeid og lignende mellom mai- oktober, samt går tur med hunden og iblant ungene, er mer helsebringende enn å fjompe med en kettlebell i stua.

Dette stemmer ikke i det hele tatt. Kettlebell er en av de fineste og beste treningsformene man får tak i. Og du får uendelig mer mosjonering og kondisjons trening av kettlebells enn av gåturer, og du bygger muskler med kettlebells i motsetning til hagearbeid. Herregud er det mulig å være så ignoramus og påståelig om ting man ikke har peil på?

Har du riktig kettlebell program så får du den perfekte treningen og du bruker kroppen og musklatur på en helt annen måte enn du gjør når du driver med hagearbeid. Hagearbeid er ikke engang trening, det bygger ikke opp noe som helst.

Det er dumt at mennesker som ikke kan noe om trening skal begynne påstå hva som gir best helsegevisnt.

Med kettlebells kan du trene ALT. speed/eksplosion, styrketrening å bygge solide muskler, forbrenne masse kalorier, utholdenhet, core workout, stramme inn spesikke områder på kroppen som du velger selv.

Ingenting av de her er mulig med hagearbeid med mindre du anser det å trene med en kettlebell kule i hagen som hagearbeid.

Jeg tviler på at du er mottakelig for informasjon vedrørende trening ettersom jeg skjønner du vil leve i den boblen om at hagearbeid er sunnere enn ekte trening men jeg skal gjøre et forsøk på å opplyse deg allikevel(selvom jeg vet du ikke gidder lese artiklene om hvorfor og hvordan kettlebells er gunstig for å få store helsegevinster) :

http://fitnessbloggen.no/den-store-kettlebellsguiden-del-1/

I et nylig studie av Otto, Coburn m.fl (5) ble 30 menn i alderen 19-26 år med minst 1 års treningserfaring fra styrketrening ble delt opp i to grupper. Den ene gruppen trente tung styrketrening (4-6 repetisjoner) og den andre gruppen trente tilsvarende med en kettlebell på 16 kg (4-6 reps). Styrke, eksplosivitet og antropometiske målinger (muskler, høyde/vekt og fett%) ble gjort.

Begge gruppene fulgte en lineær periodisering over 6 uker der de økte volumet gradvis. Kettlebellsgruppen utførte vanlige kettlebellsving, goblet squats og aksellererte sving (med strikkmotstand) i området 3-6 repetisjoner, mens styrketreningsgruppen utførte high pull, knebøy og power cleans i samme repsområdet.

Styrkeøkninger ble målt med knebøy 1 RM mens eksplosivitet ble målt med vertikale hopp og power clean 1 RM. Resultatene viste at begge gruppene hadde en signifikant økning i 1 RM i knebøy, men at tradisjonell styrketrening ga større økninger sammenliknet med kettlebellsgruppen, Økningene i eksplosivitet var forholdsvis lik mellom gruppene.

http://www.dn.no/dnaktiv/2010/11/13/kettlebells-gir-deg-muskler-pa-rekordtid

De har tatt verden med storm, og er også blitt populære i Norge. De opprinnelig russiske vektkulene er kåret til verdens mest effektive styrketrening.

Kondisjon

Mens vanlig styrketrening ikke gjør mye for kondisjonen, er kettlebells kondisjonskrevende.

- Jeg har trent både det tyske herrelaget fra Kiel i håndball, og skilandslaget i sprint, med god effekt. Det er også verdt å nevne at Lance Armstrong brukte kettlebells før sitt come-back, så det er ingen tvil om at toppidretten har skjønt effekten av den helhetlige styrketreningen, sier Fallrø

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at dere gidder å diksutere en sak som er feilsitert. Godt nyttår.

Anonymous poster hash: 545d3...7ba
AnonymBruker
Skrevet

Selv om sitatet var feil, som mange har påpekt, kan diskusjonen rundt være interessant. Det er ni sider her etter Marte Krogh....

Anonymous poster hash: 49d85...ac0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette stemmer ikke i det hele tatt. Kettlebell er en av de fineste og beste treningsformene man får tak i. Og du får uendelig mer mosjonering og kondisjons trening av kettlebells enn av gåturer, og du bygger muskler med kettlebells i motsetning til hagearbeid. Herregud er det mulig å være så ignoramus og påståelig om ting man ikke har peil på?

Har du riktig kettlebell program så får du den perfekte treningen og du bruker kroppen og musklatur på en helt annen måte enn du gjør når du driver med hagearbeid. Hagearbeid er ikke engang trening, det bygger ikke opp noe som helst.

Det er dumt at mennesker som ikke kan noe om trening skal begynne påstå hva som gir best helsegevisnt.

Med kettlebells kan du trene ALT. speed/eksplosion, styrketrening å bygge solide muskler, forbrenne masse kalorier, utholdenhet, core workout, stramme inn spesikke områder på kroppen som du velger selv.

Ingenting av de her er mulig med hagearbeid med mindre du anser det å trene med en kettlebell kule i hagen som hagearbeid.

Jeg tviler på at du er mottakelig for informasjon vedrørende trening ettersom jeg skjønner du vil leve i den boblen om at hagearbeid er sunnere enn ekte trening men jeg skal gjøre et forsøk på å opplyse deg allikevel(selvom jeg vet du ikke gidder lese artiklene om hvorfor og hvordan kettlebells er gunstig for å få store helsegevinster) :

Vel, jeg har 4 mål hage. I løpet av de to siste somrene har jeg:

- stablet tørr mur av stein fordi jeg har gjenoppbygd en gammel og delvist rast, grunnmur som jeg har gravd frem med spade.

- gravd frem 100m2 gamle helleganger som lå under 20 cm jord.

-er i ferd med å grave frem grunnmur nr 2.

- har gravd frem deler av gammel ølkjeller som jeg plutselig fant da jeg skulle sette opp rosebue

- spadd opp område på ca 20 m, planert dette og satt opp veksthus der.

-bært jord til 10 pallekarmer som jeg også har beiset for dyrking av grønnsaker

- gått med en tungvint jordfreser på et halvt mål

- plantet et par trær, et par klematiser, 4 andre busker, 8 rosebusker, 20-30 stauder, en masse sommerblomster mer enn 200 blomsterløker og plantet planter i grunnmuren som jeg har gravd opp

- satt og tatt opp potet på 200m2 for hånd to år på rad.

-saget mer enn 13 trær for hånd

-beskjært hekker, syriner, rosebusker og bærbusker.

- kvernet greiner med kompostkverna og spredd dette rundt pallekarmene med grønnsaker og bær

- plantet i ca 12-14 urner

- ryddet i veksthus for vinteren og tatt vare på urner

- dyrket agurker, tomater, aubergine, squash og krydderurter

- satt opp rosebue

- lagt belegningsstein på ca 20-22 m2

- laget et middels og fire store bed av naturstein

- hentet stein med trillebår

- kjørt og måkt 70-100 trillebårlass med sand som var gravd opp da vi begynte å bygge carport, slik at ikke barn skulle ramle ned i grøfta rundt carporten.

- drevet kantskjæring rundt plenkanter og bed.

- lagt småstein og skjell i hagegang gjennom den gamle grunnmuren

- sådd og tatt vare på mer enn 200 planter for utplanting.

- har selvfølgelig bært mange sekker med jord

.....Og så gjør jeg det kanskje du tenkte at jeg gjorde- klipper plenen, fordi mannen er allergisk mot nyklippede gress og vannet alle plantene.

Dersom vi kaller å bære materiale for restaurering av gammel fjøs, vedlikehold av veranda og lignende for hagearbeid, så har jeg altså drevet med det også

Dette bygger en mye mer muskler av enn å drive på med en kettlebell i stua i 15 minutter daglig.

Jeg har tidligere hatt tyngre jobber som innebar mye bæring av blant jordsekker på 150 liter ( som kan bli relativt tunge, når de har ligget ute på palle i regn) og også jobbet en del på gård, samt jobbet mye i stall fra 9-10 årsalderen. Drevet med turn og kampsport, så jeg kan fortelle deg at jeg har fortsatt langt mer muskelstyrke i kropp enn du kanskje tenkte da du så hva jeg skrev.

Ang å ha peiling på trening, så tror jeg at mannen i huset som har tilbragt en god del tid på toppidrettssenteret for noen år tilbake fordi han var toppidrettsutøver på landslagsnivå og stort sett har trent i flere tiner hver dag gjennom hele ungdommen, er mer kompetent til å komme med treningstips, så jeg er ikke oppnådd for gode veiledere om jeg skulle ønske det.

Edit: Glemte jeg å fortelle at jeg er utdannet innen friluftspedagogikk og har en del studiepoeng innen fysisk fostring og friluftsliv? Når du går utendørs, så stimulerer du alle mulige slags sanser og nerveceller mye mer enn du kan gjøre i stua. Dette fører igjen til økt helse på en måte som å være innendørs ikke kan.

Endret av absinthia
  • Liker 2
Skrevet

Dette er en vanskelig diskusjon. I utgangspunktet har jeg problemer med at noen kan si at alle får til å trene regelmessig uten å vite noe om helse, parforhold, antall barn, jobbsituasjon etc.

Men jeg kan gå med på at det er en prioriteringssak for mange av oss. Så spørs det jo om det føles verdt det, når noe nødvendigvis må prioriteres bort. Selv har jeg begynt å trene ofte og regelmessig, og synes det er verdt det fordi jeg føler meg så mye bedre i kroppen. Men det er klart det krever mer struktur hjemme og medfører at jeg har mindre slappe-av-tid for meg selv, tid jeg i utgangspunktet er veldig glad i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om sitatet var feil, som mange har påpekt, kan diskusjonen rundt være interessant. Det er ni sider her etter Marte Krogh....

Anonymous poster hash: 49d85...ac0

Greit nok, men folk klarer vel å passe sine egne saker. Selv trener jeg 5 dager i uka, er småbarnsmor og alene med barnet. Men jeg henger meg ikke opp i at andre ikke gjør det. Jeg liker å føle meg bra, ha bra helse og se bra ut, at andre ikke prioriterer det er dems sak.

Anonymous poster hash: 545d3...7ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva ts vil frem til er litt diffust men jeg mente at jeg trodde du mente man var et unntak om man gikk en god tur hver dag mens jeg trodde majoriteten faktisk gjorde det. Men forskjellige steder og miljøer

Anonymous poster hash: 55903...1ce

Av damene i min barselgruppe (17 stk) satt en i rullestol pga ulykke etter fødselen, mens en rett og slett ikke gadd å gå tur/trene.

De 15 andre gikk trilleturer med vognene hver dag, hver for seg eller sammen. Flere av oss tok jevnlig på oss bæremeisen, og dro ut i lysløypa eller på en skogssti.

Noen trente på treningssenter ett par-tre ganger i uka, men ikke alle.

Uansett, poenget er at de aller fleste var i aktivitet, hver dag.

Jeg vet ikke helt hvor du finner småbarnsmødrene som ikke gidder å ta en trilletur til dagen en gang, de har i grunnen jeg sett ytterst få av.

Anonymous poster hash: 9d346...17a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av damene i min barselgruppe (17 stk) satt en i rullestol pga ulykke etter fødselen, mens en rett og slett ikke gadd å gå tur/trene.

De 15 andre gikk trilleturer med vognene hver dag, hver for seg eller sammen. Flere av oss tok jevnlig på oss bæremeisen, og dro ut i lysløypa eller på en skogssti.

Noen trente på treningssenter ett par-tre ganger i uka, men ikke alle.

Uansett, poenget er at de aller fleste var i aktivitet, hver dag.

Jeg vet ikke helt hvor du finner småbarnsmødrene som ikke gidder å ta en trilletur til dagen en gang, de har i grunnen jeg sett ytterst få av.

Svaret var ikke til deg spesifikt altså :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...