ShiningStar Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #261 Del Skrevet 15. oktober 2015 Etter inatt så skal jeg ikke bruke pampers bleier på frøkna mere! Kjøpte inn litt forskjellige merker før fødsel for å teste. Libero sine har sålangt vært kjempe gode, ingen lekkasjer eller lignende. Når frøkna våknet inatt i 3 tiden for mat. Jeg trodde hun var litt svett siden hun var fuktig, vel NEI. Hele ungen var full i tiss og bæsj oppover hele ryggen, stakkars.... Det har aldri skjedd med libero sine bleier. Kjempe festelig å bade ungen klokka 4 samt vaske lammeskinn og babynest.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #262 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hei og god søndag.. Nå er det slutt på godisspising og brusdrikking til alle døgnets tider. Kjenner jeg er skikkelig klar for å komme igang med et sunnere kosthold og finne løpeformen igjen Jeg jogget veldig mye før jeg ble gravid, men har ikke jogget siden jeg var 2 mnd på vei ca så gleder meg til å komme tilbake. Har som mål å løpe halvmaraton om 6 mnd (Altså jeg lurer fremdeles på hva i svarte jeg har meldt meg på, men sta som jeg er må jeg stå for det jeg har sagt og bevise for samboer at jeg skal klare det). Så nå har jeg funnet meg et treningsprogram som jeg skal prøve å følge. Tenker og at jeg skal innom løpelabbet denne uken å få kjøpt meg noen skikkelige løpesko som passer mine føtter. I tilegg må jeg bestille meg litt nytt på treningsfronten (viktig å kjøpe seg litt motivasjon). Håper motivasjonen holder seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #263 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hei og god onsdag :D Dagen idag har sålangt gått med til en spinningøkt og en styrkeøkt etterpå. Dette var første styrketime etter fødsel, og merket vertfall at muskelmassen den var ikke eksisterende, så her må det jobbings til for å komme tilbake der hvor jeg var før. Trente gode øvelser for magemusklene på siden. Nå har jeg kjent etter å det virker som om mine magemuskler er gått rimelig godt sammen igjen, men for å være på den sikre siden så venter jeg litt med øvelser som tar generelt på de midtre musklene. Idag kom også litt nytt på treningsfronten, en tights og topp, treningsdagbok og nytt bånd til å feste mobilen rundt armen. :D Målet nå er å miste de siste 10 gravidkiloene og øke muskelmassen. Vil tilbake til der jeg var før jul i 2014 da var jeg veldig fornøyd Måtte alle ha en fin lillelørdag :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 26. oktober 2015 #264 Del Skrevet 26. oktober 2015 Så flink du er til å trene. Jeg gruer meg litt til å tenke på å begynne igjen. Jeg har veldig lyst men jeg kan liksom ikke se for meg at jeg kommer til å greie å henge med i det hele tatt.. Håper dere har det fint hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 3. november 2015 Forfatter #265 Del Skrevet 3. november 2015 Lenge siden jeg har skrevet her inne nå, dagene flyr virkelig avgårde! Vi storkoser oss med lille prinsessa. Imorgen skal vi på 6 ukers kontroll også Hun er blid og fornøyd stort sett hele tiden, litt urolig på kveldene, men mistenker at hun er litt overtrøtt da så har prøvd å legge henne litt tidligere i sengen sin igår. Da sov hun fra 9-02 fra 02-05 fra 05-08 og fra 8-10:30, vi får se hvordan det går i natt. Lar henne styre det meste av døgnet selv, men er veldig greit at hun sover greit mellom matingene på natten. Hadde en natt i forrige uke hvor hun sov fra 22-05 Ellers går det bedre og bedre med treningen, nå skal jeg ha et par PT timer for å bygge opp igjen kjernemusklaturen frem mot jul. Etter nyttår blir det nye timer men da med fokus på å bygge opp igjen styrken. Kondisjonen er heldigvis der den var før fødsel og gravidittet, så nå må jeg bare trene opp joggeformen.. Motivasjonen er vertfall tilstede Måtte alle ha en kjempe fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 4. november 2015 #266 Del Skrevet 4. november 2015 Så bra at dere koser dere, V høres skjønn ut. Du er kjempeflink som trener, det må være deilig å føle at formen er såpass god allerede. Håper du har en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 4. november 2015 Forfatter #267 Del Skrevet 4. november 2015 Idag var vi på 6 ukers kontroll med lille vidunderet.. Hun er nå hele 56,5 cm lang og 4300 g så hun har vokst masse og ligger ca på gjennomsnittet ifølge helsesøster :D Vi var også hos lege som sjekket hofter og lyttet på henne, der fant hun en svak bilyd på hjertet så vi skal henvises til barneklinikken for ultralyd!. Håper det ikke er noe galt kjenner mammahjertet bekymrer seg ekstra for lille prinsessa. Legen sa at det mest sannsynlig ikke var noe mtp at hun virker fin i formen og legger godt på seg. Håper vi får time raskt så vi slepper å vente lenge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 4. november 2015 #268 Del Skrevet 4. november 2015 Krysser fingrene for at alt står bra til med lille V! Godt at de sjekker det opp i alle fall, selv om han mener det ikke er noe farlig. S var 4500 g for en uke siden hun, så hvis V ligger helt på gjennomsnittet sprenger jo S alle kurver. Vi har ikke seksukerskontroll før neste uke, så det blir spennende å se om hun har tippa 5 kg innen den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 6. november 2015 #269 Del Skrevet 6. november 2015 Så fint at V blir sjekket om det er noe feil. Håper alt står bra til, og det er ingenting å bekymre seg over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 9. november 2015 Forfatter #270 Del Skrevet 9. november 2015 Hei og god mandag Idag har jeg bursdag 25 år HURRA Lille V presterte å sove fra 22:30 til 05:40 natt til søndag, gjorde mor skikkelig glad og håpet om at natt til idag skulle bli lik... desverre ble det ikke slik tilbake til 4-5 timer igjen men jeg klager ikke hun sover hvertfall godt på natten planen idag er ikke så mye, skikkelig drittvær her idag. Det blir spinning og styrke senere idag.. Bursdagsfeiringen tar vi til helgen, da skal jeg og mannen på date, middag og kino Ha en fin dag alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 9. november 2015 #271 Del Skrevet 9. november 2015 Gratulerer så mye med dagen, ShiningStar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 10. november 2015 Forfatter #272 Del Skrevet 10. november 2015 Mannen glemte bursdagen min igår! Kjenner jeg er skikkelig lei meg og skuffet... I nåtidens facebook verden så skal det litt til å glemme slikt, pluss vi snakket om det dagen før, ikke forventer jeg mye men altså en melding eller en klem hadde vært nok... I tillegg hadde vi en avtale før lille V kom til verden at han skulle bidra mer her hjemme, hjelpe til med husarbeid osv, men det gjør han heller ikke og alt faller liksom på meg... Føler meg mer som hushjelp en kjæreste/samboerJeg er såklart veldig glad i mannen og han har masse gode sider, men akkurat idag så ønsker jeg han dit peppern gror og enda litt til. Så med andre ord dagen idag er en skikkelig dritt dag... Frustrasjonen skal komme godt med når jeg skal jogge senere idag....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. november 2015 #273 Del Skrevet 10. november 2015 Mannfolk!! De blir ikke bedre selv om de prøver. Bursdagen min nærmer seg kraftig, og jeg har innsett at jeg faktisk bare må hinte kraftig i tiden før. Han trenger alltid flere forsøk på å gjette seg frem til hvilken dato det er også. De tenker bare ikke på det Håper du får ut masse aggresjonen på joggeturen din! Hei, og gratulerer med overstått forresten! Jeg har ikke hilst før selv om jeg har kikket innom dagboken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 10. november 2015 #274 Del Skrevet 10. november 2015 Gratulerer med overstått! Utrolig dårlig av mannen å GLEMME bursdagen din! Jeg har bursdag på torsdag, og holder på å glemme det selv i babybobla, men A husker det i alle fall!Og det at han ikke hjelper til nok hjemme er jo ikke greit i det hele tatt. Kan du evt bare sette deg til og ikke gjøre noe før han faktisk reagerer på at det er rotete og skittent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 11. november 2015 #275 Del Skrevet 11. november 2015 Gratulerer med dagen på etterskudd. Jeg skjønner godt at du ble skuffet altså. Det er sånt man bare ikke glemmer. Du må få hjelp hjemme. Han kan jo ikke holde på sånn. Det er ikke greit for deg eller for V hvis du blir helt utbrent. Du skal jo være mamma nå, og ikke hushjelp. Jeg hadde satt hardt mot hardt i hvert fall. Han er en voksen mann. Han vet hva det vil si å vaske og rydde. Hvis ikke får du vise han noen YouTube videoer om temaet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 11. november 2015 #276 Del Skrevet 11. november 2015 Ikke rart du synes det er litt nedtur at han glemmer bursdagen din. Det er rimelig sløvt, i hvert fall når dere nettopp har snakket om det. Og du hadde virkelig fortjent en oppmerksomhet du som nettopp har født datteren deres. Når det er sagt så vet jeg at de fleste menn ikke tenker helt sånn, uten at det er noe man trenger å ta ille opp, men det er lov å synes det er leit.Håper han gjør opp for det ved å gjøre skikkelig stas på deg på etterskudd, for eksempel når dere skal på date. Det ville jeg vurdert å si til han også, ikke alle mannfolk som klarer å tenke seg til det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 11. november 2015 Forfatter #277 Del Skrevet 11. november 2015 Gratulerer med overstått! Utrolig dårlig av mannen å GLEMME bursdagen din! Jeg har bursdag på torsdag, og holder på å glemme det selv i babybobla, men A husker det i alle fall!Og det at han ikke hjelper til nok hjemme er jo ikke greit i det hele tatt. Kan du evt bare sette deg til og ikke gjøre noe før han faktisk reagerer på at det er rotete og skittent?Han har heldigvis beklagd seg i det uendlige, og han har lovet å hjelpe til mer her hjemme.. Han vil helst at jeg sier til han at f.eks idag må du støvsuge, eller kan du henge opp klær osv.. Jeg mener heller at han burde se slike ting selv.. Han har nå fått faste dager i uken hvor han skal støvsuge :D og lage middag.. Gratulerer med dagen på etterskudd. Jeg skjønner godt at du ble skuffet altså. Det er sånt man bare ikke glemmer. Du må få hjelp hjemme. Han kan jo ikke holde på sånn. Det er ikke greit for deg eller for V hvis du blir helt utbrent. Du skal jo være mamma nå, og ikke hushjelp. Jeg hadde satt hardt mot hardt i hvert fall. Han er en voksen mann. Han vet hva det vil si å vaske og rydde. Hvis ikke får du vise han noen YouTube videoer om temaet Ja, har sagt at det er uaktuelt med flere unger dersom han ikke skjerper seg. Han vil helst ha to tette, men her har jeg sagt at det er uaktuelt såfremt han ikke viser at han kan bidra til felleskapet... HaHa jeg må le, tror nesten jeg må sende han noen youtube videoer..Ikke rart du synes det er litt nedtur at han glemmer bursdagen din. Det er rimelig sløvt, i hvert fall når dere nettopp har snakket om det. Og du hadde virkelig fortjent en oppmerksomhet du som nettopp har født datteren deres. Når det er sagt så vet jeg at de fleste menn ikke tenker helt sånn, uten at det er noe man trenger å ta ille opp, men det er lov å synes det er leit.Håper han gjør opp for det ved å gjøre skikkelig stas på deg på etterskudd, for eksempel når dere skal på date. Det ville jeg vurdert å si til han også, ikke alle mannfolk som klarer å tenke seg til det selv.. Ja mannfolk ass... Han kom riktignok hjem med en megasvær bukett med roser. Tror kanskje det er 3 gang jeg får blomster ila 5 år. Har sagt at jeg forventer bra behandling fremover nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 11. november 2015 Forfatter #278 Del Skrevet 11. november 2015 Hei og god lillelørdag... Hvor blir dagene av, syns tiden går så fort nå, lille blir jo bare større og større. Ser veldig godt at hun ikke helt har den nyfødt looken lengre, men hun er såklart verdens fineste uansett Idag har vi vært på babysvømming, tror hun syns det var deilig i det varme vannet så det blir en fin ting å gjøre 1 gang i uken fremover Treningen går strålende nå, merker at styrken kommer litt og litt tilbake, så det er skikkelig deilig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 11. november 2015 #279 Del Skrevet 11. november 2015 Så bra at han kom hjem med roser og beklager seg. Var nok ikke meningen å være ubrukelig, men det er ikke så greit alltid. Har lært meg at det er lurt å si ting i klartekst her også, hinting og sure miner funker dårlig, men tydelig beskjed er null stress. Håper dere får en fin feiring med date i helga også! Så stas med babysvømming, det høres fint ut for både baby og foreldre synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 13. november 2015 Forfatter #280 Del Skrevet 13. november 2015 FREDAG og HELG Selv om jeg er hjemme hele tiden så er det noe spesielt med helg, da har mannen også fri Gleder meg skikkelig til imorgen med en bedre middag å kino med mannen. Gleder meg stort til det vinglasset på restauranten ass! Idag har jeg har jeg tatt litt husarbeid med vasking av 2 etg og rydding samt støvsuging av 1 etg, sku egentlig vaske også nede men tom for grønnsåpe, så det får vente til senere eller evt imorgen.... Igår hadde jeg PT time nr 2, litt mindre støl denne gangen her, men kjente det godt da hun mente at beina måtte få kjørt seg godt, heldigvis er jeg like sterk om ikke litt sterkere i beina, men det er vel ikke så rart etter å ha drasset rundt på et minimenneske i 9 mnd. Magemusklene er også helt sammen igjen og der er jeg sågodt som tilbake der jeg var før fødsel.. Vekta derimot, den sneeegler seg nedover, skulle ønske det gikk litt fortere, men jeg vet jo himla godt at kostholdet spiller stor rolle så må kanskje være litt strengere med meg selv... (Kanskje jeg skal innføre godtestopp frem til jul?) Håper på en god økt på mølla senere Nå må jeg gå her frøkna ble plutslig veldig misfornøyd i vuggen sin... Ha en fin helg alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå