ShiningStar Skrevet 15. september 2015 Forfatter #221 Skrevet 15. september 2015 (endret) Snik inn en time hos fastlegen hvis du føler for det, trygt og godt! Ikke lenge igjen nå, under 2 uker hvis jeg har tippet riktig. Var det vanskelig å bestemme seg for navn, eller fant dere fort ut av hva dere vil kalle jenta? Ja, har fått en time hos fastlegen i neste uke Jeg har alltid ønsket to navn, mens samboer har ønsket kun 1.. Så det ble mye diskutering i begynnelsen, hvorpå samboer plutslig en dag sa at to navn var greit dersom hun kun fikk 1 etternavn. Så hun får to navn men kun mannens etternavn, dersom vi en dag gifter oss (mannen er treeeeg) så tar jeg hans etternavn i tilegg til mitt. Selve navnevalget var vi rimelig enige om. Hadde det derimot vært en gutt der inne hadde vi nok diskutert enda for der er vi overhodet ikke enige, og begge er like sta så det kan bli spennende dersom nestemann er gutt :S Endret 15. september 2015 av ShiningStar
ShiningStar Skrevet 15. september 2015 Forfatter #222 Skrevet 15. september 2015 Tippeliste frøknas ankomst Mannen: 19.9 Syns han er veel optimist Frøkenanonym: 25.9 Kokos: 27.9 ShiningStar: 29.9 UL termin: 30.9 Mens termin: 1.10 *lilly*: 1.10 siela: 4.10 bolmst12: 5.10 juliane: 6.10
ShiningStar Skrevet 21. september 2015 Forfatter #223 Skrevet 21. september 2015 Tenk at jeg nå har gått gravid i 39 uker , husker fremdeles følelsen når jeg satt med to positive graviditetstester lysende mot meg, og vi nettop hadde flyttet inn i nytt hus... Tenk nå kan hun komme når som helst. Jeg går stort sett å ønsker meg rier, men ingenting skjer, litt nedpress og (sorry detaljer) litt slimaktig utflod ikke noe tegn til slimpropp da... Kom igjen lille frøken, kom ut til oss.... Kjører på med ny ukesoppdatering, kanskje tilogmed den siste På vei: 39 Uker Igjen til termin: 9 dager Neste kontroll: 30 Sept hos jordmor. Hadde en kontroll hos fastlegen idag, alt fint han mente hodet var festet nå, så noe skjer hvertfall... Innkjøp: Har alt vi trenger i hus :D Kjønn: Utålmodig: JA! kom ut Navn: Navn er bestemt, kanskje vi deler det her inne etter fødselen. Vektøkning: 19 kg, kjenner jeg gleder meg ekstremt til etter fødsel og starte jobbingen med å komme tilbake til der jeg var før. Ikke kult å legge på seg så mange kg, jeg hadde ca 4-5 kg ekstra fra før så trenger vel strengt tatt ikke flere. Nå er det alikevel så kort tid igjen at det får bare stå til, så vi håper på fine dager før vinteren slår til slik at vi får mange gode trilleturer. Vann i kroppen: NeiMelk i brystene: Nei, har lekket litt råmelk om natten. Strekkmerker: Nei, driver å smører magen med krem hver dag, ikke at jeg tror på slikt egentlig men greit å vertfall holde huden mest mulig fuktig :D Hodet ned: Hodet ligger ned og har ifølge fastlegen festet seg også... Tungt: Kjenner det godt nå ja, tungt å reise seg fra sofa og seng... Kynnere: Ja har fått endel kynnere, heldigvis ikke vonde. Hodet festet: JaMatkick: Farris, helst med lime :DPlager: Litt halsbrann, ellers merker jeg at det er tyngre å snu seg eller reise seg opp fra liggende stilling, kanskje ikke så rart når magemusklene er ikke tilstede. Humør: Humøret er mer svingene, begynner å bli utolmodig, må bare hoolde ut nå... Høygravid: JA :D: :D Fødselsforventninger: Tenker at det må jo bare gå Hun må jo komme ut, veldig spent på hvordan jeg blir å takle riene. Har veldig lyst å prøve meg på badekar.
ShiningStar Skrevet 21. september 2015 Forfatter #224 Skrevet 21. september 2015 Tippeliste frøknas ankomst Mannen: 19.9 Syns han er veel optimist Frøkenanonym: 25.9 Kokos: 27.9 ShiningStar: 29.9 UL termin: 30.9 Mens termin: 1.10 *lilly*: 1.10 siela: 4.10 bolmst12: 5.10 juliane: 6.10
blomst12 Skrevet 21. september 2015 #225 Skrevet 21. september 2015 Ååh, nå er du straks i mål!! Jeg fødte 39+3 første gang. Håper ikke du går på overtid, det virker så kjipt. Likevel er det vel nesten bedre og forvente det, så ikke dagene blir så lange:)
Gjest Kokos Skrevet 23. september 2015 #226 Skrevet 23. september 2015 Jeg er helt overbevist om at jeg har tippet rett denne gangen og i så fall er det bare 4 dager igjen. Uansett er det ikke lenge igjen nå! Det blir spennende å følge med på deg framover.
ShiningStar Skrevet 24. september 2015 Forfatter #227 Skrevet 24. september 2015 Jeg er helt overbevist om at jeg har tippet rett denne gangen og i så fall er det bare 4 dager igjen. Uansett er det ikke lenge igjen nå! Det blir spennende å følge med på deg framover. Siden du er så sikker i din sak så satser vi på det, det er HELT greit at hun kommer da :D :D :D
ShiningStar Skrevet 25. september 2015 Forfatter #228 Skrevet 25. september 2015 Ingen fødsel idag heller, så tippelista må oppdateres.. Kom ut lille frøken.... :D Kjente litt på utolmodigheten idag, har hatt endel venner/bekjente som har fått baby i år... Idag så kom det en til, hun hadde termin rett etter meg men fikk idag (riktignok planlagt ks men utolmodigheten min ble ikke mindre) Føler jeg aldri kommer til å føde Tippeliste frøknas ankomst Mannen: 19.9 Syns han er veel optimist Frøkenanonym: 25.9 Kokos: 27.9 ShiningStar: 29.9 UL termin: 30.9 Mens termin: 1.10 *lilly*: 1.10 siela: 4.10 bolmst12: 5.10 juliane: 6.10
Sjela Skrevet 25. september 2015 #229 Skrevet 25. september 2015 Spennende! Lykke til VI har også bestemt oss for dobbeltnavn om vi får jente en gang. Så bra at dere ble enige
Gjest Kokos Skrevet 28. september 2015 #230 Skrevet 28. september 2015 Hvordan står det til her? Ikke si at jeg bommet på tippingen denne gangen også?
*lilly* Skrevet 29. september 2015 #231 Skrevet 29. september 2015 Hvordan går det? Ikke noe fødsel på gang eller
ShiningStar Skrevet 30. september 2015 Forfatter #234 Skrevet 30. september 2015 Hei Natt til lørdag klokken ca kl 05:00 våknet jeg av rier.. Det sa pang med en gang og hadde ca 3-4 min mellom hver rie. Vi var inne på føden klokka 07:40 ca. Fikk da konstantert 3-4 cm åpning, selve fødselshistorien kan jeg komme nærmere tilbake til når vi har fått summet oss men litt stikkord her Rier fra 05:00 til hun var ute klokka 14:06 26.9 Fikk epidural fra 4-5 cm ca Gikk fra 5-10 cm på ca 1,5 time Ble nesten haste KS pga frøkna ikke tålte riene skikkelig, mye styr her Klokka 14:06 kom det ut en prinsesse på 2975 g og 48 cm Stakkars lille hadde svelget endel fostervann og blod, vi har derfor tilbragt det 4 siste dagene på sykehuset da hun ikke ville spise noe og bare kastet opp... Nå er vi endelig hjemme igjen, frøkna spiser, men jeg ammer med skjold og pumper så det går fremover :D :D nå skal vi kose oss masse hjemme med frøkna som er helt perfekt :D
juliane Skrevet 30. september 2015 #236 Skrevet 30. september 2015 Gratulerer! Da ble jentene våre født på samme dag! Godt å høre at alt gikk bra til tross for litt dramatikk, og at dere har kommet hjem.
Gjest Kokos Skrevet 30. september 2015 #237 Skrevet 30. september 2015 Gratulerer så masse!! Det hørtes ut som en dramatisk ankomst, men godt dere er hjemme igjen med den perfekte frøkna nå. Kos dere! Gleder meg til å høre mer om hvordan dere har det etter hvert.
ShiningStar Skrevet 30. september 2015 Forfatter #238 Skrevet 30. september 2015 Velkommen til verden lille V. Fødselshistorien kommer her Natt til lørdag 26.9 våknet jeg av tak i ryggen rundt klokken 05:00, tenkte at dette sikkert bare var kynnere, at det var rier slo meg ikke da det ikke var noe særlig vondt. Tok opp appen min på telefonen for å sjekke med rieappen etterhvert. Den viste regelmessige tak på rundt 3-4 min mellomrom. Rundt klokken 05:45 ble det merkbart vondere og jeg måtte puste mer. Tok derfor en tur i dusjen for å lindre litt. Når klokka ble 06:15 vekket jeg samboer, og sa at nå er det så vondt at vi må ringe føden... Han for opp tok med seg baggen og ned trappene... Prøvde å forklare at vi ikke hadde SÅÅÅ dårlig tid. Ringte inn til føden og forklarte hvordan riene var og fikk beskjed om å komme inn for en sjekk. Når klokka var 07:40 ankom vi føden og her ble det konstantert 3-4 cm åpning. Jeg fikk fødestue og satt enstund på en ball for å se om tyngdekraften hjalp henne litt ned. Fikk etterhvert gå over til badekar da jeg hadde stort ønske om dette. Husker ikke hvor lenge jeg lå der men riene tok seg vertfall skikkelig opp å jeg slet med å konsentrere meg og puste igjennom riene. JM sjekket åpning klokka 10:15 og jeg hadde da fremdeles bare 3-4 cm. Da kjente jeg at jeg ikke orket meg og ba om epidural. Det var litt ventetid på for å komme ned på ny avdeling for å få epidural. Rundt klokka 10:45 ble jeg flyttet ned og jeg tror epiduralen ble satt klokka 11:45 etter dette ble ting veldig dramatisk, hjertelyden til frøkna i magen sank iløpet av hver rie og tok seg ikke skikkelig opp. Jeg ble beordret over på alle 4 i sengen og måtte stå slik ganske lenge. På et tidspunkt ble hele rommet fylt av leger og jordmødre. Det ble tatt blodprøve av meg og de snakket om at nå måtte hun ut dersom ikke hjertelyden tok seg opp igejn. Jeg fikk en medisin for å bremse riene pga de var for kraftige og kom for hyppig, for å se om dette kunne hjelpe. Heldigvis hadde medisinen god effekt og hjertelyden til lille tok seg godt opp igjen :D Tidsperspektivet mitt er litt borte akkurat her men jeg fikk vertfall pressetrang mens jeg sto der på alle fire i sengen. Klokken 13:40 hadde jeg 10 cm og fikk klarsignal til å begynne å presse. JM fortalte meg i ettertid at jeg hadde gått fra 5-10 cm på 1,5 time så ting skjedde raskt. Underveis i pressingen falt igjen hjertelyden til snuppa drastisk og jeg fikk beskjed om at fikk jeg ikke hun ut nå måtte de hjelpe til med tang eller vakuum. Tror fanden gikk i meg da for husker jeg tenkte ikke f*** om jeg vil ha en tang opp i der så jeg presset til jeg ble lilla i følge samboer klokka 14:06 var hun ute, etter kun 25 min med pressrier... Hun var litt sjokkert i begynnelsen så JM måtte klipe litt i henne for at hun skulle skrike, men da hun først begynte SÅ tok hun det til nye høyder.... Jeg var veldig heldig og revnet nesten ingenting, har sydd litt innvendig og to pyntesting utenpå så riften var veldig liten sa JM... Stakkars lillesnuppa svelget endel fostervann og blod på vei ut så hun har vært dårlig med magevondt å spying de første 3,5 dagene. Heldigvis er hun bedre nå og vi er kommet hjem. Ammingen har vært problematisk, hun vil ikke ta puppen skikkelig og vi må derfor bruke skjold, hun suger en liten stund før hun ikke gidder mer og vi må da pumpe og mate med flaske, hun får også litt tillegg med nan dersom hun ikke får nok av meg så, matingen tar ganske lang tid enda, men vi håper det går seg til etterhvert.... Tror det var alt jeg kommer på nå iforbindelse med fødsel, vi får se om jeg kommer på noe etterhvert, men nå må jeg vel sove, de sier jo sov mens baby sover :D 1
blomst12 Skrevet 30. september 2015 #239 Skrevet 30. september 2015 Gratulerer såå mye så spennende fødsel! Så bra at du slapp hastesnitt da, du er tøff! Håper ammingen går seg til, og nyt barseltiden
*lilly* Skrevet 30. september 2015 #240 Skrevet 30. september 2015 (endret) Gratulerer Høres tøft ut, men håper det går bra med dere begge Endret 30. september 2015 av *lilly*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå