Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.


ShiningStar

Anbefalte innlegg

Stakkar lille V :( Skjønner godt at det gjør vondt i mammahjertet, og det er jo veldig skremmende når så små (som ikke kan snakke for seg) blir så medtatt og syke. Godt det går bedre med henne nå :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, stakkars! Sykehus er aldri gøy! Og som Sjela sier, at de ikke kan forklare hvordan de har det. Hører flere foreldre si at den største lettelsen med små barn er når de begynner å snakke og kan forklare hva i alle dager som er galt. 

God bedring te vesla videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille V, det er ikke greit å være liten og syk. :kose: Og stakkars deg, det er helt grusomt når det lille mennesket ikke har det noe bra og man ikke vet hva man skal gjøre for å hjelpe. :( Bra hun er på bedringens vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/13/2016 at 9.53, Sjela skrev:

Stakkar lille V :( Skjønner godt at det gjør vondt i mammahjertet, og det er jo veldig skremmende når så små (som ikke kan snakke for seg) blir så medtatt og syke. Godt det går bedre med henne nå :klem: 

 

Den 4/13/2016 at 10.29, Weebs skrev:

Nei, stakkars! Sykehus er aldri gøy! Og som Sjela sier, at de ikke kan forklare hvordan de har det. Hører flere foreldre si at den største lettelsen med små barn er når de begynner å snakke og kan forklare hva i alle dager som er galt. 

God bedring te vesla videre :) 

 

Den 4/13/2016 at 16.51, juliane skrev:

Stakkars lille V, det er ikke greit å være liten og syk. :kose: Og stakkars deg, det er helt grusomt når det lille mennesket ikke har det noe bra og man ikke vet hva man skal gjøre for å hjelpe. :( Bra hun er på bedringens vei! 

 

Den 4/14/2016 at 19.20, Saltsild skrev:

Stakkars V. Har tenkt mye på dere altså! Håper hun blir frisk og rask fort :blomst: 

 

21 timer siden, Kokos skrev:

Uff, for en opplevelse! Håper dere er friske og raske alle sammen nå! :klem: 

Tusen takk til dere alle for fine ord, blir helt rørt av å lese :hjerte:

Det har vert en hektisk uke, men snuppa fikk heldigvis lov å reise hjem igjen fra sykehuset dagen etterpå :) 

Da spiste hun selv og de mente at hun har fått en infeksjon da crp ikke var stigende så ingen antibiotika heldigvis.

Dagene hjemme har gått i lite søvn å prøve å få i hun mest mulig mat/drikke. Hun har ikke like mye å gå på i vekt om hun blir syk. Så vi har prøvd alt for å få i hun nok mat, ikke alltid lett å få i en syk baby mat, men hun spiser vertfall mer og mer for hver dag. Prøvde også å gi hun saft for å få i hun væske, men det likte hun faktisk ikke. Hvem liker ikke saft liksom :P bare spyttet alt sammen ut igjen, så da måtte vi gå tilbake til vann igjen.. 

Nå krysser vi fingrene for at all sykdom er borte, og tilbake til hverdagen igjen <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en blir hoppende glad for at mensen kommer :hoppendeglad: Jeg sluttet på p-pillene da jeg plutselig ikke tåler dem lenger etter graviditet og fødsel, så vi har praktisert hopp av i svingen... Ikke hadde jeg kontroll på syklusen heller så skikkelig stressa... Drømte faktisk inatt at jeg var gravid og det var tydeligvis verdens undergang :glare:  Det hadde jo såklart gått fint med en til nå, men jeg er IKKE klar overhodet og synes fremdeles det er nok med den ene vi har nå..... 

Samboer vil ha 2 tette, og jeg vil ikke... min kropp jeg bestemmer :P Vi får se jeg vil helst ha ca 3 år mellom dem... Vi er fremdeles ung og har tid enda... Jeg vil også bare ha 2 unger så da tenker jeg at ca 3 år mellom er helt perfekt egentlig. 

Ny uke står for tur og nå starter prosjekt bli sunn og få tilbake pre gravid kroppen :P 

Målet for sommeren er -10 kg ca. Da skal jeg være veldig fornøyd :) 

Har satt opp middagsliste for hele uken og planlagt ukens trening så satser på at denne uken blir bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg altså :) Heldigvis er mannen enig. 3-4 år mellomrom høres helt glimrende ut. Mamma derimot delte visst ikke min oppfatning av dette her forleden, og mente at da begynner jeg jo å bli nesten litt for gammel for flere barn :hakeslepp: Det er snakk om at jeg hadde vært ca 33 år om vi velger å ha 3 år mellom nr 1 og 2 :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått helt panikk hvis jeg var gravid nå, så skjønner godt at du jubler over mensen altså! :fnise: Helt enig i at tre år må være en perfekt aldersforskjell, så det tror jeg vi satser på her også. Kunne gjerne tenke meg å få feks maibarn pga barnehageopptak og barnehagestart. Regna på det nå, og da må jeg jo faktisk bli gravid på sensommeren/tidlig høst neste år da! :sjokkert: Jaja, den tid den sorg...

Jeg vil også ned i vekt, men jeg har altså en appetitt og et søtsug for tiden som er helt avsindig... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sjela skrev:

Jeg er helt enig med deg altså :) Heldigvis er mannen enig. 3-4 år mellomrom høres helt glimrende ut. Mamma derimot delte visst ikke min oppfatning av dette her forleden, og mente at da begynner jeg jo å bli nesten litt for gammel for flere barn :hakeslepp: Det er snakk om at jeg hadde vært ca 33 år om vi velger å ha 3 år mellom nr 1 og 2 :ler: 

33 år det er jo ingenting det, mødre altså :P Bra mannen din deler samme syn ang temaet da... 

Mannen her har ikke så mye han skulle ha sagt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, juliane skrev:

Jeg hadde fått helt panikk hvis jeg var gravid nå, så skjønner godt at du jubler over mensen altså! :fnise: Helt enig i at tre år må være en perfekt aldersforskjell, så det tror jeg vi satser på her også. Kunne gjerne tenke meg å få feks maibarn pga barnehageopptak og barnehagestart. Regna på det nå, og da må jeg jo faktisk bli gravid på sensommeren/tidlig høst neste år da! :sjokkert: Jaja, den tid den sorg...

Jeg vil også ned i vekt, men jeg har altså en appetitt og et søtsug for tiden som er helt avsindig... :sjenert: 

Ja hurra for mensen liksom :P  

I de første sidene av dagboken ba jeg til høyere makter om at den ikke skulle dukke opp :P Tiden går fort altså.... 

Maibarn tror jeg vi også må satse på mtp barnehage osv... men ja den tid den sorg ;)   

Søtsuget er det verste altså, ivertfall når svigers kom på besøk i går med en hel pose med sjokolade fra taxfree... Kostet mye viljestyrke å ikke spise noe fra den altså.  Håper at det blir verdt det til slutt, eller jeg vet at det vil vere verdt det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 år er virkelig ingen alder, nei! Selv rakk hun å få to barn før 30, og da jeg påpekte at min bestemor "tross alt" var 34 når hun fikk min mor, greide hun å si at hun visste det, men syntes det allikevel var seint :daane: "Og se hvor lenge jeg fikk beholde dem ...". Altså, noen ganger er min mor så urasjonell som det går an :ler: Er glad i henne selvom, men akkurat da ble jeg temmelig oppgitt :dry: 

Håper du holder ut søtsuget! Dårlig gjort av svigers å komme med sjokolade altså! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 år, @Sjela :fnise: Det er trollgammelt, ass. For to år siden (da jeg var 26) fikk jeg beskjed av ei av av "den eldre garde" at vi burde virkelig få barn innen ett år, fordi "tenk på fruktbarheten din!" :ler: Moren min var gift og hadde to barn da hun var 20, men hun har aldri pushet meg på det heldigvis. Heller andre veien, faktisk! Jeg fikk en alvorsprat om blomster og bier da jeg fikk min første seriøse kjæreste om at jeg ikke skulle gjøre som henne. 

Du er så flink ShiningStar! Ned 10 kg til sommeren er litt av en bragd. Respekt :jepp: Og gratulerer med mensen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, den der har jeg hørt også, @Weebs :ler: Mamma mente at det var på høy tid at førstemann var på vei nå. Hun har jo mast siden jeg bikket 20. Greit å finne en mann først da :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei torsdag og snart helg :)  Denne helgen blir MAGISK da drar jeg med jentegjengen til Oslo på Adele konsert :hoppendeglad::nigo:

Gleder meg skikkelig til shopping kos, får vert veninne og ikke bare mamma, så det blir kos :) 

Lille V er nå 7 mnd og lærer nye ting hele tiden, utviklingen er jo helt enorm nå så sliter litt med å holde følge, hvor er pauseknappen liksom :P Hun er verdens blideste baby og har snart knekt koden for krabbing så her går det unna. Må følge med hun hele tiden nå da hun kommer seg rundt overalt. 

Dagens hennes ser slik ut sånn ca 

06:30-07:30  Våkner en gang mellom dette tidsrommet og dagen starter. 

07:00-08:00  Får en skål med grøt til frokost så leker vi litt på gulvet, heldigvis er hun flink å aktivisere seg selv så jeg får spist frokost. 

09-10: Sover hun sin første dupp, den er som regel ganske kort på ca 30-45 minutter. 

11: Tilbyr hun somregel litt fruktmos, men hun vil ikke alltid ha så mye av den. Småspist, men hun legger på seg godt så da er det greit mener HS. Hun ligger akkurat på gjennomsnittet ifht høyde og vekt ;) 

12:30 ca får hun en flaske med melk, denne drikker hun heldigvis opp :P Før hun sovner i vognen sin for dagens siste lur. Her sover hun somregel til rundt 15-15:30 mellom 2-3 timer ca. 

15:30-16:00: Middag og fruktmos. ;) 

Så kommer pappaen hjem og han leker med hun mens jeg lager middagen. Hun sitter sammen med oss når vi spiser middag og får smake på noe av det vi spiser, som ikke er melk i, Favoritten er somregel mais og søtpotet :P 

18:30 Tid for kveldsgrøt og bading. Hun legges i sengen sin ca klokken 19 og sovner somregel alltid innen 15 minutter. 

Hun sover hele natten nå uten mating, men det hender jeg er innom å gir hun smukken 1-2 ganger. Så nå må bare mammaen komme seg i seng tidligere slik at jeg får nok søvn iløpet av natten... 

 

Treningen går veldig bra nå. Fikk til 5 økter forrige uke og denne uken blir det 4 økter og 1 fjelltur dersom været holder seg fint. Planen er å ta med frøkna i bæremeis på turen men da bør det være lite vind. Hun er litt forkjølet så vil nødig at hun skal bli skikkelig syk.  Har også gått ned 2,2 kg nå på to uker så målet om 10 kg til vi reiser til Kroatia er innenfor rekkevidde. Motivasjonen er der vertfall :)  

Håper alle har hatt en fin uke sålangt og at helgen blir strålende :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille fineste V har fått sin første tann <3 

Merket at hun tygget mer på biteringen en vanlig under badingen idag. Tok da fingen inn for å sjekke! Svært dårlig trekk av mor da disse små tannebissene er sylskarpe og med en veldig vond finger kan vi da konstantere tenner ja :P 

Håper alle har en fin helg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Heeei torsdag og snart helg :) Vi reiser på tur med svoger, svigerinne og barna deres imorgen og blir borte helt til 18 mai, gleder meg masse til fine fjellturer og 17 mai feiring :) 

Lille V er såklart verdens herligste, smiler og prater masse. Hun sier ord som ma ma ma ma og pa pa pa, skikkelig koselig selv om det bare er babling fra hennes side enda :P. Pappaen har lært henne og hoste på kommando veldig festlig, om vi hoster litt til henne gjør hun akkurat det samme tilbake, når vi spør hvor stor hun er løfter hun hendene i været mens hun sitter på fanget. Lille babyen min som ikke er så liten lengre. Straks 8 mnd. Hun fyker overalt nå på gulvet, ikke helt kontroll på krabbingen men det nærmer seg :P Ifølge min mor var jeg ca 11 mnd når jeg gikk, min bror var 10 mnd og min søster var 9 mnd. Altså for min del trenger hun ikke gå helt enda altså... 

Vi har HELDIGVIS fått barnehageplass :D Alt blir mye lettere nå. Så vi tenker at oppstart blir i oktober/november. Da vil hun være 13-14 mnd ca. 

Treningen går fremdeles veldig bra 5 økter sålangt denne uken. Jeg har jo et bra utgangspunkt ift treningen og vet etter endel år med trening at jeg tåler mye og kanskje hard trening. En anbefaler jo helst ikke mer en 2-3 tunge treningsøkter i uken. Jeg kjører vanligvis 4 tøffe treningsøkter og 2 litt lettere hvor fokuset er mer på kjerne og styrke. Må jo trene meg opp til røykdykkertesten om et par mnd. Mangler fremdeles et par cm på å klare en godkjent armheving. Jeg kan ta endel armhevinger men kommer ikke helt ned i gulvet, så må jobbe litt mer med styrken nå fremover. 

Mandag: Spinning + Styrke + tur med mini på ca 7 km

Tirsdag: Bakkeintervaller + Styrke

Onsdag: Spinning (syklet som restutisjonstrening ikke mer enn 85 % av makspuls)  + tur med mini etterpå på ca 7 km

Torsdag: Time med PT, bakkeintervaller og styrke etterpå :) 

Satser på at vi får gått noen gode turer med bæremeisen når vi reiser opp på fjellet imorgen :) 

Sålang har jeg gått ned 3,7 kg så er godt i rute til vi skal på ferie. Måtte motivasjonen vare :D 

 

PS! Noen som vet hvordan jeg flytter dagboken min? :P tror den ligger under prøvedagbøker enda. Tenker at nå fremover blir det mer fokus på treningsbiten og såklart lille blidfisen <3 

Håper alle får en strålende pinsehelg og en fin 17 mai feiring :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass :laugh: Så koselig å lese om utviklingen til lille V :) 

Og så flink du er til å trene! 

PS: Du kan flytte dagboka ved å lage et innlegg på "Ris, ros og spørsmål om forumet" så fikser moderator for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...