Gå til innhold

Tabby's tenketank


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

I dag har det skjedd mye. Var hos legen først, og mest sannsynlig har jeg luftveisinfeksjon. Egentlig skulle jeg bare fått en sterkere hostesaft, men pga bryllupet var hun grei og skrev ut antibiotika med en gang. Så da er hun jo ganske sikker på at jeg har sånn infeksjon også.

Så jeg måtte på apoteket, fikk selvlysende (nesten i hvert fall) gule tabletter og skal ta disse i en uke.

Etter det var det jobben, kom jo for sent, men sjefen min er utrolig grei. Hadde en koselig julelunsj med koldttallerken og koste oss. Og så fikk vi flotte julegaver fra jobben!

Etter det har jobben vært grei, sistemann som gikk til ferie jeg da, bortsett fra sjefen, og det betalte seg det. Fikk inn enda et salg på tampen nemlig. :D

Nå i ettermiddag/kveld blir det vel rolig tenker jeg, sambo skal kanskje ut og handle, typisk han å vente til i siste liten. I så fall får han stikke innom vita og kjøpe lancome selvbruningsskum. Det skulle visst være bra sa de på jobben.

Takk for hyggelige hilsener i dagboka mi! Setter kjempepris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Dolphina. Takk for hilsen

Var nok en luftveisinfeksjon ja, antibiotikaen i samarbeid med ventoline og noskapin tabletter har hjulpet masse. Ikke helt bra fra hosten enda, men pøser på med ventoline og et par noskapin tabletter før vi drar til kirken så klarer jeg nok å la være å hoste.

I følge klokken og datoen nå er det bare 2 dager igjen til jeg og min kjære har bryllupsdag. :-) Nå er det virkelig nedtelling. Ikke noe nervøs før dagen egentlig, litt sommerfugler i magen ved tanke på når jeg og pappa og ungene står og venter på at dørene skal gå opp, det er alt. Gleder meg bare så mye til å kunne si at det er mannen min jeg bor sammen med.

I dag har vi vært i sverige sammen med pappa, samboeren hans, broren hans og bestemor, svigers og to av tre barn. Fikk med ganske mye alkohol til bryllupet da, så nå er alt det i boks. Mye å spare på å handle der borte altså. Fikk helt sjokk over prisen.

Pappa og samboeren hans var innom en stund på kvelden i dag også. Så da fikk vi spikret på plass noen detaljer også. Deilig med alt man slipper å tenke mer på.

I morgen skal jeg bake mer kaker, har blitt noen men har flere på lista. Og så skal sambo betale blomstene tenker jeg, så han slipper å tenke mer på det på fredag. Og så skal han hente nøkkelen til lokalet. Jeg skal lage noen oppsatser til bordene og ringe fotografen vår så hun får blitt med til lokalet på torsdag og sett hvordan hun vil rigge opp der.

Torsdag skal vi hente alle klærne i brudesalongen ca kl 11, for det er da de åpner. :sjarmor: Og så kommer pappa og samboeren hans og blir med til lokalet, tar med seg barna og vi får pyntet i fred og ro.

På ettermiddagen på torsdag skal sambo få vasket bilen inni og utenpå, og så blir han hentet av svigerfar regner jeg med, han og gutta. De skal sove hos svigers natt til fredag.

Jeg og datteren min skal sove hjemme. Hun sover nok i sengen min den natta, og så skal vi kose oss, litt god mat, lakke neglene hennes med blank neglelakk og snakke masse. Hun gleder seg jo så til bryllupet.

Det meste er i boks nå, og det som ikke er det... Tja, det faller sikkert på plass det også. Og uansett hvis det ikke gjør det så går det nok bra allikevel.

Litt rart å tenke tilbake nå, da vi først satte datoen så hadde jeg så mye jeg MÅTTE gjøre før dagen, nå er jeg så avslappet i forhold til allting. Men så er det jo mye som har skjedd siden den gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Tabby!

Lusker en tur innom for å ønske deg lykke til med bryllupet! Jeg har jo fulgt planleggingen lenge, så jeg vet at dette bryllupet blir som du har drømt om!

Lykke til på den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cocktail. Så koselig at du stakk innom da. :-)

Sitter og lengter etter senga her, men da jeg fikk mail om svar her inne måtte jeg jo se hvem det var. Hvordan står det til med deg for tiden? Alt bra?

Bryllup blir nok ikke helt som drømmen når det gjelder alt, men det viktigste er at jeg og min kjære blir gift, og deretter at alle som er med på festen synes det blir bra. Utover det så skal jeg ikke legge så mye styring på ting og tang nå tror jeg.

Kom nettopp på at jeg har helt glemt å ordne til overraskelsen til forloverne våre... Må skrive opp så jeg får handlet inn i morgen...

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare koser meg med julefri om dagen, jeg! :) Må visst ta en biltur ned på bensinstasjonen og handle nå, tenk; skal ha besøk i natt og mangler snop!

Men nok om meg... Hva skal dere kjøpe til forloverne, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattebesøk og ikke snop ja... Fikk du tak i noe?

Kan ikke si hva forloverne får i overraskelse, for det kan være at noen som kjenner meg leser her inne. :ler: Det skal jo være hemmelig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 14 timer igjen til jeg og min kjære gifter oss. Sitter alene hjemme nå og kjeder meg litt... Har hatt jentekveld med datteren min etter at gutta dro. Har spist pizza og hun drakk rødbrus av rødvinsglass, og så har vi lakket neglene med blank neglelakk.

Jenta var så trøtt at hun sovnet med lyset på i kveld. Så nå sitter jeg her da. Lokalet er pyntet, det ble kjempeflott. Blomstene som jeg og sambo satt opp i går fikk vi skryt av fra fotografen som var innom. Kakene ble fine, kjolen henger her hjemme og jeg har sååååååå lyst til å prøve den... ;)

Gleder meg til morgendagen kommer. Gleder meg til å se min kjære vente ved alteret. Gleder meg til å svare ja til presten, og til å sette meg igjen, sammen med mannen min. MANNEN MIN. Tenk at dagen endelig er her. Mye som har skjedd siden vi satt datoen for halvannet år siden, men alt har bare gjort meg mer sikker på at dette er mannen for meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Aniola-Fisken.

Har nettopp våknet jeg nå. Tok et par glass vin i går for å slappe av så jeg har sovet rett under 6 timer. Det gjør nok godt utover dagen. Men rett før kl 6 nå så våknet jeg og fikk ikke sove mer. Litt sommerfugler nå. Under 6 timer igjen til jeg får se min kjære.

Snakket med han i går kveld. Rart egentlig, å snakke med han på telefonen mens han var hos foreldrene sine, har ikke gjort det på maaange år nå. Han kommer nok til å være flott etterpå! Gleder meg så til å se ham, og gutta som kommer i dress og greier. :hjerter: De kommer til å være to gode hjerteknusere.

Datteren min sover enda. Trodde nesten hun ville være oppe på denne tiden jeg, hun er vanligvis det når det er noe hun gleder seg så masse til, men det hjalp vel litt på at hun fikk være litt lenger oppe i går. Det er jo greit at hun står opp senere, så hun ikke blir trøtt så tidlig i dag. Gleder meg til å se henne idag også. Nydelig var hun i brudepikekjolen sin, men enda flottere blir hun vel når vi får satt opp håret hennes og får på tiaraen hennes også.

Nå skal jeg bare slappe av. Rydde litt og ta det med ro på morgenkvisten. Venter nok en liten stund før jeg prøver å få i meg mat. Og så er det dusjen som står for tur etterhvert.

Til de som stikker innom; Ha en flott dag, og GODT NYTT ÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble jeg og min kjære gift. :-) Deilig å kunne si mannen min til og om han.

Jeg skrev jo litt her inne på morgenen da, mens jeg satt her hjemme. Jeg hadde jo så gooood tid i går. Ikke noe stress med noe. Satt litt på internett da, for å få tida til å gå. Og var ferdig med å dusje og sminke meg innen forloveren min kom. Hun hjalp til å ordne håret mitt og datteren min sitt. Så daffet vi rundt enda mer og ventet på at tida skulle gå. Tok på brudekjolen rett før pappa skulle komme og hente oss.

Vi fikk kommet oss til kirken, var fremme ti minutter før, så jeg rakk å ta en røyk. Datteren min hilste på tanta si og et par søskenbarn og viste frem hvor fin hun var. Så gikk vi inn i kirken. Der var gutta, og så flotte som de var! Ikke hadde jeg sett brudebuketten før jeg kom dit heller, min mann ordnet den. Og den var kjempeflott! Litt styr med å få alle til å stå pent til alt var klart, men det gikk det også. Organisten kom ned til oss og spurte om jeg var klar. Jeg var virkelig det, ville bare få opp dørene så jeg kunne få se min kjære.

Musikken begynte, bruremarsj fra seljord, og vi gikk inn. Tittet frem på min kjære og så hvor flott han var. Og så fikk jeg smilt til og hilst på de fleste gjestene. Og vips var vi fremme ved alteret... Det gikk fort! Min kjære var så flott der han sto også.

Presten holdt en fin tale til oss, den fikk vi faktisk kopi av i bibelen, og så var vi gift. Svarte ja to ganger, og så var vi herr og fru.... Turen ut gikk også fort, og det var så moro å hilse på alle sammen.

Det ble noen bilder utenfor kirken, både med foreldre og barn, og noen alene. Så gikk vi inn i kirken igjen for å ta bilder sammen med forloverne. Fotografen var kjempeflink, visste hva hun ville ha også, så det blir nok bra bilder. Gleder meg til å se dem.

Vi kjørte sammen med forloverne til lokalet, og tok flere bilder der, bl a familiebilder. Og noen morobilder...

Vi hadde koldtbord til mat, og det var vel det beste koldtbordet jeg har smakt, vi kommer absolutt til å bestille fra samme sted igjen om vi skal ha sånn mat. Til og med bestemoren til mannen min reiste seg under maten og sa noen gode ord til oss. Ble helt rørt jeg.

Etter maten slappet vi av og koste oss med familien til kaffegjestene kom. Og så var det masse tid til å snakke med dem også etter det. Fikk masse skryt for kakene og de var sikkert gode. Men jeg var så mett etter maten at jeg ikke orket mer enn den biten mannen min matet meg... Får ta en smak i dag tenker jeg, det var massevis av kake igjen.

Fotografen med sambo var blandt kaffegjestene, så vi fikk nok en del flotte bilder av kakespising og dansing også. Og alle som kom så ut til å virkelig kose seg. Det var moro.

Fortsatt sitter jeg med en stor haug av inntrykk som må synke inn litt, men jeg får jo bearbeidet en del nå. Mannen min ligger fortsatt og sover. Alle gavene vi fikk :o Ble helt satt ut jeg da jeg fikk se hva vi har fått av alle sammen. Utrolig heldige har vi vært.

Nå skal jeg ta meg noe mat og slappe av videre, skal opp og rydde i lokalet senere i dag, hente bilen og bare ta det med ro egentlig. Og nyte å være nygifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke vært innom her tidligere jeg, men fikk med meg at du giftet deg i går, så da måtte jeg jo inn og lese om både forberedelsene og den store dagen! Det høres ut som om dere hadde et kjempefint bryllup!! Så perfekt å gå inn i et nytt år som herr og fru!! :hjerter: Gratulerer så mye!!!!! Klem fra søndagsengel? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Koselig å lese om bryllupet ditt, Tabby, jeg har jo fulgt med deg en stund.... :wink:

Som sagt gleder jeg meg masse til å se bilder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo inn å lese dagboken din da jeg så at du giftet deg i går - GRATULRER :blomst: ! Samtidig må jeg virkelig få skryte av deg og hvordan du har taklet dine ting!!! Jeg synes det er så kjempe kjempe fint at du har fått den mannen du vil ha, det fortjener du virkelig!! Det var veldig spennende å lese innlegget om dagen din :P . Lykke til dere nygifte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener.

Søndagsengel? vi hadde et kjempefint bryllup ja. Og helt klart perfekt måte å starte det nye året på denne måten. Det tok faktisk presten opp i talen sin til oss.

Cajsa vennen! Bilder kommer etterhvert. På den samme mailen som jeg har eller skal du ha den på en annen? I så fall får du komme på msn etterhvert og gi meg den... :wink: Men som jeg skrev i tekstmeldingen så sliter jeg litt med å få bildene inn på dataen da...

Tex. Så koselig at du stakk innom. Vi har fulgt med på hverandre lenge ja, blir jo sånn når man planlegger over så lang tid...

Og lucky, så koselig at noen nye stikker innom også. Og takk for de fine ordene.

Nå sitter jeg og jobber med å få bildene fra forloverne våre sitt kamera inn på dataen her, med god hjelp fra Lea. Vil jo så gjerne se dem med en gang. Men med bare minnebrikka og litt vansker her så sliter jeg litt...

Kommer tilbake med oppdateringer på hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...