Gå til innhold

Tabby's tenketank


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var første arbeidsdag på ny jobb unnagjort. Det er masse å sette seg inn i, men jeg likte meg veldig godt der. Miljøet mellom kollegaene er fint, sjefen virker grei og jobben får jeg virkelig prøve på onsdag. I dag og i morgen er det opplæring.

Nå er jeg sliten i hodet og kroppen så jeg tar meg litt fri fra skjermen og kommer sterkere tilbake senere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første arbeidsdag på ny jobb unnagjort. Det er masse å sette seg inn i, men jeg likte meg veldig godt der. Miljøet mellom kollegaene er fint, sjefen virker grei og jobben får jeg virkelig prøve på onsdag. I dag og i morgen er det opplæring.

Nå er jeg sliten i hodet og kroppen så jeg tar meg litt fri fra skjermen og kommer sterkere tilbake senere. :-)

Jippiiiiiii! :hoppe:

Så BRA du likte jobben og alt rundt den! Nå gjorde du virkelig kvelden min!

Gleder meg til å høre mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Cajsa. Men du får ikke mer før en annen dag... Er så sliten nå at jeg egentlig kunne lagt meg nå og sovet til i morgen tidlig... :roll: Uvant å stå opp rundt 6 på morgenen og styre med barna så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidu!

Har smugtittet på dagboken din, jeg drømmer om vinterbryllup selv, så det er så koselig å lese om dere som planlegger! Det er på nyttårsaften, er det ikke? Eller har jeg helt misforstått?

... jeg drømmer om nyttårsaften 2005 selv, men tror ikke sambo er helt klar for noen bryllup allerede da, så jeg får smøre meg med litt tålmodighet!

Ikke lenge igjen, i hvert fall! Gleder meg til å følge med deg i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Imari og Dolphina. SÅ koselig med hilsener her.

Imari, vinterbryllup er flott (tror jeg da, vårt blir det første jeg er i... :wink: ) Men det er litt fint synes jeg, for man kan pynte og gjøre ting på en annen måte enn de som velger vår og sommerbryllup, som jo de fleste velger.

Håper dere får satt dato snart da!

Dolphina, jobben virker grei den. Veldig koselig kolleger og det har mye å si. Nå er det to ledige stillinger der, så snart er ikke jeg den nyeste lenger heller...

I dag har jeg fått prøve meg litt på egenhånd. Grei erfaring, og fra både sjefen og et par av kollegene har jeg fått bra tilbakemelding. At jeg viser initiativ som tør å sette i gang så kjapt, og at jeg gjør en god figur. Får håpe det fortsetter da, i morgen er den første skikkelige dagen, så da er det bare å trå til.

Gleder meg til å dra på jobb, selv om jeg hater å stå opp... Regner med at det går seg til, bare jeg blir flinkere til å legge meg tidlig. Men i går så MÅTTE jeg jo bare se på noen greier da...

Jaja, nå får jeg gå og sjekke potetene tenker jeg... Kjip middag i dag, fiskepinner, poteter og remulade. Men enkelt og greit når man kommer fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Hei!

Da er snart første uka i din nye jobb over. Håper du trives!

Ellers er jeg bare innom for å ønske deg ei god helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dolphina. Takk for hilsenen. :D

I dag har vært en helt topp dag! Jeg jobber med telesalg til bedrift, og etter bare 5 dager på jobb har jeg hatt mitt første salg! Og fy pokker så deilig å vite at jeg passer til denne jobben og får det til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er i en kjempelykkerus nå! Har fått positive tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk hele uka som da har ført til mitt første salg. Og de jeg jobber sammen med er knallfine folk! Jeg stortrives selv om det er en psykisk tøff jobb.

Og nå er det helgen her. Skal bli deilig å slappe av litt nå, og lade opp til en ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en arbeidsuke har gått. Litt trå uke, for jeg har ikke vært helt bra, litt forkjølet med følelsen av at jeg kom til å få feber. Men nå har jeg jo helgen på å bli bra.

Styrer litt med bursdagen til sambo. Den er allerede neste helg, og da jeg begynte å be folk i går fikk jeg beskjed om at han skulle drikkes ut den dagen :o På 30 års dagen sin av alle dager... Ringte og styret med forloverne våre og fikk tilslutt beskjed om at det ikke var tilfelle, så jeg kunne be gjester hit. Jeg trodde ikke han kom til å bli så glad for utdrikningslaget om det ble den dagen, og det sa han selv da jeg fortalte om alle problemene jeg hadde møtt på også. Så jeg kjenner han tydeligvis litt da...

I allefall har de fleste takket ja hittil, noen måtte sjekke med koner og samboer, men om alle kommer blir vi faktisk hele 31 mennesker her... Det er så moro å se at så mange setter pris på ham og vil feire dagen hans. Han vet ikke selv hvem som er bedt og som takker ja, og noen overraskelser blir det. Bl a en kamerat fra tidligere som bor et godt stykke unna og skal sove over her. Og en som han gikk på ungdomsskolen sammen med som ble veldig overrasket over å bli bedt, men som syntes det hørtes helt topp ut.

Gleder meg til å se ansiktet hans når han ser alle sammen. Skal lage taco til den store gullmedaljen her på formiddagen, så vi må nok ta en tur til sverige på fredag og handle inn kjøttdeig og litt annet... Kanskje noe billigere drikkevarer på polet i strømstad også...

Moro blir det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dolphina. Så koselig at du stikker innom.

Joda vi planlegger, gjør om litt i huset så det skal bli mest mulig plass til gjestene og sambo fortsetter å pusse opp litt i gangen, mye som gjenstår og det må jo tas litt innimellom jobb og barn. Men det blir nok veldig fint når det blir ferdig ja. :D Håper bare det blir klart før helgen...

Noen som vet om man kan bruke brente plater på playstation 2? Vet at den skal fungere som dvdspiller, men vet ikke om den tar brente plater... Og den dvdspilleren vi har har ikke utgang til mikrofonene... Mye man lurer på gitt.

Nå skal jeg sitte og "leke" med et av verktøyene vi har tilgjengelig på jobben. Greit å vite så mye som mulig om det, i hvert fall når jeg skal forklare det for mulige kunder da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ikke helt blid her. Ikke sambo heller forresten.

Fikk en melding fra forloveren min i stad der hun innrømte at de skulle drikke oss ut neste lørdag. Det er den dagen sambo har bursdag det, og jeg visste at han ble skuffet da. Det ble jeg også, har jo lyst til å være sammen med min kjære på den store dagen hans. Ikke hvert år man blir 30 liksom.

Forloveren hans ba om å få snakke med han i stad, men da ville han ikke. Så han ringer vel litt senere i kveld. Uff nå er jeg så full av forskjellige følelser, skuffet på sambo's vegne, siden jeg vet at han er skuffet selv. Litt skuffet på egne vegne også, for jeg vil jo gjerne dele dagen med han. Litt irritert for at det ikke ble innrømmet på torsdag da jeg spurte rett ut om det var den dagen de hadde valgt... Hadde spart meg mange telefoner og styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Måtte innom å lese dagboken din, siden du også er nyttårsbrud. Men du ligger jo et år forran meg. :P

Håper utdrikkingslagene blir gøy til tross for valg av dag. :klem:

Ha en fortsatt fin helg.

Tiny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg lurte på en ting. Nyttårsaften er jo ikke en helt vanlig dag å gifte seg på, har dere fått noen reaksjoner på at dere valgte den dagen? Noen som synes det er en "rar" dag?

Og hva med alle sånne ting som skal ordnes: frisør, blomster, servering osv? Har det vært enkelt å fikse det på en sånn dag?

Jeg spør fordi jeg drømmer om å gifte meg på nyttårsaften selv. Men sambo er litt usikker, han mener det er mange som har faste planer den dagen og at det er vanskelig å få folk til å jobbe med servering feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg endelig litt tid til å svare her inne igjen. Har vært hektisk i det siste.

Takk for hilsener Tiny og Imari.

Tiny, gratulerer som nyttårsbrud. Tror du kan glede deg til det! Og utdrikningslagene blir nok bra, selv om det ble den dagen. Får bare stille med åpent sinn og se positivt på det... :wink: Har ikke så mye annet valg...

Imari, jo vi har fått noe negativ tilbakemelding på valg av dag. Ikke til å unngå tror jeg når man velger en sånn dag. Et punkt vi var beviste på var at de som trengte å vite det pga barnevakt og diverse har fått muntlig beskjed om at de ville bli bedt ett års tid i forveien. Så det er faktisk en del venner som har barn som kommer, samtidig som noen venner sliter med å få barnevakt, og noen tanter og onkler har andre planer. Men disse tantene og onklene har vi ikke så mye å gjøre med ellers heller. Alle de nærmeste, bortsett fra mamma og stefaren min, en søster og bror hos dem, kommer.

Nyttårsaften i år faller jo på en fredag, så de fleste butikker har jo åpent en del av dagen. Blomstene er det et søskenbarn av sambo som skal ordne, det var ikke noe problem. Frisør hadde jeg booket, men må se an om jeg har mulighet til å bruke siden jeg var arbeidsledig i 2 mnd og pga krøll med papirer fra gamle sjefen fikk jeg ikke inn noen penger den tiden. Noen utgifter må liksom revurderes...

Serveringshjelp har vi ordnet for lenge siden, en som var barnepike for datteren min for et par år siden er blitt myndig, og hun og søsteren skal ta seg av dette. Vi har jo pga situasjonen med mamma valgt å bare be de aller nærmeste til mat, så da holder det med 2 til dette.

Jeg og sambo har fri hele romjula, så da har jeg masse tid til å bake, pynte og ordne til bryllupet. I tillegg kommer pappa og samboeren hans fra vestlandet i førsten på uka og hjelper til og det gjør sikkert svigers litt i innspurten også.

Jeg synes egentlig alt har gått ganske greit når det gjelder å få ting på plass. Men noen ting å være obs på er å bestille det viktigste først. Som kirke, lokale og fotograf og være ute minst ett år før så man får der man vil ha.

Synes samboeren din egentlig det kan være en grei dag, så gå for det. Det som er av litt ekstra planlegging og tilpassing er verdt det.

Fikk høre fra en kamerat av sambo som skal filme for oss at han gledet seg masse til å gjøre noe helt annerledes på nyttårsaften og da blir det jo ekstra koselig.

Snakket forresten med menighetskontoret i dag, og det viser seg at det har kommet en vielse til den dagen, 2 timer etter oss. Så moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Hvordan gjør dere det med tider? Når er er vielsen, forografering og festen?

Hadde du bodd i nærheten av der jeg skal feire nyttår, skulle jeg jammen sneket meg inn for å sett på deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var egentlig ikke godt nytt at dere har fått en del reaksjoner på nyttårsaften. Jeg tenkte meg det, skjønner du!

Vi er ikke forlovet en gang, så dette ligger langt fram i tid, men jeg synes det er spennende å følge med på deg og planleggingene deres!

Nyttårsaften er jo en flott dag med massevis av stemning, tipper det kommer til å bli et fantastisk bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Tiny og Imari.

Tider, vielsen er kl 12, maten er kl 15, fotografen møter oss i kirken og tar noen bilder der, og blir med til lokalet der vi skal feire og tar mer bilder der. Hun skal forresten være med utover kvelden også som gjest og ta litt bilder da også.

Kaffegjestene blir da bedt til kl 17.30 tror jeg det var. Siden vi blir så få til maten trenger vi ikke å beregne så lang tid på den. Og da får vi jo masse tid sammen med de gjestene også.

Og så blir det jo raketter ved midnatt da...

Imari, det har vært mer positive enn negative reaksjoner, de som har reagert mest er de som vi har minst med å gjøre, som mormor og tanter og onkler som vi allikevel ikke ser så ofte. Venner har vært veldig positive, noen av dem skaffet barnevakt lenge før de fikk den formelle innbydelsen faktisk, så bare man gir godt nok varsel så går det meste. Mange besteforeldre synes det er greiere å være barnevakt på nyttårsaften om man skal i bryllup, enn de synes når det bare er en vanlig fest.

Du må gjerne følge med på planleggingen min, er ikke så ofte jeg skriver nå, tiden strekker liksom ikke helt til, men over helgen blir det jo litt om utdrikningslagene tenker jeg...

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...