Gå til innhold

Tabby's tenketank


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Dolphina

Hei!

Er det i helga du skal ha utdrikkingslag?

Liker du deg fortsatt i din nye jobb eller?

Ha en fin torsdagskveld og en koselig helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Dolphina. :-)

Ja det er visst nå på lørdag jeg og sambo skal drikkes ut.

Og jeg storkoser meg i jobben fortsatt. Er kjempemoro når jeg treffer de rette menneskene.

Nå sitter jeg og prøver å huske hvordan man fingerhekler, jenta skal ha trollfest på skolen i morgen og må ha hale, og jeg husker ikke... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo hekle og strikke og brodere, men fingerhekle har jeg ikke gjort på mange år. Egentlig skulle de gjort dette på skolen, men de rakk ikke, så jeg må fikse det...

Jaja,håper jeg finner ut av det snart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingerhekling er meget enkelt: Legg tråden i en løkke og trekk den andre enden inn, sånn at du får en løkke og en slags knute. Så trekker du tråden inn gjennom løkken slik at den danner en ny løkke, og sånn fortsetter du.

... Var visst ikke så enkelt å forklare, men det er veldig enkelt å få til altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Imari. Jeg får det til nå, må liksom ha litt fylde på den halen også så jeg bruker 4 fingre. Får håpe jenta blir fornøyd i morgen... :wink:

Med det samme det er snille hjelpsomme damer her, vi har fått "lekse" til jobben i morgen, vi skal få opp humøret, så vi skal lage/finne på noe som skal være vår egen lyd eller ting når det går bra... Noen gode forslag til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nå i kveld er jeg skikkelig redd. Det føles nesten som jeg får angstanfall her. Er så redd for hva de har funnet på i morgen. Gruer meg skikkelig.

Vet liksom ikke hva mer jeg skal skrive nå, alt går i stå. Jeg MÅ ha kontroll for å føle meg trygg, jeg takler dårlig å ikke ha kontroll. Har vært flink denne uka og skjøvet det vekk mens jeg har vært på jobb og etter jobb har jeg vært for sliten til å tenke så mye på det. Men nå er det bare timer igjen.

Det blir forhåpentlig bra, men det er det å ikke vite...

Og så er det jo bare timer til sambos bursdag, han fikk PS2 tidligere i høst, så jeg har bare alliert meg med eksen for å skaffe blomster (kjekt å ha en eks som er grei og som jobber med blomster) så han får noe som han ikke vet om, og så er det noen småpakker fra barna. To poser til å oppbevare dresser i, nå som han har en ganske dyr dress og en smoking å ta vare på, og en sånn greie som måler om det er strøm på diverse ting. Han er jo flink til å fikse og ordne så det regner jeg med er en grei ting å få.

Jenta mi skal i bursdag begge dagene i helgen også, har ordnet gaver klart, skal få henne stelt i stand i morgen før vi blir hentet. Forloveren min mente jeg ville rekke det. Og så har jeg blitt lovet at jeg skal få vite hva som skal skje når de henter meg i morgen.

Men allikevel er det noen timer til i uvisshet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå sitter jeg på utdriknngslaget mitt.

Har fått litt for mye å drikke, men får hjelp av syrran for å skrive, så det blir riktig.

Har hatt en kjempetopp dag, med aromaterapi, og shopping uten barn. Fått et helt nytt antrekk fra innerst til ytterst og har masse moro.

Masse tenkte problemer uten grunn.

Mer referat i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar til å gi et lite referat.

Vi ble hentet i går rundt 12. Sambo fikk en lang pakkeliste og styret for å få til alt. Jeg selv var dritnervøs og hadde mest lyst til å bli hjemme... :oops: Fikk angre tankene mine ganske kjapt da, for jeg fikk vite hva som skulle skje så fort gutta var ute av huset.

Jeg fikk en time med aromaterapi, det var så sinnsykt deilig, ønsker å få det flere ganger kan man si. Så fikk jeg mat av jentene, bakt potet med masse digg oppi. Vi satt og snakket og koste oss mens vi spiste.

Etter maten kom jentene med en konvolutt, de vet at jeg så å si aldri kan gå og handle uten barna, så jeg fikk penger og vi gikk og shoppet. Valgte meg en ny topp som var kjempeflott, litt lys lillafarge. Og nye olabukser fra LeneV, i str 30 i livet, :o :-) , har ikke fått på meg det siden jeg ble gravid med minstemann her... Det var moro.

Etter shoppingen måtte en venninne takke for seg, men jeg satt veldig stor pris på at hun var med på dagen i hvert fall. Og så dro vi hjem til forloveren min. Der var det et par leker, bl a fikk jeg bind for øynene og skulle smake på masse forskjellig drikkevarer og gjette hva det var. Klarte de fleste og fikk premie... En tiara med rosa pels. :kul: Og så var det pakker som jeg skulle gjette hva var og hvem det var fra, klarte halvparten der da....

Utover kvelden tok vi drosje og møtte gutta. Sambo hadde også hatt en flott dag, men vi var rimelig slitne og takket for oss halv to i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar til å gi et lite referat.

Vi ble hentet i går rundt 12. Sambo fikk en lang pakkeliste og styret for å få til alt. Jeg selv var dritnervøs og hadde mest lyst til å bli hjemme... :oops: Fikk angre tankene mine ganske kjapt da, for jeg fikk vite hva som skulle skje så fort gutta var ute av huset.

Jeg fikk en time med aromaterapi, det var så sinnsykt deilig, ønsker å få det flere ganger kan man si. Så fikk jeg mat av jentene, bakt potet med masse digg oppi. Vi satt og snakket og koste oss mens vi spiste.

Etter maten kom jentene med en konvolutt, de vet at jeg så å si aldri kan gå og handle uten barna, så jeg fikk penger og vi gikk og shoppet. Valgte meg en ny topp som var kjempeflott, litt lys lillafarge. Og nye olabukser fra LeneV, i str 30 i livet, :o :-) , har ikke fått på meg det siden jeg ble gravid med minstemann her... Det var moro.

Etter shoppingen måtte en venninne takke for seg, men jeg satt veldig stor pris på at hun var med på dagen i hvert fall. Og så dro vi hjem til forloveren min. Der var det et par leker, bl a fikk jeg bind for øynene og skulle smake på masse forskjellig drikkevarer og gjette hva det var. Klarte de fleste og fikk premie... En tiara med rosa pels. :kul: Og så var det pakker som jeg skulle gjette hva var og hvem det var fra, klarte halvparten der da....

Utover kvelden tok vi drosje og møtte gutta. Sambo hadde også hatt en flott dag, men vi var rimelig slitne og takket for oss halv to i natt.

Å, det hørtes ut som en fin dag, Tabby-vennen!

Det var vel ingenting å grue seg for det? :wink:

Nå begynner jeg også å glede meg til utdrikkingslag!

Stoor klem! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her inne. Tiden bare løper i fra meg... :-? Jobben stortrives jeg fortsatt med, og var på julebord forrige helg. Moro å treffe kollegaene utenom jobben også. Hadde en flott kveld sammen med dem.

I bryllupsplanleggingen går ting sin gang også nå, har hatt samtale med presten og blitt enige om det meste der. Og i morgen rett etter jobben skal jeg og datteren min på tilpasningstime. Det gleder jeg meg masse til! Blir moro å ta på kjolen igjen, og vite at det bare er noen få dager til vi gifter oss.

Til sambo og gutta har vi leid dresser. Sambo sin smoking var for mye å ta inn på, så det ble diplomatdress i stedet, med grå vest og kravatt, samme til gutta bare med vanlige dressjakker.

Holder på å flytte masse musikk over på den bærbare dataen, så vi kan koble den til anlegget i lokalet, og må huske på å få snakket med fotografen vår snart. Og så må jeg snart få kommet i gang med bakingen. Har hele tiden følt at det er ganske lenge til, men nå er det ikke mer enn 15 dager igjen... :o Hvor har det blitt av tiden liksom... Bestilte jo kirken før sankthans i fjor.

Ellers har jeg en lei forkjølelse om dagen, derfor jeg skriver her nå, våknet av at jeg hostet så veldig og måtte stå opp litt for å la det roe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dolphina og Trulselinemor. Koselig at dere stikker innom.

Jeg hadde en kjempefin dag på torsdag, det samme hadde datteren min. Har ikke sett en jente som var mer fornøyd med det hun så i speilet noen gang jeg. Hun svinset rundt og tittet på seg selv og storkoste seg. Jeg er fortsatt sikker på at dette er kjolen for meg også, ingen betenkeligheter i det hele tatt i forhold til den.

I går var sambo på julebord med jobben sin, så jeg og Cajsa satt og chattet litt på msn. Det var koselig, lenge siden sist, og masse detaljer som er fremme i hodet på oss begge nå siden det nærmer seg. Har satt inn nedtelling på msn også. Og ved midnatt er det bare 12 dager igjen! :D

I dag har vi handlet inn en del julegaver, så nå er vi ferdige med det. Deilig å slippe å tenke mer på den saken i hvert fall, gjenstår bare å få levert ut alle sammen.

Fikk kjøpt stayups i dag også, finnes jo ikke hvite stayups i butikkene her for tiden så jeg tok de lyseste jeg fant. De blir jo gjemt under kjolen allikevel så det går nok greit.

Minstemann var hos frisøren i dag også, så nå er han klar til jul og nyttår. Deilig med alt som er unnagjort.

Er det forresten noen av dere som titter innom her som kjenner til vinmerket J.P Chennet (ikke sikker på hvordan det skrives jeg) det er både rød og hvitvin jeg tenker på. Hvordan er de i smaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi bestilt en del flasker av rød J.P Chennet. Får vel den i morgen. Ølet er nå på plass. Og resten av drikkevarene ordner vi i romjula sammen med pappa og samboeren hans. Mye mulig svigers skal bli med også.

Ellers vil ikke forkjølelsen min gi seg. Er så lei av å hoste. Hoster jo til jeg kaster opp og får ikke sove skikkelig på natta. :cry: I dag fikk de på jobben nok, så jeg ringte til legen og fikk time på onsdag. Sjefen var grei og sa at det var bare å komme seg til legen, selv om jeg ikke har vært ansatt så lenge. Noe må jo gjøres, puster inn ventolin og spiser noskapin tabletter til den store gullmedalje, og det er jo heller ikke bra.

Nå er det bare 11 dager igjen til bryllupet. Fy flate det går fort det. Må bli bra til da, helst litt før også, så jeg rekker og orker å bake... Jaja, to dager til på jobb og så har jeg ferie, får satse på å få unna en del da.

I hele dag har jeg vært slapp, sitter med dataen i fanget og har vært innom en del dagbøker i kveld og hilst på. Rekker vel et par til før jeg tar nattan. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tabby

Er bare innom for å ønske god jul tilbake, og et godt, nytt gift år :-D

Ikke mange dagene igjen nei. Håper du har alt og alle nerver under kontroll, at du blir frisk snart - og at dagen blir akkurat så fantastisk som du drømmer om.

Det må være hyggelig å starte det nye året sammen som ektefolk.

Lykke til.

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Fy fillern, nå er det ikke lenge igjen! :hjerter:

Skulle gitt mye for å få sett dere i kirken altså, håper på bilder som en grei erstatning..

Håper alt er bra med deg, at det ikke blir altfor mye å gjøre nå, med både jul og bryllup...

Stor klem, Cajsa! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...