Gå til innhold

Tabby's tenketank


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby

Vel jeg lager meg en dagbok her jeg. Har ikke bare bryllup å skrive om, selv om det kanskje kommer litt om det også.

Litt om meg; jeg er 25 år, har samboer og to barn og en stesønn. Har en flott familie, og noen som ikke er så flotte for å si det sånn. Sambo er verdens beste! Det samme er barna våre. Stesønnen min er 7 år, datteren min er nettopp fylt 6 og blir skolejente snart, mens vår felles sønn er 2. Vi bor i eget hus og jeg jobber deltid og har med barna på jobben, mens sambo jobber skift.

Da jeg var ca 8 år ble mine foreldre skilt, noe som jo burde gå greit, men ikke med min mamma. Hun har alltid jobbet for å få meg og søsteren min til å kutte kontakten med pappa, men jeg har aldri egentlig hatt lyst til det. Hun har sagt alle mulige løgner og fæle ting til oss for å få viljen sin. Lillesøsteren min har valgt å tro det mamma sier, mens jeg har hatt min egen vilje og vil ha sannheten fra begge. Opp igjennom årene har vi hatt mange runder om dette. Bl a da jeg var 13 ble jeg kastet ut og kjørt til pappa for å bo der, da orket ikke mamma mer fordi jeg hadde kontakt med pappa i det skjulte. Utad har det nemlig vært slik at hun "har alltid gjort det hun kan for at vi skal kunne ha kontakt med pappa" men så fort vi var alene var det ikke slik allikevel.

Vel etter halvannen måned ville hun ha meg hjem igjen, hun var jo gravid med lillebroren min og ville at det skulle være fint utad. Og det er jo flaut ikke ha barnet sitt hos seg. Så jeg flyttet hjem og i en liten periode var det liksom greit at jeg hadde kontakt med pappa. Men så var det på'an igjen. Det ble så ille at jeg skrev et brev til pappa hvor jeg ba ham om å ikke ta kontakt med meg mer. Jeg orket rett og slett ikke mer mas. Jeg ba også om at han ikke sendte meg noe til konfirmasjonen. Og da dagen kom klaget jammen mamma på det også, for en skam og han viste jo jammen ikke at han ville ha noe med meg... Det ble aldri bra nok og hun brukte enhver sjanse til å klage på ham.

Da jeg var 16 døde morfar, den eneste jeg på den tiden følte var glad i meg og forsto meg i mamma sin familie. Jeg knakk totalt sammen. Visste ikke hva jeg skulle gjøre, og en dag sto jeg på trappa til besteforeldrene mine og spurte pent om de kunne la meg låne telefonen og ringe til pappa. Det ble et tårevått møte med dem og enda mer tårer da jeg fikk snakke med pappa. etter det fikk jeg også kontakt med storesøsteren min som pappa hadde fra et tidligere ekteskap, og sønnen hennes som da var liten.

Det er vel det beste jeg noen gang har gjort, å ta kontakt med pappa igjen. Nå har jeg hele hans familie som er glade i meg og mine. Men det måtte jo gjøres i hemmelighet dette da, for ellers ville det bli enda mer bråk hjemme.

Vel mamma og stefaren min har hatt det med å gjennomgå rommet mitt for å finne det de vil, og det endte jo med at de fant ut at jeg hadde kontakt med pappa igjen. Da endte jeg på gata med 48 timers varsel. Det var 5 mnd igjen til jeg var myndig. Jeg pakket det jeg klarte å få pakket den natta. Jeg ventet til mamma var gått ut neste dag og tok med meg det jeg klarte og gikk til en venninne. Der fikk jeg bo en liten stund. Så fikk jeg bo hos broren til pappa og familien hans. Pappa bodde da på den andre siden av landet og jeg ville ikke bytte skole med så kort tid igjen av det skoleåret. Tante hjalp meg med å kontakte barnevernet så jeg fikk litt mer av tingene mine, som senga og slikt. Og brått skulle jeg da få mer fra dem, som ting jeg kanskje ville trenge når jeg skulle bo for meg selv.

Barnevernet lot meg nemlig få leie en egen leilighet. De betalte husleien frem til jeg ble myndig, og etter det fikk jeg hjelp fra sosialkontoret siden sommerjobben ikke ga meg så mye penger til både husleie og mat.

I denne tiden hadde jeg en grei kjæreste. Han fulgte meg gjennom angstanfall og tårer og sorgen over å bli kastet ut. Mamma kom og besøkte meg 1 gang i leiligheten, så skyldte hun på at lillebroren min kunne jo falle ned trappa så det var liksom ikke så greit å komme dit mer. De har trapper selv der de bor, men det var ikke det samme det.

Til 18 årsdagen spurte hun hva jeg ønsket meg, og jeg svarte kjeler siden jeg ikke hadde så mye av det, jeg fikk øredobber med smaragder :o blir jo så mye god mat ut av de... Jeg har vært heldig med moren min ja.

Da jeg ble gravid med datteren min var det planlagt. Jeg trengte noen å elske som ville elske meg tilbake, og jeg følte at jeg var mer enn voksen nok til å takle morsrollen. Da jeg fortalte mamma at jeg var gravid sa hun bare at jeg ikke burde regne med noen hjelp fra dem. Da kuttet jeg ut kontakten med dem. Jeg hadde det bra da jeg fikk datteren min, hun var alt jeg levde for og jeg gjorde alt for henne.

Da hun skulle døpes gikk jeg inn i kirken før gudstjenesten for å hilse på pappa og familien vår. Og der satt mamma og stefaren min på bakerste benk. Hun som aldri går i kirken. Men da jeg gikk tilbake til venterommet vi satt på så jeg da jeg lukket døren at mamma gikk ut.

To uker etter det dro jeg opp til dem for å spørre hvorfor hun gikk ut. Da var det det samme gamle, hun orket ikke å se faren min og så var hun fornærmet for at jeg ikke hadde ringt og fortalt at hun var blitt mormor. Hun som selv hadde bestilt sydentur til den tiden hun visste jeg hadde termin...

Vel etter det bestemte jeg meg for å ikke bry meg med henne mer. Tiden gikk, forholdet mellom meg og faren til datteren min røk, men jeg klarte meg. Nå hadde jeg jo noen som var avhengig av at jeg tok meg sammen. Siden jeg fikk overgangsstønad valgte jeg å bli hjemme med henne en stund.

Og rett før hun fylte to år traff jeg min kjære. Han og jeg og barna våre skapte oss et godt liv sammen. Jeg fikk meg jobb og etterhvert ble jeg gravid med minstemann. Vi fikk oss hus og hadde det bra.

Men så en dag kom tankene på hva hvis noe skjer og jeg vil angre på at jeg ikke prøvde en gang til. Så jeg satte meg ned og skrev et langt brev. 9 A4 sider ble det og jeg gråt mens jeg skrev det. Jeg åpnet meg virkelig for henne og var så nervøs da jeg sendte det. Jeg fikk min kjære og min beste venninne til å lese det og de sa det var et fint brev, så jeg tok mot til meg. Jeg sendte det og allerede sent på kvelden dagen etter fikk jeg en melding fra stefaren min om at mamma ville ta kontakt men at hun trengte tid. Det endte med at vi fikk kontakt og jeg trodde alt var ganske fint. Jeg prøvde å snakke minst mulig om pappa og den siden av familien men det var ikke så lett når hun tok opp temaet hele tiden.

Jeg tror jeg gir meg for nå. Det er så mange ting jeg vil skrive fra meg her, og jeg må samle tankene litt før jeg kan gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Tabby! Koselig at dagboken din er på plass igjen. Har savnet den siden bryllupsdagboken forsvant...

Gleder meg til å leste fortsettelsen!

:klem: Kjempeklem fra Cocktail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Takk for hilsen Cocktail. :-) Så koselig å se deg her inne igjen.

Vel jeg får fortsette med det triste og leie så jeg blir ferdig her. For å gjøre en lang historie litt kortere, så har min mamma en sykdom, som jeg også skal sjekkes ut for nå. Det hadde jeg ikke hatt muligheten til hvis ikke jeg hadde tatt kontakt og det er godt å få det sjekket opp. Det er nemlig en genetisk arvelig sykdom, men hvis ikke jeg har den så kan heller ikke mine barn ha fått den. Jeg skal inn til Riksen den 7 september. Har fått min kjære til å ta seg fri fra jobben for å kjøre meg og passe minstemann mens jeg er der inne.

I år ble jo jeg 25 og datteren min ble skolejente. Vi har bursdag med bare få dager imellom, så vi skulle ha stor grillfest. Jeg ba pappa og flere fra hans side av familien, og ba jo da ikke mamma og hennes familie. Festen var dagen før min datters bursdag. Vi koste oss og hadde det flott. Av 25 inviterte kom 23. Pappa og samboeren hans fikk problemer med bilen så du kunne rett og slett ikke komme.

Dagen etter kom stefaren min innom med gaver til meg og datteren min. Det betydde da at mamma var for syk til å komme til oss den dagen, som egentlig var planen. Bare et par timer senere får jeg en melding (SMS) fra lillesøsteren min hvor det sto noe sånt som at jeg fikk ikke mer gaver fra dem så hun håpte jeg var fornøyd og at jeg ikke lenger var velkommen hos dem.

Veldig koselig å feire sin datters store dag. Jeg hadde planlagt at vi skulle kose oss masse, men det ble det ikke. Jeg knakk totalt sammen og hadde det ikke vært for sambo så vet jeg ikke hvordan jeg ville klart meg gjennom dette. Han fikk lagt minstemannen, sendte de to eldste ut for å leke og kom ned i kjelleren hvor jeg satt og nirøkte. Han trøstet meg og hjalp meg med å prøve å finne ut hva som hadde skjedd. da han sendte en sms tilbake til henne for å finne ut hva som hadde skjedd fikk han bare beskjed om at dette ikke hadde noe med ham å gjøre. Hun kan altså blande seg inn i mitt forhold til mamma men han skal ikke ha noe med det som angår meg... Yeah right...

Etter et par dager med veldig lite og dårlig søvn og dårlig form ellers fikk sambo kontakt med stefaren min og det viser seg jo at dette er noe de (mamma og søsteren min) har planlagt bak ryggen min over lengre periode mens de har vært falske og blide mot meg da jeg snakket med dem. Jeg ble så forbannet at jeg pakket og vasket alt jeg hadde fått og fått låne hos dem og fikk stefaren min til å hente det innen det var gått en uke. Jeg ville ikke ha en siste gave fra noen som ikke vil ha med meg å gjøre. Stefaren min sa at han ville gjort det samme, men mamma ville ikke ta tilbake det jeg hadde fått. :o :evil: Hun kan altså få lov til å gi en siste gave når hun allerede har planlagt å ikke ha mer med meg å gjøre, men jeg skal ikke få levere det tilbake. Vel hvor stefaren min gjorde av det nå vet jeg ikke... Men det er ikke mitt problem.

Jeg merker at jeg har et veldig behov for å tenke på dette. Har gått igjennom det i hodet mange mange ganger, og kommer vel til å fortsette med det. Men denne gangen har jeg det bedre rundt meg enn jeg har hatt før. Jeg har snakket masse med storesøsteren min og forloveren min om dette, jeg har tanter på både pappa og mammas side av familien som støtter meg og jeg har pappa og ikke minst min kjære og hans familie som støtter meg. Alt i alt har jeg det godt. Jeg må bare få dette på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Da har jeg fått skrevet ned det viktigste av det som plager meg for tiden. Nå er det på tide med et koseligere innlegg. Jeg og sambo skal gifte oss, på nyttårsaften. Det er under et halvt år igjen. :D Jeg gleder meg til å bli kona hans. Jeg kunne ikke fått en bedre mann.

Pga slik situasjonen er med mamma har vi valgt å bare be de aller nærmeste til maten. Så slipper jeg at så mange legger merke til at de ikke er der. Men vi har bedt masse venner og tanter og onkler til kaffen. Håper mange har muligheten til å komme. Invitasjonene skal vi få ut i oktober tenkte vi, i førsten av måneden. Har laget dem selv, med et artig dikt som jeg fant her inne. Det er litt gammeldags skrevet og på rim. Håper mange synes det er artig at vi ikke har den standardteksten. De som har sett den har stort sett synes den var fin i hvert fall.

Ellers har jeg funnet meg kjole, bilde (dog et dårlig ett) finner du her og jeg har kjøpt inn sko og tiara. Slør holder jeg på å sy selv, håper å få det ferdig i løpet av helgen. Kjolen har innesydde korsettspiler, så jeg velger å bruke nesten nytt undertøy som jeg allerede har, en stroppeløs bh og truse til. Det er jo ikke så mange som skal se det allikevel. :wink:

Kirken er bestilt, lokalet er bestilt, må ringe til de vi vil skal ordne maten for oss. Har bestemt oss for koldtbord. Da får alle noe de liker. Ellers skal vi begynne å handle inn øl og vin snart. Og sambo må finne ut hva han skal ha på seg. Han hadde veldig lyst på sjakett, men siden han ikke er så høy så blir det kanskje noe annet som er penere til ham. Han skal i hvert fall velge selv. Jeg har plukket ut brudepikekjole til datteren min, en fotsid i samme farge og stoff som min. Den er ermeløs, men jeg har sydd en cape som hun skal ha over og den er foret med vadmel så hun kommer nok ikke til å fryse. Guttene skal vi leie dresser til.

Min forlover skal lage bryllupskaken, den blir mandelbunn med jordbærfromasj og gele. Og selv skal jeg bake litt også. Skal ha et bamsebrudepar i sjokolade og krydderkake. De er så flotte. Og så skal jeg prøve meg på kransekaker.

Barna våre skal få være med på maten og frem til kakene. Da blir datteren min hentet av pappaen sin, og eksen til min kjære tar med seg både sin sønn og vår minste for å ha dem til dagen etter. Da er han sammen med noen han kjenner så får vi håpe det går greit. Vi skal ha cd'er med musikk å danse til, og bryllupsdansen blir til Unchained melody med Rightous Brothers.

Det er vel omtrent så langt vi har kommet i planleggingen av bryllupet vårt hittil. Skal prøve å ikke la det bli bare bryllupssnakk her, men det opptar meg jo litt for tiden det også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Hei Aniola-fisken. Så koselig at noen stikker innom og sier hei.

I morgen kommer fotografen vår på besøk. Det er lillesøsteren til en barndomsvenninne som er utdannet fotograf, men som har barselpermisjon nå. Gleder meg til å snakke med henne og høre hvordan hun ser for seg for bildene, og se hva vi blir enige om.

Ellers har jeg nettopp blitt ferdig med å sy sløret mitt! Er kjempefornøyd med det.

Og nå er det nedtelling til torsdag, da skal jeg og sambo med barna våre ta en tur til Stavanger for å hilse på pappa og samboeren hans. Blir deilig å komme seg vekk fra huset for noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

I går hadde vi møte med fotografen vår. :-) Hun er da lillesøsteren til en venninne og hadde med seg en del av bildene hun har tatt. Hun er kjempeflink! Så satt vi og snakket om litt løst og fast innimellom planlegging av bildene. Hun skal ta en del bilder av oss og skal ha 1400 for jobben, da fremkaller hun bildene for oss også. Da må vi betale albumet og forstørrelser selv. Synes det var en kjempepris jeg, i hvert fall når vi er så heldig å kjenne fotografen selv og har god sjanse for å få slike bilder som vi ønsker.

I tillegg skal hun og samboeren muligens være med på festen. Hun kommer til å være med som gjest, men ha litt ansvar for å ta fine bilder av kakeskjæringen og dansen og slikt også.

Ellers bestilte jeg maten i går. Koldtbord til de nærmeste, dvs jeg bestilte til en person mer enn vi er, tror det holder for 3 av de som skal spise er barn og 4 er eldre damer som sikkert ikke spiser så mye (ut i fra det jeg har sett) Det kom på 3300 for maten, til 20 personer. Og da er desserten inkludert. Hjemmelaget karamellpudding. :nam:

I morgen har vi dagen planlagt. Jeg skal til legen for å ta noen blodprøver, og så skal vi hjem og pakke. 3 barn og to voksne skal ordne seg før vi skal til svigers på bursdagsfeiring. Så er det hjem for å sove og tidlig torsdags morgen tar vi turen tvers over landet for å besøke pappa og samboeren hans. Er spent på å se hvordan de bor, har ikke vært hjemme hos dem der de bor nå. Og så blir det deilig å komme vekk hjemmefra for nå har det vært mye som har skjedd i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, Tabby! :hoppe:

Har så mye jeg gjerne skulle diskutert med deg, men jeg har litt dårlig tid nå... Klokken er snart tolv, jeg har nettopp dusjet etter en liten joggetur, og må vel snart smyge i seng.

Skulle gjerne hørt mer om hvordan du har det og situasjonen med familien din, sykdommen, bryllupet og alt, men det må bli senere...

Ha en god natt, så snakkes vi senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi får ta det en annen dag vet du Cocktail. Må snart i seng jeg også. Men det er koselig at du stikker innom en tur da.

Sov godt! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen Tabby! Har tenkt så mye på deg i det siste - det virker som du går gjennom mye nå, både opprivende og hyggelige ting...

Kommer innom med jordbær og sjampis til deg - siden det er så deilig sommervær! :perebrus:

Er så lenge siden jeg virkelig har hatt tid til å være her på KG. Har jobbet meg nesten i hjel de siste ukene pga. ferieavvikling og sykdom på jobben...

Det ser jo ut til at bryllupsplanene faller få plass, en etter en! Det er ikke lenge til, nå... Kjenner det kribler i magen med tanke på det, jeg også... :ler: Kan du ikke legge ut bilde av sløret ditt i albumet, da? Er så nysgjerrig!

Hvordan er situasjonen med moren og søsteren din? Lenge siden du har skrevet i dagboken nå, så jeg går ut ifra at noe har skjedd siden sist?

Ha en god natt!

Klem fra Cocktail!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøft og modig at du bretter ut historien din for oss, Tabby. Stå på- du virker som en moden og reflektert dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tabby.

Så trist og lese at du har gått gjennom så mye vondt ennå du bare er 25 år.

Håper du får et nydelig bryllup med din elskede og at dere får mange flotte år sammen, det fortjener du :)

Lykke til videre og ta vare på deg selv og dine.

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj så mange koselige hilsener i dagboka mi! Tusen takk!

I dag har det vært ganske dårlig vær her. Begynte med skikkelig torden på morgenen, og fortsatte med regn. Sambo har jobbet natta denne uka, men i dag har han nettopp nå fått lagt seg for vi var i begravelse på formiddagen. Det er alltid trist, selv om dette ikke var vår nærmeste familie. Forloveren min passet minsten og største min er på ferie hos pappaen sin. Hun kommer hjem på søndag, etter å ha vært borte i to uker. Hun var forresten hjemom en tur i går, jeg hadde kjøpt nye skoleklær til henne som hun fikk prøve, og de falt i smak. Tøff olabukse med kjede rundt livet med hjerter på, og en fin genser til.

Blir så rart å sende henne på skolen. Gruer meg litt til å måtte slippe taket i henne, men det må jo gå. Hun gleder seg masse i hvert fall.

Ellers har minsten fått dilla på mye rart i det siste, en typisk gutt. Det er gravemaskiner, tog, biler og båter som står i hodet på ham. Og Nemo! Nemo er stor! Jeg liker også den filmen så vi ser en del på den på jobben.

Ellers siden sist har jeg hatt nok med meg selv egentlig. Jeg måtte jo ta noen blodprøver som jeg skrev, for jeg besvimte på jobb for et par uker siden. Legen mente det kunne komme at stresset og det psykiske presset etter alt med mamma, og jeg tror nok det er der det ligger, men for sikkerhets skyld ble det sjekket. Har ikke hørt noe fra legen, så da har de vel ikke funnet noe på prøvene.

Et par dager etter den episoden dro vi til stavanger for å hilse på pappa og samboeren hans. Det var deilig å komme vekk litt. Vi fikk også en båttur innover lysefjorden, og fikk bl a sett prekestolen nedenfra vannet. Det var et flott syn! Og så deilig å komme til pappa og se at i det minste en av foreldrene mine er glad i meg som jeg er! Ungene satte også stor pris på det.

Til uka er det slutt på sommertidene på jobben, så da er det vanlig arbeidstid igjen. Da får jeg jobbet sammen med forloveren min 3 ganger i uka igjen. Alltid like koselig. Vi har så masse å snakke om hele tiden. Er så glad jeg har henne.

Om jeg tar bilde av sløret vet jeg ikke enda, men kommer jeg så langt så legger jeg inn en link til det her Cocktail. Dere skal ikke tilfeldigvis feire nyttårsaften hos de vennene deres her i området da... Bare å komme i kirken så ser du sløret på ordentlig vet du... Bør kanskje ikke ta motorsykkelen på vinterføre da... :ler:

Nå teller jeg ned dagene. På tirsdag er det første treningskamp mellom mitt og sambo's favorittlag i ishockey. Moro med is i hallen, og håper på knusende seier. Så får heller sambo bli litt irritert :wink: Pleier å takle det bra, både han og jeg egentlig, om den andres lag vinner. Men alltid mer moro med seier til sitt eget lag.

Den 7 september skal jeg en tur til Oslo. Skal på undersøkelse på riksen for den sykdommen mamma har. Det jeg vet er at jeg har mye diffuse plager i leddene, og at noen ledd er hypermobile, dvs overbevegelige. Når jeg retter ut armer og ben så går albuene og knærne mine innover. Spent på å se hva de finner. Får jeg en diagnose så er det sjanse for at ungene kan ha det også, men har ikke jeg det så skal visst ikke de kunne ha det heller. Vel jeg vil ikke spekulere så mye i det før jeg vet hva legen sier. Nå skal jeg snart gå og sjekke om lasagnen min er ferdig. Må ha meg noe frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tabby-vennen!

Så moro at du har fått deg dagbok da! Jeg blir helt bergtatt hver gang jeg hører historien din. :trøste:

Skulle egentlig bare gratulere med dagbok, vi snakkes plutselig!

:P Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har det blitt andre ting å tenke på her. Deilig å ikke bare ha det negative som surer i hodet. I går fulgte jeg og eksen datteren vår til sin aller første skoledag. Så rart å gå i fra henne der. Men hun var så stolt og glad. Endelig var hun stor hun også! De fikk sekker fra trygg trafikk og det var stor stas. Og så fikk hun enda en matboks, så nå har hun 4. Greit å ha litt å bytte med. Ellers ble det tatt klassebilde til avisene her og litt info til foreldre og barn. Så måtte vi gå. Jeg hentet henne litt tidlig fra sfo da, så jeg fikk snakket med henne om dagen hennes før jeg måtte på jobb igjen.

Hun sa de hadde sunget masse og tegnet det morsomste de hadde gjort i sommer. Og hatt opprop to ganger etter at foreldrene hadde gått. Da vi kom til jobben min kom faren hennes for å hente henne, men hun ville ikke gå til han. Hun ville bare være hos meg. Ikke ville hun fortelle hva som hadde skjedd på skolen til ham heller. Og så tror jeg hun er småforelsket i en gutt som er tre år eldre. Hun ble kjempeflau når navnet hans ble nevnt... :hoho: De begynner tidlig gitt...

Hun dro til faren sin allikevel, etter mye om og men. Men kom tidlig tilbake til meg så hun fikk vært sammen med bestevenninnen sin litt også, fordi min forlover og bestevenninne kom en tur på jobb også. Vi skal få nytt rom og det holder på å pusses opp, og vi hjelper til med det. Må vaske veggene og slikt før de kan males.

I dag fulgte jeg og minsten storesøster til skolen. Snakket med kontaktlæreren til datteren min om mamma, sånn at de er klar over det. Selv om det virker som hun takler ting greit, så kan hun jo få en reaksjon hvis det blir mye snakk om besteforeldre og slikt. Greit at de vet hvorfor da. Ellers sa læreren at datteren min var veldig moden :D Ble en stolt mamma da. Moden og grei å ha med å gjøre. Det er fint å høre. Får bare håpe det fortsetter slik.

I dag skal jeg jobbe sent, sambo skal ha barna hos seg. Må snart sette meg ned og brodere litt også. Har en klokkestreng som må bli ferdig før søndag, for nevøen min skal få den i dåpsgave. På lørdag tar vi en tur til en gullsmed og ser etter noe som kan være til ham fra søskenbarna også.

Annet som skjer, tja i dag pøser det ned her. Skikkelig kjedelig vær! Får nok mye å gjøre på jobben da. Mange som vil trene når det er dårlig vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Koselig å lese at det er positive ting som skjer om dagen! (Utenom regnværet da...)

Var på SGS på onsdag! Fikk ikke sagt ifra fordi jeg ikke var inne på internett i forkant. Men tenkte masse på deg! :P

Kjøpte masse greier til invitasjoner og bortkort:

Kritthvit kartongpapp til invitasjoner (blir høye og slanke)

Transparent lyseblått ark med snøkrystaller (nyyydelig!) Limer dette på utsiden av det hvite arket.

Bittesmå tyllposer med silkebånd som vi skal putte et lite bilde av oss inni og lime på utsiden av invitasjonen.

Blå bølgepapp, med klistremerke som det står invitasjon på. (Også på utsiden)

Til bordkort kjøpte vi små telysholdere. Firkantede med hjerter. Skal ha på svampmaling så det ser frostet ut. Skriver navn i et av hjertene. Tror det blir kjempebra!

Ellers, hvordan står det til med Tabby-vennen og bryllupsplanlegging?

Klem! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cajsa! :-) Så koselig at du stikker innom. Artig å tenke på at om onsdag var du ca 10 fra jobben min... Hihi.

Innbydelsene og bordkortene deres blir nok kjempefine! Håper du kan ta bilde og vise meg når du får dem ferdig!

Hos oss går det vel fremover. Har egentlig ikke gjort så mye i det siste, men ting faller nok på plass allikevel. Mye er allerede klart også. Snakket med hun som skal servere og rydde for oss, og hun tar med seg søsteren sin, så det blir nok bra. Nå er det bare fire og en halv måned igjen til sambo blir mannen min. :D

Ellers skal vi ha barnevakt til lørdag! Jeg gleder meg så masse, skal i 30 årslag til en kamerat av sambo, skal bli så deilig med litt Tabbytid! Ikke bare mammatid.

I går var vi i dåp, rakk akkurat å få klokkestrengen klar sent sent lørdagskveld, men jeg ble fornøyd med den, og håper og tror foreldrene til dåpsbarnet også ble det.

Har du dagbok Cajsa...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...