Gå til innhold

Tabby's tenketank


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet hva du mener. Sånn er jeg også. Innimellom skriver jeg masse noen dager, så kan det gå flere uker til neste gang... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tide å skrive litt i denne dagboka igjen vel. Ikke noe vits med en dagbok som det ikke står noe i... :wink:

I natt har jeg hatt våkenatt. Minimannen har ikke hatt lyst til å sove, tror kanskje det er noen jeksler på gang. Han sikler en del når han glemmer å lukke munnen nemlig :hoho: Er kjempetrøtt nå, men nå våkner han nok snart igjen, så jeg kan like godt holde meg våken...

Har hatt en jobbsøkerrunde, så jeg får ta noen oppfølgingstelefoner i hvert fall, mens det er stille rundt meg. Uvant å ikke sende datteren på skolen på morgenen også, hun er i stavanger med faren sin for å gå i en begravelse.

Jaja, sambo har fått seg smoking nå, så da skal han ha den på seg i bryllupet. Må få tak i smokingskjorte. Tenkte å titte litt i dressmann i dag og se hva pris de har og sånn. Og så må vi få tak i en sydame eller skredder som kan tilpasse smokingen hans, for den var litt stor i livet.

Vet ikke om han vil ha magebelte og tversoversløyfe eller vest med sløyfe eller kravatt. Det ser ut som om begge deler er like greit. Lakksko tror jeg ikke jeg får han til å ta på, selv om det hører til. Tror han går for de litt tøffere penskoene sine jeg.

Nå merker jeg at det nærmer seg, begynner å få sånn smått hetta for hvordan vi skal få til alt nå... Men det ordner seg sikkert. Må bare planlegge det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært litt praktisk utførelse av ting til bryllupet. Jeg har vært i brudesalongen og prøvd kjolen min med sløret til. Måtte jo vite hvor mye jeg burde ta av på lengden på sløret. Og det blir nok bra sammen. Det føltes så riktig å se meg selv i speilet med dette på. Et helt annet inntrykk enn når jeg bare prøver sløret her hjemme...

Å som jeg gleder meg. Men litt rart å vite at dette er 3. siste gang jeg skal ha på meg kjolen... Neste gang er ved tilpassing, og så er det bryllupsdagen. Å jeg er så sikker på at den kjolen er den rette i hvert fall. Ikke har jeg lagt på meg noe særlig siden sist heller, den sklir litt ned fra brystet fortsatt, og så er det littegrann justering foran så jeg ikke skal tråkke på kanten.

Og så dro vi til en butikk i sarpsborg, Ramdahl. Der har de så god peiling på herreklær. Kjæresten fant en smokingskjorte han likte, men den var for stor i halsen, så de skulle prøve å bestille inn en ny i mindre størrelse i halsen. Og så leier han nok vest der, magebelte er ikke helt han. Og så fikk vi lov til å levere inn smokingen hans der, til skredderen, som kunne ta jobben med å ta den inn i livet og ryggen. Ble ikke så dyrt heller.

En fin dag i dag med andre ord. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG SKAL PÅ JOBBINTERVJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å så deilig å få den tilbakemeldingen at jeg er interessant nok til å intervjue! Å nå veksler jeg mellom å sveve og å skjelve av nærvøsitet.

Jeg ønsker virkelig denne jobben! Jeg trives ikke med å gå hjemme, og arbeidstider og alt var så bra. Jeg vil, jeg vil, JEG VIL ha denne jobben!

Nå får jeg ta en telefon til en jeg kjenner som er dagmamma i distriktet her og høre om hun eller noen hun kjenner til har ledig plass for minimannen! Hadde vært deilig å si at det er ikke noe problem med dagmamma i hvert fall.

Og min utrolig snille, gode storesøster har sagt at hun kan passe minimannen for meg mens jeg er på intervjuet! Jeg er så takknemlig for det. Jeg har verdens beste søster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå skal jeg gjøre litt bakgrunnssjekk om firmaet, finne ut litt så jeg har noe å spørre om, og vise at jeg har satt meg inn i dette. Og så må jeg få tak i min forlover for å få noen positive betegnelser om meg selv. Og så må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg! Og så må jeg litt av hvert!

De som evt leser dette, kryss fingrene for meg da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk FrøkenLettlår! Jeg prøver å ikke få for høye forhåpninger her. Men jeg kommer til å gi mitt beste i jobbintervjuet. Det har vært så mye kjipt nå i det siste, så bare det å få vite at jeg kommer til intervju er stort! Kommer nok en oppdatering i morgen, når jeg får samlet inntrykkene litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da er intervjuet overstått. Sitter igjen med følelsen av å ha gjort en god jobb med å vise meg selv i hvert fall. Enten jeg får den eller ikke. Fikk snakket med avdelingslederen der. Satt i samtalen i en time totalt. Jeg regner med at den ville blitt raskere avsluttet om jeg var helt uinteressant.? Eller?

Personen jeg snakket med virket fornøyd med svarene jeg ga tror jeg. Fikk også snakke med en av de andre som jobber der. Miljøet og personene virker fint, så er det egentlig opp til om jeg evt klarer å selge produktene deres da. Men jeg synes det virker som bra produkter selv, og det er jo også ganske viktig.

Skulle få svar ganske raskt, så får jeg håpe jeg vet noe før helgen.

Gadd ikke å skrive alt på nytt så jeg klippet dette inn fra tråden min på karriere og utdanning...

Ellers får jeg håpe den gode følelsen min nå holder seg, for det påvirker såvisst humøret mitt. Har ikke vært så fornøyd med meg selv på lenge. Og hadde jeg fått denne jobben så er det rene drømmen i forhold til arbeidstid, og hvor mye jeg tjener er litt opp til meg selv. Det er en fastlønn der, og så bonus etter hvor mye jeg får solgt, så er jeg flink og heldig så kan det bli veldig bra måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FIKK JOBBEN! JEG ER SÅ HØYT OPPE NÅ!!!!!!!!!! Jeg svever føler jeg! Å så deilig følelse! Og så moro det skal bli. Jeg skal ned dit i morgen og hente litt ting jeg skal sette meg inn i og så begynner jeg 1. november! Alt faller liksom på plass nå. Og jeg gleder meg så masse! Mangler bare at Stjernen banker Sparta i kveld så har jeg hatt verdens beste dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Koselig å se deg innom igjen Cajsa. :D På jobb eller? I dag er det hockeykamp på radioen så i så fall kommer jeg til å veksle mellom den, dataen og ungene... :wink:

I dag er det forresten bare 1 uke igjen til jeg begynner! Gleder meg og er kjempespent. Fikk en dum kommentar i går forresten. En som lurte på hvor jeg skal begynne å jobbe, en som ikke kjenner meg så godt. Altså venninne av en annen jeg kjenner, og hun mente at "den jobben holder du ikke lenge i..." Altså, det vet jo ikke hun da. Selv om hun søkte der for noen år siden og fant ut at det ikke var noe for henne, så betyr ikke det at det ikke er noe for meg...

Alle andre som kjenner meg har vært positive da. Og mener at jeg passer til en slik type jobb. Har prøvd å sette meg litt inn i de forskjellige tingene, men det er mye så jeg er glad jeg har en uke til på meg.

Fikk forresten invitasjon til surprise 30 års lag til helgen i dag. En kamerat av sambo. Så han får se om vi får barnevakt, hvis ikke blir jeg alene hjemme med minimannen på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Jeg er på jobb ja... Hører du fortsatt på hockeykamp?

Jeg hadde ikke brydd meg om hva folk sier om jobben, om du kommer til å like det osv. Det er det bare du som kan finne ut av! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med hilsen dolphina! :-) Hockeykampen gikk ikke så bra egentlig... :( Det var bonusrunde og Stjernen møtte Storhamar 2 ganger på to dager og klarte ikke å sette ett eneste mål... Håper de tar seg sammen og gjør det bra igjen i morgen. Likte så godt å se Stjernen på toppen av tabellen... :tunge1:

Nå har jeg nettopp sendt datteren min på skolen. I dag skulle de på teatertur og hun gledet seg masse. Det var en belønning til hele skolen fordi elevene har vært flinke til å ikke drive hærverk, og de har behandlet bøkene sine fint det siste halvåret.

I går var jeg og minimannen sammen med den nye dagmammaen hans litt. Det ble nesten 3 timer og gikk egentlig kjempebra. Har snakket masse med han om dette, men han har jo blitt så utrolig mammadalt på de to månedene jeg har gått hjemme nå. Så litt spent er jeg. Skal dit en tur i morgen også, og da skal jeg prøve å gå ifra han litt. Akkurat det tror jeg kommer til å gå greit. Han har ingen problemer med at jeg går i fra han hos tanten eller besteforeldrene sine...

Så er det nedtelling til mandag da. Snart skal jeg på jobb. Det skal bli moro! :-) Gleder meg til å få prøvd meg.

Svigermor kunne være barnevakt for minimannen på lørdag så da blir det fest. Tar det litt rolig da, skal ikke være fyllesyk. Søndag er det bursdag for en i klassen til datteren min og hockeykamp i tillegg til at minimannen skal hentes hos svigers. Og så må jeg jo legge meg tidlig, så det er greit å ta en rolig fest da.

Nå får jeg sette i gang med dagens gjøremål her vel... Nok av ting å gjøre, merkelig nok blir det ikke gjort av seg selg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Aniola-Fisken. Koselig at folk stikker innom.

Hadde nettopp tenkt å ta en liten oppdatering her jeg...

Har nettopp hatt besøk av pappa, samboeren hans og bestemor. Det er så koselig å treffe dem om så bare for en times tid, siden de bor på andre siden av landet. De haddde vært i sverige og handlet på morgenen og hadde kjøpt snop til ungene og cola bokser til oss voksne. Trenger nok det i morgen, siden det er fest i kveld...

Skal snart komme meg i dusjen, skal i 30 årslag til en kamerat av sambo i dag, og må levere minimannen til svigers. I morgen blir det fullt kjør tipper jeg. Datteren min kommer hjem fra faren sin rundt halv tolv på morgenen, så skal hun sminkes og kles ut som heks fordi en jente i klassen hennes skal ha utkledningsbursdag. Når det selskapet er over skal vi hente henne, hun skal skifte, sambo kjører oss jentene til Stjernehallen, og så henter han minimannen og tar ham med i amfien. Sånn er det når man heier på hvert sitt lag og begge har hjemmekamp...

Og nå er det bare 2 dager igjen til jeg begynner i ny jobb. Både gleder og gruer meg litt til det. Men jeg kan i det minste konsentrere meg fullt om jobben, for dagmammaen til minimannen er topp og han likte seg godt hos henne.

God helg til alle som er innom her, og Happy Halloween til alle som feirer det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det ser ut som du har full timeplan i helgen! :P Men det er jo hyggelige ting, og da er det som regel greit.

Koselig med besøk av familien - det blir vel ikke så mye du ser dem?

Ønsker deg en helg kveld på fest! Selv om det blir litt rolig fordi det er så mye som skjer!

Er så utrolig spent på hvordan det går med deg på den nye jobben!? Ihvertfall helt supert at lillegutt trives hos dagmamma. Da har du én ting mindre å bekymre deg for!

Helgeklemmer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så altfor ofte jeg får sett pappa nei. Vi var jo der i sommer på besøk, men som oftest blir det til at vi treffes når de kommer hit. Enklere siden vi har små barn. Neste gang vi treffes er ikke før mandag før bryllupet da. Men da blir det jo noen dager på rad. Og de skal hjelpe oss litt med de siste forberedelsene til bryllupet. Pappa og samboeren har kjøpt seg nye klær da. Tror de blir flotte jeg!

Blir nok fint med en liten fest også. Da går dagen litt fortere igjen. :D

Nå MÅ jeg snart logge av her og gjøre det jeg egentlig skal gjøre, men det er mange tråder nå som jeg fant ut jeg ville svare på... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å hilse på Fighter. Spesielt siden det ikke er så lenge siden jeg følte det på samme måten. Håper du får en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...