Gå til innhold

Tabby's tenketank


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Dagbok må du få deg ja, så kan du skrive opp alt du får unnagjort til bryllupet og jeg kan komme og hilse på hos deg også... :wink:

I går kveld ble vi ferdig med å pusse opp rommet til minsten forresten, nesten da, må få tak i små lister som kan stå i hjørnene og noe småtteri ellers, men alt er ferdig malt og tapetsert. Hverken jeg eller sambo har tapetsert før, men det gikk overraskende bra. Og rommet ble så fint! En blå vegg med tapet, resten av veggene var det plater på så de malte vi i en varm hvitfarge. Rommet ble så fint, helt annerledes enn det var før. Nå får jeg avløse sambo med barna så han kan gjøre ferdig gangen tror jeg... ;) Hadde vært fint å bli ferdig en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagbok må du få deg ja, så kan du skrive opp alt du får unnagjort til bryllupet og jeg kan komme og hilse på hos deg også... :wink:

I går kveld ble vi ferdig med å pusse opp rommet til minsten forresten, nesten da, må få tak i små lister som kan stå i hjørnene og noe småtteri ellers, men alt er ferdig malt og tapetsert. Hverken jeg eller sambo har tapetsert før, men det gikk overraskende bra. Og rommet ble så fint! En blå vegg med tapet, resten av veggene var det plater på så de malte vi i en varm hvitfarge. Rommet ble så fint, helt annerledes enn det var før. Nå får jeg avløse sambo med barna så han kan gjøre ferdig gangen tror jeg... ;) Hadde vært fint å bli ferdig en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig for minsten at rommet ble så bra! Han er vel stolt gutt da, tenker jeg..

Du får hjelpe til i gangen, det var noe med det at ting må bli ferdig! :wink:

Vi skrives! Stor klem! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hai Tabby! Måtte bare innom og si hei jeg også! Det er litt av en historie du har... Det er forresten veldig hyggelig å prate med deg! Håper vi prates igjen snart.

:blomst_opp:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tja, sånn på stedet hvil... Neida. Nå er det jo under 4 mnd igjen, så jeg har ringt folkeregisteret for å få fødselsattester til meg og sambo og vår felles sønn. Når de kommer kan vi ta turen til forloverne for å få skrevet under på forlovererklæringene og skrive under på ektefolkspapirene og alt det styret. Da er det bare det økonomiske som må helt på plass, tøyet til sambo og gutta. Hmm, jo skal snart begynne å levere ut innbydelsene. Tenkte å ta noen turer og gjøre det selv. Hadde vært artig å snakke med dem selv, for som oftest så strekker ikke tiden helt til...

Ellers er det jo synd at du har langdag i morgen da Cajsa. Hadde vært artig å treffes, men vi får ta det en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på riksen og blitt undersøkt. Og fått konstatert at jeg har Ehlers-Danlos Syndrom. Jaja, jeg var egentlig sikker på at det er det som har vært grunnen til plagene jeg har så det var greit å få konstert det.

Min utrolig snille storesøster passet minsten for oss, så sambo kunne være med meg inn. Var jo greit for han å få førstehåndsinfo fra legen også, og ikke bare høre meg gjenfortelle. Hadde jo vært igjennom en haug av undersøkelser på sykehuset her i fylket først så det ble en del snakking. Måtte fortelle hva symptomer jeg føler jeg har, og så gikk vi litt igjennom hva som ligger i familien.

Så ble det stripping til undertøyet. Ikke så kult... :hoho: Men det er jo nødvendig for at legen skal kunne sjekke alt.

Så ble det mer prat før legen sa at joda jeg har det syndromet. Hun vil ikke kalle det en sykdom, mer en tilstand som jeg må ta hensyn til. Bl a så er det en del jobber som jeg bør unngå for å ikke ødelegge for meg selv. Greit nok å ha papirer på det når jeg skal søke ny jobb. Er for tiden arbeidsledig nå, og aetat vil jo at man skal ta alt. Så da kan jeg vise til at en del jobber er uaktuelle av helsemessige grunner.

Kjørte innom eksen på veien når vi skulle hente minsten. Han hadde fikset en nydelig orkide som jeg skulle gi søsteren min siden hun var så snill og stille opp i dag. Han jobber litt på et engroslager for blomster, eller hva skal jeg kalle det. Får i hvert fall kjøpt billigere gjennom han enn i en butikk og kan da ta en litt dyrere blomst enn ellers. Tror syrran likte blomsten også, hun hadde en liknende fra før. Hun fortjente den i hvert fall! Er så glad jeg har henne.

Nå har jeg kommet hjem og skal la inntrykkene få komme frem. Har gått i nesten ett år og visst at dette syndromet har mamman min, og følt at jeg har det samme selv. Litt merkelig nå å vite at jeg faktisk har det... Tenkte å ringe pappa og svigermor senere i dag og fortelle hvordan det har gått. Må bare slappe av litt først...

Ellers er det ikke kommet noen fødselsattester i dag heller. Bestilte dem på fredag så de bør jo være rett rundt hjørnet nå... Så lang postgang kan det ikke være innen samme by vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Nå har jeg kommet meg på jobb, og har fått lest det du har skrevet..

Rart det der med å få en diagnose, du vet det kanskje innerst inne fra før, og da blir det vel med blandede følelser å få bekreftelse..? Da er det ikke noe å lure på mer, med samtidig har en fått beskjed om at man har det..

Det bra er jo som du sier i forhold til jobb, at du tar hensyn til helsen din er kjempeviktig! Og nå har folk rundt deg også mer mulighet til å skjønne deg. Tror nok det kommer noe godt ut av dette! :klem2:

Ellers har jeg oppdatert bryllupsdagboken min.

Snakkes senere! Klem! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble litt blandede følelser, men nå går det greit. Er jo ikke så mye å gjøre annet enn å akseptere det...

Bryllupsdagboken din har jeg vært innom allerede;) Å som jeg gleder meg til å komme og se på kjolen din! Den høres nydelig ut, og bilder har jeg jo sett...

Nå må jeg snart sende jentungen i dusjen for hun skal i bursdagsselskap i ettermiddag. Og for å rekke å ordne håret hennes må hun blir ferdig ganske snart.

I dag er det gråvær og kjedelig... Må prøve å rydde litt her, er bare kaos siden jeg på torsdag fant ut at vi skulle bytte rom med ungene. De to største deler rom, men det vi hadde var større så da passet best at de fikk det nå. Og da må jo klær for 4 mennesker flyttes da... + møbler, godt at sambo kunne hjelpe meg med det tyngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kjolen blir bra, ja... Gleder meg veldig til hun får begynt å sy, og få prøvet den og sånn. Nå ble det kjole med armer, jeg fortalte det? Ble så mye stress med stoppeløs+jakke+cape. Og det hadde nok blitt veldig dyrt. Tror denne løsningen blir glimrende! Skal se om jeg snubler over en scanner, så får du sett tegninger..

Koselig å ordne håret til jenta. Husker selv fra da jeg var liten, bursdagsselskaper på lørdag formiddag/ettermiddag. Skikkelig styling og penkjole og greier! Datteren din blir nok fin! :P

Ellers så håper jeg at du er i bedre form etter undersøkelsen, tenker spesielt på ledd og sånn, men også det psykiske.

Stor klem fra meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole med armer ja. Det hadde jeg tenkt å ha også. Men hvordan armer da, helt tynt stoff eller? Jeg hadde sett meg ut en kjole med ganske tykke armer, altså i samme stoff som kjolen, men ble frarådet det av en jeg kjenner som har jobbet for en brudekjole designer i usa. Det var vanskelig å få tykke armer pent. De ble gjerne så stive at hele kjolen ble løftet opp om jeg løftet på armene sa hun... Så det ble stroppeløs og cape bare. Nå er jo sløret mitt så bredt at jeg kan ta det over skuldrene når vi er inne i kirken om jeg vil dekke til skuldrene da...

Bursdagsselskaper er mye styr, men jenta vil jo være fin da... Tror vi går for en høy hestehale med korketrekkere ned og et par små lokker på siden med korketrekkere i dag. Hun skal ha sommerkjole med hvit genser under tenkte jeg. Og strømpebukse da....

Formen er grei nok vel, med tanke på alt jeg har gjort i det siste... Leddene hadde nok vært bedre om jeg ikke hadde styret så mye med rommene, men det kan jeg jo takke meg selv for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som skal sy, trodde ikke det skulle bli noe problem..

Blir litt sånn form som Mette-Marit hadde: Mette-Marits kjole

Men den blir i duchesse-silke i stedet. Så den blir jo veldig annerledes likevel. Husker du hvordan den ser ut bak? Ganske så lavt ned i ryggen, skikkelig fint..

Da jeg var og prøvde kjoler i salongen, var det nesten ingen med armer. Så siden du skal leie er det nok flest stapless å velge mellom.. Din kjole er jo veldig vakker da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du og sydamen har blitt enige og også vært innom temaet så blir det nok bra. Husker ikke helt hva stoff det var i den jeg tittet på. Men den ble jo uansett nedstemt av sambo da...

Jeg ville så gjerne at han skulle se kjolen min, uten å vite at det var den, så jeg viste han en hel haug av kjoler på nettet og ba om kommentarer. Da han fikk se den jeg ville ha var det for mye på den... Så han ga klart uttrykk for at han ville jeg skulle ha en som var i samme stilen som jeg har valgt nå. Så da blir både han og jeg fornøyde... Håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :klem:

Så lurt å gjøre det sånn! Da har du en idé om hva forloveden liker, og kan være sikker i ditt valg. Det er jo leeeenge å holde en kjole hemmelig.

Min driver å gjetter og spør, er så nysgjerrig atte. Synes det er kjempekoselig at han er interessert! Men han får ikke et pip fra meg om hvordan den ser ut.. :wink:

Gleder meg til å gå oppover kirkegulvet, altså! Selv om det sikkert blir litt skummelt også..

Når sender dere ut invitasjonene?

Og når blir svarfristen?

Lurer på hva vi skal gjøre nemlig, må jo ta hensyn til at julen er imellom..

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Cajsa... Jeg har ikke skrevet så mye her inne i det siste. Minimannen og jeg har vært syke, og så har dagene bare fløyet av gårde etter det.

Nå for tiden er jeg på en aldri så liten jobbsøker runde. Kryss fingrene for meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...