Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

På 4.11.2018 den 11.32, neiognei skrev:
 

Dissa bloggerne har hengt seg helt totalt opp i barnehageargumentet "Det er ikke bare oss, hvorfor får vi kjeft når de andre ikke fåååår?" Er det liksom greit da? 

Og altså. Dette er dama som fikk et ekstra puff i karrieren ved å brette ut alle aspekter om hvordan faren til hennes barn var utro. 

Dette er dama som i sommer la ut bilder av sin åtte år gamle datter i bar overkropp. 

Dette er dama som klager på at overvektige kler av seg og viser frem kroppen, mens hun selv lever av å kle på seg trenings BH og hotpants for å få vist frem kroppen mest mulig. Så klart i "folkehelsas navn".

Men det er sikkert greit, for den hun bretter seg ut mest er seg selv. Hun er nok ikke særlig reflektert. Og selvinnsikt er nok ikke hennes sterkeste gren. Men hun virker som at hun tar seg veldig nær av denne kritikken, sånn til å være en som har alt på det tørre. Men det er klart at når det som gjør at hun frikjenner seg selv er 1. det er ikke bare er bloggere som gjør det, 2. hun gjør det med beste mening i hjertet sitt, 3. ingen har lagd noen fasit ennå..  Sier vel det meste. 

Datteren er 9.5 år.... 🙄

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd at ikke flere har kommentert på facebook-siden til vg om kronikken til Funkygine, for akkurat nå ser det ut som at folk er enige med henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Oline12 skrev:
 

Synd at ikke flere har kommentert på facebook-siden til vg om kronikken til Funkygine, for akkurat nå ser det ut som at folk er enige med henne. 


Kan du (eller noen) linke? :) gjerne i tråden om bloggerbarna også, siden mye av diskusjonen ang dette samla sett går der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, neiognei skrev:
Dette er dama som klager på at overvektige kler av seg og viser frem kroppen, mens hun selv lever av å kle på seg trenings BH og hotpants for å få vist frem kroppen mest mulig. Så klart i "folkehelsas navn".

 Dette har jeg ikke fått med meg. Når gjorde hun det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker funkygine og familien hennes. Fin mann og fine barn. Liker å være sammen hele storfamilien og har ikke fokus på materialisme og perfeksjon som så mange andre bloggere. Men skjønner at barneeksponering ikke er bra.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.11.2018 den 18.50, Justlooking skrev:

Jeg liker funkygine og familien hennes. Fin mann og fine barn. Liker å være sammen hele storfamilien og har ikke fokus på materialisme og perfeksjon som så mange andre bloggere. Men skjønner at barneeksponering ikke er bra.

Hva er så lite perfeksjonistisk med dette ekstremfokuset på kropp som Jørgine har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2018 den 18.50, Justlooking skrev:

Jeg liker funkygine og familien hennes. Fin mann og fine barn. Liker å være sammen hele storfamilien og har ikke fokus på materialisme og perfeksjon som så mange andre bloggere. Men skjønner at barneeksponering ikke er bra.

Leser vi samme blogg? Dama gråt et helt svangerskap fordi kroppen hennes endret seg? Er ikke det å søke perfeksjon, vet ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 11.32, neiognei skrev:

Dissa bloggerne har hengt seg helt totalt opp i barnehageargumentet "Det er ikke bare oss, hvorfor får vi kjeft når de andre ikke fåååår?" Er det liksom greit da? 

Og altså. Dette er dama som fikk et ekstra puff i karrieren ved å brette ut alle aspekter om hvordan faren til hennes barn var utro. 

Dette er dama som i sommer la ut bilder av sin åtte år gamle datter i bar overkropp. 

Dette er dama som klager på at overvektige kler av seg og viser frem kroppen, mens hun selv lever av å kle på seg trenings BH og hotpants for å få vist frem kroppen mest mulig. Så klart i "folkehelsas navn".

Men det er sikkert greit, for den hun bretter seg ut mest er seg selv. Hun er nok ikke særlig reflektert. Og selvinnsikt er nok ikke hennes sterkeste gren. Men hun virker som at hun tar seg veldig nær av denne kritikken, sånn til å være en som har alt på det tørre. Men det er klart at når det som gjør at hun frikjenner seg selv er 1. det er ikke bare er bloggere som gjør det, 2. hun gjør det med beste mening i hjertet sitt, 3. ingen har lagd noen fasit ennå..  Sier vel det meste. 

Hva mener du er feil med et barns overkropp? 

Hvorfor seksualiserer du et barn bare fordi det kommer til å få fettkjertler når det blir 12-14, og ikke feks broren?

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mnjah skrev:

Hva mener du er feil med et barns overkropp? 

Hvorfor seksualiserer du et barn bare fordi det kommer til å få fettkjertler når det blir 12-14, og ikke feks broren?

 

Om ikke @neiognei seksualiserer barnet, så kan jeg nesten garantere deg at mange andre mennesker som er syke i hodet sitt gjør det. Og de menneskene syns jeg barn skal beskyttes mot. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mnjah skrev:

Hva mener du er feil med et barns overkropp? 

Hvorfor seksualiserer du et barn bare fordi det kommer til å få fettkjertler når det blir 12-14, og ikke feks broren?

 

Det er ikke noe galt med barns overkropp og det er (forhåpentligvis) ingen her som seksualiserer et barn.
Men når FBI, Interpol, Politiet, psykologer, it-eksperter og fandens oldemor alle forteller deg at du IKKE bør legge ut halvnakne bilder av ungene dine fordi det er et spørsmål om minutter før det havner på det mørke nettet hvor pedofile gjerne sender materiale til hverandre, da mangler man litt selvinnsikt når man gladelig legger ut sånne bilder alikevel. 

Hun fjernet de riktignok da det var noen som reagerte, men det var dette med å tenke langt nok til å ikke legge dem ut til å begynne med.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
På 5.11.2018 den 18.50, Justlooking skrev:

Jeg liker funkygine og familien hennes. Fin mann og fine barn. Liker å være sammen hele storfamilien og har ikke fokus på materialisme og perfeksjon som så mange andre bloggere. Men skjønner at barneeksponering ikke er bra.

Jeg liker henne også og hun er en flink blogger som ikke har fokus på forbruk og luksus varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
På 4.11.2018 den 20.40, richbitch skrev:

 Dette har jeg ikke fått med meg. Når gjorde hun det? 

I programmet bloggerne og det som er bra er at hun tør og vise at det er ikke bare rosen rødt og være gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Hva er så lite perfeksjonistisk med dette ekstremfokuset på kropp som Jørgine har?

Jeg tenkte sånn i hverdagen, at det ikke er overdådige og perfekte selskap, som navnefesten. Den var bare herlig enkel og jordnær, i motsetning til gjennomsponsing og matching som flere andre bloggere. Og om noe går litt feil, som i en video hvor et av barna mistet eller ødela noe de skulle filme. Ble bare latter og likevel vist. Sånne ting. Kropp tenkte jeg ikke på i det hele tatt 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Veslefrikk skrev:

Om ikke @neiognei seksualiserer barnet, så kan jeg nesten garantere deg at mange andre mennesker som er syke i hodet sitt gjør det. Og de menneskene syns jeg barn skal beskyttes mot. 

Ja, jeg har fått med meg hvordan flere elsker å forhåndsseksualisere barn på vegne av pedofile. 

 

3 timer siden, Emmelise skrev:

Det er ikke noe galt med barns overkropp og det er (forhåpentligvis) ingen her som seksualiserer et barn.
Men når FBI, Interpol, Politiet, psykologer, it-eksperter og fandens oldemor alle forteller deg at du IKKE bør legge ut halvnakne bilder av ungene dine fordi det er et spørsmål om minutter før det havner på det mørke nettet hvor pedofile gjerne sender materiale til hverandre, da mangler man litt selvinnsikt når man gladelig legger ut sånne bilder alikevel. 

Hun fjernet de riktignok da det var noen som reagerte, men det var dette med å tenke langt nok til å ikke legge dem ut til å begynne med.

Flere og flere seksualiserer barn med «pedofiles øyne». Dvs at de begrunner hva pedofile kan «se» i et tilsynelatende uskyldig bilde. Denne tendensen er verre enn før, og er med på å mystifisere og seksualisere barns kropper. 

Som når noen kommenterer at et barn har på seg «rumpeshorts», og har «kledd seg som en voksen», så er det øynene som ser som seksualiserer.

Ellers enig på generelt grunnlag at man skal la være å legge ut hud-bilder av barn. Eller bare la være å eksponere barna overhodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Justlooking skrev:

Jeg tenkte sånn i hverdagen, at det ikke er overdådige og perfekte selskap, som navnefesten. Den var bare herlig enkel og jordnær, i motsetning til gjennomsponsing og matching som flere andre bloggere. Og om noe går litt feil, som i en video hvor et av barna mistet eller ødela noe de skulle filme. Ble bare latter og likevel vist. Sånne ting. Kropp tenkte jeg ikke på i det hele tatt 😊

Godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TyrkiskPepper

En av de beste Ålesunderene som blogger/snapper/instagram ALL ære til hun altså, jeg synes hun er tøff og ærlig!
Alltid lik henne og ler mye av hennes snapper og hvor folk kan ta ting oppi nesen.
F.eks da hun sang bæ, bæ lille lam og fikk mye hets av veganera? Haha nei off mange sprø kommentarer hun kommer med altså, tøff dame og en hærlig familie.
Ikke den værste eksponeringa av sine barn på snap som jeg har sett ihvertfall, værre med komikerfrue f.eks men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 18.49, Mnjah skrev:

Ja, jeg har fått med meg hvordan flere elsker å forhåndsseksualisere barn på vegne av pedofile. 

 

Flere og flere seksualiserer barn med «pedofiles øyne». Dvs at de begrunner hva pedofile kan «se» i et tilsynelatende uskyldig bilde. Denne tendensen er verre enn før, og er med på å mystifisere og seksualisere barns kropper. 

Som når noen kommenterer at et barn har på seg «rumpeshorts», og har «kledd seg som en voksen», så er det øynene som ser som seksualiserer.

Ellers enig på generelt grunnlag at man skal la være å legge ut hud-bilder av barn. Eller bare la være å eksponere barna overhodet.

Vet du hva, at jeg tenkte ikke på pedofile engang. Jeg har en datter som er like gammel som hennes og herlighet...om jeg skulle ha lagt ut bilde av henne halvnaken på Facebook og Instagram.. Hun hadde dævva. Krevd å få det fjernet sporenstreks. Nå hadde ikke jeg fått lov til å legge ut bilde av henne engang, men det er nå en annen sak. 

Det er snakk om 8-9 år gamle jenter her, ikke små jenter. De er i en alder hvor pupper begynner sånn helt i det små å utvikle seg. Hun hadde ikke lagt ut bilde av seg selv, mora si, venninna si osv toppløs, så da bør hun kle på jentungen også, før hun eksponerer henne for verden. 

Endret av neiognei
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...